kylpyhuoneessa muurahaisia

yykaakooneeviikuu

Meillä on v 88 rakennettu tiilitalo.Nyt heinäkuussa kylpyhuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen on ilmestynyt muurahaisia.Ulkoa huomasin kohdan josta tulivat sisälle.Myrkytin ulkopuolen muurahaismyrkyllä,jolloin hävisivät.Tänään huomasin pari kolme murkkua sisällä,jotka nitistin.Voiko tämä viestiä kosteusongelmastaKesäkuussa satoi meillä päin tosi runsaasti.Saloojitusremppa tehtiin 2014,Koneellinen ilmastointi ja lattialämmöt kosteissa tiloissa kesäsinkin yöllä päällä.Asiallisia neuvoja ja kokemuksia toivoisin.Talo on kallion päällä.

8

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfhjkk

Muurahaiset sisällä ei kerro, että talossa on kosteusongelma. Muurahaisten pesässä voi olla.

• VITSI

TARKOITATKO,ETTÄ PESÄ RAKENTEISSA?

• yxyxyx

Onko niin,että kesällä muurahaiset sisällä ei ole ongelma,mutta talvella sisällä olevat muurahaiset ,pesä rakenteissa,kosteus ,home

• kysyn-vain

Miksi ne on ongelma? Mä laitan niille nurkkaan makean ruoka-astian niin ei ne kolua koko asuntoa. Siinä ne hamuaa vain vispipuuroa ja takas pesään.

Oottekste häiriköitä?

• murkkunen

Muurahaisten pesän kosteusongelma on aika paha juttu....

• Nim.Erkki

Aika v-mäisiä vastauksia tulee.. Joku ajattelee olevansa vitsikäs...Voi olla kyse rakenteiden kosteusongelmasta, murkut lähtee sankoin joukoin liikkeelle, esim. vesivahingon sattuessa. Monesti murkkupesä on esim. pihanurmikon tai turpeen alla talon ulkopuolella. Yhdestä mökin pihalta lapioin muurahaispesän peräkärryn päälle ja kuskasin murkut metsään, ongelma katosi. Ei tullut enää muurahaiset sisälle. Isoista kukkaruukuista voi löytyä joskus muurahaispesä. Myrkkyä vain ja ajan kanssa ongelma katoaa..

• doido

Eihan se mikään kosteusongelma ole, se vaan on ns, betonilatta perustuksen ominaisuus, varmaan sellainen talossa on.

• rakentaja48

Jos on hiekkamaa muurahaisia voi tulla keväisin sisälle. Niin tiivistä taloa ei voi tehdä, etteivät ne mahtuisi kulkemaan. Jos niitä' oleilee läpi vuoden , voi jo epäillä jonkinlaista ongelmaa. Muurahaiset haistaa etä'ältä kostean lahon puun, esim. katolta. Jos esim. savupiipun ympärillä on jatkuvasti kosteaa ja on jo lahoa puuta niin muurahaiset alkaa tehdä sinne pesää vaikka talo olisi alapuolelta muuten kuiva. Samoin jos maanvaraisen laatan päällä on runkotolpan alapäässä lahoa, muurahaiset löytää kyllä sinne tiensä.
      Tämä on vuosikymmenten saatossa saatua tietoa rakennusten remonteista. Sokkeli ja ympäristö kannattaa pitää ehdottomasti kuivana. Salaojat kunnossa ja katon sadevedet kaus sokkelin viereltä. Patolevy tietenkin sokkelia vasten ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe