Päivitys ei toimi

RassaamistaRiittää

Tietokoneeni Windows 10 päivitys on lakannut toimimasta. Ilmoittaa jatkuvasti, että päivitys epäonnistui, eikä koneen korjaustoimet tuota tulosta.

Joitain päivityksiä sain sen tekemään, kun toteutin "järjestelmän palautus" toiminnon. Pian päivitys lakkasi uudelleen. Internet- yhteys kulkee mokkulan kautta eli on siis langaton.

Voitteko antaa neuvoja?

17

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes
    • älä_masennu

      Tuo on vain hyvä asia, että ei toimi. Monella on turhan sinisilmäinen käsitys, että kaikki Windows päivitykset olisi järjestelmälle aina hyvä asia.

    • Bersel
      • Kaiku_Keijo

        "Ja päivitykset pitää aina asentaa, vaikka jotkut trollimollit muuta väittäisivät."

        Ja päivityksiä ei ole pakko asentaa, vaikka joku Berseilijä muuta väittäisi.


      • hoookooo

        samaa mieltä sun kanssa kaikukeijo.
        päivitykset (ainakin kympissä) rikkoo esim ääniajurit sun muut. (korjaan ihmisten koneita virpelina eläkepäivilläni)
        Itselläni win7 ja olen ottanut siihen ainoastaan tärkeät päivitykset.
        sitten kun se muuttui paketiksi eli ei pääse itse valitsemaan mitä päivittää niin lopetin päivitykset. eikä mitään ongelmaa koska jotkut tietoturvapäivitykset perustuu winukassa siihen kun tietoturvayritykset lähettää mikkikselle että tätä kautta voi mahdollisesti murtautua sun muuta.
        eli ihan vitun fuulaa.
        se kuka osaa hakkeroida niin ihan sama onko jotkut päivitykset tai virusohjelmat, kyllä niistä vaan tullaan läpi niin että paukkuu :)

        autoni hovikorjaaja käytti vielä tän vuoden puolella vistaa ja hoiti sillä pankkiasiat sun muuta ja oikeesti autoista se ymmärtää muttei tietsikoista niin silti hyvin pärjäs.

        noi kaikki hehkutukset on markkinointia.


      • RassaamistaRiittää

        Eli oletteko sitä mieltä, että jos kone muuten toimii, niin näistä päivityksistä ei tarvitse välittää?

        Ei minua muu huoleta, kuin verkkopankin käyttö, koska jos sitä pääsee joku ulkopuolinen väärinkäyttämään, pankki voi käsitytkseni mukaan yrittää sälyttää vastuuta minun kontolle. On minulla tosin F-Securen virustorjunta.

        Olen näitä ohjeita yrittänyt soveltaa, vaan ei se silti suostu päivittämään. Ilmeisesti teen vain lisävahinkoa, kun tulee vähän joka kohtaa klikkaamalla kopaistua.


      • syypäälöytyi

        "On minulla tosin F-Securen virustorjunta."
        Siinä se syyllinen on päivitysten epäonnistumiselle.
        Poista F-secure käytöstä päivityksen ajaksi ja otat käyttöön taas päivityksen jälkeen.


      • Bersel
        hoookooo kirjoitti:

        samaa mieltä sun kanssa kaikukeijo.
        päivitykset (ainakin kympissä) rikkoo esim ääniajurit sun muut. (korjaan ihmisten koneita virpelina eläkepäivilläni)
        Itselläni win7 ja olen ottanut siihen ainoastaan tärkeät päivitykset.
        sitten kun se muuttui paketiksi eli ei pääse itse valitsemaan mitä päivittää niin lopetin päivitykset. eikä mitään ongelmaa koska jotkut tietoturvapäivitykset perustuu winukassa siihen kun tietoturvayritykset lähettää mikkikselle että tätä kautta voi mahdollisesti murtautua sun muuta.
        eli ihan vitun fuulaa.
        se kuka osaa hakkeroida niin ihan sama onko jotkut päivitykset tai virusohjelmat, kyllä niistä vaan tullaan läpi niin että paukkuu :)

        autoni hovikorjaaja käytti vielä tän vuoden puolella vistaa ja hoiti sillä pankkiasiat sun muuta ja oikeesti autoista se ymmärtää muttei tietsikoista niin silti hyvin pärjäs.

        noi kaikki hehkutukset on markkinointia.

        "päivitykset (ainakin kympissä) rikkoo esim ääniajurit sun muut."

        Sitten pitää asentaa päivitetyt ääniajurit. Laitteiden pitää olla yhteensopivia käyttöjärjestelmän kanssa, ei toisinpäin.

        " lopetin päivitykset"

        Eli olet yksi niistä, jotka aiheuttavat muille ongelmia aukkoisella koneellaan, joka levittää ties mitä viruksia ja osallistuu kaapattuna hyökkäyksiin muita koneita vastaan.

        "se kuka osaa hakkeroida niin ihan sama onko jotkut päivitykset tai virusohjelmat, kyllä niistä vaan tullaan läpi niin että paukkuu :)"

        Jos kyse on ammattimaisen tahon kohdistettu hyökkäys SINUA vastaan, niin päivitykset eivät välttämättä tosiaan suojele, mutta kun 99.99% ihmisten saamista haittaohjelmista on ihan yleiseen levitykseen tarkoitettuja. Esimerkiksi wannacry ja siitä tehdyt eri versiot ovat hyvä esimerkki haittaohjelmasta, jolta oli 100% suojassa jos oli antanut päivitysten asentua.

        " Eli oletteko sitä mieltä, että jos kone muuten toimii, niin näistä päivityksistä ei tarvitse välittää?"

        Joku voi niin väittää, mutta tosiasia on että ilman päivityksiä koneesi on paljon alttiimpi hyökkäyksille ja haittaohjelmille. Lisäksi ohjelmistovalmistajat olettavat sinun käyttävän uusinta päivitettyä versiota ja muokkaavat omat päivityksensä sen kanssa yhteensopiviksi, joten jos et pidä konetta päivitettynä, voi tulla ongelmia myös valmistajien ohjelmien kanssa.

        "On minulla tosin F-Securen virustorjunta"

        Virustorjunta on hyvä lisä tietoturvaan, koska jos liikenteessä on jo joku uusi virus joka tiedetään, mutta tietokoneeseen ei ole vielä saatavissa päivitystä, virustorjunta voi estää haittaohjelmaa asentumasta. Tosin voi olla myös niin päin, että tiedetään jokin käyttöjärjestelmässä tai ohjelmassa oleva tietoturva-aukko, jonka voisi tukkia päivittämällä tietokoneensa, mutta ei tunneta kaikkia viruksia jotka aukkoa hyödyntävät - tällöin taas virustorjunnasta ei olisi ainakaan aluksi mitään hyötyä, kun taas päivityksellä koko tartunnan voisi estää.

        Perussäännöt:

        1) älä asenna mitään ohjelmia, joita et tiedä luotettaviksi
        2) asenna koneeseen aina kaikki tärkeät ja suositellut päivitykset
        3) käytä jonkin luotettavan valmistajan virustorjuntaohjelmaa, jota päivitetään aktiivisesti (fsecureen tullut pelkästään tänään 10 virustietokantapäivitystä - niitä ei vaan huomaa kun ovat niin pieniä ja tapahtuvat taustalla. kts. versionumero)
        4) pidä varmuuskopioita kaikista tärkeistä tiedostoista
        5) älä käytä samoja salasanoja useassa palvelussa. Jos salasanoja on vaikea muistaa, tallenna ne vaikka Lastpass tai fsecuren Key -salasanasovelluksiin, jolloin ei tarvitse muistaa kuin yhden ohjelman salasana.


      • nettitakaisin

        Minulla lakkasi netti 14.7. Etsin syytä ja totesin Windows 10 päivitysten epäonnistuneen jo kesäkuusta lähtien. Palauttaminen ei siis onnistu. Mitä tehdä.


      • Bersel
        nettitakaisin kirjoitti:

        Minulla lakkasi netti 14.7. Etsin syytä ja totesin Windows 10 päivitysten epäonnistuneen jo kesäkuusta lähtien. Palauttaminen ei siis onnistu. Mitä tehdä.

        Tee puhdas kymppiasennus, niin pääset samalla eroon koneen valmistajan roskaohjelmista.

        Jatkossa kasaa kone itse tai osta sellainen, jossa lukee Signature Edition tai Pure


      • nettitakaisin

        Kone on HP ja pari vuotta vanha. Siina oli Windows 8,jonka päivitin 10:si.voinko saada kasin takaisin. Miten saan puhtaan kympin kun netti on pois. Tein työtä koneella kun netti katosi,eikä palannut. Kotona toimi wifi ja tabletti käyttää sitä.kone ilmoittaa että olen verkossa.


      • awaqdaqw
        RassaamistaRiittää kirjoitti:

        Eli oletteko sitä mieltä, että jos kone muuten toimii, niin näistä päivityksistä ei tarvitse välittää?

        Ei minua muu huoleta, kuin verkkopankin käyttö, koska jos sitä pääsee joku ulkopuolinen väärinkäyttämään, pankki voi käsitytkseni mukaan yrittää sälyttää vastuuta minun kontolle. On minulla tosin F-Securen virustorjunta.

        Olen näitä ohjeita yrittänyt soveltaa, vaan ei se silti suostu päivittämään. Ilmeisesti teen vain lisävahinkoa, kun tulee vähän joka kohtaa klikkaamalla kopaistua.

        ”Eli oletteko sitä mieltä, että jos kone muuten toimii, niin näistä päivityksistä ei tarvitse välittää?”

        Riippuu siitäkin, että keneltä tätä kysyy ja millä tasolla hänen asiantuntemus on. Vanha yleisviisaus kuuluu - ”Älä päivitä, jos siihen ei ole selkeää tarvetta”.


    • RassaamistaRiittää

      Se englanninkielinen korjausohjelma ilmoitti sellaisen vian, että"Service registration is missing or corrupt".

      Johtuneeko päivittämisen toimimattomuus tästä? Mitähän sille voisi tehdä?

      • Bersel

        Eikö se ohjelma joka asiasta kertoi, korjannut sitä?

        Oletko jotenkin muokannut asetuksiasi estääksesi esimerkiksi foliohattujen väittämää "seurantaa" tai muuta sellaista? Siis tietysti kympin asetuksista voi ottaa ihan vapaasti kaiken seurannan pois päältä, mutta monet ohjeet kehoittavat muuttelemaan itse ominpäin käyttöjärjestlemän rekisteriasetuksia tai tarjoavat skriptejä, jotka tekevät näin (käyttäjän tietämättä mitä kaikkea tuntemattomien ihmisten kirjoittamat skriptit heidän koneilleen tekevät)

        Mikä päivitys tarkalleen ottaen ei onnistu?


      • RassaamistaRiittää

        Sain ongelmaan sillä tavalla ratakisun, että latasin tai päivitin tämän ensimmäisen vastaajan antamasta linkistä uusimman version Windows kympistä. Sen myötä ruutuun tuli kuvake, josta kai saan vastakin nämä tuntikausia kestävät päivitykset selloin tällöin tehtyä.

        Se alkuperäinen ongelma ei tosin tainnut kadota. Eli koneen alareunaan tulee ilmoitus "Ladataan uusia jne..." Kohta tulee uusi ilmoitus: "Jokin meni vikaan..." Tuli myös äsken tätä kirjoittaessani.

        No, voi olla, että koska yhteyteni nettiin on G3, että päivityksen toimiminen vaatisi G4: sen. Vaan kun mokkulani aloituspakettiversiossa, jonka ostin viisi vuotta sitten, ei ole kuin G3: seen asti vaihtoehtoja. Pitänee joskus ostaa uusi aloituspaketti ja kokeilla toimiiko päivitys G4:n avulla. Nykyisessä sim-kortissa olisi kolmosen lisäksi "tehoa" esitteen mukaan myös G4:lle.


    • Kymyhys

      Täällä tulee ilmoituksia, että kone on käynnistettävä uudelleen. Käynnistetäänkö nyt vai jonain aktiivisena aikana.

      Onko häiriö vai asiallista päivitystä? Win10 tullut uuden koneen mukana pari kuukautta sitten.

    • asioidentuntija

      Käynnistä uudestaa nyt kun on ilmoitus, ei tarvitse odottaa aktiivista aikaa.
      Älä hätäile jos kone asentaa päivityksiä se voi kestää tuntikaupalla, anna vaan rauhassaa päivitellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe