Minulla on 3 vuotias sk collie, jolla on korva ongelmia ollut jo jonkin aikaa. Korvat kutisee ja pää on välillä kallellaan, ja korvassa on tummaa vaikkua. Korvat eivät ole arat antaa koskea eikä näytä että olisivat kipeät. Vaan kutisevat. Vaikun takia putsaan korvia usein mutta se ei auta. Olen tässä miettinyt korvatulehdusta, mutta tämä on kestänyt niin kauan että en usko että on. Kyselisin onko muilla ollut samoja ongelmia korvien kanssa? Ja olen kyllä viemässä koiraa eläinlääkäriin mutta kiinnostaisi onko muilla ongelmia korvan kanssa.
Korva ongelmat
2
190
Vastaukset
- hadellinni
Voi olla esim. korvapunkki,, joten on hyvä, että olet edes harkinnut vieväsi koirasi eläinlääkäriin. Normi ihminen olisi vienyt jo.
- tässäehdotontuote
Pese korvat Cleanaural nimisella korvahuuhteella. Ei missään tapauksessa sillä "herkän ihon korvahuuhteella" vaan sillä aivan veden muodossa olevalla huuhteella. Itse olen käyttänyt koirillani tätä ihan pennusta alkaen) sen jälkeen kun huomasin eläinlääkärini sitä käyttävän. Asuin ulkomailla ja eläinlääkäri sujautti joka käynnillä tuota lirauksen korviin vaikka niissä ei mitään tulehdusta edes ollut. Voit ruiskauttaa sitä suoraan korviin, hierot sen jälkeen korvaa kämmenelläsi ja koira ruiskuttamalla päätään poistaa liiat nesteet. Sitten voit punpulilla kuivata ja pyyhkiä korvanlehdet, ei syvempää. Tee huuhtelu aluksi pari kertaa viikossa ja sen jälkeen säännöllisesti esim parin viikon välein. Ei ole ollut yhtään korvatulehdusta vaikka uivat jne. Itse tilaan tuotteen netistä Kivuton nimisestä verkkokaupasta,mutta ole tarkkana ettet laita korviin "sensible" huuhdetta, se nimittäin tukkiaa korvat eikä sitä saa millään pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6378488Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513244Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4282284- 1281367
- 331348
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151285Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091221- 931123
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651085- 46943