Häät peruuntuivat

surunmurtama

Olen todella surullinen. Kuukauden päästä oli tarkoituksenamme mennä naimisiin ja kutsut oli lähetetty ja kaikki suunniteltu niin mies päätti laukoa, että ei ole varma haluaako naimisiin, koska ei kuulemma tunnu siltä kuin oli odottanut suunnittelun tuntuvan ja sanoi, että tuskin pystyisi häistä nauttimaan. Ehdotin sitten häiden perumista ja niin tehtiin. Olen järkyttynyt ja pettynyt ja häpeissäni. Onko näin käynyt kellekkään muulle? Tarkoitus siirtää häitä vuodella eteenpäin, mutta tuskin niitä tulee koskaan. Vielä kaksi päivää sitten sanoi olevansa varma, että haluaa naimisiin. Mukava tunne tämä ja en tiedä miten tästä jatkaa enää parisuhdetta kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuulemma haluaisi naimisiin yhtä eikä halua erota.

12

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rimakauhukoyllätti

      Satuitko kysymään hänen mielipidettään, millaiset häät olisi halunnut? Voittehan mennä naimisiin koruttomasti maistraatissa, jos se on enemmänkin hänen tyylistään. Kaikista ei ole kaikkeen häidenkään suhteen, mutta valitettavasti epävarmuutta on ilmassa ja parisuhteen luottamus kärsii tuontyylisestä tuuliviiri käyttäytymisestä. Miten kauan olette tunteneet ja onko parisuhteenne muuten varmalla pohjalla?

      • hyvä-kun-peruuntui

        Olet oikeassa tuossa varmastikin :
        Satuitko kysymään hänen mielipidettään, millaiset häät olisi halunnut?

        Sulhasehdokas tajusi, että sontaa alkaa tulemaan tuotapikaa enemmän ja enemmän.
        Parisuhde kun ei ole yhden suhde.
        Jos toisen kunnioitus jo tuossa kohtaa ylitetään, niin on parempi katsoa asioita uudestaan. Toisen kunnioitus = toisen mielipiteen huomioiminen.


    • Surunmurtama

      Hei,

      Suunnittelimme häitä yhdessä ja kysyin hänen mielipidettään asioihin. Nähtävästi hän ei sitten uskaltanut suoraan sanoa mielipiteitään.

      No ehkä parempi näin, mutta miten voi tällaisen jälkeen enää luottaa toiseen että uskaltaa jatkossa sanoa mielipiteensä hieman aikaisemmin? Kuitenkin aikuisia ollaan.

      • Näinonn

        Luulin että ootte lapsia.


      • Surunmurtama
        Näinonn kirjoitti:

        Luulin että ootte lapsia.

        Nuoria aikuisia olemme ikämme mukaan, mutta henkisesti lapsia valitettavasti ilmeisen monessa asiassa.


    • Biuyhv

      Ette siis eroa mutta perusteella häät?
      Ekaks tuli mieleen että tulee kalliiksi jos pitopalvelut ym. perutaan näin viime tingassa.
      Toki tiedän muitakin jotka ovat perusteet häät mutta eronneet smantien

    • etteivaninolisi

      Siis hei halooooooo!! Olitte menossa kuukauden päästä naimisiin ja piti pitää häät!! Taidat nyt trollata neitiseni tai sitten sulhanen on tehnyt viisaasti alkaessaan mennä puihin koko homman suhteen.
      Teillähän on kaikki jo valmiina, on varattu paikat ja tilattu vaikka mitä. Miten te niiden kanssa menettelette? Laskua voi tulla melkoisesti.

      Vaan asiaan. Jos todella tuntuu, että ei ole oikea hetki mennä naimisiin, niin nyt se on tehtävä ja vihellettävä peli poikki. Maksatte laskut mitä tulee pitämättömistä häistä, jos niitä laskuja tulee ja mietitte homman uudelleen ajan kanssa. Seuraavalla kerralla otatte kumpikin homma tosissanne tai uuden kumppanin kanssa. Ei maailma tähän kaadu, on sitä lyhyemmälläkin varoitusajalla häät peruttu, että melkein alttarilla; En tahdo (eräs sulhanen tajusi, että morsian jääkin tulevassa perinnönjaossa huonolle osalle, joten valitsi sitten naapuruista rikkaamman).

      • Surunmurtama

        Hei,

        Kiitos asiallisista vastauksista. Hääpaikka oli meille ilmainen suhteiden kautta ja ruuat yms olisimme tehneet itse. Kukat ja meikit pystyi perumaan.

