Kannattaisiko myydä itse vai jonkun firman kautta sellainen parin miljoonan huoneisto? Millasia kokemuksia teillä on kalliiden asuntojen myynnistä firmojen välityksellä ja minkä suuruisia välitspalkkioita ottavat? Ostavatko asiakkaat yleensä välitysfirmojen kautta mieluiten? Suosituksia.
Kalliin talon myyminen
12
2400
Vastaukset
- NickNailer
Et sitten parempaa provoa keksinyt?
Välittäjää olen käyttänyt silloin, kun en itse tunne ostajakuntaa, esim. ulkomailla myydessä. Suurimmaksi osaksi olen myynyt itse.
Palkkio menee sen mukaan, kuinka paljon välittäjä katsoo joutuvansa tekemään työtä. Jos on paljon työtä (konsultteja ja muuta oheistoimintaa) niin puhutaan tasosta 5 %, kun taas normi on luokkaa 2,5 - 3 %.
Siinä palaa edustusmersun hinta, joka usein kannattaa maksaa.
Sitten varoituksen sana: pääkaupunkiseudun ulkopuolella todelliset arvokohteet ovat harvassa. Pyytää voi mitä vaan, mutta myyntihinta laskee suhteessa etäisyyteen Aleksanterinkadusta. Tämän vuoksi tarvitaan paikallinen arvokohteiden myyjä, joka ei ole ns. kauppaneuvos.- Anonyymi
Stuborn Russia Ltd myi meidän talon Espoon Latokaskesta eikä maksanut muuta kuin jotain 3 hunttia se ilmoitus.Palkkion ne ottaa aina ostajalta.
Olin unohtaa harjakkaisiin meni kyllä sitten melkein tonni.
- montamyynnyt
Oli provoa tai ei, mutta vastaan silti. Itse kannattaa myydä, jos osaa itse myydä. Ilmoitus ei maksa mitään nettipalstoilla tai lehdessä varsin kohtuullisesti isompanakin.
Jos ei käsitystä, että mitä asunnosta/talosta voi saada, niin kannattaa hieman seurata muiden hintoja ja laittaa hinta sen mukaan.
Itse olen myynnyt useamman uuden omakotitalon omatoimisesti. Nykyään on niin helppoa ottaa kuvia ja laittaa niitä ilmoitukseen. Kauppakirjat voi tehdä kätevästi tietokoneella ja maistraatista sa kaupanvahvistajan. Jos haluaa enempi uskottavuutta kaupantekoon, sopii pankin kanssa heidän tiloissaan kaupanteon ja mahdolliset panttikirjat on helpoin luovuttaa siellä. Ei ole mitään rakettitiedettä kaupanteko.Miten monta miljoonakauappaa vuodesssa tehdään sinun mielestäsi, siis asunnoista ja asuinkiinteistöistä?
- montamyynnyt
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Miten monta miljoonakauappaa vuodesssa tehdään sinun mielestäsi, siis asunnoista ja asuinkiinteistöistä?
Eipä niitä ihan kauhean montaa tehdä, koska suurin osa kaupoista tehdään pienemmillä summilla. Olen kuitenkin ollut mukana tilaisuudessa, jossa 7miljoonan euron kiinteistö vaihtoi omistajaa.
Tuossa tietoa sinulle, kun et tiedä... http://maanmittauslaitos.fi/sites/maanmittauslaitos.fi/files/old/kiinteistojen_kauppahintatilasto_2015.pdf
- qwqwqdqqeqrqq
Tietty, jos ostaja on ulkomaalainen, mikä on hyvin mahdollista, niin sitten tuntuu ainakin paremmalta kääntyä kokeneen välittäjän puoleen. Voisihan sen pyyntihinnan sitten laittaa uuden loistomersun arvon verran korkemmalle.
- JohtajaTurhapuro
Minä olen myynyt itse 1-5 miljoonan asunnot. Kalliimpiin kannattaa ottaa välittäjä. Alle miljoonan myös välittäjille, koska ei oma aika riitää esittelyihin ja tulee kuitenkin jalkalistanpotkijoita.
- gaspodin
Sellanen kuin FINSKARINOK.ru myy rikkaille venäläisille arvo taloja ja kai muitakin luukkuja.
- Anonyymi
Meidän kesäpaikan nämä Finskarinokin porukka myi muistaakseni noin kuukauden
sisällä ja saivat sen meidän pyytämän hinnan 376.000 euroo vaikka äitee ei uskonut.
Välitys olmoitus maksoi meille 320 euroo ja siinä ne kulut sitten olikin.
Sanna 27 v Lappeenranta- Anonyymi
ihanko totta ettei vaan ole huijari?
- Anonyymi
😆 Itse myi Suvelan Kirstinmäestä yhden hyvänkokoisen läpitalo- kaksion, hintapyyntö oli hiukan yli miljoonan euron, meni kertanäytöllä kaupaksi, ostaja löytyi heti Virosta. Virolainen rakennusalan yrittäjä, oli ihastunut ikkunamaisemmiin ja totesi, että hän laittaa kyllä asunnon ensin vuokralle, kun taloyhtiössä sai tupakoida. Hän koki tupakointi myönteisyyden todella merkittävämmäksi syyksi ostopäätökseensä ja hän oli valmis maksamaan tuon kyseisen summan. Eikä tarvinnut maksaa välityspalkkiotakaan. Todella hyvin meni kaikki.
Nyt ostin sitten asunnon ihan uudesta rivitaloyhtiöstä,, Westendistä, meri näkyy joka suunnalta, makkarista, saunasta, terassilta ja olohuoneesta. 😊😙😉😏 - Anonyymi
Ei loittjalla mitään ole jos kyselee täältä tullaistaämuttanboi myydä itsekkin välittäjät vaan rahastaa netti myy.
Mutta kauppakirja kanataa teetättää pankissa tai ammattilaiselle ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.313972Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2451466Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1781222Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1291000Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56775