lapsihaaveet ja malarone

fainatar

Heippa!
Lähdemme joulukuussa gambiaan häämatkalle viikoksi, ja tarkoitus olisi häämatkan jälkeen, aika piakkoinkin koittaa toteuttaa lapsihaaveita. Vielä en ole sata varma, mitä saadaan malarialääkkeeksi. , mutta puhelimessa hoitaja puhui malaronesta tai vastaavasta. Tässä nyt mietinkin, että onko kyseisessäkin lääkkeessä myös se kolmen kuukauden varoaika, että maaliskuussa vasta voisi lapsia miettiä? Soittamalla rokotushoitajalle asia selviäisi, mutta uskon että täällä on myös joku,joka asiasta voisi tietää. :) syyskuun alussa viimeistään selviää kun silloin saan puuttuvat rokotteet, mutta asia jäi vaivaamaan, ja olisin kiitollinen jos osaisitte auttaa!
:)

4

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fainatar

      Vielä lisäyksenä. Että ilmeisesti raskaana gambiaan ei kannata lähteä, entäs jos jo häämatkalla tulisikin raskaaksi ja malarone kuuri päällä? Vai onko se ehdoton ei.

      Eniten mietityttää kuitenkin tuo reissun jälkeinen tilanne, milloin uskaltaisi yrittää, ettei vain lääke aiheuta mitään..

      • hangonkexi

        Luotettavaa tietoa et täältä saa, joten kysy asiantuntijalta. Trolliko?


    • silverhipo

      Vietän talvisin noin 2-4 kuukautta eripuolilla Saharan etelä puoleista Afrikkaa ja en ole viiteen vuoteen käyttänyt malaria lääkeitä kuin noin 15-20 kpl antibioottia tabletteja ( remysin Ugandassa ) sama mitä jenki soltut käyttää. (heillä on oma tuote, samaa kamaa).
      Kunnon hyttys suojaus on ollut minun tapa lähestyä malariaa ja dengeenhän ei ole mitään suojaa .
      En osaa voi tai halua sanoa mitä jonkun muun ihmisen pitäisi tehdä.
      Käytin lariamia noin kolmekymmentä vuota mutta lopulta se alkoi itkekettää noin kahden viikon kuluttua aloittamisesta.
      Yleensä Afrikassa kuollaan johonkin tulehdukseen tai auto onnettomuuteen.

    • silverhipo

      Vielä pieni tarkennus, dengeen auttaa hyttys suojaus päivisin , eli ei varjoissa ja makean veden lähellä hyttys myrkkyä peliin.
      -jotkut laittaa sitä , mikä se nyt oli niin vaatteisiin , sitä saa suomestakin .
      --kemikaali vaatteisiin hyttysiä varten .

      EI AFRIKKA OLE VAARALLINE EIKÄ KOVINKAAN EKSOOTTINEN MOSESSAKAAN
      KOHTAA ENÄÄN , ESITETÄÄN SELLAISENA ERI SYISTÄ.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe