Parodia Da Vinci -koodista

VampireNaomi

Minulle mainostettiin tätä mainiota parodiaa Da Vinci -koodista. Suosittelen ehdottomasti sekä niille, jotka kirjasta pitivät että niille, joihin se ei uponnut. Näyte:

'"Most people don’t know this, Becky, but we all need air to breathe. I think the victim collapsed due to a lack of air. And that lack of air was due to a 2000-year-old Vatican conspiracy aimed at taking away our air." He didn’t bother to mention the role of the Jesuits, Cardinal Ratzinger, the EPA, the Republicans, and the song, "All I Need Is the Air That I Breathe," but thought about them briefly so that the book would mention them.

"So it is true!" she exclaimed, "I’d heard that air was essential for life, but my priest had told me it was a lie of the devil." Actually, she never went to church, but it seemed appropriate that a Catholic-bashing novel would include such a ludicrous statement.
"'

http://carl-olson.com/articles/duhvinci_con1.html

2

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matthau

      No jaa. Ei oikein toiminut. Pitää lukea lisää jahka lsiää luettavaa tulee, mutta toistaiseksi ei vakuuttanut. Parodia on muutenkin pirullisen vaikea laji ja minua on vaikea viihdyttää. Oli tuossa kyllä hyviäkin juttuja, mutta kokonaisuus ei jaksanut innostaa.
      Vaan eivät parodiat kokonaisuuteen perustukaan. Mahdotontahan se olisi tehdä toimivaa parodiaa, joka olisi oma kokonaisuutensa ja sellaisena irvailisi alkuperäisteokselle. Yksityiskohtiin pitää parodioidessa takertua, sellaisiin helposti tunnistettaviin juttuihin.

      • VampireNaomi

        Itse en ole tuota vielä lukenut loppuun, mutta yritän kyllä jahka kerkiän. Kokonaisuutena se ei ole minua vakuuttanut, mutta siellä täällä on sen verran hauskoja kohtia, että pidän siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe