Helluntalaisuus lepää savijaloilla

33456

Parannuksen teko ei ole raamatullinen. Parannus tehdään milloin itselle sopii ja suoraan Jeesuksen kanssa.

52

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänhellari

      Voi hyvä ihminen. Kenen kanssa se sovinto tehdään jos ei Jeesuksen kanssa. Ei siinä jobbareita kätilönä ja jobbareina tarvita. Joskus on kyllä rippi paikallaan, jos heikko sielu ei jaksa uskoa syntejään tunnustamalla synnit Vapahtajalle. Jos on tehnyt sellaista mikä pitää sovittaa ajallisesti, anastanut toisen omaa tai tietoisesti loukannut, niin pitää selvittää asiat ajallisesti. Kun omatunto syyttää ja tietää tehneensä syntiä, niin silloin syntinen myös helluntailainen kääntyy Jeesuksen puoleen.
      Onko se sitten aitoa, oikeanlaista katumusta jos seuroissa nostetaan käsi ylös ja pyydetään synnit epämääräisesti saarnaajalta anteeksi. Eikö siitä voi tulla vain tavanomainen rituaali ilman synnintuntoa. Meikäläisestä tämä teidän tapa on suorastaan kauheaa ja en ymmärrä edes mihin kohtaan käytäntö raamatullisesti perustuu, tähänkö Joh. 20,:23. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." Ei tämä kyllä tarkoita sitä, etteikö Jeesus anna anteeksi syntejä oman katumisen ja anteeksipyynnön kautta.

      • pitkäänhellari

        Ja vielä lisään. Tämä henkilökohtainen synnintunnustus on käytäntönä yleisesti kristikunnassa maapallolla niin luterilaisessa kirkossa ja herätysliikkeissä. Katolilaisessa kristikunnassa käytetään kai vieläkin aika paljon rippiä. Ei siinä varmaan väärääkään ole jos käyttää rippiä, mutta välttämätön se ei ole syntien anteeksi saamiseksi.
        Ja entäs ihminen joka tulee uskoon, vaikka radiotyön kautta jossain muslimimaailmassa ja lähistöllä ei ole toisia uskovaisia julistamaan synninpäästöä. Ei pidä taivastiestä tehdä liian vaikeaa kun se ei sitä ole.


      • Puhujaveli_Hki_vl

        Aina tarvitaan 2 välimiestä = Jeesus ja vanhoillislestadiolainen.


      • 1234567---
        pitkäänhellari kirjoitti:

        Ja vielä lisään. Tämä henkilökohtainen synnintunnustus on käytäntönä yleisesti kristikunnassa maapallolla niin luterilaisessa kirkossa ja herätysliikkeissä. Katolilaisessa kristikunnassa käytetään kai vieläkin aika paljon rippiä. Ei siinä varmaan väärääkään ole jos käyttää rippiä, mutta välttämätön se ei ole syntien anteeksi saamiseksi.
        Ja entäs ihminen joka tulee uskoon, vaikka radiotyön kautta jossain muslimimaailmassa ja lähistöllä ei ole toisia uskovaisia julistamaan synninpäästöä. Ei pidä taivastiestä tehdä liian vaikeaa kun se ei sitä ole.

        Helluntailaisuus lepää siinä mielessä savijaloilla, useat julistajat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.
        Tästä harhaisesta näkemyksestä on päästävä kiireesti eroon. Rukoushuoneet kiirreellisesti avoimiksi sapattisin Jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.


      • entinenn
        1234567--- kirjoitti:

        Helluntailaisuus lepää siinä mielessä savijaloilla, useat julistajat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.
        Tästä harhaisesta näkemyksestä on päästävä kiireesti eroon. Rukoushuoneet kiirreellisesti avoimiksi sapattisin Jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

        Todellakin tällä hetkellä helluntailaisuus lepää savijaloilla.


    • Kenen kanssa Paavali teki parannuksen? Muista;

      APt 93 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
      4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."

      Kuka Hänet otti omakseen?

      • seuroistatullut

        Voi jos sinä edes kerran pystyisit kuuntelemaan seurapuhheen nöyrällä ja avoimella mielellä. Tämä tuntuu kuitenkin turhalta toiveelta, tosin eihän tiedetä vaikka Jumala antaisi sinulle vielä armonajan ja saisit parannuksen. Ei ole asiaa, mistä et meitä syytä, vaikka puheet ovat hyvinkin raamatun mukaisia. Ei meidän lapset esim puhu lutherista ja lestaadiuksesta vaan Jeesuksesta ja siitä puheissakin saarnataan, He tietävät, että synnit saarnataan anteeksi Jeesuksen nimessä...


      • seuroistatullut kirjoitti:

        Voi jos sinä edes kerran pystyisit kuuntelemaan seurapuhheen nöyrällä ja avoimella mielellä. Tämä tuntuu kuitenkin turhalta toiveelta, tosin eihän tiedetä vaikka Jumala antaisi sinulle vielä armonajan ja saisit parannuksen. Ei ole asiaa, mistä et meitä syytä, vaikka puheet ovat hyvinkin raamatun mukaisia. Ei meidän lapset esim puhu lutherista ja lestaadiuksesta vaan Jeesuksesta ja siitä puheissakin saarnataan, He tietävät, että synnit saarnataan anteeksi Jeesuksen nimessä...

        Sen kaltaista soopaa ei puhu edes Jehovan Todistajat.
        Tuokin synnin saaraaminen, soopaa.
        Kerro yksikään ihminen Raamatussa joka atoi toiselle synninpäästön, vilkuttelulla.


      • pitkäänhellari

        Kenen kanssa Paavali teki parannuksen? Asia oli niin, että Paavali puhkui vihaa kristittyjä kohtaan ja kiihkoili juutalaisuuden puolesta. Elettiin aivan alkuseurakunnan alkuaikoja ja Herra oli kutsumassa Paavalia erikoisesti pakanoiden (eijuutalaisten evankelistaksi).
        Monesti tapahtuu muslimimaassa, että Jumala ilmestyy yliluonnollisesti unessa tai näyssä ja ohjaa uskoon tulleen seurakunnan yhteyteen. Evankelioiminen on ihmisen tehtävä, julistaa sanaa puhumalla tai kirjallisuuden kautta. Kyllä se on suorastaan harhaoppia, jos opetetaan että syntejä ei saada anteeksi kuin toisen ihmisen suun tunnustuksen kautta. Tämä on vl yksi räikeimmistä vääristä opetuksista. Huom. en silti halua sanoa etteikö lesta voisi olla uskossa, jos uskoon että Jeesus Kristus on hänen syntien sovittaja. Teette vain tässä kohti turhan pullonkaulan uskontodellisuuteen.

        Hyvä että näistä asioista voidaan nykyään näin avoimesti keskustella. Moni aito uskova joukossanne on vain väärän opetuksen uhri. Nykyään on lestadiolaisia jotka ymmärtävät uskonasioita laajemmin ja ymmärtävät jopa meitä hellareita hyväksyen meidät veljiksi ja sisarikseen. On käynyt niin kuin Paavalille, että hän kiivaili "oikean uskonsa" puolesta, mutta kohtasi lopulla Kristuksen.
        Elämme lopunaikaa ja ei meillä Jeesuksen omilla olisi varaa jäädä vain omiin leireihimme vaan meidän tulisi ryhdistäytyä yhdeksi Jumalan armeijaksi yhteistä vihollista vastaan ja keskittyä suorittamaan lähetyskäsky loppuun saakka.


      • pitkäänhellari kirjoitti:

        Kenen kanssa Paavali teki parannuksen? Asia oli niin, että Paavali puhkui vihaa kristittyjä kohtaan ja kiihkoili juutalaisuuden puolesta. Elettiin aivan alkuseurakunnan alkuaikoja ja Herra oli kutsumassa Paavalia erikoisesti pakanoiden (eijuutalaisten evankelistaksi).
        Monesti tapahtuu muslimimaassa, että Jumala ilmestyy yliluonnollisesti unessa tai näyssä ja ohjaa uskoon tulleen seurakunnan yhteyteen. Evankelioiminen on ihmisen tehtävä, julistaa sanaa puhumalla tai kirjallisuuden kautta. Kyllä se on suorastaan harhaoppia, jos opetetaan että syntejä ei saada anteeksi kuin toisen ihmisen suun tunnustuksen kautta. Tämä on vl yksi räikeimmistä vääristä opetuksista. Huom. en silti halua sanoa etteikö lesta voisi olla uskossa, jos uskoon että Jeesus Kristus on hänen syntien sovittaja. Teette vain tässä kohti turhan pullonkaulan uskontodellisuuteen.

        Hyvä että näistä asioista voidaan nykyään näin avoimesti keskustella. Moni aito uskova joukossanne on vain väärän opetuksen uhri. Nykyään on lestadiolaisia jotka ymmärtävät uskonasioita laajemmin ja ymmärtävät jopa meitä hellareita hyväksyen meidät veljiksi ja sisarikseen. On käynyt niin kuin Paavalille, että hän kiivaili "oikean uskonsa" puolesta, mutta kohtasi lopulla Kristuksen.
        Elämme lopunaikaa ja ei meillä Jeesuksen omilla olisi varaa jäädä vain omiin leireihimme vaan meidän tulisi ryhdistäytyä yhdeksi Jumalan armeijaksi yhteistä vihollista vastaan ja keskittyä suorittamaan lähetyskäsky loppuun saakka.

        >>Kenen kanssa Paavali teki parannuksen?** Jeesuksen kanssa.

        Puhkuiko Hän vihaa kertaakaan, sen jälkeen kun Jeesus määräsi Hänet joukkoihinsa, sanoen; Apt 9; 5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Siinä Paavali teki jo parannuksen, kun sanoi Jeesusta HERRAKSI.

        Pave oli kuitenkin juutalainen ja ennen Häntä Pietari teki greeniä pakanoiden seassa, mm Gorneliuksen kodissa.

        >>Monesti tapahtuu muslimimaassa, että Jumala ilmestyy yliluonnollisesti unessa tai näyssä ja ohjaa uskoon tulleen seurakunnan yhteyteen. ** Jumalalla ei ole seurakuntaa, kansa vain, joten ilmestyjä on Jeesus. Jumala ei evankelioi, mutta Jeesus on itse evankeliumi.

        Olet oikeassa, VL soopassa synninpäästön osalta, kukaan ihminen ei Jumalan Sanassa ole toiselle syntejä saarnaillut anteeksi.

        Se on vain lahkojen kurikeppi. Pakanallinen sellainen.

        >Evankelioiminen on ihmisen tehtävä, julistaa sanaa puhumalla tai kirjallisuuden kautta. ** Amen.

        Lestat ovat uskossa SRK;hon ja rahaan, mutta ei Jeesukseen kaikkivaltiaana. Se että Jeesusta uskotaan syntien sovittajaksi ei pelasta, vaan se, kuten Pietari sanoi, _ Olet elävän Jumalan Poika, Messias. Usko pitää osua Häneen.

        Jos SRK antaisi lausunnon siitä, että lahko on ekumeeninen, purkautuisi se seuraavalla viikolla. Kielto on heidän ainut mahdollisuus säilyttää jäsenensä.


      • pitkäänhellari
        seuroistatullut kirjoitti:

        Voi jos sinä edes kerran pystyisit kuuntelemaan seurapuhheen nöyrällä ja avoimella mielellä. Tämä tuntuu kuitenkin turhalta toiveelta, tosin eihän tiedetä vaikka Jumala antaisi sinulle vielä armonajan ja saisit parannuksen. Ei ole asiaa, mistä et meitä syytä, vaikka puheet ovat hyvinkin raamatun mukaisia. Ei meidän lapset esim puhu lutherista ja lestaadiuksesta vaan Jeesuksesta ja siitä puheissakin saarnataan, He tietävät, että synnit saarnataan anteeksi Jeesuksen nimessä...

        Sinulle seuroistatullut. En millään pahalla tarkoita, jos nimitän yhteisöänne lestoiksi ja kutsun itseänikin hellariksi. Kyllä kuuntelen toisinaan seurapuheitanne ja niissä on paljon hyvää Jumalan sanaa ja evankeliumia. Meillä eri herätysliikkeissä on vain ne omat lisämme, joista varmasti Jumalankin murhetii. Teidän pullonkaula on se ettette hyväksy muita kristittyjä Jumalan lapsiksi, mutta se ei tee tyhjäksi totuutta, että olemme saaneet syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.


      • Mainitsen harvoin sanan lesta.
        Mutta miksi kirjoitat; mutta se ei tee tyhjäksi totuutta, että olemme saaneet syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä?

        Eihän se pelasta ketään?

        Toisaalta kaikki saavat ehtoollisella saman asian, ja se on Jeesukselta, eikä ihmiseltä.

        Matt. 26:28

        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi


    • Ihminen voi kertoa ja julistaa syntien anteeksisaamisesta, Ja Jumala antaa ne anteeksi. Ne sanat uskotaan, katumuksessa ja kääntymyksessä (ei synergismissä), vaan yksin Jumalan työnä.

      • Kysymys on syntien ANTEEKSIANTAMISESTA, Raamatussa, mutta synnin anteeksi antaja ei ole Jumala, vaan Jeesus. Hän sen sovituksen teki, ei Jumala.
        Höpsis Weha, se tehdään VAAN YKSIN JEESUKSEN NIMESSÄ, JA TOIMISSA.


      • seuroistatullut
        Kesitas kirjoitti:

        Kysymys on syntien ANTEEKSIANTAMISESTA, Raamatussa, mutta synnin anteeksi antaja ei ole Jumala, vaan Jeesus. Hän sen sovituksen teki, ei Jumala.
        Höpsis Weha, se tehdään VAAN YKSIN JEESUKSEN NIMESSÄ, JA TOIMISSA.

        Sinä tahdot tahallisesti ymmärtää, sotkea ja herjata vl-uskovia.Mutta siitä vain ei tämä ole uskoville uutta. Tätä on ollut jo Jeesuksen ajoista, teitä fariseuksia riittää. Eikö sinulla ole yhtään Jumalan pelkoa ja synnin tuntoa. Meidän on viisainta jättää sinut omiin oloihinsa ja keskustelu kanssasi on turhaa. Jatka vain harhoinesi, mutta silti rukoilen että Jumala antaisi sinulle parannukseen armon.


      • seuroistatullut kirjoitti:

        Sinä tahdot tahallisesti ymmärtää, sotkea ja herjata vl-uskovia.Mutta siitä vain ei tämä ole uskoville uutta. Tätä on ollut jo Jeesuksen ajoista, teitä fariseuksia riittää. Eikö sinulla ole yhtään Jumalan pelkoa ja synnin tuntoa. Meidän on viisainta jättää sinut omiin oloihinsa ja keskustelu kanssasi on turhaa. Jatka vain harhoinesi, mutta silti rukoilen että Jumala antaisi sinulle parannukseen armon.

        Minä ymmärrän tahallisesti Raamatun sanaa, joka on minun auktoriteetti.

        Minä en herjaa, mutta pidän ala- arvoisena saatanan oppianne, vaikka ehkäisyssä sekä muka synnin anteeksi annossa. Se on yksin Jeesuksen tehtävä, ei edes Jumalan ja Te olette ottaneet tässä kaikkein Pyhimmän roolin, yli Jumala, ja Jeesus on vain puhujienne jalkarätti.

        Kukaan ei tuolla ”synnit anteeksi” pelastu, vaan palaa helvetissä.

        On Teillä otsaa hoidella ihmisiä helvettiin, ja vielä omia.

        En voi hyväksyä menettelyänne, vaan säälin teitä.

        Voin kertoa Sinulle, että palstalla oloni on avannut joitakin Jeesukseen, enää ei saarnata ääni vavisten, että Ananias saarnasi Paavalille synnit anteeksi, nyt jo tajutaan (osa), että uudestisyntymä on välttämättömyys, samoin kun synninpäästö tulee suoraan Jeesukselta ehtoollisessa.

        Me todelliset lähimmäiset olemme vieneet teitä hieman lähemmäs pelastumista.

        >>Tätä on ollut jo Jeesuksen ajoista, teitä fariseuksia riittää. ** Hop hop, kukahan se fariseus on, se on lestadiolainen, satavarmasti, kuten tuhlaajapojan vanhempi veli.


        >>Eikö sinulla ole yhtään Jumalan pelkoa ja synnin tuntoa. Meidän on viisainta jättää sinut omiin oloihinsa ja keskustelu kanssasi on turhaa. Jatka vain harhoinesi, mutta silti rukoilen että Jumala antaisi sinulle parannukseen armon.** Synninpelko on minulla ollut aina, enemmän ajallisesti kun sinulla, mutta Jeesus on minut lunastanut uudestisyntymisellä, asia on hoidettu Golgatalla.

        Parannuksen armo on pakanallisuutta, sitä ei Raamattu tunne.

        Herää jo, olet hyvin syvällä ja etsi Jeesus.


      • hullujussi__
        Kesitas kirjoitti:

        Minä ymmärrän tahallisesti Raamatun sanaa, joka on minun auktoriteetti.

        Minä en herjaa, mutta pidän ala- arvoisena saatanan oppianne, vaikka ehkäisyssä sekä muka synnin anteeksi annossa. Se on yksin Jeesuksen tehtävä, ei edes Jumalan ja Te olette ottaneet tässä kaikkein Pyhimmän roolin, yli Jumala, ja Jeesus on vain puhujienne jalkarätti.

        Kukaan ei tuolla ”synnit anteeksi” pelastu, vaan palaa helvetissä.

        On Teillä otsaa hoidella ihmisiä helvettiin, ja vielä omia.

        En voi hyväksyä menettelyänne, vaan säälin teitä.

        Voin kertoa Sinulle, että palstalla oloni on avannut joitakin Jeesukseen, enää ei saarnata ääni vavisten, että Ananias saarnasi Paavalille synnit anteeksi, nyt jo tajutaan (osa), että uudestisyntymä on välttämättömyys, samoin kun synninpäästö tulee suoraan Jeesukselta ehtoollisessa.

        Me todelliset lähimmäiset olemme vieneet teitä hieman lähemmäs pelastumista.

        >>Tätä on ollut jo Jeesuksen ajoista, teitä fariseuksia riittää. ** Hop hop, kukahan se fariseus on, se on lestadiolainen, satavarmasti, kuten tuhlaajapojan vanhempi veli.


        >>Eikö sinulla ole yhtään Jumalan pelkoa ja synnin tuntoa. Meidän on viisainta jättää sinut omiin oloihinsa ja keskustelu kanssasi on turhaa. Jatka vain harhoinesi, mutta silti rukoilen että Jumala antaisi sinulle parannukseen armon.** Synninpelko on minulla ollut aina, enemmän ajallisesti kun sinulla, mutta Jeesus on minut lunastanut uudestisyntymisellä, asia on hoidettu Golgatalla.

        Parannuksen armo on pakanallisuutta, sitä ei Raamattu tunne.

        Herää jo, olet hyvin syvällä ja etsi Jeesus.

        Helluntairikollinen vauhdissa. Eikö sinulla ole ketään, joka veisi hoitoon?


      • Mustalaanenaa

        Kyllä meikä manne paranee vain ja ainoastaan lääkärillä ja lekurilla, eli pitäkää tunkkinne!


      • hullujussi__ kirjoitti:

        Helluntairikollinen vauhdissa. Eikö sinulla ole ketään, joka veisi hoitoon?

        Kysy helluntailaisilta, jos heistä joku hoitoa tervitsee, mutta puolet SRK;sta tarvii hoitoa.


      • VainUskoOnSyntiä
        Kesitas kirjoitti:

        Minä ymmärrän tahallisesti Raamatun sanaa, joka on minun auktoriteetti.

        Minä en herjaa, mutta pidän ala- arvoisena saatanan oppianne, vaikka ehkäisyssä sekä muka synnin anteeksi annossa. Se on yksin Jeesuksen tehtävä, ei edes Jumalan ja Te olette ottaneet tässä kaikkein Pyhimmän roolin, yli Jumala, ja Jeesus on vain puhujienne jalkarätti.

        Kukaan ei tuolla ”synnit anteeksi” pelastu, vaan palaa helvetissä.

        On Teillä otsaa hoidella ihmisiä helvettiin, ja vielä omia.

        En voi hyväksyä menettelyänne, vaan säälin teitä.

        Voin kertoa Sinulle, että palstalla oloni on avannut joitakin Jeesukseen, enää ei saarnata ääni vavisten, että Ananias saarnasi Paavalille synnit anteeksi, nyt jo tajutaan (osa), että uudestisyntymä on välttämättömyys, samoin kun synninpäästö tulee suoraan Jeesukselta ehtoollisessa.

        Me todelliset lähimmäiset olemme vieneet teitä hieman lähemmäs pelastumista.

        >>Tätä on ollut jo Jeesuksen ajoista, teitä fariseuksia riittää. ** Hop hop, kukahan se fariseus on, se on lestadiolainen, satavarmasti, kuten tuhlaajapojan vanhempi veli.


        >>Eikö sinulla ole yhtään Jumalan pelkoa ja synnin tuntoa. Meidän on viisainta jättää sinut omiin oloihinsa ja keskustelu kanssasi on turhaa. Jatka vain harhoinesi, mutta silti rukoilen että Jumala antaisi sinulle parannukseen armon.** Synninpelko on minulla ollut aina, enemmän ajallisesti kun sinulla, mutta Jeesus on minut lunastanut uudestisyntymisellä, asia on hoidettu Golgatalla.

        Parannuksen armo on pakanallisuutta, sitä ei Raamattu tunne.

        Herää jo, olet hyvin syvällä ja etsi Jeesus.

        Synti.
        Mitä on synti ?
        Se on mitä tahansa joka tuntuu synniltä ?
        Vain usko on syntiä. Niin minä tunnen.
        Eikä sillä ole minulle mitään merkitystä mitä joku muu siitä ajattelee.


      • VainUskoOnSyntiä kirjoitti:

        Synti.
        Mitä on synti ?
        Se on mitä tahansa joka tuntuu synniltä ?
        Vain usko on syntiä. Niin minä tunnen.
        Eikä sillä ole minulle mitään merkitystä mitä joku muu siitä ajattelee.

        Synti on rikkomus Kolmiyhteistä Jumalaa kohtaan ja heidän asettamiaan ohjeita vastaan.
        Kyllä usko esimerkiksi lahkoihin ja rahaan on pahoja syntejä.
        Lain mukaan ajatus ei ollut syntiä (VT), mutta Jeesus toi sen synniksi.

        Matt 5 ( Vuorisaarna)21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
        22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen

        Yleisohje, se on synyti, mikä siltä tuntuu, meillähän omatunto.


    • 777777777777

      Minusta vanhoillisten oppi lepää savijaloilla! Uskon alkaja ja täyttäjä ei ole ihminen, vaan Jeesus.
      Parannustakin Herra kehoitti tekemään, kun luo tuotiin naista, joka oli tavattu itse teosta eli suhteesta mieheen, joka ei ollut oma. Syyttäjiä oli, mutta Jeesus sanoi, joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Kaikki poistuivat. Jeesus ei tuominnut naista, vaan kehoitti tätä menemään ja kielsi ENÄÄ SYNTIÄ TEKEMÄSTÄ!!!
      Parannus kuuluu olennaisesti uskoon tuloon ja uskossa elämiseen. Jumala antaa siihen voiman.
      Uskovat on kutsuttu elämään vapaina, ei synnin orjina. Iloon ja vapauteen Hän meidät kutsui.
      Uskovien keskinäinen rakkaus on todiste uskosta. Jos ollaan eri leireissä, miten evankelioidaan ulkopuolisia? Se on sentään lähetyskäsky. Entä, jos jatketaan taas entistä syntielämää julistuksen jälkeen? Silloin pilkataan Herraa Jeesusta.
      Meitä on uskossaan heikompia ja vahvempia. Kukin katsokoon, ettei kompastu. Heikompi kaipaa toisen syntien anteeksiantoa, toinen uskoo sen Raamatun pohjalta luottaen Jeesukseen kaikessa.
      Aitoja kannattaisi kaataa mieluummin evankeliumin julistamiseksi, kuin rakentaa esteitä.

    • vl-lepoa

      Vanhoillislestadiolaisuus lepää Raamatun vastaisissa valheopeissa, insestissä ja muussa pedofiliassa sekä Nortin savussa.

    • missäedesjärki

      Nuoruuden innossani kerroin aikoinaan veeäbossille uskoontulostani, nin hän otti ja nauroi minulle, ettei s illä ole merkitystä kun kukaan lestalainen ei ole minua päästänyt synneistäni!!?

      kertokaa jo viimeinkin mihin tällainen perustuu Raamatun mukaan!!

    • tietotuusjaelämä

      Sanotaan nyt vielä kerran ettei yksikään ihminen olipa hän kuka/mikä tahnasa voi antaa toiselle syntejä anteeksi. Siellä seurateltoissa massat vyöryvät saarnamiehen eteen jossa yksinkertaisesti kuullaan .." Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä syntisi on annettu anteeksi".
      Nuo sanat ovat pelkkää sanahelinää ja lähimmäisen huijausta kun hän luulee saaneensa synnit anteeksi. Väitän että viimeisellä tuomiolla "synninpäästäjillä" on edessään ankarin tuomio mitä Jumalalta löytyy.

      Jaak. 3:1
      Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

    • Kyllähän_joku

      helluntailainenkin jokskus kuulemma on löytänyt parannuksen armon.

    • tietotuuselämä

      Kummastelen ilmaisua, parannuksen ARMO. Ei Jeesus puhunut mitään siitä vaan sanoi selvästi:

      Mark. 1:15
      ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

      Parannus tarkoittaa että ihminen uskoo Jeesuksen sanan ja sen jälkeen noudattaa niitä. Ei se sen kummampaa ole. Tietysti kukaan ei pysty täydellisesti elämään tekemättä rikkeitä, mutta ohjenuorana on evankeliumi.

      • Täytyy_sitten

        korjata, että kyllähän joku helluntailainenkin kuulemma on joskus tehnyt parannuksen ja uskonut evankeliumin. Sehän se vasta suurta armoa onkin, jos jollekulle käy noin... että omatekoisesta uskosta pääsee Jumalan lapseksi.


      • onomituinensakki
        Täytyy_sitten kirjoitti:

        korjata, että kyllähän joku helluntailainenkin kuulemma on joskus tehnyt parannuksen ja uskonut evankeliumin. Sehän se vasta suurta armoa onkin, jos jollekulle käy noin... että omatekoisesta uskosta pääsee Jumalan lapseksi.

        Kuka sinulle on kertonut milloin jollain on omatekoinen usko, äitiskö sanoi kun vaippaasi vaihtoi, sieltäkö asti on peräisin oppisi ja uskosi kerro itse paremmin!
        siis kommenttisi on satasella typerä ja jumalaton, herää veeälunestasi ja avaa kerrankin ennen hautaa se raamattusi, oletko koskaan avannut, en usko!


    • voiraukkoja

      Norttia vedetään posket lommolla ja suviksille ajetaan kakaraulauman kansaa jossa nostellaan käsiä ja kysellän saanko minäkin ja puhujallekkin luvatan kun hänkin tirisee samaa pöntöstään!

      ja tämä joukko sitten määrittelee kenellä se oikea ja kenellä omatekoinen usko!?

      joka paikkaan kyynärpäät ojossa kiipeillään yhteiskunnan paikoissa ja ollaan olevinaan mailman ainoita oikeita, voi herraisä milalista viheliäistä oppia ja samaa syötetään koko katrraalle heti alkaen tutista ja loppuelämä sitten kytätään kuka se on nyt siionin rakakudessa eli kumartelee SRK pilliä kintut kipeinä!

      • Karu_totuus

        Saatanallisten valheoppien vankeja ovat.


      • Sinulla_ei_ole

      • Taikka_kuuntele

      • Pimeälle

      • Tarkoitatko_heinola-
        Pimeälle kirjoitti:

        On täysin SAIRASTA puhua vanhoillislestadiolaisesta harhalahkosta "Jumalan valtakuntana".

        Olet todella pimeä ihminen!

        laista eläkeläisukkoa? Olen kanssasi samaa mieltä, että siellä on tosi pimeä tyyppi.


      • Kuuntelepa

    • lapsetkinauraa

      Milloin teille veeällät koittaa valkeus ja teette parannuksen tuosta typerästä mevain-opistanne ja alatte tarvita Raamatun ohjausta hoopoihin oppeihinne, oi milloin se tapahtuu!!??
      ettekö te hyvänen aika tajua kuinka mitätön joukkonne on mailman mitassa, jossa esm vapaasuntaisia uskvoia on satoja miljoonia, ja te raukat kuvittelette povessanne kantavan jumalan valtakuntaa voi hyvänen aika millaist alapsellista sokeutta voikin olla!!!!

      oikeenko te todella kuvittelette että esm aasian miljardit ihmiset pitää tulla suviseuroihinne saamaan synninpäästö ja taivasosuusm niinkö te todella kuvittelette pienessä ahtaassa mielessänne.

      että todella se on Jumalan valtakunta asetunut Oulun seudulle ja henki leppää siellä yksinomaan!

      • Sinä_olet_tosi

      • sitä.se.on

        ##ja te raukat kuvittelette povessanne kantavan jumalan valtakuntaa voi hyvänen aika millaist alapsellista sokeutta voikin olla!!!!##

        Se on mielisairautta.


      • Joka_tapauksessa
        sitä.se.on kirjoitti:

        ##ja te raukat kuvittelette povessanne kantavan jumalan valtakuntaa voi hyvänen aika millaist alapsellista sokeutta voikin olla!!!!##

        Se on mielisairautta.

        se on ainoa tietämäni uskonnollinen yhteisö, jonka opetus perustuu Raamattuun.


      • sokeanreetanvelipoikakos
        Joka_tapauksessa kirjoitti:

        se on ainoa tietämäni uskonnollinen yhteisö, jonka opetus perustuu Raamattuun.

        ja kehtaat sen vielä ihan julki kirjoittaa!!

        miten olet tutkinut kaikki muut hengelliset liikkeet ja nimikkseet, millä olet mitannut Raamattuun perustumiset, eli koita nyt hyvä ihminen tulla järkiisi ja lakata tuosta typerästä hokemasta ainoa tuntemani....sinä et tunne mitään tuskin olet koskaan uudestisyntynyt JUMALAN HENGESTÄ, se on kuule ihan eri asia kuin veeällipatun käsien alus!!

        oppinne on täynnä epäraamatullisia opinkappaleita ja hokemia, sen tietää kun yhden saarnan kuuntelee enempää ei tarvita, että se on todella kaukana Raamatun opista.

        Sekö oli Raamatun oppia kun vanhoja mummuja paiskottiin ässälle ja monilta meni mielenterveysä iäksi, kun käsketään kiertää kuin tautiset ..ja sat amuuta yhtä hullua, ja joku kehtaa ääneen puhua että se on ainoa Raamatullinen joukko voi kertalaaki mitä yksinkertaisuutta.


      • näinsemeni
        Sinä_olet_tosi kirjoitti:

        mahtava ja vaikutusvaltainen tyyppi!!! Huolehdit miljardeista aasialaisista, mutta ei sinulla itselläsi ole synnintuntoa etkä aiokaan kiirehtiä parannuksen askelille. Kuuntelepa tuosta:

        http://www.suviseurat.fi/wp-content/uploads/2017/05/Sami_Pikkuaho_suomi.mp3

        Olen uudestisyntynyt luulen ennekuin olit vaipoissa!

        eikä taatusti ollut ainuttakaan veeällää lähimaillakaan, mutta Jeesus tuli sydämeeni ja on siellä edelleen!!


      • Sinä_olet

      • Mitään_tuollaista

      • Oletko_sinä

        se rivo heinolalaisukko, joka mainittiin Johannes Alarannan ketjussa?


      • tämä_on_totuus

        Vain henkisesti sairas opettaa tuollaisia oppeja.

        Vain henkisesti sairas uskoo tuollaisiin oppeihin.


      • noettietystikään
        Sinä_olet kirjoitti:

        hyvä - - - omasta mielestäsi...

        Kuuntelepa:

        http://www.suviseurat.fi/wp-content/uploads/2017/05/Esko_Ojanaho_suomi.mp3

        kuuntelin.... köyhää ja epäraamatullista osittain koko saarna!

        ei sanaakaan uudestisyntymästä lähelle loppua jo tultaessa, lopusta ihan en tiedä.

        mitä minun piti siitä kuulla, kerro?

        etkö lukenut että olen uudestisyntynyt jo silloin kun melko varmasti kiikuit isäsi kupeissa!?


      • Kokeile_sitten
        noettietystikään kirjoitti:

        kuuntelin.... köyhää ja epäraamatullista osittain koko saarna!

        ei sanaakaan uudestisyntymästä lähelle loppua jo tultaessa, lopusta ihan en tiedä.

        mitä minun piti siitä kuulla, kerro?

        etkö lukenut että olen uudestisyntynyt jo silloin kun melko varmasti kiikuit isäsi kupeissa!?

        kuunnella tästä Porin Suviseurojen päätöspuhe:

        http://www.suviseurat.fi/wp-content/uploads/2017/05/Jukka_Kolmonen_suomi.mp3


      • sesiitäsittentaas
        Kokeile_sitten kirjoitti:

        kuunnella tästä Porin Suviseurojen päätöspuhe:

        http://www.suviseurat.fi/wp-content/uploads/2017/05/Jukka_Kolmonen_suomi.mp3

        Kuuntelin siihen asti kun alkoi mennä ihan suolle puheet, eli noin 30 minuutin jälkeen ja jo lammaspuhe ounasteli että kohta päästään pääaiheeseen eli mevain oppiin ja lestalaiseen ainoaan oikeaan malliin.

        ei kiinnosta enempää kuulla kun puhutaan oikeasta opista mutta yhtään ei siihen pyritä eikä edes haluta pyrkiä.


    • koittaisttejoherätä

      Miksi teillä lestoilla o n joka paiakassa jo perusasia päin mäntyä, eli aina julistetaan syntejä anteeksi!!?

      EI Ramatussa kukaan sellaista julista, vaan siellä kehoitetaan tekemään parannus, kääntymään pois entisestä evankeliumin vastaisesta elämästä, Jeeuksen tykö ja alkaa seurata Häntä niiin opissa kuin elämässäkin!

      synnit ja puhdistus niistä seuraa aina näitä asioita automaattiseti, mutta ei järjestystä voi muuttaa noin vain.

      ja sitten se loputon puhe jumalan valtakunnasta joka tarkoittaa yhtä kuin lestalaisten joukkoa, se on aivan hullua ja käsittämtätöntä sokeuta ja omaa hurskautta sellainen, eli taaskaan ei pysytä Raamatussa!

      mikä teitä oikein vaivaa, se on pakkokysyä.

    • eihyvääpäivääsentääm

      joo ihme höttöä tuo vl-saarnaajien opetus on

    • uusikss

      ylös nosto !

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe