Harrastin tuota lajia n. 20v. Ensin 22. Sitten 357&44mag. Myin isot aseet pois 2005 jäljelle jäivät 22 Ruger ja smitikka kun vain isot menivät kaupaksi. Nyt harmittaa kun alkaisin isoilla uudestaan mutta lupia eivät myöntele kovinkaan helposti lue ollenkaan . Ehdot tehty sairaan vaikeaksi. Ei siis mitään rikkeitä mutta lähes vittuilua kuitenkin. Kuka tai ketkä noihin saa lupia yleensä.
Siluettiammunta
9
1298
Vastaukset
- ammuskelija
Kyllä lupia myönnetään, jos on harrastusperusteet kunnossa. Rikkeitäkin saa olla kunhan niiden ei voida katsoa johtuvan holtittomuudesta tai muusta rikollisesta toiminnasta. Itse ajan säännöllisesti muutamia ylinopeussakkoja, mutta ei mitään ongelmia. Väkivalta-, päihdetuomiot ym. ovat esteen, mikä on ihan asiallista.
Jos harrastat todistetusti ammuntaa, olet seuran jäsen ja henkilökohtaiset ominaisuudet ovat kunnossa, niin lupa hyvin perusteltuun hakemukseen tulee takuuvarmasti.- SMmitallit
No joo, seuran jäsenyyden hän tavallaan voi ostaa maksamalla jäsenmaksun , entisessä seurassa mihin kuuluin aseet täytyi hankkia ensin sitten vasta hyväksyivät jäseneksi hyvä niin. Nykyään käytännössä on kaiken maailman ammunta päiväkirjan pitäminen ja useasti esittää poliisille että aseita myös käytetään lajiin etteivät loju esim yöpöydän lootassa siis rentous hävinnyt kokonaan ei kiitos pitäkää tunkkinne
Joku sanoi muutama vuosi sitten ettei nykyisin kannattaisi luopua aseista/luvista.
Harrastan ampumista omaehtoisesti, käyn radalla 10-20 kertaa vuodessa.
Joskus loppuu kiinnostus koko lajiin, mutta käyn kuitenkin että voin pitää aseet,
koska tiedän että aina jossain viheessa kiinnostus palaa.- Anonyymi
Ihan turha valittaa, että joku ampumapäiväkirjan pitäminen on vaikeaa taikka saada harrastustodistusta kouluttajalta. Se ei ole vaikeaa taikka edes hankalaa. Seuraan kuuluminenkaan ei ole vastenmielistä vaan päinvastoin. Kuka sitä nyt yksinään ammuskelisi jossain takametsien hiekkakuopalla. Mukavassa seurassa se on paljon hauskempaa. Ihme valitusta...mitään mitalleja tuskin olet saanut.
- Anonyymi
Ai mitalien (yhdellä ällällä) saaminenko se vasta harrastuksen mitta on ?
No eipä meillä sitten ole montaa jääkiekkoilijaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mitalien (yhdellä ällällä) saaminenko se vasta harrastuksen mitta on ?
No eipä meillä sitten ole montaa jääkiekkoilijaakaan.Kuka vätti, että mitalllit ovat harrastuksen mitta?
Tekeekö lätkämailan omistaminen kaverista jääkiekkoilijan? No ei varmaankaan tee. Jääkiekkoilijaksi katsotaan yleensä jossain seurassa aktiivisesti harastava ja treenaava henkilö. Sama juttu on aseen kanssa. Pelkkä ase ei tee kenestäkään ampujaa tai metsästäjää vaan asetta tulee myös käyttää aktiivisesti. Aktiivinen ammunnan harjoittelu onnistuu helpoiten johonkin seuraan kuulumalla. Eihän jääkiekkoilijakaan voi yksin pelata. - Anonyymi
Joo,, itse olen harrastanut käytännollisesti katsoen yksin, vuodesta -77 alkaen. Siinäkin on puolensa, saa keskittyä kaikessa rauhassa. Olen ampunut todellisella kilpapistoolilla vain
yhden kerran, vieressä ampuvan kanssa vaihdettiin aseita hetkeksi. Nykyisellä radalla
on ampumapaikkoja vain kolme, jotka kuuluvat tuntimaksuun kaikki, joten olen radalla yksin,
Tästä syystä on joskus mukava kirjoittaa tälle sivustolle, että pääsee vaihtamaan ajatuksia
ampumisesta. Olihan sen kilpapistoolin tuntuma eri luokkaa kuin näiden "palvelusaseiden"
joilla muuten ammun. Em.. pistoolilla sain jopa kaksi ysiä viidestä laukauksesta (yhdellä kädellä), 25m. matkalta. Joo, eitässä muuta tällä kertaa, jatkan harrastusta, että luvat pysyvät voimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo,, itse olen harrastanut käytännollisesti katsoen yksin, vuodesta -77 alkaen. Siinäkin on puolensa, saa keskittyä kaikessa rauhassa. Olen ampunut todellisella kilpapistoolilla vain
yhden kerran, vieressä ampuvan kanssa vaihdettiin aseita hetkeksi. Nykyisellä radalla
on ampumapaikkoja vain kolme, jotka kuuluvat tuntimaksuun kaikki, joten olen radalla yksin,
Tästä syystä on joskus mukava kirjoittaa tälle sivustolle, että pääsee vaihtamaan ajatuksia
ampumisesta. Olihan sen kilpapistoolin tuntuma eri luokkaa kuin näiden "palvelusaseiden"
joilla muuten ammun. Em.. pistoolilla sain jopa kaksi ysiä viidestä laukauksesta (yhdellä kädellä), 25m. matkalta. Joo, eitässä muuta tällä kertaa, jatkan harrastusta, että luvat pysyvät voimassa.Aika on tylsää tuo sinun elämä.
Itse ammun myös palveluspistoolilla ja viidellä laukauksella 25m matkalta, jos yksikin on pois pistoolitaulun valkoisilta, niin meni ihan metsään. Aika usein tulee ammuttua täydet pisteet. Silloin tällöinonnistuu oikein kunnolla pelkillä napakymppeillä.
Kannattaisi sinunkin liittyä johonkin seuraan, jotta saisit vinkkejä tulossten parantamiseksi. Ihme, että olet jaksanut harrastaa ammuntaa vaikket ole kehittynyt lainkaan. - Anonyymi
Itse ammun sellaiseen tauluun jossa 7-10 , mukaan lukien napakymppi, ovat mustaa väriä.
Harvoin minä valkoiselta väriltä ulos osun( eli taulusta ulos).
Mieluiten ammun revolvereilla, erityisesti S&W. .38/357.
Niillä yleensä pysyykin kaikki mustalla,, jopa yhdellä kädellä.
Olen kuulunut ampumaseuraan vuodesta -78,
Nykyisin harjoittelen myös kotona tähtäystä ja laukaisua klikkipatruunoilla , pysyy tuntuma aseeseen paremmin.
Joo, ei tässä tällä kertaa muuta, jatketaan harjoittelua.
Ei minun elämäni aivan niin tylsää ole kuin aikaisemmasta kirjoituksesta voisi luulla,
on joskus muutakin tekemistä kuin ampumisen harjoittelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047