Vuotaa, vuotaa ja vuotaa

kolnelkolkolnel

Olen äärettömän huolissani, 23v perusterve nainen, ei raskauksia, synnytyksiä tai ehkäisyä.

Tarkkaa ajanjaksoa en osaa kuvata mutta sanotaanko noin vuoden verran on tätä ongelmaa jatkunut.

Minulla on säännöllinen kierto. Kuukatisvuodon(7pv) loppumisen jälkeen n. viikon kuluttua alkaa verinen vuoto. Verta tulee aika paljon ja osoittuu ovulaatio ajankohtaan. Pitää siis käyttää ihan siteitä yms. kipuja ei ole.

Elikkäs tilanne menee näin, Kuukautiset(7pv)-Ei vuotoa(7pv)Verinen vuoto(7pv)Ei vuotoa(7pv)Kuukautiset(7pv)... jne. Toistunut ainakin 7-8 peräkkäisessä kierrossa.

Yritän kerätä rohkeutta mennäkseni lääkäriin.. Sillä välin, olisiko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai ajatusta mikä vaivaa? :(

5

276

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hormonihirmu

Käy gynekologilla, jotta ultran kanssa voi katsoa. Saattaa olla myoomia tai muuta, jotka runsaan vuodon aiheuttaa. Hormonaalisia juttuja. Runsaaseen vuotoon, joka todellakin rajoittaa elämää, on saatavana hyviä lääkkeitä, hormonikierukkaa ym.

• Rohkeuttatoivon

Kannattaa mennä lääkäriin, jotta saat kiertosi normaaliksi.

• rfvtgbyhn

Jotain vikaahan hormonikierrossasi on. Olet anemiariskissä, joten asialle pitää tehdä jotain. Runsas vuoto anemisoi, ja anemia pahentaa vuotoja entisestään. Siinä on tuhoisa kierre valmis.

Jos olet vähävarainen, terveyskeskuslääkärikin voi laittaa lähetteen naistentautien polille, niin ei tarvitse kaikkea yksityisesti maksaa. Tutkimuksia tulee kuitenkin jonkin verran.

Kerro pelostasi lääkärissä. Harvapa tykkää alapäänsä sorkkimisesta. Huomoioivat asian sitten tutkimusten yhteydessä. Olet kuitenkin sietänyt tilannetta jo aivan liian pitkään, hoidettava se on!

• lääkäriauttaa

Jo on älytöntä tulla tänne kyseleen, kun jo itsekin huomaa, ettei ole normaalia vuotoa.

• Yykaakooneeviikuusee

En ole vieläkään saanut aikaa lääkärille..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      303
      1250
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      311
      1211
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      968
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      88
      941
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      909
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      899
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      752
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      14
      638
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      588
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      587
    Aihe