Mitä sanoa palkintoa vastaanottaessa?

eiihanoscar

Voitin palkinnon (jee!) yhdessä pienehkössä kirjoituskilpailussa. Jonkinlainen palkintojenjakotilaisuus on tiedossa ja siellä pitäisi sitten sanoa jotain, mutta mitä? Millaisia asioita noissa yleensä sanotaan? En ole koskaan kuullut yhtäkään palkintopuhetta Oscareita lukuunottamatta, ja niiden matkiminen tuntuu hieman liioitellulta...

5

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimis246

Olen ollut muutamassa palkintojenjaossa, ja niissä ei ole odotettukaan mitään erityisempiä puheita. Yleensä tilanteen kulku on mennyt niin, että palkitut ottavat kutsuttuina palkintonsa (kunniakirja / kukka / tms. kilpailusta riippuen) ja sanovat tuomareille kiitokset kättä puristaen. Tämän jälkeen sitten tuomarit (tai kuka tapahtumaa vetääkään) jututtavat palkittuja tarinan tiimoilta, koska lukijoita kiinnostaa aina tietää tarinan taustoja. Tähän on vaikea varautua koska ei aina voi tietää, mikä tuomareita oikein tarinassa viehätti, mutta vääriä vastauksiahan ei tällaisessa tapauksessa ole, eivätkä kysymykset ole mitään vaikeita kompia, mitä pitäisi etukäteen pohdiskella. Esim. sitä voi miettiä mistä sai idean tai inspiraation tarinaansa. Samoin voi olla, että kirjoittajasta itsestään kysytään esim. miten kauan on kirjoittanut ja mitä muuta tekee elämäsään.

Tämä tietysti riippuu kilpailusta ja järjestyksistä, mutta tämä on oma kokemukseni :)

• eiihanoscar

Kiitos Nimis246, tästä oli paljon apua!

• Onnittelijatäältä

Onnittelut! :) en ole ollut palkintojenjaoissa, mutta jos se menee kuten Nimis246 kertoi, sen pitäisi mennä ihan iisisti. Kirjoittajana tunnet ja tiedät parhaiten oman tarinasi ja sen taustat :) milloinka tilaisuus on, joudutko kauan jännittämään? :)

• Uriah_Messiah

Tässä Puhe: Neroudessa ei ole mitään hävettävää kun sen pitää omana tietonaan.
      Poikkeuksellista lahjakkuutta on huomata että talenttia löytyy myös kyläyhteisön
      ulkopuolelta.

• aloittelevakirjailija

Onnittelut täältäkin!

Olen ollut muutamassa palkintojenjaossa, ja ne kaikki menivät kutakuinkin samalla kaavalla kuin Nimis246 yllä kertoi. Palkituilta ei odotettu mitään puheita, vaan tuomaristo kyseli jokaiselta paikalle tulleelta palkitulta heidän tekstistään ja kirjoittamisesta yleensä. Usein palkituilla on myös "virallisen osuuden" jälkeen mahdollisuus halutessaan keskustella tuomareiden kanssa hieman yksityisemmin ja saada lisäpalautetta kilpailutekstistään. Jos sellainen tilaisuus tarjoutuu, kannattaa se ehdottomasti hyödyntää. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7578
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3632
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1090
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      953
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      921
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      807
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      732
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      729
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      662
    Aihe