kannattaako perintö talo tai kesämökki 65% vero

perinnöthaihtuu

Tulevaisuudessa ottaa perintönä vastaan?

Mitä jää jäljelle niille jotka elämänpäivänsä kuluttivat maatiloilla tai vastaavilla ym.

"Perintövero 65 prosenttiin? Näin Heikki Hiilamo perustelee ehdotustaan"


https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/perintovero-65-prosenttiin-nain-heikki-hiilamo-perustelee-ehdotustaan/6500112

Ruotsissa ei ole perintöveroa ollenkaan kun taas suomessa voi olla eräänä päivänä perintövero sangen suuri,ne jotka selkäkaaressa aherti saadakseen oman asunnon ja jättävän jälkipolville ,seuraamukset saattavat olla tulevaisuudessa melkoiset perinnön suhteen,valtio ottaa pikku siivun jopa lähes 70%.

9

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6543

      Perintö kannarraa ottaa vastaan, mutta sitä ei saa arvostaa mitenkään. Ettei tule perintöveroja.
      Maaseudun asuntojen arvo nimellinen ja pankit ei ota lainkaan näitä takuina, eli 100000e pirtti 10 000e hintaan.
      Siihen ei pääse valtio lainkaan väliin eikä kalliit lakimiehet

      • Luki_

        Asia ei ole ihan noin yksinkertainen .

        Mitä sanoo verotus ,mistä hinnasta kohdetta on verotettu ja toinen seikka onkin sitten perintö jota käydään ehkä jossain kohtaa myymään,koska kohde onkin esim:vaikka maalla kaukana kaupungista ja kustannuksia ei haluta ylläpitää joten monelle edessä voi olla perikuntana eli perillisinä ainoastaan kohteen myynti.

        Myytävät kohteet ovatkin lain mukaan sitten todella kinkkisiä,usein miten perilliset eivät käsitä edes kohteen kuntoa ja luulevat perillisinä vastuun väistyvän jotenkin kohdallaan myydessä.

        Perintö talo tai vastaava on todellisuudessa rasite,joka kestää vähintää 5 vuotta perillisille.

        Tuona 5 vuoden aikana voi perillisillä olla tukalat oltavat jotka ovat myyneet kohteen,kohteesta eli perinnöstä voi muodostua erittäin suuri isku taloudellisesti kaikille osapuolille.

        Monet luulevat sanan purkukuntoisuus myydessä poistavan vastuun,mutta se on vain maalikkojen mutu juttu,kohdetta myytäessä on hinnoiteltava vain reali hinta maalle ja liittymille ja talo käytännössä unohdettava,jos hinta on liian suuri kohteesta eikä maanarvo ja liittymät vastaa sitä,on perikunta edelleen täydessä vastuussa.


      • Rajaton_vastuu

        Tuo myyjän vastuu on ok-taloissa aivan pirullinen riski. Pääosa myyjistä tuskin edes ymmärtää, mitä kaikenlaisia ongelmia talosta voi viidessä vuodessa löytyä ja millaiset käräjät asiasta voi syntyä.

        Itse myin ei-ihan-priiman kerrostalokaksion toissavuonna. Vaikka riski näissä on tietysti paljon pienempi ja kauppakirjaan tuli lista huomautuksia, on ollut pikkuinen pelko persiissä, löytääkö ostaja jotain erityistä valittamista. Viime viikolla tuli kahden vuoden aika täyteen, joten nyt helpottaa.


      • tyhmyys-ei-ole-kaunista
        Rajaton_vastuu kirjoitti:

        Tuo myyjän vastuu on ok-taloissa aivan pirullinen riski. Pääosa myyjistä tuskin edes ymmärtää, mitä kaikenlaisia ongelmia talosta voi viidessä vuodessa löytyä ja millaiset käräjät asiasta voi syntyä.

        Itse myin ei-ihan-priiman kerrostalokaksion toissavuonna. Vaikka riski näissä on tietysti paljon pienempi ja kauppakirjaan tuli lista huomautuksia, on ollut pikkuinen pelko persiissä, löytääkö ostaja jotain erityistä valittamista. Viime viikolla tuli kahden vuoden aika täyteen, joten nyt helpottaa.

        Tyhmyys on todellinen riski. Usein tyhmimmät ihmiset eivät edes miellä olevansa tyhmiä.


      • Lawetorder
        Luki_ kirjoitti:

        Asia ei ole ihan noin yksinkertainen .

        Mitä sanoo verotus ,mistä hinnasta kohdetta on verotettu ja toinen seikka onkin sitten perintö jota käydään ehkä jossain kohtaa myymään,koska kohde onkin esim:vaikka maalla kaukana kaupungista ja kustannuksia ei haluta ylläpitää joten monelle edessä voi olla perikuntana eli perillisinä ainoastaan kohteen myynti.

        Myytävät kohteet ovatkin lain mukaan sitten todella kinkkisiä,usein miten perilliset eivät käsitä edes kohteen kuntoa ja luulevat perillisinä vastuun väistyvän jotenkin kohdallaan myydessä.

        Perintö talo tai vastaava on todellisuudessa rasite,joka kestää vähintää 5 vuotta perillisille.

        Tuona 5 vuoden aikana voi perillisillä olla tukalat oltavat jotka ovat myyneet kohteen,kohteesta eli perinnöstä voi muodostua erittäin suuri isku taloudellisesti kaikille osapuolille.

        Monet luulevat sanan purkukuntoisuus myydessä poistavan vastuun,mutta se on vain maalikkojen mutu juttu,kohdetta myytäessä on hinnoiteltava vain reali hinta maalle ja liittymille ja talo käytännössä unohdettava,jos hinta on liian suuri kohteesta eikä maanarvo ja liittymät vastaa sitä,on perikunta edelleen täydessä vastuussa.

        Huvittavaa, viimeisessä osiossa käänsit oman vastauksesi kokonaisuudessaan toiseksi.

        Hei haloo, sytytä vintillesi valoo.

        Purkukuntoisena myytävä talo juurikin poistaa vastuut talon vioista, niin tällöinhän talon arvo todellisuudessakin unohdetaan ja arvioidaan sen alueen realistiseen hintaan tontin/maa-alueen arvo, mahdollisien liittymien arvolla lisättynä.


    • Mutta toisinkin päin,
      ei ostajan valitukset aina mene läpi, ei ainakaan meillä mennyt. Ostajalle tuli meidän asianajajan kuluja, meidän matkakuluja ja todistajan kuluja yli 38 000 e, tosin hovi alensi ne 29 000 euroon.

      kylllä myyjäkin voi tehdä ostajan tilanteen hankalaksi, sai opetuksen turhasta.

      • " hovi alensi " Hovioikeus alensi, kohtuullisti minun kuluja, koska niistä ei ollut kuitteja.


    • Lawetorder

      ÄLKÄÄ USKOKO ALOITTAJAA, ALOITTAJA ON RIKKAASTA SUVUSTA, JOKA HALUAA PERINTÖVERON KOKONAAN POIS, eli aloittajalla on oma lehmä ojassa ja haluaa köyhemmiltä torppareilta VAIN ITSELLEEN työntöapuja.

      Todellisuudessa Hiilamo esittää rajua PROGRESSIIVISESTI nousevaa perintöveroa, joka tasottaisi TULOEROJA eli jossa rikkaampi perinnönjättäjän perillinen maksaisi enemmän perintöveroa, tuohan on loistava ehdotus.

      • raha.ei.kaikilla.pysy

        Vaikka kaikki rikkaiden rahat viimeiseen euroon köyhemmille jaettaisiin köyhät pysyisivät ihan yhtä köyhinä kuin ennenkin, tuhlaamalla rahansa ymmärtämättömyyttään kuka mihinkin jonninjoutavaan. Niinkuin nytkin, kädestä suuhun lottoa pelaten, rihkamaa ja kaljaa ostellen.

        Eikä se em. lotossa voittaminenkaan mikään ratkaisu ole kaikille ollut, todistetusti heistäkin moni on tärvännyt voittonsa taivaan tuuliin ja palannut köyhyyteen.

        Ei ole sattumaa että varallisuus kertyy, karttuu ja myös pysyy niillä, jotka jotain omaisuudesta ja sen hoidosta ymmärtävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe