Hei, kun käytte tuttavillanne ja vanhemmilla sukulaisilla muistakaa käydä suvun kertomukset ja valokuvat läpi sekä ehdottamasti kuvien taakse nimet ainakin. Liian paljon valokuvia menettää merkityksen kun jäävät kirjaamatta, kun vanhempia sululaisia poistuu keskuudestamme.
Vanhat valokuvat
44
827
Vastaukset
- Ex_vävy
Saahan sitä ehdottaa, mutta ku n ei. Ei sitten millään!
Ehdotin anopilleni, että hänen albumissaan oleviin yli satavuotiaisiinkin kuviin pitäisi vaikka sinne kuvan taakse irtolapulle kirjoittaa, ketä kuvissa on ym muistitietoa. Ei vain saanut tehdyksi. Kuoli muutaman vuoden päästä eikä kukaan jälkeläisistä tiedä, ketä kuvat esittävät ja missä ja milloin otettu. Ainakin sata vanhaa kuvaa, joista kukaan ei enää tiedä mitään.
Einsteinin sanoin: "Vain kaksi on ääretöntä: Avaruuden laajuus ja ihmisten tyhmyys. Tuosta edellisestä en kyllä ole ihan varma."- Saimiliina
Minä ehdin käydä läpi meidän vanhat valokuvat isäni kanssa kun hän sitten pian menehtyikin pois. Kirjoitin nimet lyijykynällä kuvien taakse. Suurin osa oli minullekin tuttuja nimiä mutta oli muutama yllätyskin. Nyt tuli mieleeni että kuvien yhteyteen olisi vielä hyvä laittaa talon/paikan nimi jotta minun jälkeeni tulevat voisivat ne paremmin tunnistaa.
Sitten tuleekin mieleen toinen ajatus että tietääkö joku mitä laki sanoo siitä jos nettiin laittaa vanhoja kuvia tunnistettavaksi? - Anonyymi00010
Saimiliina kirjoitti:
Minä ehdin käydä läpi meidän vanhat valokuvat isäni kanssa kun hän sitten pian menehtyikin pois. Kirjoitin nimet lyijykynällä kuvien taakse. Suurin osa oli minullekin tuttuja nimiä mutta oli muutama yllätyskin. Nyt tuli mieleeni että kuvien yhteyteen olisi vielä hyvä laittaa talon/paikan nimi jotta minun jälkeeni tulevat voisivat ne paremmin tunnistaa.
Sitten tuleekin mieleen toinen ajatus että tietääkö joku mitä laki sanoo siitä jos nettiin laittaa vanhoja kuvia tunnistettavaksi?Laki sanoo ettei saa laittaa ollenkaan
- RyLuo
sama juttu kymmeniä kuvia, nimettömiä puolet ? ei kai noiden kuvien tunnistamisessa estettä ole
- sukututkijamummo
Ei voi vaan odottaa, että vanha ihminen yksin selviäisi kuvien henkilöiden, tapahtumien ja paikkojen merkitsesstä. Tehkää työ heidän kanssaan yhdessä, monta muistoa rikkaammiks itulette
- Anonyymi00007
Mistä voi selvittää kuka missäkin valokuvassa on jos ei tunne henkilöä?
- Anonyymi00008
Onko tämä yksityinen keskustelu?
- Anonyymi00009
Olen harrastanut valokuvausta myös mustavalko
- Anonyymi00011
Ei halua pahoittaa ketään mutta mielestäni kuolinilmoitukset, kuvat lehdistä eivät kuulu
- Anonyymi00012
Mistä ä löytyy
- Anonyymi00013
Mistä löytyy suomentamis ohjelma
- Anonyymi00014
Kuka ohjaa etnisyysarvioita tuli osumia diperiaan
- Anonyymi00015
Nyt herää sinminunlinn epäilykset
- Anonyymi00016
Mitä mielessä?
- Anonyymi00017
Amerikassa on kamala Harris niminen ai kamala
- Anonyymi00018
Ei pelkästään vanhoista vaan myös nuorista
- Anonyymi00020
Kikkelis kokkelis mitä läksit
- Anonyymi00021
Tarina on tekeillä
- Anonyymi00022
Ydinaseita.
- Anonyymi00024
Maria Thomasdottir. Vanhemmat?
- Anonyymi00025
Onko muille tullut tätä
- Anonyymi00026
Parron Trump ei päässyt armeijasn
- Anonyymi00027
Tekoäly.
- Anonyymi00028
Miksi taas syrjitään koiria? Koiravalokuvia myös tarvitaan.
- Anonyymi00029
Meillä oli eilen kameraseuran kokous
- Anonyymi00030
Laukon kartanon tarina
Jaakko ja Jussi
Käpylampaat - Anonyymi00031
Miksi olemme riippuvaisia hapesta?
- Anonyymi00032
Toinen mahdollisuus voisi olla jokin toinen kaasu
- Anonyymi00033
Maria Thomasdottir keiky ripikirja
- Anonyymi00034
Mitä on tuo poistety
- Anonyymi00035
Nyt tuli kyllä avoimen fasistinen km mmentti
- Anonyymi00036
Panikpijat turhav
- Anonyymi00037
Pakkokeinojen
- Anonyymi00038
Buddha kertoo totuuden
- Anonyymi00039
Kertoi tänään
Närästys
Sisiliskot
Tule vain
Muinaiskielessä - Anonyymi00040
Kikkeli.
- Anonyymi00041
Riippuu missä valossa tarkastelu. Tämä oli kiintoisaa.
- Anonyymi00042
Kikkeli.
- Anonyymi00044
Mistä tietää kun tässä on kyseessä kuolleesta henkilöstä
- Anonyymi00046
Tässä on jotain hämärää
- Anonyymi00047
Maria Thomasdottir keiky
- Anonyymi00048
Tilasin minikaivurin Kiinasta
- Anonyymi00049
Temusta?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk664012Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152127Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj111897Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361264- 271219
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et11993Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43839Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit71837- 40731
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24694