Heippa!
Lähdemme joulukuussa gambiaan häämatkalle viikoksi, ja tarkoitus olisi häämatkan jälkeen, aika piakkoinkin koittaa toteuttaa lapsihaaveita. Vielä en ole sata varma, mitä saadaan malarialääkkeeksi. , mutta puhelimessa hoitaja puhui malaronesta tai vastaavasta. Tässä nyt mietinkin, että onko kyseisessäkin lääkkeessä myös se kolmen kuukauden varoaika, että maaliskuussa vasta voisi lapsia miettiä? Soittamalla rokotushoitajalle asia selviäisi, mutta uskon että täällä on myös joku,joka asiasta voisi tietää. :) syyskuun alussa viimeistään selviää kun silloin saan puuttuvat rokotteet, mutta asia jäi vaivaamaan, ja olisin kiitollinen jos osaisitte auttaa!
:)
lapsihaaveet ja malarone
4
481
Vastaukset
- fainatar
Vielä lisäyksenä. Että ilmeisesti raskaana gambiaan ei kannata lähteä, entäs jos jo häämatkalla tulisikin raskaaksi ja malarone kuuri päällä? Vai onko se ehdoton ei.
Eniten mietityttää kuitenkin tuo reissun jälkeinen tilanne, milloin uskaltaisi yrittää, ettei vain lääke aiheuta mitään..- hangonkexi
Luotettavaa tietoa et täältä saa, joten kysy asiantuntijalta. Trolliko?
- silverhipo
Vietän talvisin noin 2-4 kuukautta eripuolilla Saharan etelä puoleista Afrikkaa ja en ole viiteen vuoteen käyttänyt malaria lääkeitä kuin noin 15-20 kpl antibioottia tabletteja ( remysin Ugandassa ) sama mitä jenki soltut käyttää. (heillä on oma tuote, samaa kamaa).
Kunnon hyttys suojaus on ollut minun tapa lähestyä malariaa ja dengeenhän ei ole mitään suojaa .
En osaa voi tai halua sanoa mitä jonkun muun ihmisen pitäisi tehdä.
Käytin lariamia noin kolmekymmentä vuota mutta lopulta se alkoi itkekettää noin kahden viikon kuluttua aloittamisesta.
Yleensä Afrikassa kuollaan johonkin tulehdukseen tai auto onnettomuuteen. - silverhipo
Vielä pieni tarkennus, dengeen auttaa hyttys suojaus päivisin , eli ei varjoissa ja makean veden lähellä hyttys myrkkyä peliin.
-jotkut laittaa sitä , mikä se nyt oli niin vaatteisiin , sitä saa suomestakin .
--kemikaali vaatteisiin hyttysiä varten .
EI AFRIKKA OLE VAARALLINE EIKÄ KOVINKAAN EKSOOTTINEN MOSESSAKAAN
KOHTAA ENÄÄN , ESITETÄÄN SELLAISENA ERI SYISTÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483