Sopiva auto seniorille?

Jäin eläkkeelle ja auton käyttö väheni sen myötä. Nyt haluaisinkin vaihtaa autoa vastaamaan nykytarpeita. Korkeutta sillä saisi olla, että pääsen paremmin autosta pois (nivelrikko vaivaa). Autoa käytän lähinnä ostosreissuilla ja mökkimatkoilla. Liikkua sen pitäisi vähän huonommallakin mökkitiellä. Tavaratilaa pitäisi olla kohtalaisesti, mutta takapenkeille ei ole juurikaan käyttöä. Hintaluokka noin 15-18t€ ja turvallinenkin vielä auton pitäisi olla.

Minkälaisilla autoilla muut täällä ajatte? Suositelkaa vaihtoehtoja!
1
Ilmianna
Jaa

47 Vastausta


Asiantuntijan vastaus
Hei, Autonvaihtaja! Autolaina.fi-sivuston älykäs autohaku auttaa sinua löytämään muuttuneisiin tarpeisiin sopivia autovaihtoehtoja. Voit valita kentistä eri ominaisuuksia ja sen avulla etsiä juuri sinulle sopivaa sekä uutta että käytettyä autoa. https://www.autolaina.fi/alykas-autohaku

Terveisin,
Saku
Autolaina.fi Powered by Danske Finance
Kirjoita Vastaus
Ilmianna
Jaa

Muut vastaukset

Tatsia tuster.
Ilmianna
Jaa
Lantsa Vulva

H.
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
On ai niitä joka merkillä ns. tila-autoja.
Kyllä ne eläkeläiset niitä kehuu, että on helppo mennä ja tulla ulos.
Ovat pinikokoisia, että varmaan pystyy liikkumaan huonommillakin teillä.
Hinnoista ei ole mitää käsitystä.
Ajonhallinnassa vois olla sellainen nappi, että sen saa pois päältä.
On sen auton hyvä olla luotettava, minulle ainakin kauhistus, jos sitä pitää alvariinsa käyttää korjaamolla.
1
Ilmianna
Jaa
Luotettavuus toki tärkeä tekijä. Koolta ei tarvitse kovin suuri olla, eli joku pieni tila-auto ehkä. Ja kulutuskin saisi olla pienen puoleinen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Minä myin autoni pois vuosi sitten kun ei ollut juuri mitään käyttöä, pieni asunto/matkailu auto on alkanut kiinnostaa jos nii sellaisen voisin harkita.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1eero kirjoitti:
Minä myin autoni pois vuosi sitten kun ei ollut juuri mitään käyttöä, pieni asunto/matkailu auto on alkanut kiinnostaa jos nii sellaisen voisin harkita.
Eerolla hyvä idea. Kun henkilö-autolla ei ole juuri käyttöä, seisoo parkissa melkein koko ajan, niin matkailuautoa voisi parkkeerata vaihtelevissa paikoissa. Pitää laittaa tosissaan harkintaan, kun meinasin vaihtaa jonkin uuden pikkuauton.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ajatus-asteella- kirjoitti:
Eerolla hyvä idea. Kun henkilö-autolla ei ole juuri käyttöä, seisoo parkissa melkein koko ajan, niin matkailuautoa voisi parkkeerata vaihtelevissa paikoissa. Pitää laittaa tosissaan harkintaan, kun meinasin vaihtaa jonkin uuden pikkuauton.
Joo se on jäänny kaivelee, yht'äkkiä vaa pälkähtäs jospa lähtisi toisiin maisemiin kulukemaa varsin näi kesäaikaa, ajella huruttelisi minne sattuu ja pysähtyisi jonnekkin mukavaan paikkaan ei tarvihisi yöpaikkaa, senkun oikasis pitkin pituutta kulkuneuvvooseensa, vois kotiolot voittaa välistä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suosittelen pientä ja pippurista
automaattivaihteilla ja
himpun verran korkealla korilla.
1
Ilmianna
Jaa
Minkälainen se nykyinen autosi on, etkö sovi siihen, oletko lihonut eläkkeelle jäätyäsi?
Ilmianna
Jaa
Lada Niva :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nythän tosiaan saa tuon uuden tuliterän Lada Niva tuohon aloittajan hintaluokkaan Suomestakin. Elikkä taas on joku aloittanut kunnon maasturin myynnin täällä ;)

"Nivan hinnat alkaen mallin saa Suomen kaupasta 17.000e hintaan.
Ruotsissa Niva on Suomen hintaa halvempi, mutta siellä ei ole enää autoveroa, joka meillä 234610rankaisee suuri päästöistä Nivaa rankasti."

Tosin jos on kovinkin vaikea kiivetä noin korkean kulkimeen, niin suosittelen kolmipyöräistä sähkömopoa, hinnatkin pyöri alle paritonnia, ja saa ajella pyöräteillä ilman ajolupaa ja rekisteröintiä. Nopeuskin on hurjat 25km/h
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Fiat Punto, siinä on pekit suhteelisen korkealla, ja uuden saa 12 t €eroon
1
Ilmianna
Jaa
Vaihtoehtojahan paljon.

Ite vähän tympiintynyt arjalaiseen muskeliautoon, lähinnä mataluuden takia. Sinällään kelpokulkupeli, mutta just mataluus alkanut tympiin.

Joskus aina katellut vaihtoehtoisia kulkupelejä, siis teoriittisesti, vielä ei ole vaihto pakollinen, menee näinkin ihan ok.

Elis, mun mielestä. Ehdottomasti ei uusi, järjetöntä maksaa ilmasta. Ja noin käytetyistä, sopivista pari esimerkkiä. Jeep Grand Cherokee ja Range Rover, Piehellä rahalla paljon hyvää autoa.

Ite kysyit.

=DW=
1
Ilmianna
Jaa
Kia Venga sehän on siinä hintaluokassa ja kestävä auto ja siihen on helppo mennä.
Ilmianna
Jaa
Riippuu seniorista, yksi sopiva yhdelle, toinen toiselle. Ei niissä niin suurensuuria eroja ole, henkilökohtaiset mieltymykset lähinnä ratkaisee. Itse reilun vuoden ajellut pikkupicassolla ja tykkään kovasti. Niinsanottu tila-auto on korkeammalla olevien istuinten ansiosta ihan mukava, ilman nivelrikkoakin mutta hieman selkävaivaisena. Lyhytjalkainen tosin housun lahkeensa helposti likaa. Onhan nuo katumaasturitkin korkeampia mutta niiden muotoilu ei oikein miellytä.
1
Ilmianna
Jaa
Vähän ajettu Saab.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tän vuoden malliako.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jo.vain kirjoitti:
Tän vuoden malliako.
Voi olla vanha----vähän ajettu.

Finni apinalla eivät aivot toimi!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Honda Jazz, on korkea, syö vähän, tavaratilaa saa 150x90x80, pääsee minne vaan, olen tyytyväinen nivelrikkoinen, selkäkipuinen autoilija.
Ilmianna
Jaa
Kaikkien mielestä varmaan se oma auto on paras auto. On tottunut autoonsa niin, että mikään muu auto ei tunnu niin kotoisalta.
Minulla on juuri tuommonen auto, josta aloittaja kirjoittaa. Niin kovasti siihen olen mielistynyt, että en tahtoisi vaihtaa toisenmoiseen moiseen. Mun auton värikin on niin sopiva, kun aiemmat autot ovat olleet lähinnä rotan väriset tai pissun väriset. Nykyinen väri ei rottaile.
Joka merkeistä löytyy aloittajan tarpeita tyydyttäviä autoja. Arvelen ma.

Voisiko aloittaja ajatella menevänsä autoliikkeeseen ja vahdata mieleisen näköisiä tila-autoja, lykätä peppunsa kuskin penkille ja ponnahtaa sieltä pois ja testata mimmoselta tuntuu.
Jos hyvältä tuntuu, niin koeajaa auto tien päällä. Näin minä tekisin luultavimmatusti.

Auton korkealla oleva penkki on kaikinpuolin mukava, oli nivelrikkoinen tai ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Onhan se hyvä idea kysellä ikätovereitten mielipiteitä ja kokemuksia. Voi saada hyviä uusia vihjeitä ja ideoita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VihjjeeksiLuinMiekii kirjoitti:
Onhan se hyvä idea kysellä ikätovereitten mielipiteitä ja kokemuksia. Voi saada hyviä uusia vihjeitä ja ideoita.
Joo, kaipa se on ihan hyvä juttu muilta kysellä. Itsekin aika ajoin kyselen neuvoja eri asioista.
Aloittajalle nakkasin mun mielipiteenä, että kannattais autoliikkeissä pyöriä ja koeajella kaaroja ja asetella pepunposkia autonpenkille, että tykkääkö ne ja onko mukavan tuntuista istua.
Itselläni on enemmän pitkät, kuin lyhyet kintut. Minulle on tärkeää, että kintut mahtuu mukavasti ojolle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kuinka pitkä olet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Noista merkkein ominaisuuksista en ihan tiedä, mutta noin ideana, jos ei kovin paljon tilaa tarvitse, ihan farmariautokin voisi olla, jossa kaatuvat penkit, tavaroita mahtuu. Maavara kannattaa tarkistaa, jos pikkuteitä kulkeepi.
Itse, kun kuskaan paljon kaikenlaista kesäisin käytän pakua. Tykkään istua korkealla ja maavaraa on.
Pojan Lincolnilla kun joskus ajelen, kerran olin huolissa, että ottaako kiinni, hän sanoi, että auto säätää itse korkeutta, että kaikenlaisia ominaisuuksia niitä on.
Kannattaa ottaa selvää, että pystyy harkitsemaan itselle parhaan vaihtoehdon.
Lykkyä tykö vaan auton vaihtoon.
Ilmianna
Jaa
Asiantuntijan vastaus
Hei, Autonvaihtaja! Autolaina.fi-sivuston älykäs autohaku auttaa sinua löytämään muuttuneisiin tarpeisiin sopivia autovaihtoehtoja. Voit valita kentistä eri ominaisuuksia ja sen avulla etsiä juuri sinulle sopivaa sekä uutta että käytettyä autoa. https://www.autolaina.fi/alykas-autohaku

Terveisin,
Saku
Autolaina.fi Powered by Danske Finance
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Nyt kun Kris Jank siinä autolainaa lykkää, pitäisikö sitä sitten vaikka kuusikymmentä tonnia ottaa paukauttaa ja ostaa vähänkäytetty Jeep Cherokee tms. Olen vähän samankaltaisessa tilanteessa kuin aloittaja, ajot jäävät vuodessa 1000- 2000 kilometriin, mutta autoa vielä kuitenkin pidän. Kun itsellä on kokemusta myös esim. em. maasturimerkistä, sellaista hieman nytkin kaipailisin. Erityisesti talvikaudella se olisi paikallaan, väkevä nelivetoauto, ei juuri tarvitsisi miettiä onko tiet jo ehditty aurata tms.
Eli tuo lainanottojuttu oli enempi vitsiksi tarkoitettu, olisi varsinaista hullun hommaa hankkia kallis auto pari kertaa viikossa tapahtuvia kauppareissuja varten. Toisaalta ihan romukaan se auto ei saisi olla, ja kun nykyinen kuitenkin on palvellut jo todella pitkään niin katsellaan, katsellaan...
Ilmianna
Jaa
Miten olisikolmipyöräinen inva-auto, jossa on katos ja saa ajella jalkakäytävälläkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ovat muuten niin hintavia, että sillä rahalla saa jo hyväkuntoisen käytetyn oikean auton. Niin ja eikös tuo jalkakäytävälle ajo edellytä että kuski on ja oikea invalidi? Sellainen jonka lääketiede on invalidiksi määritellyt ja siitä jotkut todisteet laittanut matkaan? Itse en ole invalidi eikä minulla myöskään ole tarvetta jalkakäytävillä ajella!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Surullista katseltavaa tällaiselle vannoutuneelle diesel-miehelle täm nyt puhjennut diesel-autojen syrjintä.
Kun joskus kauan sitten älysin luopua siitä epäluotettavasta bensiini- autosta ja hankin dieselin , niin tuntu, että autoilun ongelmat poistui samalla.
Eihän pensa-autot kestäkään kun puolet dieseliin verrattuna.
Epävarmoja vehkeitä ovat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Sas muuta.
Munkin tuolla vanhalla diesel-pakulla on tahkottu jo puolmiljoonaa kilometriä (poika sanoi) ja aina vaan moottori käy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä ne kaikki koiranluut ja vastaavat paikat kuluvat ihan samalla tavalla oli sen auton voimanlähteenä sitten bensakone tai diesel. Itsellä ollut kaksi sellaista bensakoneista autoa, joilla ajettu yli 400000 km. Kulutusosat kuluvat ja niitä vaihdetaan tarpeen mukaan, mutta esim. kummassakaan em. autossa isoja koneremppoja ei tehty. Noistakin autoista piti luopua lähinnä ruosteiden takia, peltitöitä olisi ollut edessä jatkossa huomattavasti. Kun en rakasta autojen putsaamista ja kiillottelua niin ruoste pääsi moniin kolosiin hyvin peseytymään aina sen 12-14 vuoden aikana minkä autot minulla ehtivät olla.
Ja tietänemme kaikki miksi dieseleistä halutaan eroon: Niiden oikein pienenpienet palamisjätehiukkaset ovat aika myrkyllisiä vaikka ihmisen keuhkoihin päätyessään.

Toki meidän laajemmin ympäristöä tarkastellen tulisi ensimmäisenä päästä eroon eniten saastuttavista moottoreista, eli suurista laivamoottoreista. Tarkemmin ottaen päästävä eroon noissa moottoreissa maailman merillä yhä käytettävästä erityisen saastuttavasta raskaasta polttoöljystä. On vaikeata uskoa, mutta uskottava se lienee, että muutama kymmenen suurta laivaa tuolla merillä ajaessaan saastuttaa yhtä paljon kuin maailman kaikki henkilöautot yhteensä. Ja niitä laivoja ei aja siellä vain muutamia kymmeniä, niitä ajaa koko ajan, yötä päivää, tuhansia ja taas tuhansia!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Myrkkymotti kirjoitti:
Kyllä ne kaikki koiranluut ja vastaavat paikat kuluvat ihan samalla tavalla oli sen auton voimanlähteenä sitten bensakone tai diesel. Itsellä ollut kaksi sellaista bensakoneista autoa, joilla ajettu yli 400000 km. Kulutusosat kuluvat ja niitä vaihdetaan tarpeen mukaan, mutta esim. kummassakaan em. autossa isoja koneremppoja ei tehty. Noistakin autoista piti luopua lähinnä ruosteiden takia, peltitöitä olisi ollut edessä jatkossa huomattavasti. Kun en rakasta autojen putsaamista ja kiillottelua niin ruoste pääsi moniin kolosiin hyvin peseytymään aina sen 12-14 vuoden aikana minkä autot minulla ehtivät olla.
Ja tietänemme kaikki miksi dieseleistä halutaan eroon: Niiden oikein pienenpienet palamisjätehiukkaset ovat aika myrkyllisiä vaikka ihmisen keuhkoihin päätyessään.

Toki meidän laajemmin ympäristöä tarkastellen tulisi ensimmäisenä päästä eroon eniten saastuttavista moottoreista, eli suurista laivamoottoreista. Tarkemmin ottaen päästävä eroon noissa moottoreissa maailman merillä yhä käytettävästä erityisen saastuttavasta raskaasta polttoöljystä. On vaikeata uskoa, mutta uskottava se lienee, että muutama kymmenen suurta laivaa tuolla merillä ajaessaan saastuttaa yhtä paljon kuin maailman kaikki henkilöautot yhteensä. Ja niitä laivoja ei aja siellä vain muutamia kymmeniä, niitä ajaa koko ajan, yötä päivää, tuhansia ja taas tuhansia!
Saattaa olla niinkin, että Bensaa tulee jalostusteollisuudessa niin paljon, eikä sille muuta käyttöä ole kun bensiinimoottorit..
Melkein samaa dieseliä ne käyttää lentokoneetkin, ja niiden ei tarvitse maksaa yhtään veroa, mikä on minusta kummallista.
Ei edes vihreät ole vaatimassa kerosiinille veroa.
Suomi vaan on tällainen, sen pitää olla joka paikassa koekaniinina testaamassa muutokset.
Muut pääsee sitten vähemmällä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
k-kotton kirjoitti:
Saattaa olla niinkin, että Bensaa tulee jalostusteollisuudessa niin paljon, eikä sille muuta käyttöä ole kun bensiinimoottorit..
Melkein samaa dieseliä ne käyttää lentokoneetkin, ja niiden ei tarvitse maksaa yhtään veroa, mikä on minusta kummallista.
Ei edes vihreät ole vaatimassa kerosiinille veroa.
Suomi vaan on tällainen, sen pitää olla joka paikassa koekaniinina testaamassa muutokset.
Muut pääsee sitten vähemmällä.
Missä asiassa Suomi on koekaniini, tässä dieselasiassako? Ei kyllä ole, päinvastoin on enempi seurailija, esim. ranskassa taitaa olla jo valmiina päätös ainakin lopettaa uusien dieselautojen myynti johonkin, en nyt muista, vuoteen mennessä.
Kerosiini ja kaikkein raskain polttoöljy ovat hyvinkin erilaisia tuotteita, kerosiini on ominaisuuksiltaan hyvin lähellä bensiiniä. Laivojen käyttämä öljy taas on miltei pikeä. Tuo piki on raakaöljyn jalostuksessa vääjäämättä jäljelle jäävä vihoviimeinen edes joten kuten juoksevassa muodossa oleva ainesosa. Ja koska se on joka tapauksessa jonnekin hävitettävä, se joudutaan myymään halvalla ja sen seikan varustamot ovat aikoja sitten huomanneet ja sitä edelleen laajasti hyödyntävät. Kun yksi varustamo käyttää, kilpailussa pärjätäkseen kilpailevienkin varustamojen on otettava halvinta mahdollista tavaraa käyttöön. Kaikkein raskain polttoöljylaatu on käytännössä öljynjalostuksen jätettä.
Pienimuotoisesti esim. Itämerenliikenteessä on siirrytty laivoissa vähemmän saastuttaviin öljylaatuihin tai peräti kaasun käyttöön, esim. Viking Grace.

Miksi esim. sinänsä pääosin täysin turhan lentoliikenteen vain annetaan lisääntyä, miksi edes vihreät eivät halua puuttua asiaan, hyvä kysymys. Jo pitkään kannatusluvut ovat olleet vihreille ympäristöarvoja tärkeämpiä. Poliitikot eivät halua vihastuttaa ainakaan liian pahoin ja liian suurta ryhmää äänestäjistään. Tämähän on samalla koko demokraattisen järjestelmän yksi heikkous, poliitikot eivät halua olla etunenässä tekemässä isoja kipeitä päätöksiä. Vihreätkin kyllä näpertelevät Helsingin kaupunginvaltuuston suurimpana ryhmänä pelletinpoltoilla ja ajavat kaupunkia siirtymään pois kivihiilen käytöstä, mutta heidän edustajansa eduskunnassa ovatkin paljon varovaisempia, ne äänestäjät näet!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaihdoin autoni keväällä. Ostin ihan samanlaisen ja samanikäisen kuin entinen. Omassani oli lähes 400000 km, ostamassani lähes 200000. Koeajoin yhden toismerkkisen. Siinä oli paljon toimintoja ohjauspyörässä. Ajattelin, että olisin vaarallinen liikenteessä, kun oli niin erilainen. Tämä on tuttu ja turvallinen.
Ilmianna
Jaa
13999 Uusi musta pökötti 208.
Ilmianna
Jaa
Mersu se olla pittää. Niitä saa edullisesti, kun Saksasta tuovat käytettyjä. Röyhistää kummasti, kun ajat eka kerran kylän kaupalle välittömään ovien läheisyyten parkkeeraten mersusi muitten riisikippojen lähelle. Nouset polleena ulos, ja silmäilet hymynkare naamalla ympärille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hymy hyytyy kun näet katastukontorissa korjausvaatimuslistan :Hylätty
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkos jollain kokemuksia kaasu/benssa autoista ?

Katselin netista tietoja tuollaisesta Opelista jota on jo valmistettu 7,5miljoona kappaletta

http://www.cbg100.net/products/opel-combo-tour-cng/
Ilmianna
Jaa
Mönkkäri. Sillä voi ajella mökille huonommallakin tiellä ja voi käyttää m oneenkin muuhun tarpeelliseen hommaan, vaikkapa hellapuiden ajoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Traktori on työkone, ja sen käyttövero on siksi niin pieni, koska se ei kuulu tieliikenteeseen !
Olen jo kauan ihmetellyt kun poliisit ei puutu tuohon touhun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riippuu hieman rahapussin täytöstäkin, ainakin meillä on ollut aina niin.

Paljonko ajattelit sijoittaa hankintaasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hups, luinpa huonosti aloitus tekstin, olihan siinä jo sanottu asia mitä kyselin vielä..

Minulla on wolski, ja olen ollut siihen tyytyväinen, 130.000 km jo ajettuki. Enköhän päässe tuolla hamaan hau..eiku ajolupaanikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ostin elokuun lopulla pappa polon. Pienet ulkomitat. Ihmeen vääntävä kone kokoisekseen.
Tyypillinen kaupunkiauto ja ominaisuudet riittävät meidän teillemme ja rajoituksille ajatellen vuotuisia 4000km:ä.
Lappuhinta oli 21500€ eikä pitkään aikaan ole tunnettu mitään käteisalennuksia.
Ilman takatilan levitystäkin mahtuvat vetolaukkumme sinne. Enempään ei ole tarvetta.
Edellisellä ajelin 19 vuotta. Tämä käppänä saattaa olla pitempään ajokunnossa kuin minä itse.
Vahinko, ettei pitkäaikaisessakaan pysäköinnissä anneta pienuusalennusta!
Ilmianna
Jaa
Miksi seniorilla pitäisi olla erilainen auto kuin nuoremmilla? Jotain pappaimagoako haetaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kannattoko edes autoja enää haaveilla ?
Pian täälläkin käy kuten nappurissa.

https://www.youtube.com/watch?v=n40tm2P374w&feature=youtu.be
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aloittajalla kuljetustarve ja maastokelpoisuus määrittää tarpeen ikää enemmän.

Omalla kohdallani auton käyttötarkoitus muuttui viimeisinä vuosikymmeninä.
Emme ole vuosiin ajaneet Euroopassa omallamme ja viimeiset autoiluvuodet olivat tyyppiä "vuokra-auto kentältä" ja menoksi.
Tuokin on jäänyt pois menemme kohteeseen kiltisti lentäen ja liikumme paikallisilla kulkuneuvoilla.

Tuossa ylempänä mainitsemani pappapolo vastaa nykyisiä tarpeitamme joka suhteessa.
Viime vuosina alkoi menopelin äärimittojen hahmotus olemaan epävarmempaa joten mitoiltaan pieni antaa enemmän pelivaraa varsinkin yhdistettynä kaiken maiilman tutkiin ja avustajiin.

Eipä siis tarvitse hakea pappaimagoa. Kyllä se alkoi syntymään jo alle 70v ikäisenä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mä ainakin ajelen eläkepäivät tällä ....
sitten Mersulla, ku ei oo mihinkään kiire ;)

https://youtu.be/Jc7OhcyNi0M

https://youtu.be/7ot3g_eR9lg
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Sopiva auto seniorille?

Jäin eläkkeelle ja auton käyttö väheni sen myötä. Nyt haluaisinkin vaihtaa autoa vastaamaan nykytarpeita. Korkeutta sillä saisi olla, että pääsen paremmin autosta pois (nivelrikko vaivaa). Autoa käytän lähinnä ostosreissuilla ja mökkimatkoilla. Liikkua sen pitäisi vähän huonommallakin mökkitiellä. Tavaratilaa pitäisi olla kohtalaisesti, mutta takapenkeille ei ole juurikaan käyttöä. Hintaluokka noin 15-18t€ ja turvallinenkin vielä auton pitäisi olla.

Minkälaisilla autoilla muut täällä ajatte? Suositelkaa vaihtoehtoja!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta