Älkää virolaiset enää kutsuko minua poroksi! Minäkään en kutsu kaikkia virolaisia huoriksi ja varkaiksi. Ok? T: Raitis bodari
Lopeta porottelu!
38
2391
Vastaukset
- ovat sulle
Eihän tätä palstaa virolaiset lue!
Paljon tulee käytyä tuolla eteläisessä naapurimaassa, mutta ei minua ole nimitelty.- mave
vituttaa se kuitenkin
- voipi
ktllä virolaiset voi lukea näitä posti keskusteluja kuten muut ihmiset ja olemme kaikki ereillaisia moneen makuun ja kokoon virolaiset on virolaisia vaikka voissa paistaa
- lukjee
ktllä virolaiset voi lukea näitä posti keskusteluja kuten muut ihmiset ja olemme kaikki ereillaisia moneen makuun ja kokoon virolaiset on virolaisia vaikka voissa paistaa
- muutaman kerran käynyt
Ei minua ole koskaan poroksi nimitelty. Suhtautuminen minuun on ollut asiallista ja palvelu hyvää.
Ehkäpä se omakin käytös vaikuttaa - sitä saa...- eihän
sitä sulle päin naamaa sanoata koska muuten ei saataisi sulta rahoja pois. seläntakana nimitellään ja syljetään sun keittoon
- mave185kg
eihän kirjoitti:
sitä sulle päin naamaa sanoata koska muuten ei saataisi sulta rahoja pois. seläntakana nimitellään ja syljetään sun keittoon
turhaan oletat, että sua pidetään jotenkin erityisenä. Samanlailla sustakin ajatellaan kun muistakin. Kuuntele sivukorvalla joskus mitä susta puhutaan niin huomaat. Siellä ei vaan kannata rupee hirveesti riehumaan, kun ei välttämättä paikalliset poliisitkaan ole sun parhaita kavereita. Ja niin kuin kerroin ekassa, et olen raitis. Sen takiahan niitä juttuja oon kuullukkin=ymmärtänyt.
- jesjesjoo
mave185kg kirjoitti:
turhaan oletat, että sua pidetään jotenkin erityisenä. Samanlailla sustakin ajatellaan kun muistakin. Kuuntele sivukorvalla joskus mitä susta puhutaan niin huomaat. Siellä ei vaan kannata rupee hirveesti riehumaan, kun ei välttämättä paikalliset poliisitkaan ole sun parhaita kavereita. Ja niin kuin kerroin ekassa, et olen raitis. Sen takiahan niitä juttuja oon kuullukkin=ymmärtänyt.
Mitäs sulle on sitten sanottu siellä?
Se on kyllä totta että Virossa on mahdollista saada helvetin tylyä palvelua vaikka itse käyttäytyisi miten normaalisti. Ja muutenkin kaikenlainen piruilu ja vittuilu kanssaihmisille olevan aika yleistä.. Valitettavasti totta. - jesjesjoo
jesjesjoo kirjoitti:
Se on kyllä totta että Virossa on mahdollista saada helvetin tylyä palvelua vaikka itse käyttäytyisi miten normaalisti. Ja muutenkin kaikenlainen piruilu ja vittuilu kanssaihmisille olevan aika yleistä.. Valitettavasti totta.Esimerkki:
Oltiin Tallinkin lähtöselvityksessä ja mun nimellä oli 4 hengen varaus. Sanoin kassatädille että itse maksan pankkikortilla OMAN lippuni ja muut maksavat omansa. Aika itsestään selvää ja yksinkertaista vai mitä?
Siihen kassaneiti rupesi huutamaan että EI EI MEILLÄ OLE TUOLLAISEEN AIKAA OLKA HYVÄ KAIKKI SAMAA AIKAA!
Sanoin että ei, käy, en rupea muiden lippuja maksamaan omalla pankkikortilla. No, myyjä vittuuntuneena sahasi korttia koneen läpi niin ettei se heti hyväksynyt korttia jolloin lipputäti iskee kortin pöytään ja huutaa että EI TOIMI. Ehdotan että laittais vaikka teipin sen magneettinauhan päälle (joka monesti auttaa jos laite ei meinaa lukea korttia), johon täti huutaa että LAITA ITSE TEIPPIS OLE HYVÄ TAI TULE TOIMIVAN KORTIN KANSSA!
No, vaadin sitä laittamaan kortin vielä sinne laitteeseen ja toimihan se sitten kun täti sen sinne rauhassa jaksoi laittaa.
Aika noloa toimintaa Tallinkin kassatädiltä, keskustelukin muuten käytiin Viroksi eikä mitään "poroöykkäröintiä" esiintynyt. jesjesjoo kirjoitti:
Se on kyllä totta että Virossa on mahdollista saada helvetin tylyä palvelua vaikka itse käyttäytyisi miten normaalisti. Ja muutenkin kaikenlainen piruilu ja vittuilu kanssaihmisille olevan aika yleistä.. Valitettavasti totta.täällä tänään, onko niin et suomessa ei saa enää vittuilua ja kehnoa palvelua, pitääkö nekin hakea naapurimaasta.
jesjesjoo kirjoitti:
Esimerkki:
Oltiin Tallinkin lähtöselvityksessä ja mun nimellä oli 4 hengen varaus. Sanoin kassatädille että itse maksan pankkikortilla OMAN lippuni ja muut maksavat omansa. Aika itsestään selvää ja yksinkertaista vai mitä?
Siihen kassaneiti rupesi huutamaan että EI EI MEILLÄ OLE TUOLLAISEEN AIKAA OLKA HYVÄ KAIKKI SAMAA AIKAA!
Sanoin että ei, käy, en rupea muiden lippuja maksamaan omalla pankkikortilla. No, myyjä vittuuntuneena sahasi korttia koneen läpi niin ettei se heti hyväksynyt korttia jolloin lipputäti iskee kortin pöytään ja huutaa että EI TOIMI. Ehdotan että laittais vaikka teipin sen magneettinauhan päälle (joka monesti auttaa jos laite ei meinaa lukea korttia), johon täti huutaa että LAITA ITSE TEIPPIS OLE HYVÄ TAI TULE TOIMIVAN KORTIN KANSSA!
No, vaadin sitä laittamaan kortin vielä sinne laitteeseen ja toimihan se sitten kun täti sen sinne rauhassa jaksoi laittaa.
Aika noloa toimintaa Tallinkin kassatädiltä, keskustelukin muuten käytiin Viroksi eikä mitään "poroöykkäröintiä" esiintynyt.mietis nyt vähän vielä.
- muutaman kerran käynyt
eihän kirjoitti:
"sitä sulle päin naamaa sanoata koska muuten ei saataisi sulta rahoja pois. seläntakana nimitellään ja syljetään sun keittoon"
Enpä ole huomannut mitään tuohon viittaavaa. Väitätkö, että olet ollut paikalla seuraamassa miten _minua_ on kohdeltu?
Jos itse suhtaudut tuolal tavoin Suomessa vieraileviin ulkomaalaisiin, ei se kuitenkaan tarkoita, että ulkomailla kaikki palveluammateissa työskentelevät suhtautuisívat noin kaikkiin Suomalaisiin. - muutaman kerran käynyt
mave185kg kirjoitti:
"turhaan oletat, että sua pidetään jotenkin erityisenä. Samanlailla sustakin ajatellaan kun muistakin. Kuuntele sivukorvalla joskus mitä susta puhutaan niin huomaat. Siellä ei vaan kannata rupee hirveesti riehumaan, kun ei välttämättä paikalliset poliisitkaan ole sun parhaita kavereita. Ja niin kuin kerroin ekassa, et olen raitis. Sen takiahan niitä juttuja oon kuullukkin=ymmärtänyt."
Kyllä minulla sivukorva toimii ja en ole sillä huomannut Virossa mitään sen kummempaa kuin niissä parissa kymmenessä muussakaan maassa, missä olen vieraillut.
Olen saanut aivan hyvää palvelua myös Virossa. Yleensäkin sitä saa, mitää tilaa - ja oma käytös ja olemus ilmaisee sen tilauksen.
Mutta jos jo ennakkoasenne on tuollainen kuin sinulla, voi odottaa mitä tahansa kohtelua missä tahansa.
Ja vainoharhaisethan näkevät vaikka mitä - yleensä olemattomia asioita! - jesjesjoo
muutaman kerran käynyt kirjoitti:
"turhaan oletat, että sua pidetään jotenkin erityisenä. Samanlailla sustakin ajatellaan kun muistakin. Kuuntele sivukorvalla joskus mitä susta puhutaan niin huomaat. Siellä ei vaan kannata rupee hirveesti riehumaan, kun ei välttämättä paikalliset poliisitkaan ole sun parhaita kavereita. Ja niin kuin kerroin ekassa, et olen raitis. Sen takiahan niitä juttuja oon kuullukkin=ymmärtänyt."
Kyllä minulla sivukorva toimii ja en ole sillä huomannut Virossa mitään sen kummempaa kuin niissä parissa kymmenessä muussakaan maassa, missä olen vieraillut.
Olen saanut aivan hyvää palvelua myös Virossa. Yleensäkin sitä saa, mitää tilaa - ja oma käytös ja olemus ilmaisee sen tilauksen.
Mutta jos jo ennakkoasenne on tuollainen kuin sinulla, voi odottaa mitä tahansa kohtelua missä tahansa.
Ja vainoharhaisethan näkevät vaikka mitä - yleensä olemattomia asioita!Miten vaikeaa se onkaan ymmärtää luettua..
Tästä keskustelusta ei käy millään tavalla ilmi että "Raittiillla bodarilla" olisi jokin ennakkoasenne. Eiköhän tämä keskustelu pohjaudu siihen, että häntä on haukuttu poroksi, joka on muokannu hänen suhtautumistaan.
- Palun mitte...
Kyse lienee että virolaiset eivät ole tottuneet suomalaisiin.
Tallinnassa käy enemmän suomalaisia, kuin monessa pienemmässä paikassa asuu virolaisia. Siis ulkopuolella Tallinna ei suomalaiset ole mikään arkipäiväinen juttu.
Sama olisi jos Suomeen tulisi halvan v.... takia paljon porukkaa, niin toiset vetäisivät herneet nenään ja syvälle.- mave185kg
Sun järjen mukaan ilmeisesti Japaniin matkustettaessakin pitäis ensin opiskella Japanin kieli. Siellä kuitenkin on jostain syystä PIKKASEN ystävällisempää porukkaa ja yhteinen kielii löytyy hyvin helposti. Ei voi olettaa jonkun virossa vierailevan opettelevan muuta kuin enintään kiitos, näkemiin ym.
- Finns first visit to...
mave185kg kirjoitti:
Sun järjen mukaan ilmeisesti Japaniin matkustettaessakin pitäis ensin opiskella Japanin kieli. Siellä kuitenkin on jostain syystä PIKKASEN ystävällisempää porukkaa ja yhteinen kielii löytyy hyvin helposti. Ei voi olettaa jonkun virossa vierailevan opettelevan muuta kuin enintään kiitos, näkemiin ym.
Jos olet ensimmäinen suomalainen, niin teet varmasti vaikutuksen !
Mutta Tallinnassa kun ollaan käyty jo hieman ennen sinuakin, joten olet vain " yksi suomalainen ".
Jos osaa kieltä, niin paikalliset ymmärtävät että kunnioitata heitä / samoin kuin itse odotat heidän kunnioittavan sinua.
Et varmasti menen takuuseen yhdestäkään porosta, että mitä ja missä he ovat nimensä saaneet ... ?
Japanissa luulen että olisit eksoottinen ? - mave
Finns first visit to... kirjoitti:
Mutta Tallinnassa kun ollaan käyty jo hieman ennen sinuakin, joten olet vain " yksi suomalainen ".
Jos osaa kieltä, niin paikalliset ymmärtävät että kunnioitata heitä / samoin kuin itse odotat heidän kunnioittavan sinua.
Et varmasti menen takuuseen yhdestäkään porosta, että mitä ja missä he ovat nimensä saaneet ... ?
Japanissa luulen että olisit eksoottinen ?No mutta miten ne virolaiset ei osaa lontoota puhuu? Pieni puute koulutuksessa vissiin, no eihän kaikki savolaisetkaan kyllä osaa ku aina kuulee että mentiin sillä vlaing vinillä sinne loritaan = Flying Finn:illä Floridaan siis no mut se siitä eiköhän tää ollu tässä, kiitti.
- Musa Story
mave kirjoitti:
No mutta miten ne virolaiset ei osaa lontoota puhuu? Pieni puute koulutuksessa vissiin, no eihän kaikki savolaisetkaan kyllä osaa ku aina kuulee että mentiin sillä vlaing vinillä sinne loritaan = Flying Finn:illä Floridaan siis no mut se siitä eiköhän tää ollu tässä, kiitti.
Minusta sinun pitäisi hankkia sekä manageri että personal trainer.
Manageri voisi hoitaa sinun asioitasi, ja trainer taas opettaa kieltä sekä kulttuuria.
Älä masennu, vaan opettele joka päivä muutamia uusia asioita, niin saat varmasti siitä palautetta.
Et laittanut ikääsi, joten uskon sinun olevan melko nuori vielä oppimaan " maailman asioita ".
Tsemppiä. - Peegel
Minusta suomalaisten huono itsetunto, on hieman matkoilla suomalaisia vastaan ?
Miten voisi tätä hieman nostaa, ja siten tulla ulos kaapista ( Suomesta ).
Monii luulee että passi antaa oikeiuden arvostella asioita, joihin ei oikeasti ole mitään taustoja. - jesjesjoo
Peegel kirjoitti:
Minusta suomalaisten huono itsetunto, on hieman matkoilla suomalaisia vastaan ?
Miten voisi tätä hieman nostaa, ja siten tulla ulos kaapista ( Suomesta ).
Monii luulee että passi antaa oikeiuden arvostella asioita, joihin ei oikeasti ole mitään taustoja.Peegel: Olipas sekava viesti..voisitko vähän tarkentaa mitä tarkoitat?
Mun mielestä kenellä vaan on oikeus arvostella esim toisten tylyyttä ja ennakkoluuloista käytöstä. Ennakkoluuloisuudella tarkoitan nyt sitä, että tämän keskustelun aloittanutta on ilmeisesti syntyperän ja kansalaisuuden vuoksi syyttä haukuttu poroksi, tietämättä kuinka hyvin tämä todellisuudessa osaa käyttäytyä.
Ja ketäänhän tuskin voi vaatia opettelemaan esim Eestin kieltä jos käy Tallinnassa päiväristeilyllä pari kertaa vuodessa. Tosin suomen sönköttäminen ulkomaassa, jossa on oma kieli on typerää. Elikkä, unohtakaa se väkinäinen muka-kohtelias viron opettelu ja puhukaa englantia Virossa, sitähän te yrittäisitte missä tahansa muuallakin puhua! Vai? - 3 tuntia eestiä
jesjesjoo kirjoitti:
Peegel: Olipas sekava viesti..voisitko vähän tarkentaa mitä tarkoitat?
Mun mielestä kenellä vaan on oikeus arvostella esim toisten tylyyttä ja ennakkoluuloista käytöstä. Ennakkoluuloisuudella tarkoitan nyt sitä, että tämän keskustelun aloittanutta on ilmeisesti syntyperän ja kansalaisuuden vuoksi syyttä haukuttu poroksi, tietämättä kuinka hyvin tämä todellisuudessa osaa käyttäytyä.
Ja ketäänhän tuskin voi vaatia opettelemaan esim Eestin kieltä jos käy Tallinnassa päiväristeilyllä pari kertaa vuodessa. Tosin suomen sönköttäminen ulkomaassa, jossa on oma kieli on typerää. Elikkä, unohtakaa se väkinäinen muka-kohtelias viron opettelu ja puhukaa englantia Virossa, sitähän te yrittäisitte missä tahansa muuallakin puhua! Vai?Opetan sinulle alkeet eestin kielessä
Palun on Please / Bitte
Sanaa käytetään kuten esim maissa. Hyvä opetella, sillä muuten luullaan että on tienannut markkansa epärehellisin keinoin ?
Tänän / Äitäh on kiitos.
Soovin on haluaisin.
Halpa on huono
Palun uks hamberger ?
Soovin kaks hamburgerit.
Soovin kaks öllet.
Siis erittäin helppoa...
Suomalaiselle on helppoa. - jesjesjoo
3 tuntia eestiä kirjoitti:
Opetan sinulle alkeet eestin kielessä
Palun on Please / Bitte
Sanaa käytetään kuten esim maissa. Hyvä opetella, sillä muuten luullaan että on tienannut markkansa epärehellisin keinoin ?
Tänän / Äitäh on kiitos.
Soovin on haluaisin.
Halpa on huono
Palun uks hamberger ?
Soovin kaks hamburgerit.
Soovin kaks öllet.
Siis erittäin helppoa...
Suomalaiselle on helppoa.Kiitos vaan opetuksesta mutta osaan eestiä varsin hyvin jo ennestään. Eipä ole aikoihin tarvinnut siellä yrittää suomella tai englannilla..
Kuten sanottu, teennäistä ja muka kohteliasta tuollainen fraasien opettelu, kun sitten ei luultavasti ymmärretä jos hampurilaista tilatessa kysytäänkin että tuleeko ketsuppia vai sinaappia.. - 3 tuntia eestiä
jesjesjoo kirjoitti:
Kiitos vaan opetuksesta mutta osaan eestiä varsin hyvin jo ennestään. Eipä ole aikoihin tarvinnut siellä yrittää suomella tai englannilla..
Kuten sanottu, teennäistä ja muka kohteliasta tuollainen fraasien opettelu, kun sitten ei luultavasti ymmärretä jos hampurilaista tilatessa kysytäänkin että tuleeko ketsuppia vai sinaappia..Taisi olla Mavelle 135kg.
Sinusta en tiedä mitään, joten en voi olla avuksi. - täystyöllisyys
Musa Story kirjoitti:
Manageri voisi hoitaa sinun asioitasi, ja trainer taas opettaa kieltä sekä kulttuuria.
Älä masennu, vaan opettele joka päivä muutamia uusia asioita, niin saat varmasti siitä palautetta.
Et laittanut ikääsi, joten uskon sinun olevan melko nuori vielä oppimaan " maailman asioita ".
Tsemppiä.Tämä oli paras.
Kaksi ihmistä saisi töitä, jos haluat matkustaa Viroon ja seurustella heidän kanssaan.
Managerin toimintaa voisi aina myöhemmin - moittia ? - City Tori
täystyöllisyys kirjoitti:
Tämä oli paras.
Kaksi ihmistä saisi töitä, jos haluat matkustaa Viroon ja seurustella heidän kanssaan.
Managerin toimintaa voisi aina myöhemmin - moittia ?Suurin osa menee vain ostoksille.
Todella harvaa kiinnostaa Viron työllisyys, eikä ole edes aikaa. - Kobra
Musa Story kirjoitti:
Tsemppiä.Minustakin tuntuu, että laivassa olisi hyvä ottaa pari kirjaa käteen ja lukea.
Monella muulla on varmasti sama ongelma, kun kaikki - oma epävarmuus on muiden syytä ? - Iganuija
Finns first visit to... kirjoitti:
Japanissa luulen että olisit eksoottinen ?Onko sinulla ns ennakkoluuloja ?
Osaatko maan kieltä vai oletko kuten ihan " tavalliset talinnanlaiset ", tietämättömiä että mistä laivat saapuvat.
Suomalaisilla on etu että saavat matkustaa, sillä todella moni Virossa ei ole koskaan ollut ulkomailla.
Kiitos - Hellinn
Laita lehteen ilmoitus että haluat tutustua virolaisiin !
Lue ja tutki kirjoja, niin saat hieman käsitystä että missä maassa mennään.
Koeta tulla 300 eurolla toimeen, ja maksaa kaikki laskut sun muut jutut... ? - microtukiasiamies
Hellinn kirjoitti:
Koeta tulla 300 eurolla toimeen, ja maksaa kaikki laskut sun muut jutut... ?Musta tuntuu että virolaisilla on aina hyviä ideoita, mutta taustat ei aina olekkaan kunnossa.
Monasti joutuu tekemään ilmaista työtä, ja sitten ei saakkaa korvausta tehdystä työstä ? - ansioidensa mukaanko
microtukiasiamies kirjoitti:
Musta tuntuu että virolaisilla on aina hyviä ideoita, mutta taustat ei aina olekkaan kunnossa.
Monasti joutuu tekemään ilmaista työtä, ja sitten ei saakkaa korvausta tehdystä työstä ?Ei voi kuin hymyissä suin lukea näitä teksejä.
Kuka nyt menee tekemään ilmaista työtä, ja vielä ulkomaille ? ? ? - tasan
Hellinn kirjoitti:
Koeta tulla 300 eurolla toimeen, ja maksaa kaikki laskut sun muut jutut... ?Uskon että ei ole enään vajaa laittaa kuulutusta.
Varmasti hyvin oppii, kun vain lukee näitä kirjoituksia ?
- kerttuli
Mave, ihan näin suomalaisenkin näkökulmasta kuulostat ihan porolta:)
kaiken lisäksi eivät kaikki virolaiset hauku suomalaisia, eivätkä kaikki suomalaiset virolaisia...
huh huh, järki nyt kädestä päähän.- jesjesjoo
Häh..mitä ihmeellistä tuossa Maven viestissä nyt oli mukamas? Jos häntä on Virossa haukuttu poroksi niin miten helvetissä siihen pitäisi suhtautua? Onhan se ihan yhtä naurettavaa virolaiselta haukkua suomalaista poroksi kuin on suomalaiselta haukkua virolaista huoraksi tai varkaaksi. Järki itelles päähän.
- mave185kg
Kiitti kerttuli rohkeudesta. Tuot todella tasoa tähän keskusteluun. Itsevarma vs. kusipää
- kulmapöytä
Kun hieman oppii tuntemaan ihmisiä ja maata, niin kaikki ennakkoluulot poistuvat sen myötä ?
Olet ilmeisesti vielä siinä vaiheessa, että kotoa pois lähteminen on se vaikein osa matkaa ?
En pidä sinua minään asiantuntijana vielä, mutta porosta sinut erottaa jo kaukaa. - kerttuli
jesjesjoo kirjoitti:
Häh..mitä ihmeellistä tuossa Maven viestissä nyt oli mukamas? Jos häntä on Virossa haukuttu poroksi niin miten helvetissä siihen pitäisi suhtautua? Onhan se ihan yhtä naurettavaa virolaiselta haukkua suomalaista poroksi kuin on suomalaiselta haukkua virolaista huoraksi tai varkaaksi. Järki itelles päähän.
niin, niin haukkuminen yleensä onkin naurettavaa.
Mutta mitä itua on tulla siitä valittamaan tänne.
Mielestäni mave nyt kuuluu siihen ryhmään, jotka valittavat kaikesta ja tatuoivat leijonan rintaansa. Mielestäni se siis on tyhmää.
sen vuoksi voisi mave katsoa peiliin ja ottaa järjen käyttöön. haukkumisia on kaikkialla. suomessa varsinkin, haukutaan virolaisia,ruotsalaisia ja venäläisiä.ei kaikesta tarvitse itkeä, sitä paitsi mitä pahaa on porossa, ruotsalaisilla on paljon ilkeämmät nimitykset suomalaisista, joten itketään nyt kaikki yhdessä. - kerttuli
mave185kg kirjoitti:
Kiitti kerttuli rohkeudesta. Tuot todella tasoa tähän keskusteluun. Itsevarma vs. kusipää
ja itse juuri nostatit tasoa. et nyt tainut oikeen käsittää viestini merkitystä; mitä väliä on haukkumisella?
täälläkin haukutaan, kaikkialla haukutaan, joten viestini ensiksi huonosti muotoiltu merkitys oli; lopeta valittaminen ja järkikäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794