Onnelliset munat.

Mitäkä.mies

Miten suhtaudutte tarjontaan lihatiskillä? En tarkoita paikkoja missä tarjotaan elävää lihaa kuten kapakat ja tanssipaikat,mutta saa siitäkin mielensä avata..

Tapetun lihan syöntiä,tai mielipidettä siitä että onko merkitystä jos liha on elänyt onnellisen elämän,ennen tappoa?

Mielestäni ihminen ei ole koskaan kiduttanut tahallaan teuraseläintä.
Nykyään puhutaan onnellisen kananmunista ja iloisesta naudasta.Kanalta viedään poikaset jo ennen sikiövaihetta ja nauta suorastaan hinkuu päästä aikaan kun lyhyt matka teurastamoon alkaa.
Pihvi on hyvää ja vesi herahtaa suomalaisen miehen kielelle kun ajatteleekin syödäkseen,mutta joskus pihvi on sitkeä.Onko se sitä onnetonta lihaa,ammuttu veto päällä laukkaan,vai onko kokki-ihminen tyrinyt pahan kerran?

Silläkin uhalla että tästä aloituksesta tulee liian pitkä,sanon että eläin se vasta raaka tappaja on kun syö eläviltään toisen eläimen,joten ajatellaanko me ihmiset liikaa..

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmpff

      Onnelliset munat lihatiskillä? Öhm, harvemmin nähty... :))

      Kyllä mulle on tärkeää se että eläin on saanut elää onnellisesti vapaana. Kanatkin. Minusta villi-eläinten tapa hoitaa sapuskaa itelleen on se kaikkein armollisin, kyllä ne yleensä kait kuitenkin tappaa uhrinsa ennen kuin alkaa syömään. Ei kaikki, mutta suurin osa. Ihminen pakottaa elukat suuriin rekkoihin, missä ne huutaa kurkku suorana ja lietsoo toinen toisiaan pakokauhuun. Kuljetetaan pitkän matkaa, jonka jälkeen jäävät odottamaan sitä vimppaa laukausta.

      Se muuten maistuu lihassakin, se adrenaliini. Sianlihassa ainakin. Tulee sellainen pistävä maku.

      • Mitäkä.mies

        Parasta mitä voi nähdä lihatiskillä,on onnelliset munat,ei vaan luonto-ohjelmat tv:ssä.
        Ainut mikä tuntuu pahalle on petojen joukkosaalistus,kynnet syvällä saaliin ihossa ja se kestää aina liian kauan mun mielestä.
        Kissa keittää hiirtä,ikään kuin leikkii rualla.Pitääkö kissaeläimet sitten adrealiinin mausta..
        Itse en ole koskaan ajatellut että outo maku olisi adrealiini.Olen otaksunut vain että vanhaa tai iäkästä lihaa.

        Lihan himo ja syönti on vähentynyt minulla ratkaisevasti.Jostain syystä liha ei sovi elimistölle enää hyvin.Ehkä kerran viikossa enää pötköttää piffi lautasella ja senkin valitsen huolella,ettei tarvii kirveellä paloitella ja posliineja hajoittaa ;)


    • Minä--

      olin vuoden ajan vegetaristi, en kananmuniakaan enkä maitoa enkä mitään eläinperäistä, en edes liivatetta suuhuni pistänyt missään ruuassa .
      Mutta jollain tavalla heikennyin silloin, vanheneminen näkyi ennen kaikkea väsymisessä.
      Nyt on taas paljojen vihannesten ja hedelmien sekä marjojen lisäksi hiukan kanaa, hiukan munia, hyvin hiukan juustoa ja aika paljon kalaa sekä viljoista kauraa ja ruisnäkkileipää, myös jugurttia 7% turkkilaista.

      • Mitäkä.mies

        Liha on kuitenkin luonnollinen raudan lähde.Vegaanin on katsottava tarkoin mitä syö,jotta raudan riittävä saanti turvataan.
        Jos joskus lopetan lihan syömisen niin alan syödä nokkosia ja luulisin että se ei olisi pahitteeksi ravintolisänä jo nyt.
        Entäs itse aihe?Mitä mieltä olet lihan onnellisuudesta ja onko se hömpötystä vai asiaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe