Fps romahtaa läpprissä ilman verkkovirtaa

GG69

Elikkä ostin tuossa uuden hp:n peliläppärin ja fps on esim cs gossa 120-250 verkkovirralla (laturissa), mutta kun irrotan sen fps droppailre sinne 30-40 ja tökkii suhkot paljon. Löytyykö tähän jotain asetusta millä säätä se toimimaan.

7

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistäss

      Virta-, akku tai lepotila-asetuksissa on varmaan jotain korjattavaa.

    • Maksimoit virransäästötilassa akun kestoa etkä suorituskykyä. Jos kytket virransäästön pois päältä niin prossuja ja grafiikkakorttia ei hidasteta, jolloin peliaikasi ilman verkkosähköä on hyvin lyhyt.

      Jos suunnittelet pidempiä pelisessioita verkkosähköttä niin joudut hankkimaan koneeseen ulkoisen lisäakkupaketin.

      • GG69

        Olen kokeillut pelata että virta asetukset ovat paras suoritus kyky tai hp suositus, mutta se ei vaikuta fpsän droppaukseen


      • GG69 kirjoitti:

        Olen kokeillut pelata että virta asetukset ovat paras suoritus kyky tai hp suositus, mutta se ei vaikuta fpsän droppaukseen

        Windows 10? Kone tunnistaa olevansa akkujen varassa ja sinulta kyselemättä pudottaa virransäästössä joiltakin laitteilta suorituskykyä pois.

        Googleta windows 10 laptop low fps when on battery

        Grafiikkakortin ohjausohjelmistossa on omat asetukset sille, miten kortti toimii peleissä ollessaan akun varassa.


      • GG69

        Ok, kokeilen huomenna.


      • GG69
        ExB kirjoitti:

        Windows 10? Kone tunnistaa olevansa akkujen varassa ja sinulta kyselemättä pudottaa virransäästössä joiltakin laitteilta suorituskykyä pois.

        Googleta windows 10 laptop low fps when on battery

        Grafiikkakortin ohjausohjelmistossa on omat asetukset sille, miten kortti toimii peleissä ollessaan akun varassa.

        Elikkä koitin nvidia asetuksista optimoida pelin ja ottaa battery safen pois ja sitten intelin grafiikkakortti asetuksista koitin vaihtaa akun säästön pois mutta ei auttanut. Olisin kiitollinen jos voisit tarkentaa mistä löydän oikeat asetukset. (Koska olen tällainen oerys juntti joka ei ymmärää näitä juttuja :D)


      • GG69

        Kone alkaa myös pitämään aika kovaa ääntä kun on kiinni piuhassa, joten voiko syy olla että virta johto nostaa koneen tehoja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe