Kolminaisuus

Vaakalinja

Palvoivatko VT:n israelilaiset kolmiyhteistä jumalaa ja jos, niin mistä raamatunjakeista tämä palvonta on havaittavissa?

30

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsiaOnSelkeä

      Eivät palvoneet eli et löydä tällaista raamatunkohtaa mistään. Et edes Uudesta testamentista.

      Kolmiyhteinen Jumala on ihmisen itse sepittämä kuvitelma.

      • Vaakalinja

        Raamattuun jo kehitettyä jumalaa oli hieman paranneltava.


      • jaikalii91

      • edtguo
        jaikalii91 kirjoitti:

        Minä olen sattunut löytämään muutamia jakeita http://www.jaikal.se/48683134

        On löydettävissä myös paljon Jeesuksen ihmisyyttä ja olemusta Jumalan palvelijana osoittavia jakeita.


      • jaikaliii91
        edtguo kirjoitti:

        On löydettävissä myös paljon Jeesuksen ihmisyyttä ja olemusta Jumalan palvelijana osoittavia jakeita.

        Kyllä, olet oikeassa, niitäkin jakeita on ja ne ovat Jumalan Sanaa. Mutta myös ne jakeet jotka t odistavat Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi ovat Jumalan Sanaa. Nämä jakeet ja niiden ilmoitukset tulee synkronisoida yhteen niin ettei niissä ole mitään ristiriitaa. Silloin kun ristiriidat katoavat ja lukija uskoo kaikki jakeet ja kaikkien jakeiden Sanat, hän on ollut Pyhän Hengen opetuksessa.

        Mikäli lukija löytää Raamatusta ristiriitaisia ilmoituksia, hän ei vielä tiedä niin kuin tulisi tietää että voisi toisia opettaa. Pyhä Henki ja Pyhässä Hengessä lukeva lukija ei hylkää yhtään Raamatun jaetta. Hän uskoo ne kaikki sellaisena.


      • tutkihan_tarkemmin
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kyllä, olet oikeassa, niitäkin jakeita on ja ne ovat Jumalan Sanaa. Mutta myös ne jakeet jotka t odistavat Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi ovat Jumalan Sanaa. Nämä jakeet ja niiden ilmoitukset tulee synkronisoida yhteen niin ettei niissä ole mitään ristiriitaa. Silloin kun ristiriidat katoavat ja lukija uskoo kaikki jakeet ja kaikkien jakeiden Sanat, hän on ollut Pyhän Hengen opetuksessa.

        Mikäli lukija löytää Raamatusta ristiriitaisia ilmoituksia, hän ei vielä tiedä niin kuin tulisi tietää että voisi toisia opettaa. Pyhä Henki ja Pyhässä Hengessä lukeva lukija ei hylkää yhtään Raamatun jaetta. Hän uskoo ne kaikki sellaisena.

        "Nämä jakeet ja niiden ilmoitukset tulee synkronisoida yhteen niin ettei niissä ole mitään ristiriitaa."

        Eli väkisin väännetään ristiriitaisesta kokonaisuudesta mukamas yhtenäinen lopputulos käyttäen tulkinta-akrobatiaa, jossa selvätkin sanat voidaan tulkita tarkoittamaan jotain ihan muuta kuin mitä siinä lukee. Ei kovinkaan rehellinen lukutapa, mutta lienee välttämätön, jos haluaa pitää kiinni Raamatun erehtymättömyyden illuusiosta.

        Uskonkäsitykset ovat muuttuneet ajan kuluessa ja Raamattuun on siksi päätynyt erilaisia, keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Kirjoittajat eivät edes tienneet kirjoittavansa "Raamattua", koska kirjoitusten kokoaminen yksiin kansiin on keksitty vasta myöhemmin. Kukaan ei myöskään voi varmuudella sanoa, miten jokin teksti on alunperin kuulunut, koska kirjoituksia on muokattu aikojen kuluessa.


      • jaikalii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        "Nämä jakeet ja niiden ilmoitukset tulee synkronisoida yhteen niin ettei niissä ole mitään ristiriitaa."

        Eli väkisin väännetään ristiriitaisesta kokonaisuudesta mukamas yhtenäinen lopputulos käyttäen tulkinta-akrobatiaa, jossa selvätkin sanat voidaan tulkita tarkoittamaan jotain ihan muuta kuin mitä siinä lukee. Ei kovinkaan rehellinen lukutapa, mutta lienee välttämätön, jos haluaa pitää kiinni Raamatun erehtymättömyyden illuusiosta.

        Uskonkäsitykset ovat muuttuneet ajan kuluessa ja Raamattuun on siksi päätynyt erilaisia, keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Kirjoittajat eivät edes tienneet kirjoittavansa "Raamattua", koska kirjoitusten kokoaminen yksiin kansiin on keksitty vasta myöhemmin. Kukaan ei myöskään voi varmuudella sanoa, miten jokin teksti on alunperin kuulunut, koska kirjoituksia on muokattu aikojen kuluessa.

        Jos sinä et usko Raamatun Sanoja Jumalan ilmoitukseksi, sinä et tietenkään tiedä Jumalasta juuri mitään. Kristinusko perustuu siihen että ihminen uskoo Raamatun sen kaikilta osilta niin kuin se on kirjoitettu. Raamattu on kristitylle ihmiselle ehdoton auktoriteetti kaikessa opissa ja käytännösä. Uskon kautta Raamatun Sanaan me saamme tietoa Jumalasta ja kaikesta mitä Raamattuun on kirjoitettu.

        Meidän tulee ojentaa oppimme Raamatun Sanan mukaiseksi. Emme me muokkaa Raamattua. Raamattu tulee saada muokata meitä. Uskoon tulleet ihmiset ovat alistaneet itsensä Raamatun Sanan auktoriteetin alle. Silloin he ovat kohdanneet Jumalan Raamatun Sanassa.

        Huomaa että, Jeesus on Jumalan Sana ja Jumala, ilmoitettu ihmisen lihassa. Hänet kohdataaan Raamatun Sanassa ja Sanan kautta uskomalla ja ottamalla Sana vastaan sellaisena kuin se on Kirjoitettu.

        Jumala, Pyhä Henki, on sanellut Raamatun kirjoittajille mitä heidän tulee kirjoittaa. Siksi Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Emme voi tulla tuntemaan Jumalaa ohi Raamatun Sanan. Emme myöskään voi kohdata Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen koska Hän on Jumalan Sana.

        Niinpä, ...

        Kun Raamattu todistaa Jeesuksen Jumalan Sanaksi, ja Jumalan Sanan Jumalaksi, silloin Jeesus Kristus on Jumala. Raamattu ilmoittaa myös että Jumala on Henki. Jumala on siis Henki ja Sana. Näin ollen Herra Jeesus Kristus on Jumala; Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 1:1,14, 1 Tim 3:16).

        Minä olen yksi todiste Jumalan todellisuudesta koska olen kohdannut Hänet Raamatun Sanassa ja Sanan kautta niin kuin tässä edellä todistan. En siis puhu teoreettisesta Jumalasta ja teoreettisesta opista. Puhun omakohtaisesta kokemuksesta Raamatun Sanasta ja siinä elävässä Jumalassa.

        Lue todistuksiani ja huomaa että Jumala on ja että Hän on kiinnostunt jokaisesta ihmisestä, myös sinusta. Hän tahtoo elää sinun kanssasi. Tekstit ovat suomeksi vaikka sivusto onkin "se". http://www.jaikal.se/


      • tutkihan_tarkemmin
        jaikalii91 kirjoitti:

        Jos sinä et usko Raamatun Sanoja Jumalan ilmoitukseksi, sinä et tietenkään tiedä Jumalasta juuri mitään. Kristinusko perustuu siihen että ihminen uskoo Raamatun sen kaikilta osilta niin kuin se on kirjoitettu. Raamattu on kristitylle ihmiselle ehdoton auktoriteetti kaikessa opissa ja käytännösä. Uskon kautta Raamatun Sanaan me saamme tietoa Jumalasta ja kaikesta mitä Raamattuun on kirjoitettu.

        Meidän tulee ojentaa oppimme Raamatun Sanan mukaiseksi. Emme me muokkaa Raamattua. Raamattu tulee saada muokata meitä. Uskoon tulleet ihmiset ovat alistaneet itsensä Raamatun Sanan auktoriteetin alle. Silloin he ovat kohdanneet Jumalan Raamatun Sanassa.

        Huomaa että, Jeesus on Jumalan Sana ja Jumala, ilmoitettu ihmisen lihassa. Hänet kohdataaan Raamatun Sanassa ja Sanan kautta uskomalla ja ottamalla Sana vastaan sellaisena kuin se on Kirjoitettu.

        Jumala, Pyhä Henki, on sanellut Raamatun kirjoittajille mitä heidän tulee kirjoittaa. Siksi Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Emme voi tulla tuntemaan Jumalaa ohi Raamatun Sanan. Emme myöskään voi kohdata Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen koska Hän on Jumalan Sana.

        Niinpä, ...

        Kun Raamattu todistaa Jeesuksen Jumalan Sanaksi, ja Jumalan Sanan Jumalaksi, silloin Jeesus Kristus on Jumala. Raamattu ilmoittaa myös että Jumala on Henki. Jumala on siis Henki ja Sana. Näin ollen Herra Jeesus Kristus on Jumala; Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 1:1,14, 1 Tim 3:16).

        Minä olen yksi todiste Jumalan todellisuudesta koska olen kohdannut Hänet Raamatun Sanassa ja Sanan kautta niin kuin tässä edellä todistan. En siis puhu teoreettisesta Jumalasta ja teoreettisesta opista. Puhun omakohtaisesta kokemuksesta Raamatun Sanasta ja siinä elävässä Jumalassa.

        Lue todistuksiani ja huomaa että Jumala on ja että Hän on kiinnostunt jokaisesta ihmisestä, myös sinusta. Hän tahtoo elää sinun kanssasi. Tekstit ovat suomeksi vaikka sivusto onkin "se". http://www.jaikal.se/

        Raamatussa on selviä virheitä ja ristiriitaisuuksia. Kuinka voisin uskoa siihen kaikilta osin niin kuin se on kirjoitettu?

        Lisäksi et voi tietää, miten Raamatun kirjat on alunperin kirjoitettu. Raamatun käännökset perustuvat käsikirjoituksiin, jotka eivät ole alkuperäisiä, vaan myöhempiä kopioita, joiden välillä myös on eroavaisuuksia.


      • jaikaliii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        "Nämä jakeet ja niiden ilmoitukset tulee synkronisoida yhteen niin ettei niissä ole mitään ristiriitaa."

        Eli väkisin väännetään ristiriitaisesta kokonaisuudesta mukamas yhtenäinen lopputulos käyttäen tulkinta-akrobatiaa, jossa selvätkin sanat voidaan tulkita tarkoittamaan jotain ihan muuta kuin mitä siinä lukee. Ei kovinkaan rehellinen lukutapa, mutta lienee välttämätön, jos haluaa pitää kiinni Raamatun erehtymättömyyden illuusiosta.

        Uskonkäsitykset ovat muuttuneet ajan kuluessa ja Raamattuun on siksi päätynyt erilaisia, keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Kirjoittajat eivät edes tienneet kirjoittavansa "Raamattua", koska kirjoitusten kokoaminen yksiin kansiin on keksitty vasta myöhemmin. Kukaan ei myöskään voi varmuudella sanoa, miten jokin teksti on alunperin kuulunut, koska kirjoituksia on muokattu aikojen kuluessa.

        >>>Kukaan ei myöskään voi varmuudella sanoa, miten jokin teksti on alunperin kuulunut, koska kirjoituksia on muokattu aikojen kuluessa.<<<<

        Koska Jumala on sanellut Raamatun kaikki Kirjoitukset, Raamattu on Jumalan Sana ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Koska Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle kaikkina aikoina ja kaikissa maissa ja kaikissa yhteiskunnissa kaikille ihmiille kaautta kaikkien aikojen, JUMALA VARMASTI ON VAJELLUT RAAMATUN niin että se on pysynyt sellaisena kuin Jumala on sen tarkoittanut olevan.

        Alkutekstit ovat vaikeasti eri kielille käännettäviä tekstejä koska ne ovat rikkaita kieliä ja alkuperäinen teksti voidaan kääntää monilla sanoilla. Joskus on myös niin että kääntäjillä on vaikeuksia löytää oikea sana joka kuvaa sitä ri kasta alkukielen sisältöä. Mutta kääntäjät joutuvat valitsemaan sanan joka parhaiten kuvaa alkutekstin ajatusta. Siksi kaikki käännökset ovat vajavia. Mutta Jumala vastaa siitä Raamatun Sanasta joka meillä on, ellemme lue jotakin väärin käännettyä väännöstä kuten -92 käännös ja JT:n Uuden Maailman käännös. Niitä ei t ule lukea.

        Tapasin kerran uskovan ulkomaalaisen eteläeurooppalaisen nuoren miehen. Vertasimme hänen äidinkielelle käännettyä Raamattua suomalaiseen 33/38 Raamattuun. Luimme useita jakeita ja hän kertoi minulle ruotsiksi mitä hänen Raamatussa lukee niissä jakeissa. Totesin että minun Raamatussa lukee melkein sanatarkasti samalla tavalla. Ja tämä mies ei todellakaan osannut suomea eikä varmasti tiennyt mitä minun suomalaisessa Raamatussa lukee. Näin tulin huomaamaan että Raamattu on käännetty eri kielille niin että Sana ei muutu eikä asiasisältö muutu. Myöhemmin olen verrannut useita käännöksiä ja aina sama toteamus; Samalla tavalla käännettyä tekstiä, joskin joitakin vivahde eroja esiintyy ymmärrettävistä syistä.


      • jaikalii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        Raamatussa on selviä virheitä ja ristiriitaisuuksia. Kuinka voisin uskoa siihen kaikilta osin niin kuin se on kirjoitettu?

        Lisäksi et voi tietää, miten Raamatun kirjat on alunperin kirjoitettu. Raamatun käännökset perustuvat käsikirjoituksiin, jotka eivät ole alkuperäisiä, vaan myöhempiä kopioita, joiden välillä myös on eroavaisuuksia.

        Sinä toistat epäuskosi Jumalan Sanaan. Ymmärrätkö että sinä et epäuskon kautta kohtaa Elävää Jumalaa. Jumala kohdataan uskomalla Jumalan Sana Raamattu ja uskomalla Raamatun kertomus Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tiedätkö että parannuksen teko on kääntymys pois epäuskosta uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Sanaan. Kun Pietari nuhteli kansaa Apt 2. luvussa, hän nuhteli heitä nimenomaan epäuskosta Jeesukseen. Hän käski heitä tekemään parannuksen tästä epäuskon sielun kadottavasta synnistä.

        Voisin vielä tähän lopuksi todeta että uskoon tuleva ihminen ei usko välttämättä kovin voimakkaasti. Monet lähestyvät Jumalaa hyvin heikkoina ja heikolla uskolla. Mutta usko kasvaa uskoon tulon jälkeen. Näin minulle on käynyt. Ja jos en olisi koskaan saanut omakohtaisesti kokea ylösnoussutta Jeesusta Kristusta, vaan minun pitäisi vain uskoa Raamattu ja mitä toiset uskova puhuvat minulle, en varmasti olisi tänä päivänä enää uskossa.


      • tutkihan_tarkemmin
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>Kukaan ei myöskään voi varmuudella sanoa, miten jokin teksti on alunperin kuulunut, koska kirjoituksia on muokattu aikojen kuluessa.<<<<

        Koska Jumala on sanellut Raamatun kaikki Kirjoitukset, Raamattu on Jumalan Sana ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Koska Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle kaikkina aikoina ja kaikissa maissa ja kaikissa yhteiskunnissa kaikille ihmiille kaautta kaikkien aikojen, JUMALA VARMASTI ON VAJELLUT RAAMATUN niin että se on pysynyt sellaisena kuin Jumala on sen tarkoittanut olevan.

        Alkutekstit ovat vaikeasti eri kielille käännettäviä tekstejä koska ne ovat rikkaita kieliä ja alkuperäinen teksti voidaan kääntää monilla sanoilla. Joskus on myös niin että kääntäjillä on vaikeuksia löytää oikea sana joka kuvaa sitä ri kasta alkukielen sisältöä. Mutta kääntäjät joutuvat valitsemaan sanan joka parhaiten kuvaa alkutekstin ajatusta. Siksi kaikki käännökset ovat vajavia. Mutta Jumala vastaa siitä Raamatun Sanasta joka meillä on, ellemme lue jotakin väärin käännettyä väännöstä kuten -92 käännös ja JT:n Uuden Maailman käännös. Niitä ei t ule lukea.

        Tapasin kerran uskovan ulkomaalaisen eteläeurooppalaisen nuoren miehen. Vertasimme hänen äidinkielelle käännettyä Raamattua suomalaiseen 33/38 Raamattuun. Luimme useita jakeita ja hän kertoi minulle ruotsiksi mitä hänen Raamatussa lukee niissä jakeissa. Totesin että minun Raamatussa lukee melkein sanatarkasti samalla tavalla. Ja tämä mies ei todellakaan osannut suomea eikä varmasti tiennyt mitä minun suomalaisessa Raamatussa lukee. Näin tulin huomaamaan että Raamattu on käännetty eri kielille niin että Sana ei muutu eikä asiasisältö muutu. Myöhemmin olen verrannut useita käännöksiä ja aina sama toteamus; Samalla tavalla käännettyä tekstiä, joskin joitakin vivahde eroja esiintyy ymmärrettävistä syistä.

        "JUMALA VARMASTI ON VAJELLUT RAAMATUN niin että se on pysynyt sellaisena kuin Jumala on sen tarkoittanut olevan. "

        Kreikankielisiä Uuden testamentin tekstilaitoksia on useita. Mikä niistä on mielestäsi oikea ja miksi?

        Alkukristityt käyttivät Septuagintaa, joka sisällöltään eroaa masoreettisesta tekstistä. Kumpi tai mikä on mielestäsi oikea Vanhan testamentin versio?


      • jaikaliii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        "JUMALA VARMASTI ON VAJELLUT RAAMATUN niin että se on pysynyt sellaisena kuin Jumala on sen tarkoittanut olevan. "

        Kreikankielisiä Uuden testamentin tekstilaitoksia on useita. Mikä niistä on mielestäsi oikea ja miksi?

        Alkukristityt käyttivät Septuagintaa, joka sisällöltään eroaa masoreettisesta tekstistä. Kumpi tai mikä on mielestäsi oikea Vanhan testamentin versio?

        Minä en ole perehtynyt Kreikankielisiin käännöksiin koska en osaa kreikkaa. Mutta jos sinä osaat, voit tietenkin lukea niitäkin. Mutta suosittelisin suomalaista vanhaa 33/38 käännöstä tai Raamattu Kansalle käännöstä. Uskoon tuloni jälkeen kysyin Jumalalta mitä Hän sanoo Raamatustani joka oli 33/38 käännös. Kysyin että onko tämä oikea käännös. Jumala vastasi selvästi ja sanoi: "Minä vastaan sen Kirjan Sanasta joka sinulla on". Ei meidän tarvitse tätä asiaa kovin paljon pphtia mikäli Raamattu kiinnostaa. Kyllä sinäkin tiedät mikä käännös on luotettava.


      • tutkihan_tarkemmin
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Minä en ole perehtynyt Kreikankielisiin käännöksiin koska en osaa kreikkaa. Mutta jos sinä osaat, voit tietenkin lukea niitäkin. Mutta suosittelisin suomalaista vanhaa 33/38 käännöstä tai Raamattu Kansalle käännöstä. Uskoon tuloni jälkeen kysyin Jumalalta mitä Hän sanoo Raamatustani joka oli 33/38 käännös. Kysyin että onko tämä oikea käännös. Jumala vastasi selvästi ja sanoi: "Minä vastaan sen Kirjan Sanasta joka sinulla on". Ei meidän tarvitse tätä asiaa kovin paljon pphtia mikäli Raamattu kiinnostaa. Kyllä sinäkin tiedät mikä käännös on luotettava.

        En minäkään kreikkaa tai hepreaa osaa, mutta jos et tunne Raamatun syntyhistoriaa etkä osaa vastata sitä koskeviin kysymyksiin, kuinka voit väittää Raamattua ehdottoman luotettavaksi ja vaatia sen noudattamista siten kuin se on kirjoitettu? Kun et edes tiedä, miten se on alunperin kirjoitettu.

        Raamattuun saa tietysti uskoa, ei siinä mitään, mutta silloin kyse on uskosta ja mielikuvasta, jota ei pidä toisille markkinoida varmana tietona.


      • jaikaliii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        En minäkään kreikkaa tai hepreaa osaa, mutta jos et tunne Raamatun syntyhistoriaa etkä osaa vastata sitä koskeviin kysymyksiin, kuinka voit väittää Raamattua ehdottoman luotettavaksi ja vaatia sen noudattamista siten kuin se on kirjoitettu? Kun et edes tiedä, miten se on alunperin kirjoitettu.

        Raamattuun saa tietysti uskoa, ei siinä mitään, mutta silloin kyse on uskosta ja mielikuvasta, jota ei pidä toisille markkinoida varmana tietona.

        Minä tiedän miten Raamattu on syntynyt. Se on syntynyt Jumalan sanelemana.
        Jumala ja hengelliset asiat opitaan tuntemaan lukemalla Raamattua ja uskomalla ja ottamalla Sana vastaan. Mutta ei tarvitse tietää kaikkea mitä Sanan ympärillä on. Sanassa meillä on kaikki.

        Tiedän Raamatun luotettavaksi koska minulla on omakohtaiset kokemukset Sanasta. En ole teoreettisessa uskossa.


      • tutkihan_tarkemmin
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Minä tiedän miten Raamattu on syntynyt. Se on syntynyt Jumalan sanelemana.
        Jumala ja hengelliset asiat opitaan tuntemaan lukemalla Raamattua ja uskomalla ja ottamalla Sana vastaan. Mutta ei tarvitse tietää kaikkea mitä Sanan ympärillä on. Sanassa meillä on kaikki.

        Tiedän Raamatun luotettavaksi koska minulla on omakohtaiset kokemukset Sanasta. En ole teoreettisessa uskossa.

        Siis uskot, että Raamattu on syntynyt Jumalan sanelemana, mutta et tiedä sen syntyhistoriasta juuri mitään.

        Omakohtaiset kokemukset voivat olla kokijalleen arvokkaita, mutta kenenkään ei tarvitse uskoa toisen sanaa ilman todisteita.


      • jaikalii91
        tutkihan_tarkemmin kirjoitti:

        Siis uskot, että Raamattu on syntynyt Jumalan sanelemana, mutta et tiedä sen syntyhistoriasta juuri mitään.

        Omakohtaiset kokemukset voivat olla kokijalleen arvokkaita, mutta kenenkään ei tarvitse uskoa toisen sanaa ilman todisteita.

        Todisteet sinä saat uskomalla Jeesuksen suorittama synnin sovitusteko omalle kohdallesi. Se tarkoittaa sitä että sinä uskot että Jeesus kuoli sinun syntiesi tähden ja nousi kuolleista sinun pelastuksesi tähden, että sinä voisit tulla uskoon ja tulla Jumalalle kelvolliseksi ja elää Jumalan kanssa ikuisesti.

        Sinä saat kokea tämän sovituksen sanan omakohtaisesti kun uskot sen ja otat Sanan, ts. Jeesuksen Kristuksen vastaan omilla sanoillasi. Silloin Jeesus tulee elämääsi ja sinä saat kokea Raamatun Sanan (Jumalan ilmoituksen) omalle kohdallesi: "Se, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tullut tilalle." Sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa kun sinä olet uskossa Häneen ja olet ottanut Hänet vastaan omana Vapahtajana ja Herrana.

        Sitten kun sinä tunnustat Jeesuksen Herraksesi jollekin ihmiselle, sinä viimeistään siinä vaiheessa saat kokea Jumalan ilmoituksen omalle kohdallesi: "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, sinä pelastut (koet pelastuksen). Sillä sydämellä uskotaan ja tullaan vanhurskaaksi ja suulla tunnustetaan ja pelastutaan." Ei ehkä sanatarkasti näin Raamatussa lue, mutta asia on sama.

        Sitten jos sinä menet uskovien upotuskasteelle ja pyydät Jeesusta kastamaan sinut Pyhässä Hengessä, sinä koet Pyhän Hengen kasteen. Sinä saat sellaisen siunauksen että sinä tiedät Jeesuksen kastaneen sinut Pyhässä Hengessä. Ja Pyhä Henki on Jumala ja rakkaus, Hän on armo ja Hänessä on anteeksiantamus ja pelastus. Kun Jeesus kastaa sinut Pyhässä Hengessä Hän kastaa sinut Jumalan läsnäoloon ja läsnäolossa. Ja Hän on RAKKAUS. Sinut kastetaan vedessä kastamisen lisäksi Jumalan läsnolossa ja rakkaudessa. Ja nämä kaikki sinä voit kokea. Ratkaisu on sinulla jos tahdot uskoa ja otat vastaan. Jumala ei pidätä armoaan ja rakkauttaan keneltäkään ihmiseltä. Mutta tahtooko ihminen ottaa vastaan ja uskoa. Tahdotko sinä kokea Jumala ja Hänen rakkautensa sinua kohtaan.

        Tiedätkö mitä??? MINÄ OLEN KOKENUT KAIKEN TÄMÄN! Ja Raamatusta nämä on luettavisa. Ne ovat olleet siellä jo kaksituhatta vuotta. Ja suomalaisessa Raamatussa, ... k uinka kauan, ??? ehkä neljäsataa vuotta. Niin ei kukaan voi sanoa: "En tiennyt".


      • Kolmi yhtein mainitaan . Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . Matt 28:19


      • tällainenkinmahdollisuus
        tammi23 kirjoitti:

        Kolmi yhtein mainitaan . Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . Matt 28:19

        Uudessa testamentissa opetuslapset kuitenkin kastavat Jeesuksen nimeen, eivät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt. 28:19 voi olla myöhempi lisäys.


      • tällainenkinmahdollisuus kirjoitti:

        Uudessa testamentissa opetuslapset kuitenkin kastavat Jeesuksen nimeen, eivät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt. 28:19 voi olla myöhempi lisäys.

        Jeesuksen nimee kyllä,mutta jeesus lähetti pyhän hengen sen jälkee kun nous taivaaseen,sanoi älkää lähtekö jerusalemista enne kuin saatte voiman korkeudesta.pyhä henki ei ollut jeesuksen toiminna aikana vielä lähetetty,siinä on se ero.


      • tällainenkinmahdollisuus
        tammi23 kirjoitti:

        Jeesuksen nimee kyllä,mutta jeesus lähetti pyhän hengen sen jälkee kun nous taivaaseen,sanoi älkää lähtekö jerusalemista enne kuin saatte voiman korkeudesta.pyhä henki ei ollut jeesuksen toiminna aikana vielä lähetetty,siinä on se ero.

        Ei, vaan Jeesuksen nimeen kastamisesta puhutaan myös silloin, kun Pyhä Henki on jo lähetetty, esimerkiksi

        Ap.t. 19
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
        6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Jeesuksen nimeen kastaminen on mitä ilmeisimmin ollut se muoto, mitä opetuslapset ovat alunperin käyttäneet. "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastaminen lienee laitettu Jeesuksen suuhun siinä vaiheessa, kun kolminaisuusoppi on ollut jo vallitsevassa asemassa, eikä Jeesus ole oikeasti sanonut noin.


      • Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .Matt28:18,19

        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. jae 20


      • tällainenkinmahdollisuus
        tammi23 kirjoitti:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .Matt28:18,19

        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. jae 20

        Mutta opetuslapset eivät tätä käskyä noudattaneet, vaan kastoivat Jeesuksen nimeen. Mitä ilmeisimmin Jeesus ei siis oikeasti sanonut noin.

        Kukaan ei tosin varmuudella voi sanoa, mitä Matteuksen evankeliumin "alkuperäisessä" versiossa on lukenut, mikäli tuollaista yksiselitteisesti alkuperäistä versiota edes on ollut olemassa.


      • rrrrtyyuuu
        tammi23 kirjoitti:

        Kolmi yhtein mainitaan . Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . Matt 28:19

        Isä , pojan ja pyhän hengen nimeen. Mikä on isän nimi ja pojan nimi entäs pyhän hengen nimi?
        Isän nimi oli arameaksi El Jeesuksen nimi oli Jeshua/Jahsua ja pyhän hengen nimi oli Shekinah El joka käsitetään Jumalan läsnäoloksi ja naispuoliseksi voimaksi.
        Pyhä henki eli Shekinah El meni Jeesukseen kasteessa joten siinä mielessä hän oli Jumalan vaikutuksen alla ja sama voimavaikutus oli luomisessa kun Jumala sanoi luomissanat.
        Muuta yhteyttä Jeesuksella ja Jumalalla ei ole.


    • VainyksiJumala

      Sentähden olet sinä, Herra Jumala, suuri; sillä kaiken sen mukaan, mitä me olemme korvillamme kuulleet, ei ole sinun vertaistasi, eikä muuta jumalaa ole kuin sinä. 2 Sam 7:22.
      niin että kaikki maan kansat tulisivat tietämään, että Herra on Jumala eikä muuta jumalaa ole. 1 Kun 8:60.

    • EivätVoineetKunEiOllut

      Kolmiyhteinen Jumala kehittyi vasta kristinuskon myötä, eikä silloinkaan vielä heti aluksi. Silti VT:n Jumalakaan ei ole yksi ja sama, vaan sinne on päätynyt erilaisia aineksia eri aikakausilta, kun uskonkäsitykset ovat muuttuneet ajan mittaan.

    • edtguo

      Selvästi on nähtävissä Miespuolisen Jahwen rinnalla olleen naispuolisen jumaluuden: joten varhaisina aikoina palvottiin kaksoisjumalaa jonka palvonta kielettiin ja jatkettiin vain ankaran sodanjumalan palvomista ainoana Jumalana.

    • Jobinpostia

      Siis nämäkin Raamatun paikat, pitää uskoa sellaisenaan? Mal.2:10. Eikö meillä kaikilla ole sama Isä? Eikö sama Jumala ole meitä luonnut? Joh.8:44. Te olette isästä perkeleestä.

    • Jobinpostia

      Jes.43:10. Loppuosat: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni. Sananl.8:22.

    • kohapylminäisyys

      Juutalaiset tunsivat kolmiyhteisiä jumalia, niitä oli egyptiläisillä. Israelin Jumala erottui näistä olemalla Yksi.

    • Jes.9:5

      " Sillä LAPSI on meille syntynyt, POIKA on meille annettu, jonka hartioilla on HERRAUS, ja Hänen Nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe