Kalliin talon myyminen

ouwoviwpihwävw

Kannattaisiko myydä itse vai jonkun firman kautta sellainen parin miljoonan huoneisto? Millasia kokemuksia teillä on kalliiden asuntojen myynnistä firmojen välityksellä ja minkä suuruisia välitspalkkioita ottavat? Ostavatko asiakkaat yleensä välitysfirmojen kautta mieluiten? Suosituksia.

11

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

      Et sitten parempaa provoa keksinyt?

      Välittäjää olen käyttänyt silloin, kun en itse tunne ostajakuntaa, esim. ulkomailla myydessä. Suurimmaksi osaksi olen myynyt itse.

      Palkkio menee sen mukaan, kuinka paljon välittäjä katsoo joutuvansa tekemään työtä. Jos on paljon työtä (konsultteja ja muuta oheistoimintaa) niin puhutaan tasosta 5 %, kun taas normi on luokkaa 2,5 - 3 %.

      Siinä palaa edustusmersun hinta, joka usein kannattaa maksaa.

      Sitten varoituksen sana: pääkaupunkiseudun ulkopuolella todelliset arvokohteet ovat harvassa. Pyytää voi mitä vaan, mutta myyntihinta laskee suhteessa etäisyyteen Aleksanterinkadusta. Tämän vuoksi tarvitaan paikallinen arvokohteiden myyjä, joka ei ole ns. kauppaneuvos.

      • Anonyymi

        Stuborn Russia Ltd myi meidän talon Espoon Latokaskesta eikä maksanut muuta kuin jotain 3 hunttia se ilmoitus.Palkkion ne ottaa aina ostajalta.
        Olin unohtaa harjakkaisiin meni kyllä sitten melkein tonni.


    • montamyynnyt

      Oli provoa tai ei, mutta vastaan silti. Itse kannattaa myydä, jos osaa itse myydä. Ilmoitus ei maksa mitään nettipalstoilla tai lehdessä varsin kohtuullisesti isompanakin.
      Jos ei käsitystä, että mitä asunnosta/talosta voi saada, niin kannattaa hieman seurata muiden hintoja ja laittaa hinta sen mukaan.
      Itse olen myynnyt useamman uuden omakotitalon omatoimisesti. Nykyään on niin helppoa ottaa kuvia ja laittaa niitä ilmoitukseen. Kauppakirjat voi tehdä kätevästi tietokoneella ja maistraatista sa kaupanvahvistajan. Jos haluaa enempi uskottavuutta kaupantekoon, sopii pankin kanssa heidän tiloissaan kaupanteon ja mahdolliset panttikirjat on helpoin luovuttaa siellä. Ei ole mitään rakettitiedettä kaupanteko.

      • Miten monta miljoonakauappaa vuodesssa tehdään sinun mielestäsi, siis asunnoista ja asuinkiinteistöistä?


      • montamyynnyt

    • qwqwqdqqeqrqq

      Tietty, jos ostaja on ulkomaalainen, mikä on hyvin mahdollista, niin sitten tuntuu ainakin paremmalta kääntyä kokeneen välittäjän puoleen. Voisihan sen pyyntihinnan sitten laittaa uuden loistomersun arvon verran korkemmalle.

    • JohtajaTurhapuro

      Minä olen myynyt itse 1-5 miljoonan asunnot. Kalliimpiin kannattaa ottaa välittäjä. Alle miljoonan myös välittäjille, koska ei oma aika riitää esittelyihin ja tulee kuitenkin jalkalistanpotkijoita.

    • gaspodin

      Sellanen kuin FINSKARINOK.ru myy rikkaille venäläisille arvo taloja ja kai muitakin luukkuja.

    • Anonyymi

      Meidän kesäpaikan nämä Finskarinokin porukka myi muistaakseni noin kuukauden
      sisällä ja saivat sen meidän pyytämän hinnan 376.000 euroo vaikka äitee ei uskonut.

      Välitys olmoitus maksoi meille 320 euroo ja siinä ne kulut sitten olikin.

      Sanna 27 v Lappeenranta

    • Anonyymi

      😆 Itse myi Suvelan Kirstinmäestä yhden hyvänkokoisen läpitalo- kaksion, hintapyyntö oli hiukan yli miljoonan euron, meni kertanäytöllä kaupaksi, ostaja löytyi heti Virosta. Virolainen rakennusalan yrittäjä, oli ihastunut ikkunamaisemmiin ja totesi, että hän laittaa kyllä asunnon ensin vuokralle, kun taloyhtiössä sai tupakoida. Hän koki tupakointi myönteisyyden todella merkittävämmäksi syyksi ostopäätökseensä ja hän oli valmis maksamaan tuon kyseisen summan. Eikä tarvinnut maksaa välityspalkkiotakaan. Todella hyvin meni kaikki.
      Nyt ostin sitten asunnon ihan uudesta rivitaloyhtiöstä,, Westendistä, meri näkyy joka suunnalta, makkarista, saunasta, terassilta ja olohuoneesta. 😊😙😉😏

    • Anonyymi

      Ei loittjalla mitään ole jos kyselee täältä tullaistaämuttanboi myydä itsekkin välittäjät vaan rahastaa netti myy.
      Mutta kauppakirja kanataa teetättää pankissa tai ammattilaiselle ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe