Vuotohäiriö ja Vagifem

Ikää mulla on nyt 55 v ja kuukautiset loppuivat kokonaan lokakuussa 2015. Olen käyttänyt joskus Vagifemiä, mutta nyt tässä oli todella pitkä tauko, yli puoli vuotta. Mitään muuta hormonilääkettä en käytä.
Keväällä aloitin siis käytön uudelleen ja pian sen jälkeen ilmaantui kummia oireita. Jotain selvästikin tapahtui kropassa. Ensin kipeytyi rintojen päät ja pian sen jälkeen alkoi ihan kuin menkat. Ne kesti kuitenkin vain 2 päivää ja vuoto oli niukkaa. Edellisistä siis siinä vaiheessa n. 1,5 v. Ennen tuota v. 2015 oli myös ollut jo vuoden tauko edellisistä ja vuoto ihan olematonta noilla kummallakin kerralla.
Kävin gynellä ja otettiin kohdun ultra, näytteet kohdusta ja papa.
Kohtu oli ok., limakalvokaan ei mitenkään paksu. Papakokeessa sen sijaan oli lieriöepiteelisoluatypia.
Ja kohdunsuulla on ektopiaa, mutta se on ollut siellä jo iät ja ajat.
Tätä ennen tehty papakoe kahtena vuonna peräkkäin ja niissä ei silloin mitään.
Nyt tehtiin sitten kohdun tähystys ja kohdun, sekä kohdunkaulan kaavinta.
Tulokset kuulemma ok., ei mitään pahanlaatuisuuteen viittaavaa missään.
Että mikähän tämäkin nyt sitten taas oli.
Voiko Vagifem aiheuttaa jotain, onko kokemuksia? Ja onko muilla kokemusta tällaisesta, että vuodot tulis vielä yllättäen noinkin pitkällä aikavälillä?
0669
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


55v kirjoitti:

Ikää mulla on nyt 55 v ja kuukautiset loppuivat kokonaan lokakuussa 2015. Olen käyttänyt joskus Vagifemiä, mutta nyt tässä oli todella pitkä tauko, yli puoli vuotta. Mitään muuta hormonilääkettä en käytä.
Keväällä aloitin siis käytön uudelleen ja pian sen jälkeen ilmaantui kummia oireita. Jotain selvästikin tapahtui kropassa. Ensin kipeytyi rintojen päät ja pian sen jälkeen alkoi ihan kuin menkat. Ne kesti kuitenkin vain 2 päivää ja vuoto oli niukkaa. Edellisistä siis siinä vaiheessa n. 1,5 v. Ennen tuota v. 2015 oli myös ollut jo vuoden tauko edellisistä ja vuoto ihan olematonta noilla kummallakin kerralla.
Kävin gynellä ja otettiin kohdun ultra, näytteet kohdusta ja papa.
Kohtu oli ok., limakalvokaan ei mitenkään paksu. Papakokeessa sen sijaan oli lieriöepiteelisoluatypia.
Ja kohdunsuulla on ektopiaa, mutta se on ollut siellä jo iät ja ajat.
Tätä ennen tehty papakoe kahtena vuonna peräkkäin ja niissä ei silloin mitään.
Nyt tehtiin sitten kohdun tähystys ja kohdun, sekä kohdunkaulan kaavinta.
Tulokset kuulemma ok., ei mitään pahanlaatuisuuteen viittaavaa missään.
Että mikähän tämäkin nyt sitten taas oli.
Voiko Vagifem aiheuttaa jotain, onko kokemuksia? Ja onko muilla kokemusta tällaisesta, että vuodot tulis vielä yllättäen noinkin pitkällä aikavälillä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu