Korva ongelmat

Apuja10

Minulla on 3 vuotias sk collie, jolla on korva ongelmia ollut jo jonkin aikaa. Korvat kutisee ja pää on välillä kallellaan, ja korvassa on tummaa vaikkua. Korvat eivät ole arat antaa koskea eikä näytä että olisivat kipeät. Vaan kutisevat. Vaikun takia putsaan korvia usein mutta se ei auta. Olen tässä miettinyt korvatulehdusta, mutta tämä on kestänyt niin kauan että en usko että on. Kyselisin onko muilla ollut samoja ongelmia korvien kanssa? Ja olen kyllä viemässä koiraa eläinlääkäriin mutta kiinnostaisi onko muilla ongelmia korvan kanssa.

2

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hadellinni

      Voi olla esim. korvapunkki,, joten on hyvä, että olet edes harkinnut vieväsi koirasi eläinlääkäriin. Normi ihminen olisi vienyt jo.

    • tässäehdotontuote

      Pese korvat Cleanaural nimisella korvahuuhteella. Ei missään tapauksessa sillä "herkän ihon korvahuuhteella" vaan sillä aivan veden muodossa olevalla huuhteella. Itse olen käyttänyt koirillani tätä ihan pennusta alkaen) sen jälkeen kun huomasin eläinlääkärini sitä käyttävän. Asuin ulkomailla ja eläinlääkäri sujautti joka käynnillä tuota lirauksen korviin vaikka niissä ei mitään tulehdusta edes ollut. Voit ruiskauttaa sitä suoraan korviin, hierot sen jälkeen korvaa kämmenelläsi ja koira ruiskuttamalla päätään poistaa liiat nesteet. Sitten voit punpulilla kuivata ja pyyhkiä korvanlehdet, ei syvempää. Tee huuhtelu aluksi pari kertaa viikossa ja sen jälkeen säännöllisesti esim parin viikon välein. Ei ole ollut yhtään korvatulehdusta vaikka uivat jne. Itse tilaan tuotteen netistä Kivuton nimisestä verkkokaupasta,mutta ole tarkkana ettet laita korviin "sensible" huuhdetta, se nimittäin tukkiaa korvat eikä sitä saa millään pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe