Osaako joku kertoa sosionomiopinnoista? Esim. kuinka vaativia ovat opinnot, missä ja millaisia harjoitteluja tutkintoon kuuluu tai minkä tasoisia kurssit ovat?
Sosionomin opinnot kokemuksia
3
404
Vastaukset
- Maariaa_
Opinnot on ihan normaalijärjellä suoritettavissa. Meidän AMK:ssa on tosi paljon ryhmätöitä ja mun mielestä liian vähän lähiopetusta kurssia kohden (kustannuskysymys, tietty). Ryhmätöissä saa tietty vetoapua kavereilta. Varmaan ihmisestä riippuen sitten joko mennään muiden siivellä tai sitten tsempataan, kun ei ei porukassa kehtaa jättää muiden harteille kaikkea. Edes tenttejä ei ole tarvinnut tehdä yksin, olisinko kaksi yksilötenttiä tehnyt, kaikki muut pareittain tai ryhmässä.
Meidän koulussa kurssit on I-, II- tai III-tasoa vaativuudeltaan. Ekana vuonna oli enimmäkseen I- ja muutama II-vaativuusasteen kurssi.
Meillä on kolme varsinaista harjoittelua, kaikki 9 viikkoa (13 op) pituudeltaan. Harjoittelupaikkahan riippuu sitten siitä, että minne haluaa enemmän suuntautua - meillä ei ole varsinaisia suuntautumisvaihtoehtoja, mutta syventävistä kursseista sitten valitaan oman mielenkiinnon mukaan sellainen fiksu paketti (esim. vanhustyötä ja varhaiskasvatustä ei kannata valita kumpaakin!). - Lyyli851
Minäkin haluaisin kuulla näitä :)
- alaastekauh
Kertokaas tuleeko opiskelusta mitään, jos kovasti jännittää esitelmien pitoa, kait jonkun verran jokainen varmasti jännittää? Siellä kerta niitä paljon on, niin luulisi tietty tottuvan siihen ja jännitys ei olisi niin voimakasta. Onko kokemuksia jännittävistä opiskelijoista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784