        Ja emme siis eronneet tämän takia ja uudet häät ovat suunnitteilla, mutta tällä kertaa sulhanen saa ajaa asiaa eteenpäin omaan tahtiin. Myönnän stressanneeni häntä ja myönnän myös parisuhteemme tilan olleen epävakaa eli ymmärrän miksi ei ollut varma haluaako vielä naimisiin. Kihlautumisestamme on myös alle vuosi aikaa, joten ehkä parempi pitää häät sitten kun siitä on kulunut jo vuosi. Se taitaa olla yleisempi käytäntö.

        Kiitos vielä hyvistä vastauksista, auttoivat paljon miettimään omaa osuutta asiasta ja saatiin hyvää keskustelua aikaiseksi.


    • Eräs_eronnut_nainen

      Hei Surunmurtama, olen tosi pahoillani puolestasi! Itselleni kävi aikoinaan niin, että mies alkoi pari kuukautta ennen häitä epäröimään, ei ollut varma haluaako naimisiin kuitenkaan. Itse hän oli alunperin siis kosinut, ja itse hän myös halusi suuret ja näyttävät häät, minulle olisi kelvannut pienemmätkin. No, minä ja veljensä saatiin hänet sitten vakuuteltua, että kyse on vain ramppikuumeesta, että ei sen takia kannata häitä perua! Me kun oltiin oltu yhdessä jo 8 vuotta joten tiesi kyllä millaisen naisen on naimassa, ja suhde oli siihen asti ollut varsin vakaalla pohjalla. Varmaan iso syy, miksi hän päätti sitten kuitenkin olla perumatta häitä, oli se että lasku olisi tosiaan ollut aikamoinen. Vieraita oli kutsuttu 120, oli tilattu pitopalvelut, bändit, juhlapaikka jo maksettu, samoin puvut ja häämatka... Kaikki olis mennyt kankkulan kaivoon, jos häät olisi peruttu viime tingassa.

      Avioliiton alkukuukausina mies oli rauhoitttunut ja vaikutti ihan tyytyväiseltä. Mitään hän ei puhunut siitä, että katuisi naimisiinmenoa, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin katui. Ehdimme olla naimisissa 7 kk, jonka jälkeen mies ilmoitti, että hän on löytänyt uuden kumppanin, jonka kanssa muuttaa yhteen ja avioero pannaan vireille. Minulla ei ollut siinä enää mitään sananvaltaa eikä neuvottelun varaa, hän oli päätöksensä tehnyt. Olihan se ihan suunnaton järkytys, olin todella masentunut suunnilleen vuoden eteenpäin. Nyt erosta on 3,5 vuotta, ja nyt rupeaa tuntumaan, että olen päässyt lopullisesti yli.

      Anteeksi pitkä vuodatus, ei tämä ollut edes juurikaan verrattavissa sinun tapaukseesi. Halusin vain kertoa, että on meitä muitakin, joiden unelmat ovat särkyneet. Ehkä on lopulta kuitenkin parasta, että te peruitte häänne vaikka se rankalta tuntuukin. Toivottavasti pystytte rakentavasti keskustelemaan asiasta, ilman syyttelyä. Toivon sulle Surunmurtama kaikkea hyvää suhteessasi, toivottavasti saat myöhemmin ne toivomasi häät ja ennenkaikkea onnellisen liiton! :)

      • Surunmurtama

        Hei sinä,

        Kertomuksesi teki minut todella surulliseksi ja olen pahoillani puolestasi. Kiitos kuitenkin lohduttavista sanoistasi, niitä todella kaivataan. Ymmärrän, että tuollaisesta kestää kauan päästä yli. Itsekkin olen ollut vain omissa oloissani nyt, kun ei yksinkertaisesti pysty kohtaamaan muita ihmisiä.

        Se on niin surullista kun luottaa toiseen ihmiseen, mutta toinen ei ole rehellinen ja varma tunteistaan, vaikka väittää olevansa.

        Olemme pysyneet puhumaan asiallisesti, mutta ei vain tunnu enää samalta tämä suhde ja elämä tuntuu tyhjältä. Toivottavasti tämä menee ohi. Mies oli kuitenkin ainoa kenelle olen pystynyt rehellisesti avautumaan menneisyydestäni ja hän on minulle kaikki kaikessa, joten haluaisin vielä pystyä luottamaan häneen. Nyt ymmärrän miksi en halunnut nuorempana koskaan naimisiin, koska silloin tiesin monesta kokemuksesta, että ihmisiin ei voi luottaa.


    • Saman.kokenut

      Miten on mennyt? Olisi todella ihana puhua kanssasi enemmän. Mitenköhän saataisiin yhteys? Minulla jo jonkin aikaa tapahtuneesta, mentiin lopulta naimisiin. Syvä katkeruus on jokapäiväistä ja todella tuttua juuri tuo ihmisten välttely.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe