Olis kannattanut ostaa oma

omassa.paras

13

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapahtajamme
    • kannatti-ja-KANNATTI

      Onhan tuo tyhjää parempi tuotto, mutta jos olisit ostanut tuolloin vuoden 2008 lopuksi vaikkapa pörssiyhtiö Cargotecin osakkeita tuolla 132.000 eurolla, niin niiden osakkeiden hinta olisi nyt noin 775.000 euroa. Lisäksi olisit saanut tuolta ajalta osinkoja 117.000 euron verran.

      Tätä jo kutsuisin oikeasti kannattavaksi.

      • lattialla

        Jos samaan aikaan olis mennyt vuokralle ja käyttänyt loput rahat pussikaljaan, ei olisi jäljellä kuin kaljamaha ja muutama kruununkorkki lattialla.


      • TheRat

        Itsehän olisin sijoittanut rahani lottoon. Joka kierroksella olisin voittanut päävoiton. Olisin hieman rikkaampi...

        Yksittäiseen firmaan rahojensa laittaminen on aika köyhän sijoitusstrategiaa. Siinä voi voittaa paljon tai hävitä paljon. Jostain syystä vain ne voittajat ovat äänessä... :)


      • guruna
        TheRat kirjoitti:

        Itsehän olisin sijoittanut rahani lottoon. Joka kierroksella olisin voittanut päävoiton. Olisin hieman rikkaampi...

        Yksittäiseen firmaan rahojensa laittaminen on aika köyhän sijoitusstrategiaa. Siinä voi voittaa paljon tai hävitä paljon. Jostain syystä vain ne voittajat ovat äänessä... :)

        Käväise sanomassa tuo vaikka Herlineille että niillä on köyhän sijoitusstrategia...


      • guruna kirjoitti:

        Käväise sanomassa tuo vaikka Herlineille että niillä on köyhän sijoitusstrategia...

        Jos niillä on todellakin koko omaisuus kiinni yhdessä firmassa, niin sitten on. Voittavat tai häviävät sen yhden firman mukana. Ei hirveän hyvä idea. Toki helpottaa vähän, jos on päättävässä asemassa...

        Mutta mikset ottanut jotain konkkaan mennyttä esimerkkiä? Niitä kun on paljon enemmän kuin noita, joilla tienaa miljoonia...


      • Oytmiky

        2010 pistin perheen kaikki varat yhteen yhtiöön, omaan raksa-yritykseen. Ei kaduta mutta pankkitili hymyilyttää.


      • TheRat kirjoitti:

        Itsehän olisin sijoittanut rahani lottoon. Joka kierroksella olisin voittanut päävoiton. Olisin hieman rikkaampi...

        Yksittäiseen firmaan rahojensa laittaminen on aika köyhän sijoitusstrategiaa. Siinä voi voittaa paljon tai hävitä paljon. Jostain syystä vain ne voittajat ovat äänessä... :)

        Ei yksittäiseen firmaan, mutta jo 10 firmaa niin on se rahan arvon nousu ja osingot todella kivoja. 10 v sijoittelun jälkeen ei tarvi pääomaan koske kun 4-5 kympin auton ostaa.

        Loton todennäköisyys on todella 0.luokkaa. On tuhansia kertoja todennäköisempää sairastua syöpään, tai pitää kuolla satoja kertoja liikenteessä, tms.


      • ErkkiSi kirjoitti:

        Ei yksittäiseen firmaan, mutta jo 10 firmaa niin on se rahan arvon nousu ja osingot todella kivoja. 10 v sijoittelun jälkeen ei tarvi pääomaan koske kun 4-5 kympin auton ostaa.

        Loton todennäköisyys on todella 0.luokkaa. On tuhansia kertoja todennäköisempää sairastua syöpään, tai pitää kuolla satoja kertoja liikenteessä, tms.

        Tässä oli puhe yhteen firmaan sijoittamisesta. Jos hajautat kymmeneen, niin sitten voit unohtaa ne jättivoitot.

        Jos lisäksi tykkäät vaihdella sijoituksia firmasta toiseen sen mukaan, miltä tilanne näyttää, vaikka vain pari kertaa vuodessa, verottaja kiittää ja ottaa kolmasosan voitoista joka vuosi. Ellet tietysti tee tappiotakin sijoituksillasi, mutta eihän tällä palstalla kukaan. Tällaisessa tapauksessa rahasto on usein se parempi sijoitusmuoto.


    • VelatonVeikko

      No on siinä vuokraaja hyötynyt. Aina joku hyötyy toisten kustannuksella. Pankit hyötyvät asuntolainoista ja vuokraajat vuokrista.

      • hoertggjkleg

        Pääasia, että raha liikkuu. Raha on kuin lantaa - sitä pitää levittää.


    • Eikös tuohon ole tehty hurjasti remppaa, ei ehkä saa neljäsosaa kuluja joita on vuosien mittaan maksanut.

      Hurjasti myös isoja tulevia remppoja; en maksais tuota summaa;

      HUOMIO ainakin hurjat rempat; "2020-2022: Vesi- ja viemärijärjestelmä"
      . Sähkö- ja tietokonejärjestelmä".
      Ne maksavat ja häiritsevät elämää.

      "2014-2015: Poistoilmapuhaltimien kunnostus. 2015: Leikkipaikat. 2017: Asfalttikorjauksen suunnittelu aloitetaan ja yleisten tilojen valaistus muutetaan liiketunnistimilla toimiviksi ja led-valaisimiksi. 2018: Nuohous. 2018-2020: Lämmönvaihdin. 2020-2022: Vesi- ja viemärijärjestelmä. Sähkö- ja tietokonejärjestelmä LVIS-saneerauksen yhteydessä."

    • otaselvää1

      Voihan olla et 2008 maksanut vähemmän Asuntoon on voitu sen jälkeen tehdä täysremontti tai muuta remppaa jolloin hinta tietenkin nousee.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe