Hedelmöityshoidot ja 70-luvulla syntyneiden lapset

LapsetonN_78

Lääkäri sanoi, että hedelmöityshoitojen kautta olisi mahdollista tulla raskaaksi, jos sopiva prinssi löytyy. Olen yrittänyt etsiä miestä, mutta ei tahdo löytyä. Miehillä on niin paljon kaikkea muuta tekemistä ja tuntuu, että ikäiseni miehet eivät halua lapsia. Olen itse syntynyt v. 1978. Hesarin kk-liitteessä oli heinäkuun numerossa juttu mm. vuonna -75 ja yleisesti 70-luvulla syntyneiden miesten lapsettomuudesta. Viime vuonna Suomeen on syntynyt yhtä vähän lapsia kuin v. 1868, jolloin lapsia oli tekemässä vain 1.7 milj. suomalaista. Talvella 1867-1868 nälkään ja tauteihin kuoli yli 100 000 suomalaista. Nykyään elintaso on huomattavasti parempi. Miksi lapsia ei tehdä?

7

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steriloimislaki
    • Näionnäreet

      Väestöliitolta saa apua siemennystä varten tai otat yhteyttä listalla oleviin: http://bot.fi/20pr

    • Oon miettiny, et mitä se olis lähteä tälläiseen hommaan auttajana ja asia kyllä kiehtoo ja kiinostaakin ajatuksen tasolla.
      Minulla itselläni ei ole tarkoitus perhettä perustaa, eli lapsia hankkia tulevassa parisuhteessa, jos sellainen löytyy, mutta sitä vastoin voisin ajatella, että siittäisin jonkun lasta haluavan raskaaksi, jos hänelle sopisi, että en ole mitenkään mukana ja saan myöskin pitää henkilöllisyyteni omana tietonani, eli olisin pelkästään siittäjän roolissa.
      Jos kiinostuneita vaan löytyy, niin voitais ainakin kirjoitella ja jutella asiasta, ehkä jopa toteutamme sen.

      • LapsetonN_78

        Minua kiinnostaisi, mutta haluaisin löytää miehen, joka haluaisi lapsen. Olen alkanut miettimään tätäkin vaihtoehtoa, koska esim. mun sisko auttoi yhtä hänen ystävää tulemaan raskaaksi luovuttamalla hänelle munasolun. Poika on jo koulussa. Meillä suvussa on kaikki superhedelmällisiä, että kaikki ovat saaneet lapsensa luomusti ja heti, äiti, siskot, kaikki, mutta mutta mä en saa. Minun pitäisi mennä hedelmöityshoitoihin. Miehen, joka haluaisi lapsen, löytäminen on hankalaa. En halua hullua miestä. Mun yksi kaveri meni hedelmöityshoitoihin hullun miehen kanssa ja hänelle tuli tosi paljon ongelmia. Mies uhkaili äitiä ja lasta. En halua sellaista.


      • LapsetonN_78 kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi, mutta haluaisin löytää miehen, joka haluaisi lapsen. Olen alkanut miettimään tätäkin vaihtoehtoa, koska esim. mun sisko auttoi yhtä hänen ystävää tulemaan raskaaksi luovuttamalla hänelle munasolun. Poika on jo koulussa. Meillä suvussa on kaikki superhedelmällisiä, että kaikki ovat saaneet lapsensa luomusti ja heti, äiti, siskot, kaikki, mutta mutta mä en saa. Minun pitäisi mennä hedelmöityshoitoihin. Miehen, joka haluaisi lapsen, löytäminen on hankalaa. En halua hullua miestä. Mun yksi kaveri meni hedelmöityshoitoihin hullun miehen kanssa ja hänelle tuli tosi paljon ongelmia. Mies uhkaili äitiä ja lasta. En halua sellaista.

        Sanoisin, että sulla on jo sen verran ikää, että normaalin parisuhteen kautta tuskin enää ehdit, tai sitten sen pitäisi olla tosi nopeaa toimintaa. Harva mies haluaa heti tehä lapsia parisuhteen alkutaipaleella. Ehkä joku tälläinen juttu vois olla sulle nyt vaihtoehto, eli luovuttajan kautta, niin ei mene aikaa hukkaan ihan kauheasti enää. Neljän kympin jälkeen se raskaaksi tuleminen on jo hyvin vaikeaa muut riskit.
        Oletko kokeillut clomifeeni hoitoa ja sitten yrittää normaalein tavoin raskaaksi?
        Voit oikeastaan kirjotella mun meiliinkin..


    • LapsetonN_78

      Mä en pysty tulemaan normaalilla tavalla raskaaksi. On poistettu munajohdin. Estää siittiöiden ja munasolun liikkuvuuden. Toinen munasarja on toiminnallinen. Kohtu ok.

      • Ok..Kyllä tuo sitten on itselleni jo turhan nihkeä kuvio lähtee mukaan, mutta onnea sinulle partnerin etsintään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe