Tasan 50 vuotta sitten

hunksz

Olin maailman ihanin, suloisin, rakastavin hippi.
Kitarani soi, kaksi-haaraiset hiuksiani kyynär-päässä latvoi.
Aavistuksen hämmästyneenä olen ollut huomaavani olevani palstan ainoa.
En enää ole 17-vuotias, vaikka tuppaa kyllä vähän lipsumaan.
Vuoden verran kasvattamani hiukset menevät yli-huomenna parturiin.
Mutta säilyvät ottamissani valo-kuvissa.
Ponnarikin!
Mikä oli tavoitteeni.
Vedon-lyöntikin.

H.

102

1568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kun tää.

H.

• New-age

Ei uskota, ellei kuvaa!
        Ihan hyvä juttu, kun et kaavoihin kangistu ja pidit ponnarista kiinni.
        Paljonko voitit tai mitä?
        En ole lainkaan utelias vaan vallan tiedonhaluinen

P.S. höpöti

• New-age kirjoitti:

Ei uskota, ellei kuvaa!
        Ihan hyvä juttu, kun et kaavoihin kangistu ja pidit ponnarista kiinni.
        Paljonko voitit tai mitä?
        En ole lainkaan utelias vaan vallan tiedonhaluinen

P.S. höpöti

"New-age"

Vuodattaa sitten nyt ihailuaan.
        Minä saan vedosta perinteisesti.
        Pullon Kossua.
        Vastineeksi parturi-laskuni maksavat kaverit.

H.

• New-age

Ei uskota!
        Sun omakuvassa sulla oli vaaleat hiukset.
        Ponnarikuvassa on tummat?
        No, voittovaluutta hmmm. Olisin ottanut calvadosin.
        Parturin maksu reilua.
        Ruokanapsuna huurteinen kosander hyvä.

• New-age kirjoitti:

Ei uskota!
        Sun omakuvassa sulla oli vaaleat hiukset.
        Ponnarikuvassa on tummat?
        No, voittovaluutta hmmm. Olisin ottanut calvadosin.
        Parturin maksu reilua.
        Ruokanapsuna huurteinen kosander hyvä.

"New-age"

Hiukseni eivät koskaan ole olleet vaaleat.
        Tässä iässä vaikutelma syntyy, jos valo pääsee paistamaan harmauden välistä.

H.

• New-age

Ei vieläkään uskota!
        Tuo ei ollut harmaa? Aitolehden ponnari?
        Ota ihmeessä talteen.
        Eikö hiuksista voi taiteilla vaikka mitä.
        50 vuotta sitten mulla oli Twiggy-kampaus/Napoleon-kampaus?
        Mutta Woodstock piti nähdä. Siellä oli kasapäin hippejä ja joskus N-cubilla...

• henrjii

rouvalla oli sitten vähä pidemmät kuin meikämannilla, tummat kiharani ei ylettynyt kuin hartioille

• "henrjii"

"Eivät ylettyneet..."

H.

• ggttrr

Oletko jo vanhainkodissa?

• En
        Ihan lähelläkään.

H.,

• Kotikuntoihme

Älä valehtele!
        Jokaisen eläkeläisen koti on myös vanhaiskoti tai vanhuksenkoti ainakin.

• Niin-ei-Maunulassa

Asut siis Mamulassa.

• Niin-ei-Maunulassa kirjoitti:

Asut siis Mamulassa.

Talossa on yksi lapsi-perhe.
        Paris-kunta jolla on paljon koiria.
        Osa koirista kiukkuisia.
        Yksi nehkeri-tyttö kahdella lapsella.
        6 ählöm-sillee, ei perheestä tietoa.
        Stadi on sillee.

H.

• Näin makeasti en ole nauranut kuin edellisen kerran :)
      Tähän sopisi se pyrskähdys.
      En ole ikinä tuntenut ainoatakaan hippiä ja sinutkin vain palstan kautta.

• Voi että kun pitkä tukka aikuisella miehellä on kaunis. Hoidettu pitkä tukka. Paksu, tuuhea, kauniinvärinen pitkä tukka.

• New-age

Samaa mieltä. Olen nähnyt pitkän ponnarin miehellä, jolla oli teräksenharmaat hiukset. Oli hyvännäköiset
        Mutta mutta, jos hiukset ovat lähdössä, ei kannattaisi yrittää peitellä.
        Reilu kalju on paremman näköinen kuin piiloteltu.
        Mut silti kaikenlainen rajojen rikkominen hyvä juttu. Ei uraudu.

• Komistuiskoparemmin

Taidan alkaa kasvattaa tukalleni pituutta koska jokainen hius on kiinni juurissaan ja tallessa, luonnonvaaleassa pehkossani en ole löytänyt harmautta. Missähän se viipyy?
        Vasta kymmenisen vuotta sitten aloin harrastamaan lyhyempää hiusmallia. Viisikymppisiin saakka olin hippimäinen. Ponnaria en ole koskaan kokeillut.

• Komistuiskoparemmin kirjoitti:

Taidan alkaa kasvattaa tukalleni pituutta koska jokainen hius on kiinni juurissaan ja tallessa, luonnonvaaleassa pehkossani en ole löytänyt harmautta. Missähän se viipyy?
        Vasta kymmenisen vuotta sitten aloin harrastamaan lyhyempää hiusmallia. Viisikymppisiin saakka olin hippimäinen. Ponnaria en ole koskaan kokeillut.

Legolassin tukka on just tolleen, luonnonvaalea, pitkä, tuuhea ja kaikki vielä päässä kiinni. Sen tukka oli lyhyeksi kynitty kun tapasimme mutta näin siinä potentiaalia. Viimeisen vuoden aikana olen ollut erottavinani jotain melkein lumivalkoista tukassaan. Ei erotu selvästi kun oma väri on niin vaalea.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Legolassin tukka on just tolleen, luonnonvaalea, pitkä, tuuhea ja kaikki vielä päässä kiinni. Sen tukka oli lyhyeksi kynitty kun tapasimme mutta näin siinä potentiaalia. Viimeisen vuoden aikana olen ollut erottavinani jotain melkein lumivalkoista tukassaan. Ei erotu selvästi kun oma väri on niin vaalea.

