Kiinaa avoimessa yliopistossa?

Kiina_kiinnostaa

Osaisiko kukaan kertoa kannattaako mandariinikiinaa opiskella mieluummin avoimessa yliopistossa kuin työväenopistossa, vaikka ei olisikaan suuntaamassa muuten yliopistoon? Itselläni on kuva että avoimen opetus olisi laadukkaampaa? En ole kummassakaan kursseja aiemmin käynyt, siksi kyselen.

1

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-opiskelija

      Paha sanoa varmuudella, kun tuo riippuu paljon siitäkin millainen opettaja kurssilla on. Joskus voi olla samakin ope molemmissa.

      Yliopistojen kurssit saattaa toki olla laadukkaampia ainakin siinä mielessä, että niissä on usein selkeämmät tavoitteet sile, mitä opiskelijan tulisi kursin jälkeen osata ja tavoitteet on jollain tavalla laadittu kys. kielen taitojen syventämistä tukevaksi, Kurssien tavoitteet on usein myös suht. yhteneväiset eri yliopistojen kesken ympäri Suomen ja suoritukset yleensä hyväksytään sellaisenaan jos sitten kuitenkin päätät siirtyä varsinaiseksi opiskelijaksi johonkin yliopistoon.

      Työväenopistoissa taas saatetaan mennä enemmän senhetkisen kurssin opiskelijoiden mielenkiinnon mukaan, eli keskittyä vaikka turistille tärkeisiin sanoihin ja sanontoihin jos kurssilla on enemmän siitä puolesta kiinnostuneita, mikä taas ei välttämättä ole paras lähestymistapa jos omat tavoitteet kielen oppimisen suhteen on jossain toisaalla.

      Kannattaa verrata kursseja ja niiden tavoitteita omiin ja tehdä valinta sitten siltä pohjalta. Itse miettisin ensin omat tavoitteet kielen suhteen ja ottaisin sen jälkeen vaikka suoraan yhteyttä kurssit järjestäviin tahoihin ja kyselisin lisätietoja juuri siitä kyseisestä kurssista.

      Noin yleisesti ihan vaan mutu-pohjalta: jos omat tavoitteesi on opiskella kiinan kieltä pidemmälle ja haluat oppia sen kieliopin ja merkistön kunnolla, niin avoin yo voi olla parempi vaihtoehto. Jos taas haluat oppia "edes jotain" kiinan kielestä tai et ole varma onko se sittenkään sinulle sopiva kieli ylipäätään, niin työväenopiston kurssi saattaa olla ihan riittävä. Ja mikäänhän ei estä jatkamasta kieliopintoja avoimen yo:n puolella työväenopiston jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe