verrattuna ?
Itse en usko noihin ulkoisiin äänikortteihin/DACceihin. Nyt on focurite scarlet ja ei mitään eroa kun soitan 128mbps ämppäriä 4v vanhalta läppäriltä niin että kuulokkeet on siinä vs kuulokkeet focusritessä ja laite usbllä läppärissä. Mistä johtuu? äänenvoimakkuutta saa myös enempi kun kuulokkeet ovat läppärissä. Missä tilanteissa ero focusriten hyväksi voisi kuulua selvimmin? Luulin että äänipirtit integroidut läppäreissä on paskoja ja kun joskus tuntuu että volyymi ei riitä.
miten ilmenee dacin paremmuus läppärin äänipiiriin
7
125
Vastaukset
128mbps mp3 ei niitä parhaita äänilähteitä. Kokeile jotain laadukasta flac tallennetta tai super audio dvd. Kuulokkeiden laadulla myös merkitystä. Laadukkaat kuulokkeet vaativat yleensä kuulokevahvistimen. Soittajat tykkäävät pienistä latensseista. Ilman asio tai vastaavaa ajuria Windows resamplaa cd äänen.
- 102030405060
Aloittaja tarkoittaa varmaan 128 kbps, sillä 128 mbps olisi todella kova laatu, itseasiassa se olisi jo enempi mitä se vie pakkaamattakin.
192 kHz näytteenottotaajuus, ja 24 bittiä per näyte tekisi sekin vain reilu 4,6mbps ilman mitään pakkausta.
- toinenAmatööri
Jos voimakkuutta haluaa enempi, tarvinnee vahvistimen.
Tietokoneiden äänikortit on yleensä tarkoitettu aktiivikaiuttimille, eikä niissä ole vahvistinta itsessään.
Näytteenottotaajuus ja bittisyys liittyy lähinnä äänen laatuun, mutta useissa läppäreissäkin kyllä pääsee noihin lukuihin ihan omillakin äänikorteilla. - noheadphonesuser
Yleensä erillisisissä äänikorteissa on laadukkaampi DAC, verrattuna integroituihin äänikortteihin.
Netin mukaan nuo Scarletit eivät loista juurikaan tuossa kuuloke ulostulossa.
Osta jokin pelkästään kuulokkeile tarkoitettu vahvistin.
Toisekseen häviöllisesti pakattu ääni ei muutu paremmaksi, vaikka olis huippu Hi-Fi:t alla.- jee_jee_jee
Totta puhut. MP3/128 tavaraa voi äänittää ja kuunnella lähes millä värkeillä tahansa. Kura on kuraa, ei se paremmaksi muutu. Oma musakirjastoni on FLACeja ja AD-muunnos on tehty kunnollisella ulkoisella muuntimella - ei neljän euron sisäisellä äänikortilla. Sisäinen "kuulokevahvistin" on sellainen alle euron hintainen chippi. Ei sitä ole tarkoituskaan käyttää vakavasti otettavaan musiikin kuunteluun.
Kannattaa verrata itse eikä luottaa muiden arvioihin. Jos omat ja perheenjäsenten korvat on peltiä niin pärjää huonommallakin lue halvemmalla ratkaisulla.
Halpisratkaisuissa on usein ongelmana paitsi muuntimen laatu myös sen suojaus ja maadoitukset. Kuuletko kaiuttimista tai kuulokkeista koneen kuormituksen tahdissa muuttuvaa sirinää? Vaikka snr olisikin numeroita katsomalla mukamas kohdallaan niin jos se "noise" on ärsyttävä ja todella selvästi kuuluva sirinä niin laite on kelvoton.Aloittaja varmaa trolli. Itse en pidä kuulokkeista. Sensujeni basso on liian voimakas. Toki uutiset voi kuunnella läppärin analogisesta liitännästä. itse en ole moneen vuoteen käyttänyt analogisia liitäntöjä. AV-vahvistin purkaa äänen ja siirto tehdään digitaalisesti. Pitää tarkistaa ettei ääntä resamplata. Ei sitä huomaa äänessä, mutta cd äänen muutos 48 kHz oletusnäytteenottotaajuudelle ei ole järkevää kun jako ei mene tasan.
Itse olen siirtänyt ääntä vain optisella piuhalla tai HDMI:llä. USB-piuhasta ei kokemuksia. Optinen sopii lähinnä CD-äänen siirtoon. HDMI osaa paremmat formaatit hyvin. Myös 192 kHz näytteenottotaajuus ja 24 bittiä ja monta muuta jos vahvistin osaa purkaa. Viisikanavainen flac 192/24 voi olla kokemus. Itsellä on B&W mainoslevy jossa hyviä näytteitä kovaäänisten testailuun.
Jos kuulokkeita haluaa käyttää niin satsaus kunnon luureihin ja kuulokevahvistimeen tuo parannuksen. Joissakin äänitteissä tilavaikutelma vaikuttava. Jostain voi löytää ns. keinopäällä tehtyjä äänityksiä. Vaatimattomastakin laitteesta voi saada paremman äänen ulos kuin CD-soittimesta. Liitäntä pitää olla oikea ja data pitää saada ilman muutoksia vahvistimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639646Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde503095Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422861- 612659
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012065- 1091986
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251903Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä541470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251