Kuka se on sitten kuvissasi se mies, jolla on sellainen puolipitkä ohut epätasainen tukanhaippu?

• Tellukka kirjoitti:

Kuka se on sitten kuvissasi se mies, jolla on sellainen puolipitkä ohut epätasainen tukanhaippu?

Taisit taas käydä hörppäämässä väkiviinaetikkapullostasi ennenkuin kommentoit. Taitaa olla mun murullani paksumpi, tuuheampi, terveempi tukka kuin ne haituvat mitkä päälaeltasi lepattaa.

• Smurffi_OOt

Mitä sinä rakastit ? Itseäsi tietenkin
      Olethan selvästi tänään Smurffi.

• johan.on.taas

Aloitus itsestäsi ja hiuksistasi häh?

• "johan.on.taas"

Vaikkapa silleestikki.
        Nuoruushan on laulujen mukaan seikkailu.
        Jos, niin mitä kirjoittaisit itse?

H.

• Heikunkeikku

Tasan 50 vuotta sitten

Olin hevostyttö, taskut täynnä sokuria. Punaiset hiukset kypärän reunoista pursottaen.
      Naamassa kesakoita viljasti. Iloisen sorttinen.
      Pianoni soi päivästä toiseen ja taas toiseen.
      Hipeistä en tiennyt mittää.

• Nallepossu

"Hipeistä en tiennyt mittää. "

No eihän Präntööllä sellaisia ole ollut, Sundin rantsussakin aivan muunlaiset dorkat silloinkin pyöri, kuten edelleen. ;)

Stogiksessa niitä oli jokunen vielä tuohon aikaan, siis niitä oikeitta hippejä.

Vaasassahan oli pelkästään 60-luvun lopussa maalta työtä pakoon lähteneitä tai pois ajettuja.

• Heikunkeikku
        Nallepossu kirjoitti:

"Hipeistä en tiennyt mittää. "

No eihän Präntööllä sellaisia ole ollut, Sundin rantsussakin aivan muunlaiset dorkat silloinkin pyöri, kuten edelleen. ;)

Stogiksessa niitä oli jokunen vielä tuohon aikaan, siis niitä oikeitta hippejä.

Vaasassahan oli pelkästään 60-luvun lopussa maalta työtä pakoon lähteneitä tai pois ajettuja.

Joo ei ollu hippejä, siks en niistä tiennytkään mitään.
        Imppaajia oli 60-luvulla, imasivat muovipussista joitakin liimoja.
        Huojuivat pitkin Palosaarentietä.
        Oon ollut sen verran nuori kuuskytä luvulla, että hirmuisesti en niistä ajoista muista.

Nyt siirrän takapuoleni toiseen tuoliin. Subilta alkoi juuri elokuva "Lincoln", saattaa olla katsomisen arvoinen.

• Eilen oli hääpäivä, Urkin luvalla naimisiin.
      Eipä juuri hippeilty, mutta täyttä elämää vietettiin.
      Sekin aika on ohi, lapset on kasvatettu, hyvin hoidin leiviskäni nuoruudesta huolimatta.
      Koulut kävin loppuun myöhemmin, ei ole kaipuuta nuoruuteen.
      En tunne jääneeni vaille mistään.
      Hipit ovat niin vieras asia minulle että en voi sanoa asiaan mitään. Ainakaan en tunne minkäänlaista yhteyttä hippien aikakauteen.

• Sopiva-6-kymppisille-kin

Radiokanava 100 Mhrz on NOSTALGIA.

• puskistavislaan

Olit sitten tasan 50 vuotta sitten hippineito kauneimmilasi....:D

• Make_love_not_War

Make_love_not_warceaft full episode! - Ihan sydämestämme kannatimme tätä ajatusta!

• Näppisvirhe-korjaus

Warcraft

• siilenä1

Jännästi niska paljas vaikka poninhäntä. Kuitenkin sivuhiukset kaartavat alhaalta kuten peruukissa.

• nähnyt.livenä
    • EiKelpaisMulle

Onpa tyhmän näköinen häntä. Kiinnitetty tavallisella kuminauhalla, kuten joillain muillakin konttoristeilla taitaa olla. Tyyliä voisi olla vanhallakin exhipillä.

• näinnäenasian

Se on sipulinipusta sivutuotteena saatu kumilenksu.

• näinnäenasian kirjoitti:

Se on sipulinipusta sivutuotteena saatu kumilenksu.

"näinnäenasian"

Bingo! :)
        Sipulista on lenkki kotoisin.
        Olisiko pitänyt ottaa kuva aamu-kakasta?
        Kakin aina kaunihinpi.

H.

• jumalantiatteri
        hunksz kirjoitti:

"näinnäenasian"

Bingo! :)
        Sipulista on lenkki kotoisin.
        Olisiko pitänyt ottaa kuva aamu-kakasta?
        Kakin aina kaunihinpi.

H.

Onko sinulla kakkikuvassasi lkatsojen sielua koskettavaa sanomaa...Hmmm enpä tiedä. Palbon on pas.....aa taidetta ja helimiä vähänlaisesti.. Tahtoisitko tuoda itseäsi siten taiteellla esille?

• Vaikka Paloma hiuksianikin ihailee, ei tarkoitukseni ole olla enää pitkä-tukkainen.
      Siksi en ostanut ponnari-rengastakaan.
      Kumi-nauha sai riittää todisteeksi.
      Saatan laittaa joskus vielä kuvan jossa olen ylös-noussut.
      Aamuna jonka edellisenä iltana laitoin nukkumaan puhtain, pestyin, märin hiuksin.
      Tai jotain muuta.

H.

• En minä nyt välttämättä juuri sinun hiuksiasi ihaile; kuvanäyte oli liian pieni että pystyisin ottamaan kantaa juuri sinun tukkaasi. Ponnarista en niinkään ole innostunut: pidän levällään olevista hiuksista tai osittain taakse kiinnittetyistä,, osa nutturalla tai vaikkapa pikku letti hulmuavien hiusten joukossa. Ei kuitenkaan vaaleanpunaisia kukkia miehen lettiin :)

En minä nyt välttämättä juuri sinun hiuksiasi ihaile; kuvanäyte oli liian pieni että pystyisin ottamaan kantaa juuri sinun tukkaasi. Ponnarista en niinkään ole innostunut: pidän levällään olevista hiuksista tai osittain taakse kiinnittetyistä,, osa nutturalla tai vaikkapa pikku letti hulmuavien hiusten joukossa. Ei kuitenkaan vaaleanpunaisia kukkia miehen lettiin :)

"Paloma.se.co"

Hali :)

H.

• Siilenä1

Ei taida olla alunperin suomalainen tukka?

• eipä.kiinnosta

Miehen tukastako kyse?

En minäkään ole ennen nähnyt tuollaista sipulitukkaa. Luulisi ainakin ötökät karkoittavan hajullaan.

Miten olisi valkosipuliletti?

Miehellä pitää olla siististi leikattu puhdas tukka ilman ötököitä.

• "mielikki.mummo"

Paloma olisi sopivan kokoinen.
        Hänellä on kauniinpi tukkakin.
        Mutta tykkääköhän hän uni-sex pukeutumisesta?

H.

• hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

Paloma olisi sopivan kokoinen.
        Hänellä on kauniinpi tukkakin.
        Mutta tykkääköhän hän uni-sex pukeutumisesta?

H.

Kyllä me eka miehen kanssa pidimme joskus unisex-asuja: farkut, paita, hattu ja saappaat, lännentyyliin retkillä vuoristossa. Emme kuitenkaan ratsastaneet auringonlaskuun.
        Minä en välttämättä ole koskaan ollut edes mikään pesunkestävä hippi vaikka kävelinkin paljain jaloin ja kukkia hiuksissa; en ole poltellut hippaheinää enkä käyttänyt mitään muitakaan huumeita.
        Mutta kun nyt mun habituksestani puhutaan, niin voin kertoa että pukeudun pikkaisen ehkä naisellisemmin kuin keskiverto ikäiseni mummo täällä kylällä.
        Talvehtineen hipin näköä minussa ei kuitenkaan ole eikä Legolassissakaan; kyläläiset epäilevät talvehtineeksi rokkariksi pitkine hiuksineen.

• Siilenä1

Kuvan miehellä näyttää unisex housut unohtuneen jalasta :DD

• Nauroin itseni melkein tärviölle kun kuulin mainoksesta:
      Litteä Persikka.
      -
      Ei tällaiselle mieli-kuvittajalle saisi tuollaista mainostaa.
      -
      Yksi lempi-tytöistäni, hän joka mainostaa hotelli-hakuja on muuttanut tyyliään ihastuttavasti.
      Uudet vaatteet, sipaisu tukkaan ja voila!
      Ei se kaunis nainen paljoa tarvitse muuttuakseen vieläkin kauniimmaksi.
      Mikähän lienee hinta-haarukkansa.

H.

• mimmimum-..mi

Hinta-haarukkansa..... Minullakin oli naurun aiheet parvekkeella kun katselin alas....aurinko kun alkoi paistelemaan ...tuli varjo linnusta joka lenteli koiran yläpuolella...valpas koira alkoi jahtaamaan varjoa....oli vähän pentumainen vielä....ja taas uudelleen linnun varjo meni nopeaan koiran edestä....kummallista kun ei saa kiinni...nauroin...

• henrjii

• mimmimum-..mi
        henrjii kirjoitti:

Täti onkin sittekin setä, kikka on se kun varoo pikkasen
        https://www.youtube.com/watch?v=KZ47RxS-Q4A&list=RDKZ47RxS-Q4A

Olen nähnyt Keke Rosgergin ihan elävänä....Luostolla...hotellissa syömässä ...aikas pieni mies oli...siis lyhyt...kai siitä oli hyötyäkin formuloissa....

• ei.nuorekasta

Katselin Hunksi sun kuvaa ja ihmettelin mikä sulla polvissa roikkuu. Mutta nehän onkin silmäpussit......

• henrjii
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Olen nähnyt Keke Rosgergin ihan elävänä....Luostolla...hotellissa syömässä ...aikas pieni mies oli...siis lyhyt...kai siitä oli hyötyäkin formuloissa....

mielestäni hugzi näyttää ruusperiltä, vähä jos vielä vetäisi noita suupieliä ylöspäin

• ei.nuorekasta kirjoitti:

Katselin Hunksi sun kuvaa ja ihmettelin mikä sulla polvissa roikkuu. Mutta nehän onkin silmäpussit......

"ei.nuorekasta"

Niin se aina vanhetessa menee.
        Kun irrottaa palasen kokonaisuudesta.
        Onneksi en sentään ole vielä itseni ruumiillistuma.

H.

• mimmimum-..mi

• henrjii
        ei.nuorekasta kirjoitti:

ei se mitään. mailman lyhimmällä miehellä on pussit heti silmien alla

• Siilenä1

• pipsa.purjosipuli

Huomaa että on heinäkuu, kaikesta turhasta sitä saa aloituksen aikaan.
      Sipulille haisevasta tukasta, just joo.
      Hyi..

• "pipsa.purjosipuli"

Aloituksen perimmäinen tunne ei kylläkään ole tukka.
        Vaikka saattaakin olla, että se toimi innoittajana.
        -
        Saahan palsta-elämäkin olla ylätyksellistä?
        Täynnä käänteitä, vatsan-väänteitä.
        -
        Minä olen rehellinen mies.
        En ala mihinkään valehdellen, kierrellen kaarrellen.
        Siksi kuvatkin ja kukinnot.
        Tilaa on vielä jotain 40 kommenttia, joten kehittele jotain kivaa sinäkin.
        Mutta älä keksi päästäsi, kuten siili, lesken ja jne.

H.

• siilenä1
        hunksz kirjoitti:

"pipsa.purjosipuli"

Aloituksen perimmäinen tunne ei kylläkään ole tukka.
        Vaikka saattaakin olla, että se toimi innoittajana.
        -
        Saahan palsta-elämäkin olla ylätyksellistä?
        Täynnä käänteitä, vatsan-väänteitä.
        -
        Minä olen rehellinen mies.
        En ala mihinkään valehdellen, kierrellen kaarrellen.
        Siksi kuvatkin ja kukinnot.
        Tilaa on vielä jotain 40 kommenttia, joten kehittele jotain kivaa sinäkin.
        Mutta älä keksi päästäsi, kuten siili, lesken ja jne.

H.

"Mutta älä keksi päästäsi, kuten siili, lesken ja jne."

Mitä hittua?
        Jos lesken keksii, minä en. Elämäni on yhtä mielikuvitteellista kuin kirjoitukseni antavat ymmärtää.

• Pitkätu

Kasvata pitkä tukka. Se on kiva. Kannatan.
      Mulla oli vuosikymmenet lyhyt tukka. Mutta nyt on pitkälle yli hartioiden. Kasvatan niin pitkikisi kuin kasvavat. Tukka on paksu ja kaunis. Ihmettelen, että nuorempana halusin olla ns katu-uskottava lyhyellä tukalla.
      Olen tyytyväinen pitkiin, paksuihin hiuksiin. Eivät ole ohenneet vanhetetssa. Tosin en itseäni vanhaksi tunnekaan.

• Heikunkeikku

No joko ne hiukset on katkastu? Eiks nyt ole ylihuomen?
      Joku polkkatukka vois olla kivan erikoinen:)
      Otsatukka. Tasaisesti leikattu juuri kulmakarvojen yläpuolelta.
      Mut sit hiusten laatu pitäis olla suora. Vai liekö haituvasi kiharat.
      Jos kiharuutta ilmenee, niin sitten edellä mainittu hiusmalli ei ole sopiva.
      Mitä välii sitte mallilla, kiharat hiukset kummiskin taipuu vääriin suuntiin, kuten minulla.
      Pitkät hiukset pysyy jollakin tavalla aisoissa maan vetovoiman ansiosta, mutta jos leikkauttaisin hiukset pätkiksi, niin ne lähtis elämään omaa elämäänsä. Semmosta kaksoiselämää en tahdo viettää ja siksi pidän kutrini pitkinä.

Täällä ukkostaa. Jyrisee ja kolisee.
      Kun aloituksen otsikko on 50 vuotta sitten, niin siihen sitte, että 50 vuotta sitte mun isä nakkas tv-antennin ukonilmalla kaaaauas ikkunasta pihalle. Kraanaan ei saanut sattua. Ja jos ukkonen alkoi kovaa hirmuilla, niin meidän perhe meni pihassa olevaan autoon istumaan. Huvittavaa, mutta totta.
      Minä istuin takapenkillä tylsistyneenä ja odotin, koska saisin luvan pompahtaa autosta pois.

• "Heikunkeikku"

Komeuteni vaatimat erikois-järjestelyt siirsivät hippi-tapahtuman huomis-aamuun.
        Jos kaikki menee hyvin, saatan laittaa henkeä-salpaavan kuvan.
        -
        Sinä saat olla Polkka-Tukkainen Mirelle Mathiu.
        Tytöltä kun pahasti kuulostat.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=IDHvo6wlfsY

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Komeuteni vaatimat erikois-järjestelyt siirsivät hippi-tapahtuman huomis-aamuun.
        -
        -

H.

Laita vaan kuva, niin näkee mimmonen pää erikoisjärjestelyjä tarvinnut klanimisen lopputulos on.
        Porukka sitten tullee arvostelemaan ja jos arvostelun tulos ei sinua miellytä, niin aina voi laitatuttaa hiusjatkeet. Oletan kuitenkin, että tuloo fiini pää.

En ole polkkatukkamainen tyyppi. Persoonallisuuteni kaipaa jotain kevyempää ja siistittömyydempää. Hattarahkomaista kenties? Niinku kermavaahtoa fläiskäis kakun päälle puolihuolimattomasti valuhtavasti. Sillä tavalla minä tapaa nyhertää hiukset takaraivon perälle leivokseksi, etupuoli hiuksista valahtelee mukavasti. Siistittömyydestä huolimatta se on mitä herkullisimman näköinen.

Mireille Mathieu oli aikanaan yks mun lemppari laulajatar (edelleen tykkään, vaikken kovin paljoa häntä enää ehdi kuuntelemaankaan). Erittäin hyvä laulaja.
        Panitko merkille, että laittamassasi linkissä tämän mainion laulajattaren nimi oli kirjoitettu väärin. Oi, suuresti kärsin tuollaisista huolimattomuuksista.
        Siis nimi EI ole Mirelle VAAN Mireille. Täten tiedoksenne teille tietämättömille tällään.

• Voi noita miehiä jotka pyrkivät määräämään naisten tukkamallin.
        Minullekin on joskus yks' mies sanonut, että hänen mielestään minulla pitäisi olla sellainen Mireillen tyylinen kampaus.
        Kaikkea kanssa, mistä ne ideansa ammentavatkin.

• samapa.tuo.on
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

-
        -

H.

Mikäs ongelma nyt tuli tukanleikkuusta?
        Kattila nurin päähän ja ylimääräiset haituvat, mikäli niitä sattuu olemaan, saksilla napsaistaan poikki. Sen jälkeen loputsieltä kattilan alta, jos niitä lienee voidellaan valkosipulivoilla.

• New-age

Miehelle ei koskaan otsatukkaa!

Mulla oli lapsena kattilapäätukka. Siihen sitten keskelle päätä osasta hiuksia sivulle taittuva ponnari nailonrusetilla solmittu isoin rusetein. Ja jotta se ei sojottanut kuin suihku, laitettiin sojottava tupsu kiinni pinneillä. Joten älä kopioi tätä stailia.
        Saatoit nähdä näitä frisyyrejä kansakoulussa. Leteistä olisi voinut edes kiskaista tai pitkistä saparoista. Kattilapäätukka sai olla rauhassa.
        Ai niin ja singlattu niska.

• Heikunkeikku
        New-age kirjoitti:

Mulla oli lapsena kattilapäätukka. Siihen sitten keskelle päätä osasta hiuksia sivulle taittuva ponnari nailonrusetilla solmittu isoin rusetein. Ja jotta se ei sojottanut kuin suihku, laitettiin sojottava tupsu kiinni pinneillä. Joten älä kopioi tätä stailia.
        Saatoit nähdä näitä frisyyrejä kansakoulussa. Leteistä olisi voinut edes kiskaista tai pitkistä saparoista. Kattilapäätukka sai olla rauhassa.

HAH-HA-HA-HAaa :))
        Olipas hauskasti kirjoitettu. He-hee!
        Vai kattilapäätukka :) Sanaa en ole aikaisemmin kuullut (liekö teikäläisen omasta sanavarastosta peräisin), mutta heleposti osasin sanasesi sisäistää ja sielun silmin näin sinut mitä suloisimpana tyttösenä, kattilapäisenä kera isoine nailonrusetein. Eikä se suihkumainen sojotinkaan olisi pahan näköinen ollut, mutta toki siistimpi pinnin kera.

Äläs nyt, eihän sitä tiedä, vaikka aloittajalle otsatukka sopisikin:) Semmonen viivasuoraan leikattu, joka sivuille etenee hieman kaartaen. Lopputuloksena naama, jota ympäröi huppumainen tukka. Niinku hupun nyörit olis kiristetty tiukasti.
        Ei välttämättä laisinkaan huono ehdotus :) Ainakin olis vähän erikoisempi. Kyllä se aina jotkut pitkät väkisin kasvatetut hiukset voittaa :)

Mun hiukset olivat lapsena ihan levällään. Jokisen-eväshiukset nimeltään:) Lettejä en antanut koskaan laittaa, ettei mun isot korvat näy. Onneksi tukkani oli pöyhkeä ku pöyhkein pensas, mahtui korvat helposti piiloon.

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Voi noita miehiä jotka pyrkivät määräämään naisten tukkamallin.
        Minullekin on joskus yks' mies sanonut, että hänen mielestään minulla pitäisi olla sellainen Mireillen tyylinen kampaus.
        Kaikkea kanssa, mistä ne ideansa ammentavatkin.

Ainahan miehet ovat mukamas yrittäneet pistellä näppinsä joka paikkaan, ajatuksiaan tuputtaa.
        Onneksi naiset osaavat sopivasti ja huomaamattomasti, jopa hellästi, ohjata miehet oikeille poluille ja oikeille ajatuksille.
        Tarvittaessa niin, että miehen Annetaan luulla, että on itse päättänyt jonkun asian. Tällä tavalla toimiessa, kaikki ovat tyytyväisiä:) Turha epäsopu on ikävää ja nainen tekee kaikkensa välttyäkseen riitelemisistä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Ainahan miehet ovat mukamas yrittäneet pistellä näppinsä joka paikkaan, ajatuksiaan tuputtaa.
        Onneksi naiset osaavat sopivasti ja huomaamattomasti, jopa hellästi, ohjata miehet oikeille poluille ja oikeille ajatuksille.
        Tarvittaessa niin, että miehen Annetaan luulla, että on itse päättänyt jonkun asian. Tällä tavalla toimiessa, kaikki ovat tyytyväisiä:) Turha epäsopu on ikävää ja nainen tekee kaikkensa välttyäkseen riitelemisistä.

Tuollaiset toisen ajatuksia hellästi johdattelevat naiset painivat eri sarjassa kuin minä.

Parempi sanoa suoraan mitä mieltä on ja esittää omat ehdotuksensa ja ratkaisunsa, kuin kierrellen ja kaarrellen pyrkiä kääntämään miehen mieltä mieleisekseen.

Ei siitä mitään epäsopua synny, kaikki vaan järjestyy joutuisammin, kun asiat puhutaan ja ratkaistaan suoraan ja keskustelemalla.

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Tuollaiset toisen ajatuksia hellästi johdattelevat naiset painivat eri sarjassa kuin minä.

Parempi sanoa suoraan mitä mieltä on ja esittää omat ehdotuksensa ja ratkaisunsa, kuin kierrellen ja kaarrellen pyrkiä kääntämään miehen mieltä mieleisekseen.

Ei siitä mitään epäsopua synny, kaikki vaan järjestyy joutuisammin, kun asiat puhutaan ja ratkaistaan suoraan ja keskustelemalla.

Huomenet sinne sulle!
        Joo, kallistuilen minäkin samaan suuntaan sun mielipiteesi kanssa.
        On parempi avata suunsa ja sanoa suoraan mielipiteensä ilman sarvia ja hampaita. Murinasta puhumattakaan.

En vain mitenkään, millään muotoa malttanut olla kirjoittamatta hivenen kiusailevaan sävyyn.
        Aateskelin vähän, että monia miehiä Harmittaisi, kun vetelen miehien päälle "helposti johdateltavien"-viitan.
        Mutta ei se sitte onnistunutkaan, kun kukaan mies ei kimpaantunut, eikä porhaltanut puolustamaan miehiä tai edes mitenkään suutahtanut. :)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Huomenet sinne sulle!
        Joo, kallistuilen minäkin samaan suuntaan sun mielipiteesi kanssa.
        On parempi avata suunsa ja sanoa suoraan mielipiteensä ilman sarvia ja hampaita. Murinasta puhumattakaan.

En vain mitenkään, millään muotoa malttanut olla kirjoittamatta hivenen kiusailevaan sävyyn.
        Aateskelin vähän, että monia miehiä Harmittaisi, kun vetelen miehien päälle "helposti johdateltavien"-viitan.
        Mutta ei se sitte onnistunutkaan, kun kukaan mies ei kimpaantunut, eikä porhaltanut puolustamaan miehiä tai edes mitenkään suutahtanut. :)

Moi vaan, oletan joidenkin miesten kovastikin tykkäävän kiusoittelevista ja muka "johdattelevista" naisista.
        Selän takana myhäilevät, siinä se meidän mamma taas pyrkii omia pikku ajatuksisan läpi viemään.
        Taitavat olla niitä samoja miehiä, jotka tukkamallia ehdottelevat.

Eihän täällä juuri miehiä olekaan, etenkään tässä hippi/ponnari/tukanleikkuu-aloituksessa.

• New-age
        Heikunkeikku kirjoitti:

HAH-HA-HA-HAaa :))
        Olipas hauskasti kirjoitettu. He-hee!
        Vai kattilapäätukka :) Sanaa en ole aikaisemmin kuullut (liekö teikäläisen omasta sanavarastosta peräisin), mutta heleposti osasin sanasesi sisäistää ja sielun silmin näin sinut mitä suloisimpana tyttösenä, kattilapäisenä kera isoine nailonrusetein. Eikä se suihkumainen sojotinkaan olisi pahan näköinen ollut, mutta toki siistimpi pinnin kera.

Äläs nyt, eihän sitä tiedä, vaikka aloittajalle otsatukka sopisikin:) Semmonen viivasuoraan leikattu, joka sivuille etenee hieman kaartaen. Lopputuloksena naama, jota ympäröi huppumainen tukka. Niinku hupun nyörit olis kiristetty tiukasti.
        Ei välttämättä laisinkaan huono ehdotus :) Ainakin olis vähän erikoisempi. Kyllä se aina jotkut pitkät väkisin kasvatetut hiukset voittaa :)

Mun hiukset olivat lapsena ihan levällään. Jokisen-eväshiukset nimeltään:) Lettejä en antanut koskaan laittaa, ettei mun isot korvat näy. Onneksi tukkani oli pöyhkeä ku pöyhkein pensas, mahtui korvat helposti piiloon.

Tuohon suloisuuteen: objections! Kaikki maitohampaat edestä poissa eli harva purenta. Polvessa rupia. Kaikkea täydensi pussihihainen leninki, mikä päällä ei voinut mennä rekkitankoon tai nojapuihin sekä nilkkasukat ja remmikengät (ehkei sentään ne, mitkä astuin ensimmäisenä mummolapäivänä
        kananpaskaan ja siitä jäi ikiaikainen ruma läntti kenkään.

P.S. nythän pitäisi Isohoon uuden kuvan jo näkyä??

• Heikunkeikku
        New-age kirjoitti:

Tuohon suloisuuteen: objections! Kaikki maitohampaat edestä poissa eli harva purenta. Polvessa rupia. Kaikkea täydensi pussihihainen leninki, mikä päällä ei voinut mennä rekkitankoon tai nojapuihin sekä nilkkasukat ja remmikengät (ehkei sentään ne, mitkä astuin ensimmäisenä mummolapäivänä
        kananpaskaan ja siitä jäi ikiaikainen ruma läntti kenkään.

P.S. nythän pitäisi Isohoon uuden kuvan jo näkyä??

Ei mitään vastalauseita, kuhan van uskot mitä minä kirjoitan. Minusta etuhampaaton pikkulapsi on aivan kerrassaan suloinen. Oikeastaan Enemmän ku suloinen.
        Muistan kun minullekin koitti etuhampaaton aika, tai oli juuri tulemaisillaan. Tulemaisuus alkoi siitä kun mun etuhampaani heilui vietävän paljon. Minä kauhusta kankeana tuskin uskalsin hengittääkään, koska pelkäsin, että "nyssse putuaa". Pipiää pelkäsin. Kovasti. Tulemaisuus eteni niin, että hammas oli vain pikkariikkisesti kiinni ikenessä. Samaan aikaan meillä otettiin valokuvia. Minulla on tallessa valokuva, jossa minun naamani, koko kuvan kokoisena, totisena katsoo kameraa huulet tiukasti toisissaan kiinni. Yritin peitellä roikkuvan hampaan.
        Kaikkea sitä tuleekin mieleen. Sun syy!!!

Minullakin on kokemus uusista kengistä. Ekaa kertaa jalois ja kävelin kavereitten innoittamana takaperin suoraan koirankakkaan. Että kaikkia nauratti. Minua ei naurattanut.

"P.S. nythän pitäisi Isohoon uuden kuvan jo näkyä??"
        Sielähän se näkyy. Uusin tukin.
        Sillä ei varmaan ollut tarpeeksi rahhhaa plakkarissa, tai muuten oli nuukalla tuulella, kun leikattiin niin pienesti, että tuommosen tukanleikkuun nyt olis voinut tehdä itsekin. Peilin avulla näkee tarpeeksi hyvin takatukankin.

• Siilenä1
        New-age kirjoitti:

Eiks tässä ole kiva otsis Heikillä :).
        https://www.youtube.com/watch?v=A6kvbcrJsZs

• New-age

Apuaaa!
        Pahaa tekee. Vääntää vatsaa...

• New-age
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ei mitään vastalauseita, kuhan van uskot mitä minä kirjoitan. Minusta etuhampaaton pikkulapsi on aivan kerrassaan suloinen. Oikeastaan Enemmän ku suloinen.
        Muistan kun minullekin koitti etuhampaaton aika, tai oli juuri tulemaisillaan. Tulemaisuus alkoi siitä kun mun etuhampaani heilui vietävän paljon. Minä kauhusta kankeana tuskin uskalsin hengittääkään, koska pelkäsin, että "nyssse putuaa". Pipiää pelkäsin. Kovasti. Tulemaisuus eteni niin, että hammas oli vain pikkariikkisesti kiinni ikenessä. Samaan aikaan meillä otettiin valokuvia. Minulla on tallessa valokuva, jossa minun naamani, koko kuvan kokoisena, totisena katsoo kameraa huulet tiukasti toisissaan kiinni. Yritin peitellä roikkuvan hampaan.
        Kaikkea sitä tuleekin mieleen. Sun syy!!!

Minullakin on kokemus uusista kengistä. Ekaa kertaa jalois ja kävelin kavereitten innoittamana takaperin suoraan koirankakkaan. Että kaikkia nauratti. Minua ei naurattanut.

"P.S. nythän pitäisi Isohoon uuden kuvan jo näkyä??"
        Sielähän se näkyy. Uusin tukin.
        Sillä ei varmaan ollut tarpeeksi rahhhaa plakkarissa, tai muuten oli nuukalla tuulella, kun leikattiin niin pienesti, että tuommosen tukanleikkuun nyt olis voinut tehdä itsekin. Peilin avulla näkee tarpeeksi hyvin takatukankin.

Muisti tuo pätkiä: hampaanpoisto mustalla karhulangalla!!! ja musta se oli ällönlällöä ugh.
        Olisiko hyvä, jos meillä olisi hevon- tai oravan hampaat. Kokoajan narskuteltaisiin ja uutta hampua tilalle.
        Marsunkin täytyy järsiä kaikenaikaa jotakin, ettei hampuista tule liian pitkät.
        Varmaan joskus biljardin vuoden päästä geenimuuntelulla tehdään hammaslääkärit työttömiksi....
        Samoin hiuksista voidaan tehdä manipuloinnilla millainen pehko vain tai, että Isohoon ponnari olisi kasvanut maataviistäväksi.
        Hää ei ole kertonut, ottiko ponnarin talteen...

• staka
        Siilenä1 kirjoitti:

Eiks tässä ole kiva otsis Heikillä :).
        https://www.youtube.com/watch?v=A6kvbcrJsZs

Heikillä oli kaunis ruskea taipuisa siististi leikattu tukka ainakin vielä vuonna -64. Ja vielä ruskeammat silmät! Kun viimeksi näin joskus 90-luvulla niin - nojoo - enpä kiinnittänyt suurempaa huomiota. Entinen yhteinen opettajamme (jota molemmat silloin jututimme) kiinnosti paljon enemmän <3

• "Lieska nuotion valaisee kuin häivähdys letin
      liehuu sinne luihuu tänne kuin roiske Vesi-Jetin.

Eihän nuori saa siisti ja hoidettu olla
      vaikka seiniä pitkin kulkisi polla.

Anna tukkasi vihjailla kuolemaan saakka
      että harteitasi ei liikaa paina aikuisen taakka."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=JVUv_HV9aBk

H.

• "Tukka lähtee kun tuomio lähestyy
      vahvat värit haaleiksi hämmentyy.

Vaan mitä sitä surra hammasta purra
      antaa palaa vaan lujasti halaa.

Laita lemmelle riimi poimi mielesi kukka
      hän tietää kyllä pörrööntyy se kokenutkin tukka."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=b-VAxGJdJeQ

H.

• hunksz

Onko tuo takatukka ennen vai jälkeen?
        Melkein kuin minun, vain panta puuttuu :)

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Onko tuo takatukka ennen vai jälkeen?
        Melkein kuin minun, vain panta puuttuu :)

Jälkeen.
        Suunnittelimme sen parturi-tyttösen kanssa yhdessä.
        Hänenkin mielestään minusta saisi K.Tapion :)

H.

• hunksz kirjoitti:

Jälkeen.
        Suunnittelimme sen parturi-tyttösen kanssa yhdessä.
        Hänenkin mielestään minusta saisi K.Tapion :)

H.

hunksz

Noh, tuon olisin osannut minäkin suunnitella ja leikata.
        Tosin kovemmin käsin :)
        Just, toivottavasti elävän Karin.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Noh, tuon olisin osannut minäkin suunnitella ja leikata.
        Tosin kovemmin käsin :)
        Just, toivottavasti elävän Karin.

"Ancelina"

Epäilisin osaavani minäkin tehdä sinusta Kari Tapion sitten :)
        Vaikka Mireillen fleda onkin yksi lemppareistani.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

H.

hunksz

Kiva, sittenhän me olisimme samikset :)
        Eiköhän pidetä tasatukanleikkuu-festarit, vaikka jollain laiturilla, Kari Tapion musan soidessa taustalla.
        Saat leikata myös Mireillen mallin.

• Jovaan
        hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

H.

Komee poika! Sekä pitkällä, että lyhyellä tukalla. Onpas tää tukanleikkuu tärkeää.

• Jovaan kirjoitti:

Komee poika! Sekä pitkällä, että lyhyellä tukalla. Onpas tää tukanleikkuu tärkeää.

"Jovaan"

Eikä vaan ookkaan.
        Aloitus on Hippiyden rakkaudesta.
        Tietennii on silloin hiustakin.

H.

• Jovaan kirjoitti:

Joo, itserakkaat miehet tykkäävät kun heitä ihaillaan, ja komeaksi kehutaan.
        Teemme siis parhaamme ja hunksz hykertelee tyytyväisenä.

Minä en pidä takatukkatyylistä.

• Ancelina kirjoitti:

Joo, itserakkaat miehet tykkäävät kun heitä ihaillaan, ja komeaksi kehutaan.
        Teemme siis parhaamme ja hunksz hykertelee tyytyväisenä.

Minä en pidä takatukkatyylistä.

Entäs pitkä, ehjä taakse kammatu tukka joka alkaa normaalista hiusrajasta otsalta? Eihän sitä voi sanoa takatukaksi.

Entäs pitkä, ehjä taakse kammatu tukka joka alkaa normaalista hiusrajasta otsalta? Eihän sitä voi sanoa takatukaksi.

Tsekkiläinen takatukka on aika yleinen ilmiö, etenkin tsekkiläisillä urheilijoilla.

Miehellä pitää olla lyhyt, siististi leikattu tukka, aivan ihanaa hivellä ja silitellä niskaa, jossa ei karvapehko valu hartioille.

Mutta, kuka mistäkin tykkää ja pääasia, että mies itse tykkää, eikä kasvata tai leikkauta hiuksiaan kenenkään käskystä.

• Jovaan

Hunksi vois laittaa vielä kokovartalokuvaa niin päästäs oikein joukolla ihailemaan. Onhan tää ihan mukavaa, että palstoilla toisamme kehutaan.

• Ajattelin laajentaa vielä teemaa ja ehdottaa että otettaisi joka viikko joku palstalainen joka on julkaissut kuvansa (ei minua, koska minut on jo haukuttu hiljakkoin :) ja ruodittaisi ulkonäkö ja pukeutuminen, luonne ja asenteet oikein kunnolla. Ajanvietteeksi.

• New-age

En tykkää miehellä singlatusta niskasta ja sepäs kasvaa äkkiä kuitenkin humpsista yli.
        Punaniska eieiei.
        Mutta jos tässä lausunnon joutuisi antamaan: ei huono. Ihan style.

https://youtu.be/C4740nZKERw

• Ja kukkais-kesä etenee
      -
      Piti ottaa vessassakin itse kuva.
      Vessassani kun on armahtavanpi tunnelma-valaistus.
      Näkisin uuden kuvani olevan parenpi kuin parturi-tyttösen ottama.
      Hänen "studiossaan" on ihan liian raaka valaistus.

H.

• Yksi remontti on vielä kesken.
      Sydän lyö, tukka näkyy.
      Silmät loistavat kuin kuudan yö.
      -
      Ei se ole nahkan kiristys.
      Vaan useamman hanpaan irvistys.

H.

• Heikunkeikku

Kohta ketju on luikerrellut sataan.
      Silloin tällöin joihinkin ketjuihin kirjoitan aloittajalle, että kiva ketju.
      Enpäs muista olisinko koskaan tämän ketjun aloittajalle kirjoittanut, että olipas mukava ketju.
      Olen kuitenkin mitä oikeudenmukaisin ihminen ja niinpä ilman sarvia sanon, että kerrankin hunkszi teki mukavasti soljuvan ketjun.
      Koko ketjun luikerruksen ajan, olen odottanut pilaavaa kommenttia. Esim. kuten, että tommosta ei saa kirjottaa, mee muualle kirjottamaan, mee sinne, mee tänne, älä höpötä, älä, älä, älä, ei, ei ...

Ei ole näkynyt aloittajan irvistelyitä.
      Pieni murheenpoikanen iski, että onkohan aloittaja kunnossa.
      Mikä pojalla mieltä painaa?
      Vai etkö ole hiuksiisi tyytyväinen, kun olet antanut meidän palstalaisten rupatella niitä ja näitä ja tunnelma on ollut hupaisa.

Tämän johdosta ja täten sanon, että kiitos kivasta aloituksesta!
      Ollos mielesi edelleen murheen kantama, kasvakoot hiuksesi epätasaisesti ja osin kaljuuntuvasti epäsymmetrisesti, että tekisit uuden hupsahtavan aloituksen, jonne uskaltaisi KAIKKI halukkaat tulla kirjoittamaan ja sinä et ehtisi poloisuutesi vuoksi aukomaan sormiasi:)

• New-age

Mielestäni aloitus oli ihan leppoisa. Vaatii rohkeutta tehdä minä-itsestä aloitus. Vastaavanlainen oli Paloman laittama aloitus: "Mitäs päälle 50-vuotis luokkakokoukseen?"
        Tällaisissa aloituksissa tekijä tekee itsestään tikkataulun. Mutta onneksi kirjoittavat heittävät superlonpalloja. Ei satu.

• "Heikunkeikku"

Voi, hän on niin vastaan-ottavainen miehiselle komeudelle :)

On hän hyvä vaan.

H.

• Josjajosjajos

Viisi vuosikymmentä sitten olin pari vuotta toisella kymmenennelläni. Pieni kyläkoulu lopetettiin muutenkin, mutta siinä kohtaa luokka vaihtui isomman taajaman kouluun. Sillä lailla sangen surullista meikäläiselle, että samalla jäi historiaan myös opettaja, joka kuljetti pitkin pitäjää kaikenlaisissa paikoissa ja tilanteissa laulaa luikuttamassa. Jos se olisi voinut jatkua ja olisi ollut open tuki ja eteenpäin avustamisen taito, niin olisinkohan nyt jossain muualla kuin tässä jotain muuta kuin tätä.

• Per-kel

Oli hiukset olkapäillä, soitin "Blowin in the wind" huuliharpulla Gööteporin rautatientorilla.- Ja porukka antoi lantteja :D

• Per-kel

• Olet paras, pidän sinusta ja muista. Suomi24 on rairas, eivät poista sairaita!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1514
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      62
      1465
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      108
      1134
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      122
      1082
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      756
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      701
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      141
      671
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      376
      582
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe