Harrastin tuota lajia n. 20v. Ensin 22. Sitten 357&44mag. Myin isot aseet pois 2005 jäljelle jäivät 22 Ruger ja smitikka kun vain isot menivät kaupaksi. Nyt harmittaa kun alkaisin isoilla uudestaan mutta lupia eivät myöntele kovinkaan helposti lue ollenkaan . Ehdot tehty sairaan vaikeaksi. Ei siis mitään rikkeitä mutta lähes vittuilua kuitenkin. Kuka tai ketkä noihin saa lupia yleensä.
Siluettiammunta
Hate7
112020
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 11
Vanhimmat
Kyllä lupia myönnetään, jos on harrastusperusteet kunnossa. Rikkeitäkin saa olla kunhan niiden ei voida katsoa johtuvan holtittomuudesta tai muusta rikollisesta toiminnasta. Itse ajan säännöllisesti muutamia ylinopeussakkoja, mutta ei mitään ongelmia. Väkivalta-, päihdetuomiot ym. ovat esteen, mikä on ihan asiallista.
Jos harrastat todistetusti ammuntaa, olet seuran jäsen ja henkilökohtaiset ominaisuudet ovat kunnossa, niin lupa hyvin perusteltuun hakemukseen tulee takuuvarmasti.
No joo, seuran jäsenyyden hän tavallaan voi ostaa maksamalla jäsenmaksun , entisessä seurassa mihin kuuluin aseet täytyi hankkia ensin sitten vasta hyväksyivät jäseneksi hyvä niin. Nykyään käytännössä on kaiken maailman ammunta päiväkirjan pitäminen ja useasti esittää poliisille että aseita myös käytetään lajiin etteivät loju esim yöpöydän lootassa siis rentous hävinnyt kokonaan ei kiitos pitäkää tunkkinne
Joku sanoi muutama vuosi sitten ettei nykyisin kannattaisi luopua aseista/luvista.
Harrastan ampumista omaehtoisesti, käyn radalla 10-20 kertaa vuodessa.
Joskus loppuu kiinnostus koko lajiin, mutta käyn kuitenkin että voin pitää aseet,
koska tiedän että aina jossain viheessa kiinnostus palaa.
Ihan turha valittaa, että joku ampumapäiväkirjan pitäminen on vaikeaa taikka saada harrastustodistusta kouluttajalta. Se ei ole vaikeaa taikka edes hankalaa. Seuraan kuuluminenkaan ei ole vastenmielistä vaan päinvastoin. Kuka sitä nyt yksinään ammuskelisi jossain takametsien hiekkakuopalla. Mukavassa seurassa se on paljon hauskempaa. Ihme valitusta...mitään mitalleja tuskin olet saanut.
Ai mitalien (yhdellä ällällä) saaminenko se vasta harrastuksen mitta on ?
No eipä meillä sitten ole montaa jääkiekkoilijaakaan.
Kuka vätti, että mitalllit ovat harrastuksen mitta?
Tekeekö lätkämailan omistaminen kaverista jääkiekkoilijan? No ei varmaankaan tee. Jääkiekkoilijaksi katsotaan yleensä jossain seurassa aktiivisesti harastava ja treenaava henkilö. Sama juttu on aseen kanssa. Pelkkä ase ei tee kenestäkään ampujaa tai metsästäjää vaan asetta tulee myös käyttää aktiivisesti. Aktiivinen ammunnan harjoittelu onnistuu helpoiten johonkin seuraan kuulumalla. Eihän jääkiekkoilijakaan voi yksin pelata.
Joo,, itse olen harrastanut käytännollisesti katsoen yksin, vuodesta -77 alkaen. Siinäkin on puolensa, saa keskittyä kaikessa rauhassa. Olen ampunut todellisella kilpapistoolilla vain
yhden kerran, vieressä ampuvan kanssa vaihdettiin aseita hetkeksi. Nykyisellä radalla
on ampumapaikkoja vain kolme, jotka kuuluvat tuntimaksuun kaikki, joten olen radalla yksin,
Tästä syystä on joskus mukava kirjoittaa tälle sivustolle, että pääsee vaihtamaan ajatuksia
ampumisesta. Olihan sen kilpapistoolin tuntuma eri luokkaa kuin näiden "palvelusaseiden"
joilla muuten ammun. Em.. pistoolilla sain jopa kaksi ysiä viidestä laukauksesta (yhdellä kädellä), 25m. matkalta. Joo, eitässä muuta tällä kertaa, jatkan harrastusta, että luvat pysyvät voimassa.
Aika on tylsää tuo sinun elämä.
Itse ammun myös palveluspistoolilla ja viidellä laukauksella 25m matkalta, jos yksikin on pois pistoolitaulun valkoisilta, niin meni ihan metsään. Aika usein tulee ammuttua täydet pisteet. Silloin tällöinonnistuu oikein kunnolla pelkillä napakymppeillä.
Kannattaisi sinunkin liittyä johonkin seuraan, jotta saisit vinkkejä tulossten parantamiseksi. Ihme, että olet jaksanut harrastaa ammuntaa vaikket ole kehittynyt lainkaan.
Itse ammun sellaiseen tauluun jossa 7-10 , mukaan lukien napakymppi, ovat mustaa väriä.
Harvoin minä valkoiselta väriltä ulos osun( eli taulusta ulos).
Mieluiten ammun revolvereilla, erityisesti S&W. .38/357.
Niillä yleensä pysyykin kaikki mustalla,, jopa yhdellä kädellä.
Olen kuulunut ampumaseuraan vuodesta -78,
Nykyisin harjoittelen myös kotona tähtäystä ja laukaisua klikkipatruunoilla , pysyy tuntuma aseeseen paremmin.
Joo, ei tässä tällä kertaa muuta, jatketaan harjoittelua.
Ei minun elämäni aivan niin tylsää ole kuin aikaisemmasta kirjoituksesta voisi luulla,
on joskus muutakin tekemistä kuin ampumisen harjoittelu.
kyl mua ainaki kiinnostas harrastaa tällästä.....
No mikset ala harrastamaan?