KYLMYYS. KOKEMUKSET JA ILMAT ?

Kesä on näyttänyt nurjat puolet. Pohjoisessa satoi lunta tänään. Tuleeko onkiessa järvestä pakastekalaa?

7

142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 - 20 asteessa pyörinyt, ei se nyt niin kylmää ole, paljon lämpimämpää kuin tammikuussa. Hyvä vaan, ettei ole helteitä ollut, tarjennut paremmin terassiakin rakennella. Pienet sadekuurot kyllä kiusanneet.

• mimmimum-..mi

Heh....taitaa ne aikas jähmeitä olla..ne kalat...Lehdessä oli kuva vertaus ...joulukuulta....heinäkuulta.... ei mitään eroa ollut...Kun kauppareissulla kävelin mietin voiko näin palella heinäkuussa....yksi puolituttu tuli vastaan ja sanoi että on aivan jäässä .. kun on hiekkalaatikon reunalla istunut lasten touhutessa.. No ...huomiseksi se jo lämpenee ..uskotaan niin.

• Tiritiriteijaa

Pohjoinen on melko laaja käsite - itse vietin juuri reilun viikon "vain" pari sataa kilometriä napapiirin pohjoispuolella. Siellä oli mitä mainioin keli lukuunottamatta parin viimeisen päivän jatkuvaa vesisadetta (jolloin olinkin jo maalikylissä). Lämpötila oli parinkymmenen huippeilla ja tuuli sopivasti, jotta itse ei tarvinnut itse huitoa sääskiä. Mökkiä lämmitettiin vain ensimmäisenä iltana ja sen jälkeen siinä tarkeni vielä hyvin neljä päivää varaavan takan ansiosta.

Kala ei tullut pakastettuna vaan täysin tuoreina nousivat niin taimenet, siiat kuin ahvenetkin suoraan savustuspönttöön. Jäipä osa vielä suolakaloiksikin. Näin myöhään en ole koskaan ennen poiminut korvasieniä. Ei niitä tosin tullut kuin yhden kastikkeen verran. Kesä on myöhässä, minkä näki siitäkin, että mökin pihatuomikin oli vasta nyt kukassa. Horsma kukkii vasta hilla-aikaan, joten hillojakin saa vielä odotella mahdollisesti pitkäänkin.

Tällaisia havaintoja minulla.

• Viileä kesä on vähempien sääskien ja mäkäräisten aikaa. Yleensä heinäkuulla hyttysiä on paljon. Muistan kauhulla hyttyspilviä nuoruuden Pohjoiskarjala ajalta.

• New-age

Kukkapenkistä nousi useita pikkuitikoita. Mäkäräisiä.
        Tänään tuli pitkästä aikaa pyöräiltyä ja shortsit jalassa. Juuri ja juuri tarkeni.
        Lähtiessä oli pilvistä ja koleaa. Mutta sitten aurinko ei jaksanut piileskellä.
        Sai heittää neuletakinkin pois matkalla. D-vitamiinia pitää yrittää saada, sitä luonnollista senza melanooma.
        Hain niitä viininpunaisia ohdakkeita pellolta kimpun. Laitoin isoon maljakkoon
        Ulos ja heti keikkui kimalaiset niissä.
        Näin tänään tiklin, mikä napsi jotain vuotikaunokista. Lähti ja tirskahteli mennessään...
        Varsin kaikenkirjava lintu.

• 1eero

Kylymää kylymää 10 asteen tienoilla pyörinyt lisäksi kovvoo pohjoistuulta monta monta päevee onneksi tutun mökillä kateltu tuvan ikkunasta järvelle, nyt on vähän lämpösempää luvassa nii saap karvahatulla heittää ves'lintua.

• Autoni sisältä päästin eilen ulos perhosen.
      Tyyliltään se oli kuin Koi.
      Pieni ja hento, olemukseltaan rento.
      Olen nähnyt toistaiseksi vain Kimalaisen.
      Lukuun-ottamatta neljää kuningatarta, jotka laskin keväällä mökistä ulos.
      Ei hyttystä yhtäkään.
      Ilmat kerrotaan lämpiävän nyt.
      Odottakaamme siis paukamia.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3640
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2876
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      164
      2813
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2371
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2123
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1840
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1515
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1368
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1332
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      26
      1309
    Aihe