Voitin palkinnon (jee!) yhdessä pienehkössä kirjoituskilpailussa. Jonkinlainen palkintojenjakotilaisuus on tiedossa ja siellä pitäisi sitten sanoa jotain, mutta mitä? Millaisia asioita noissa yleensä sanotaan? En ole koskaan kuullut yhtäkään palkintopuhetta Oscareita lukuunottamatta, ja niiden matkiminen tuntuu hieman liioitellulta...
Mitä sanoa palkintoa vastaanottaessa?
5
242
Vastaukset
- Nimis246
Olen ollut muutamassa palkintojenjaossa, ja niissä ei ole odotettukaan mitään erityisempiä puheita. Yleensä tilanteen kulku on mennyt niin, että palkitut ottavat kutsuttuina palkintonsa (kunniakirja / kukka / tms. kilpailusta riippuen) ja sanovat tuomareille kiitokset kättä puristaen. Tämän jälkeen sitten tuomarit (tai kuka tapahtumaa vetääkään) jututtavat palkittuja tarinan tiimoilta, koska lukijoita kiinnostaa aina tietää tarinan taustoja. Tähän on vaikea varautua koska ei aina voi tietää, mikä tuomareita oikein tarinassa viehätti, mutta vääriä vastauksiahan ei tällaisessa tapauksessa ole, eivätkä kysymykset ole mitään vaikeita kompia, mitä pitäisi etukäteen pohdiskella. Esim. sitä voi miettiä mistä sai idean tai inspiraation tarinaansa. Samoin voi olla, että kirjoittajasta itsestään kysytään esim. miten kauan on kirjoittanut ja mitä muuta tekee elämäsään.
Tämä tietysti riippuu kilpailusta ja järjestyksistä, mutta tämä on oma kokemukseni :)- eiihanoscar
Kiitos Nimis246, tästä oli paljon apua!
- Onnittelijatäältä
Onnittelut! :) en ole ollut palkintojenjaoissa, mutta jos se menee kuten Nimis246 kertoi, sen pitäisi mennä ihan iisisti. Kirjoittajana tunnet ja tiedät parhaiten oman tarinasi ja sen taustat :) milloinka tilaisuus on, joudutko kauan jännittämään? :)
- Uriah_Messiah
Tässä Puhe: Neroudessa ei ole mitään hävettävää kun sen pitää omana tietonaan.
Poikkeuksellista lahjakkuutta on huomata että talenttia löytyy myös kyläyhteisön
ulkopuolelta. - aloittelevakirjailija
Onnittelut täältäkin!
Olen ollut muutamassa palkintojenjaossa, ja ne kaikki menivät kutakuinkin samalla kaavalla kuin Nimis246 yllä kertoi. Palkituilta ei odotettu mitään puheita, vaan tuomaristo kyseli jokaiselta paikalle tulleelta palkitulta heidän tekstistään ja kirjoittamisesta yleensä. Usein palkituilla on myös "virallisen osuuden" jälkeen mahdollisuus halutessaan keskustella tuomareiden kanssa hieman yksityisemmin ja saada lisäpalautetta kilpailutekstistään. Jos sellainen tilaisuus tarjoutuu, kannattaa se ehdottomasti hyödyntää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513