Hei, kun käytte tuttavillanne ja vanhemmilla sukulaisilla muistakaa käydä suvun kertomukset ja valokuvat läpi sekä ehdottamasti kuvien taakse nimet ainakin. Liian paljon valokuvia menettää merkityksen kun jäävät kirjaamatta, kun vanhempia sululaisia poistuu keskuudestamme.
Vanhat valokuvat
24
583
Vastaukset
- Ex_vävy
Saahan sitä ehdottaa, mutta ku n ei. Ei sitten millään!
Ehdotin anopilleni, että hänen albumissaan oleviin yli satavuotiaisiinkin kuviin pitäisi vaikka sinne kuvan taakse irtolapulle kirjoittaa, ketä kuvissa on ym muistitietoa. Ei vain saanut tehdyksi. Kuoli muutaman vuoden päästä eikä kukaan jälkeläisistä tiedä, ketä kuvat esittävät ja missä ja milloin otettu. Ainakin sata vanhaa kuvaa, joista kukaan ei enää tiedä mitään.
Einsteinin sanoin: "Vain kaksi on ääretöntä: Avaruuden laajuus ja ihmisten tyhmyys. Tuosta edellisestä en kyllä ole ihan varma."- Saimiliina
Minä ehdin käydä läpi meidän vanhat valokuvat isäni kanssa kun hän sitten pian menehtyikin pois. Kirjoitin nimet lyijykynällä kuvien taakse. Suurin osa oli minullekin tuttuja nimiä mutta oli muutama yllätyskin. Nyt tuli mieleeni että kuvien yhteyteen olisi vielä hyvä laittaa talon/paikan nimi jotta minun jälkeeni tulevat voisivat ne paremmin tunnistaa.
Sitten tuleekin mieleen toinen ajatus että tietääkö joku mitä laki sanoo siitä jos nettiin laittaa vanhoja kuvia tunnistettavaksi? - Anonyymi00010
Saimiliina kirjoitti:
Minä ehdin käydä läpi meidän vanhat valokuvat isäni kanssa kun hän sitten pian menehtyikin pois. Kirjoitin nimet lyijykynällä kuvien taakse. Suurin osa oli minullekin tuttuja nimiä mutta oli muutama yllätyskin. Nyt tuli mieleeni että kuvien yhteyteen olisi vielä hyvä laittaa talon/paikan nimi jotta minun jälkeeni tulevat voisivat ne paremmin tunnistaa.
Sitten tuleekin mieleen toinen ajatus että tietääkö joku mitä laki sanoo siitä jos nettiin laittaa vanhoja kuvia tunnistettavaksi?Laki sanoo ettei saa laittaa ollenkaan
- RyLuo
sama juttu kymmeniä kuvia, nimettömiä puolet ? ei kai noiden kuvien tunnistamisessa estettä ole
- sukututkijamummo
Ei voi vaan odottaa, että vanha ihminen yksin selviäisi kuvien henkilöiden, tapahtumien ja paikkojen merkitsesstä. Tehkää työ heidän kanssaan yhdessä, monta muistoa rikkaammiks itulette
- Anonyymi00007
Mistä voi selvittää kuka missäkin valokuvassa on jos ei tunne henkilöä?
- Anonyymi00008
Onko tämä yksityinen keskustelu?
- Anonyymi00009
Olen harrastanut valokuvausta myös mustavalko
- Anonyymi00011
Ei halua pahoittaa ketään mutta mielestäni kuolinilmoitukset, kuvat lehdistä eivät kuulu
- Anonyymi00012
Mistä ä löytyy
- Anonyymi00013
Mistä löytyy suomentamis ohjelma
- Anonyymi00014
Kuka ohjaa etnisyysarvioita tuli osumia diperiaan
- Anonyymi00015
Nyt herää sinminunlinn epäilykset
- Anonyymi00016
Mitä mielessä?
- Anonyymi00017
Amerikassa on kamala Harris niminen ai kamala
- Anonyymi00018
Ei pelkästään vanhoista vaan myös nuorista
- Anonyymi00020
Kikkelis kokkelis mitä läksit
- Anonyymi00021
Tarina on tekeillä
- Anonyymi00022
Ydinaseita.
- Anonyymi00024
Maria Thomasdottir. Vanhemmat?
- Anonyymi00025
Onko muille tullut tätä
- Anonyymi00026
Parron Trump ei päässyt armeijasn
- Anonyymi00027
Tekoäly.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä4011724Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334679Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512827Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1462613- 1121702
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14107140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.209852- 82840
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv62776- 10748