kääpiövillakoirasta...

Moikkelis

Meille tulee kääpiövillakoira parin viikon päästä... Minkäläisia leluja voisi ostaa pienelle koiran pennulle... Mitä teidän koirillanne on??

23

2481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennulla

      on vaikka mitä, pehmoleluista sukkiin ja koiran vinkuleluihin jne. Ei sillä niin väliä, kunhan ei ole mitään mikä voisi pientä satuttaa.

    • villakoirat

      Mäkin haluaisin toy- tai kääpiövillakoiran (mustan). Onko niitä vaikea saada etelä-Suomesta? Paljonko hyvät pennut maksaa?

      • lehdissä

        Tässä ja viimekuussa ainaki on lehdis ollu useempiki ilmotus kääpiövillakoirista (tai saatto olla toyvilliksist kans, en muista) ja just mustista! Kato vaik Helsingin Sanomist.


      • Villakoira102

        Katso villakoira kerhon kasvattajalistalta. Väri musta. Sieltä ehdottomasti etsit sopivan pennun niin kyllä löytyy. Mikä on hyvä pentu? Mielestäni hyvä pentu on sellainen, joka on otettu kunnon kasvattajalta, mielellään sellaiselta jonka tiedot löytyvät villakoirakerhon sivuilta, siellä ovat varmasti kaikki luotettavia kasvattajia. Pentujen hinta pyörii 1300-1800€. En suosittele ostamaan halpaa paperitonta pentua, sillä se halpa pentu voi koitua erittäin kalliiksi, jos ei ole vanhemmista tietoa. Sairaudet kun periytyvät!

        Tsemppia pennun hankintaan! :-)


    • villis fani

      Minulla on 5 kuukauden ikäinen kääpiövillakoira. Se tykkää kamalasti sukista. Olen ostanut sille kaupasta vinkulejuja pari kappaletta ja koirien palloja (pehmeitä), villakoirat yleensä rakastaa palloja. Sitten olen antanut sille pehmoleluja, se valitsee mielellään itse minkä haluaa.

      Ole tarkkana mitä annat, ettei se saa suuhunsa jotakin vaarallista! Ne syö kaiken mitä lattioilta löytyy ja mitä leluista saa irti.

      Olet valinnut parhaan rodun. Se on työläs rotu, mutta kukapa ei pitäisi hyvää huolta omasta koirastaan. Villakoiran kanssa ei voi leikkiä koskaan liikaa, se rakastaa yhdessä touhuamista.

      Hinnasta joku kyseli. Kyllä paperit omaava villis maksaa 1000 euron paikkeilla, hieman ylikin.

      • pudel

        meiänkin toy-villis makso 1000€, tosin toyt yleensä on vähän kalliimpia. Rakastaa sukkia yli kaiken, ja kaikkea vinkuvaa. Kovista leluista ei tykkää


    • sannuska89

      moikka! kysyit neuvoja,että mitä leluja pikku kääpiövillakoiralle voi ostaa...no,meillä on harmaa kääpiövillakoira,hän on pepi ja uros...pepi täytti vasta 1 vuoden.pepin mielestä mukavimpia leluja on kaikki keskikokoiset pehmolelut,vinkulelut,ja pallot..! pemeitä pieniä jalkapallon näköisiä palljoa kannattaa kokeilla.:) myöskin sählypallo on ainakin meidän koirasta ollut erittäin hauska..! :) toivottavasti viestistäni oli jotain apua! ja onnea teille uusille kääpiövillakoiran omistajille! :)

      • Emmi

        Moikka! Minulla on 2 kääpiövillistä(5v ja 7kk) ja yksi keskikokoinen(10v).
        Meillä parhaita leluja ovat pallot ja kaikki "napsut" eli luut jne. Ja etenkin koirat "tappelevat" aina kaikista mahdollisimman pienistä leluista,kämmenen yms.kokoisista.
        Muista että älä anna koiran tehdä mitään pentuna mitä et halua tehdä sen aikuisena... :)
        Ja jos sukkia antaa leluiksi niin et voi rankaista häntä sitten jos hän ottaa sinun lempparisukkasi ja puree ne rikki,eihän se voi tietää mitkä sukat on hänen ja mitkä sinun :)
        Hyvä valinta roduksi! Tsemppiä pennun kanssa!


    • Wanna

      Hei!
      Hankin vastikään itselleni kääpiövilliksen pennun Virosta. Sain hyvät ohjeet kennelliitosta mitä pitää ottaa huomioon ja mitä papereita/rokotuksia pennulla tulee olla. Minulle aprikoosinvärinen Pyry-koira maksoi 450€ ja se tuotiin minulle Helsinkiin. Olen erittäin tyytyväinen järjetelyihin ja pentuun. Rokotukset ovat Virossa samat kuin Suomessa joten näiltä osinkin koiran hankkiminen Virosta oli helppoa ja tuntui turvalliselle.
      Meillä Pyry rakastaa kaikenlaisia puruleluja ja tykkää "painia" itsensä kokoisen nallen kanssa.

      • Outziiii

        Keneltä mahdoit ostaa koirasi...?
        Minulla on sama systeemi että virosta tuodaan koira helsinkiin ja se on sieltä haettava...
        Minun myyjän nimi on Kaie Siivelt mahtaakohan olla sama ku hintakin oli sama...
        Vastaa...(jos satut lukemaan)
        [email protected]


      • Sasa
        Outziiii kirjoitti:

        Keneltä mahdoit ostaa koirasi...?
        Minulla on sama systeemi että virosta tuodaan koira helsinkiin ja se on sieltä haettava...
        Minun myyjän nimi on Kaie Siivelt mahtaakohan olla sama ku hintakin oli sama...
        Vastaa...(jos satut lukemaan)
        [email protected]

        Mistä tämän kyseisen välittäjän Kaie Siiveltin puhelinnumeron saisi... nimittäin voisin olla kiinnostunut myös hankkimaan meidän pienelle poika toyvillikselle kaverin?


      • wilma
        Outziiii kirjoitti:

        Keneltä mahdoit ostaa koirasi...?
        Minulla on sama systeemi että virosta tuodaan koira helsinkiin ja se on sieltä haettava...
        Minun myyjän nimi on Kaie Siivelt mahtaakohan olla sama ku hintakin oli sama...
        Vastaa...(jos satut lukemaan)
        [email protected]

        meillä on myös kohta vuoden ikäinen aprikoosin värinen toy-villis narttu...ja kotoisin Kaie Siiveltiltä.Toi koiran perille asti...koira oli rokotettu ja madotettu...tuttavanikin osti koiran häneltä.
        Molemmat koirat eloisia ja tervepäisiä.Ei kaduta pätkääkään...sanokoon kuka mitä tahansa tällä palstalla,virolaisista koirista.


      • villakoiraaa

        haluiasin tietää että keneltä virosta ostitte pentunne ? vaikuttaa hyvältä :) kiitos jos vastaa !


      • utelevainen
        wilma kirjoitti:

        meillä on myös kohta vuoden ikäinen aprikoosin värinen toy-villis narttu...ja kotoisin Kaie Siiveltiltä.Toi koiran perille asti...koira oli rokotettu ja madotettu...tuttavanikin osti koiran häneltä.
        Molemmat koirat eloisia ja tervepäisiä.Ei kaduta pätkääkään...sanokoon kuka mitä tahansa tällä palstalla,virolaisista koirista.

        Tiedän kyllä että tämä on todella vanha ketju, mutta huomasin että täällä on viestejä ihmisiltä jotka ovat ostaneet Kaie Siiveltiltä koiran. Itsellämme on 10.2.2008 syntynyt Venäjäntoy narttu häneltä, ajattelin jos täältä kautta löytyisi vaikka sisaruksia. :) Ja muutenkin olisi kiva kuulla muilta millaisia kokemuksia teillä on Kaiesta? Itselläni ei ole mitään moitittavaa, Kaie on edelleen vastaillut minulle jos olen häneltä jotain s.postilla kysellyt.


      • Tyovilliscccc
        utelevainen kirjoitti:

        Tiedän kyllä että tämä on todella vanha ketju, mutta huomasin että täällä on viestejä ihmisiltä jotka ovat ostaneet Kaie Siiveltiltä koiran. Itsellämme on 10.2.2008 syntynyt Venäjäntoy narttu häneltä, ajattelin jos täältä kautta löytyisi vaikka sisaruksia. :) Ja muutenkin olisi kiva kuulla muilta millaisia kokemuksia teillä on Kaiesta? Itselläni ei ole mitään moitittavaa, Kaie on edelleen vastaillut minulle jos olen häneltä jotain s.postilla kysellyt.

        Vanha ketju, mutta niille, jotka harkitsevät/pohtivat koiran hankkimista kyseiseltä henkiltöltä, niin minulla on vain positiivista sanottavaa. Vanhempani ottivat aprikoosin välisen toyvilliksen yli vuosi sitten ja kaikki on mennyt hänen kanssaan hyvin. Valloittava persoona! : ) Itse ostin kyseiseltä henkilöltä vajaa kuukausi sitten mustan toyvilliksen ja olen toistaiseksi tyytyväinen. Mukaan sain kasvattajalta ison purkillisen kotiruokaa ja vauvanaksuja. Kertoi, että aina saa soitella, jos kysyttävää jää. Itselle jäi hyvä mieli.


    • ZeNi

      Meijjän koira on jo nii vanha ettei pahemmi leiki.. Mutta kaippa sellatteet vinkulelut ja sellatteet o kivoi :D

    • Villa37

      Meillä pennulla suosituimpia taisivat olla juuri sukat, pehmolelut (huom jossa ei täytettä) ja pallot.
      Suosittelen ehdottomasti ostamaan KONG merkkisen lelun. Tätä ei saa aikuinenkaan koira rikki, ja se on sellaista muovia, jonka sisälle voi sulattaa esim juustoa ja koira saa rauhassa jyrsiä sitä, eikä palasia lähde! Varsinkin, kun hampaita kutisee suosittelen ostamaan BABY-KONG lelun, näitä saa mielestäni vain eläinkaupoista. Ei halpa, mutta hyvä!

    • Bolognese

      Meillekkin on tullut pentu Kaie Siiveltiltä vuonna 2000. Koira on sekarotuinen, puoliksi bichon bolognese ja puoliksi shih tzu. Mahtaisikohan täällä olla ketään koiramme sisaruksia? Meilläkin meni kaikki hyvin Kaien kanssa, ei mitään ongelmia.

    • Toyvillis1v

      Hei!

      Ajattelin kirjoitella jälleen tänne vanhaan ketjuun. Nyt Kaielta hankkimani toyvillispoika täytti vuoden ja tuosta pikkumiehestä on kasvanut aivan valloittava persoona. : ) Villisten kouluttamisen ja energian purkamisen eteen saa kyllä tehdä töitä hurjasti, mutta on elämä tuon sankarin kanssa ihanaa. : ) Pikkumiehessä on särmää ja tahtoa, vaikka kaikki koulutukseen liittyvät asiat mies oppii kyllä todella nopeasti. Terkkuja kaikille "serkuille"!

    • Chihu-tyttö

      Moikka !

      Löysin tälläsen toosi vanhan viestiketjun koskien Kaie Siiveltiä :) Itse ostin kyseisen henkilön kautta chihu-tytön vuoden 2010 tammikuussa. Löytyykö täältä kaimoja, joilla chihuahua Kaielta ? :)

    • Villis2009

      Moikka! Mulla kans kaie siiveltiltä toyvillis ja en voisi olla tyytyväisempi!! Niin kiltti, reipas ja hyväluontoinen koira on. Ja niin kauniskin! Suosittelen kyseistä kasvattajaa, toi pennun virosta helsinkiin.

    • Mindimandi

      Meillä on samalta kasvattajalta valkoiset toy 14.5.2004 ja kääpiö 28.2.2005 pentueesta. Vieläkin herrat elävät eikä ole mitään sairauksia. Jos löytyisi sisaruksia tätä kautta niin saa ottaa yhteyttä [email protected]

      • Miltsu2000

        Ostin Kaielta sekarotuisen bichon bolognese - shih tzu nartun 2000.
        Aivan ihana pikku koira. Sairauksia vasta vanhana. Eli 16,5-vuotiaaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe