Missä murrosikäni?

Missämurrosikä

olen vähän yli 14 vanha ja en ole huomannut itsessäni mitään murrosiän merkkejä muuta kuin vähän pallikarvoja kiveksissä. Minulla oli viime tammikuussa (6 kk sitten) kiveksen kiertymä joka saatiin korjattua ilman kiveksen menetystä onneksi! Mutta voiko se vaikuttaa sperman tulemiseen? Kun mietin että miksei minulla ole spermaa tullut?

Odotan asiallisia vastauksia! Kiitos avusta!

7

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehittymisen vauhti on yksilöllinen. Ei ole ollenkaan tavatonta, jos 14-vuotiaan murrosikä ei ole vielä kunnolla alkanut. Ja sinulla se on ilmeisesti jollain tavalla alkanut, koska karvoitusta on jo alkanut ilmestyä.

      Ihmisellä on kaksi kivestä ja vaikka olisit menettänyt sen toisen, niin toinen kyllä huolehtisi lisääntymiskyvystäsi. Ei sillä hoidetulla kiertymällä ole vaikutusta siihen, milloin siemensyöksysi alkavat.

      Huolesi asiasta on aivan ymmärrettävä ja et ole suinkaan yksin. Kyllä se sinunkin murrosikäsi kuitenkin jossain vaiheessa alkaa, voit olla varma siitä. Jos se ei sattuisi alkamaan itsestään, niin se voidaan käynnistää hormonihoidoilla, mutta vasta vähän yli 14-vuotiaana tuosta asiasta ei tarvitse stressata.

      Jos tilanne on vielä vuoden päästä sama kuin nyt, niin lääkärivisiitti alkaa olla aiheellinen.

      • ebuxldbfn

        Ei itselläkään vielä kovin pitkällä mutta sen voin sanoa että pallikarvoitus alkoi just kiveskarvoilla ja sit vasta levis ympäriinsä xd (oon 13v poika)


      • Hulestunutnuori

        Oldie minä olen 14-vuotta täyttänyt poika minulla on ollut vaaleaa kaavoitusta munan seutuvilla 11-vuotiaasta lähtien luulin silloin että muttosikäni alkaisi ja siitä asti olen sitä odottanut kuitenkaan minulla ei ole tapahtunut vielä mitään merkittävää kivekseni näyttävät olleen saman kokoiset vuosi toisensa jälkeen. Miten on mahdollista että minulla on ollut 0,5-1cm karvoja näin kauan pienellä alueella ja olen nyt 14 enkä vieläkään huomaa mitään!? Olen ollut huolestunut asiasta pidemmän aikaa


      • Hulestunutnuori kirjoitti:

        Oldie minä olen 14-vuotta täyttänyt poika minulla on ollut vaaleaa kaavoitusta munan seutuvilla 11-vuotiaasta lähtien luulin silloin että muttosikäni alkaisi ja siitä asti olen sitä odottanut kuitenkaan minulla ei ole tapahtunut vielä mitään merkittävää kivekseni näyttävät olleen saman kokoiset vuosi toisensa jälkeen. Miten on mahdollista että minulla on ollut 0,5-1cm karvoja näin kauan pienellä alueella ja olen nyt 14 enkä vieläkään huomaa mitään!? Olen ollut huolestunut asiasta pidemmän aikaa

        Jokaisen lapsen ja nuoren kehittymistahti on yksilöllinen, toisilla se on hitaampi ja toisilla se on nopeampi.

        Saatko varmasti riittävästi lepoa ja terveellistä ravintoa?

        Ainoa asia, minkä pystyn näin maallikkona sanomaan on se, että hidas murrosikä ja kehittymättömyys 14-vuotiaana ei automaattisesti tarkoita sitä, että taustalla olisi joku terveydellinen ongelma. Automiehen sanoin se ei ole vika, vaan ominaisuus.


      • Huolestunutnuori3

        Oldie saan tarpeeksi ravintoa Jan lepoa nukun 9-10 tunnin unia ja syön säännöllisesti myös käsissäni on paljon karvoja mutta kivekseni ovat saman kokoiset joka päivä. Voisiko kyseessä olla joku peritty ominaisuus kun minulla siis on ollut VAALEITA karvoja näin kauan mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu ja liittyvätkö karvat sina murrosikään?


      • Huolestunutnuori3 kirjoitti:

        Oldie saan tarpeeksi ravintoa Jan lepoa nukun 9-10 tunnin unia ja syön säännöllisesti myös käsissäni on paljon karvoja mutta kivekseni ovat saman kokoiset joka päivä. Voisiko kyseessä olla joku peritty ominaisuus kun minulla siis on ollut VAALEITA karvoja näin kauan mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu ja liittyvätkö karvat sina murrosikään?

        Hidas murrosikä on yleensä peritty ominaisuus ja kyllä, kehon karvoituksen kasvaminen taitaa liittyä aina murrosiän alkamiseen.


      • Murrosikäinen
        Hulestunutnuori kirjoitti:

        Oldie minä olen 14-vuotta täyttänyt poika minulla on ollut vaaleaa kaavoitusta munan seutuvilla 11-vuotiaasta lähtien luulin silloin että muttosikäni alkaisi ja siitä asti olen sitä odottanut kuitenkaan minulla ei ole tapahtunut vielä mitään merkittävää kivekseni näyttävät olleen saman kokoiset vuosi toisensa jälkeen. Miten on mahdollista että minulla on ollut 0,5-1cm karvoja näin kauan pienellä alueella ja olen nyt 14 enkä vieläkään huomaa mitään!? Olen ollut huolestunut asiasta pidemmän aikaa

        Mulla oli eka valkosii mut sit mulle tuli Mustii karvoja munan yläpuolelle. Sitte 1-2 kk nii tuli spermaa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe