Nöffin peseminen? Hyppiminen?

neiti nöfnöf

Kuinka usein pesette nöffiä? Riittääkö talvisin pelkkä jatkuva harjaaminen?
Kuinka saa vuoden ikäisen vilkkaan nartun tervehtimään vastaantulijoita muulla tavalla kuin "iloisesti" vasten hyppimällä?

11

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiting

      jotta,kun koirasi hyppää,astu silloin hellävaroen sen takajalle sillai se kuulemma lopettaa hyppimisen. Neuvon antoi ýstävä kennelistä.

    • Riikka-Liisa

      Peseminen vähän riippuu, 2-5krt vuodessa luullakseni. Riippuen ihan, ollaanko menossa näyttelyyn tai onko koira likainen. Jos koira ei ole likainen, niin eihän sitä tarvitse pestä ollenkaan.

      • Ymmällään!

        Millai tuo nöffin pesu,liittyi hyppimisen poistamiseen, meni ohi...................?


      • neiti nöfnöf
        Ymmällään! kirjoitti:

        Millai tuo nöffin pesu,liittyi hyppimisen poistamiseen, meni ohi...................?

        Ei ne liittyneetkään toisiinsa. Kaksi asiaa samassa, mutta kai sen jo huomasit..=O)


    • nöffikät

      ...tarvittaessa, mutta älä liian usein. Sitä paitsi meillä ainakin aikuisen paksukarvaisen koiran pesu on niin työläs, tai ei pesu mutta kuivaus, että sen tekee kyllä ihan oikeasti vain silloin, kun on tarvis. Pesen kuitenkin koiramme ehkä joka toinen kuukausi joskus useammin, ovat sellaisia kuraojien tonkijoita.

      • mie vaan taas

        Taroittaessa koira onkin hyvä pestä ei, kuitenkaan turhan usein siitä kärsii sit jo iho ja loiset viihtyy kosteassa koiran turkisssa,minä keritsen keväisin jos alkaa paakkuuntua liikaa ja harjaan kovasti koska koiran iho tykkää siitä.


    • Tuukka

      Sama kennelikö kehoitti hommaamaan keritsimet joita etsit, miten voit neuvoa muita kun oma koiran pitosi taitaa olla mitä on, ainakin kun lukee KAIKKI viestisi ostetaan, myydään sivuilta ja vastauksesi muiden ilmoituksiin kyseisillä sivuilla,suosittelen että pysyt kaukana eläimistä.

      • Tuukka

        Anteeksi, viestini oli tarkoitettu nimimerkille miiting. En kyllä tunne ketään tutuistani joiden tarvii nöffejään keritsimillä hoitaa..


      • Riikka-Liisa
        Tuukka kirjoitti:

        Anteeksi, viestini oli tarkoitettu nimimerkille miiting. En kyllä tunne ketään tutuistani joiden tarvii nöffejään keritsimillä hoitaa..

        Hmmm. Tuo mieleen lampaat. Toisaalta, lampaanvillahan karstataan. Ja nöffinkin turkin hoidossa käytetään karstaa. Elikäs olisikohan hän sekoittanut karstan keritsimiin?


      • Tuukka
        Riikka-Liisa kirjoitti:

        Hmmm. Tuo mieleen lampaat. Toisaalta, lampaanvillahan karstataan. Ja nöffinkin turkin hoidossa käytetään karstaa. Elikäs olisikohan hän sekoittanut karstan keritsimiin?

        Nii en tiedä, neuvoi kyllä tuolla eräällä sivulla muita ja ilmoitti keväisin keritsevänsä omat koirat, kun ovat kuulema aina niin takkuisia...


      • Riikka-Liisa
        Tuukka kirjoitti:

        Nii en tiedä, neuvoi kyllä tuolla eräällä sivulla muita ja ilmoitti keväisin keritsevänsä omat koirat, kun ovat kuulema aina niin takkuisia...

        ok... Minun ei ehkä edes kannata sanoa, mitä mieltä olen nöffin turkin ajelusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe