Kun naisystävä juo..

Eialkoaeloooni

..odottaa voi mitä.vain. Kissan kehräystä luurissa, kauniita sanoja..tai sitten paskaviestejä, joissa minä olen syypää kaikkeen ja suurin paska kun en ymmärrä toisen juomista. Ja.koska olen.selkeästi sanonut, etten vastaa kännipuheluihin. Juomiselle on aina hyvä syy, reenin jälkeen, kamun kanssa,.yksin himassa. Ja.minä en tajua sitä.
Miten voin eses kuvitella yhteistä eloa, jos en halua viinaa tai olutta ikinä jääkaappiini tai nähdä naistani kännissä. Mutta hän ei ymmärrä minua. Eikä juominen kuulu mulle.
Itse en juo nuorena sain siitä tarpeeksi. Ja kun en ymmärrä yoisen juomista, olen paska.
Mitä tekisit minun osassa?

6

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähtisin menemään... mulla ei oo empatiakykyä tuollaiseen yhtään

    • HellureiHellätTunteet

      Olen useinkin lukenut täältä tuon "en halua viinaa tai olutta ikinä jääkaappiini". Viinaa ei yleensä jääkaapissa säilytetä, olutta kylläkin. Saivartelen, tiedän, mutta minusta molemmat ääripäät ovat huonoja. Siis kunnioitan kyllä absolutisteja, jos he osaavat pitää asiasta sopivan matalaa profiilia. Raittiusluennoista harva tykkää. Parasta olisi tietenkin terve suhde alkoholiin. Aloittajan naisystävän suhde alkoholiin ei kuulosta terveeltä, mutta onko aloittajan oma alkoholisuhdekaan terve. Arvaan, että perheessäsi on joku alkoholiongelmainen tai esimerkiksi isoisäsi on ollut juoppo. Miten olet ylipäätään ajautunut suhteeseen alkoholiongelmaisen kanssa? Miksi vielä kyselet, mitä sinun kannattaisi tehdä? Minä tulin juuri ruokakaupasta, jossa katselin vesi kielellä uusia kotimaisia oluita. Muun muassa Stadin panimon koivunmahlaolut kiinnostaisi kovasti. Minua kuitenkin estää paino-ongelma. Painoni on noussut, eikä se lähde laskuun oluita edes sivistyneesti siemailemalla. Joskus toki painonpudottajankin täytyy saada pitää pieni herkkuhetki, mutta silloin onkin vaikea valita, millä herkuttelee. Sinä saattaisit hyötyä Al-Anon-ryhmistä. On myös yksi kirja, joka on mielestäni aikamoisen hyvä. Se kirja saattaisi sopia sinulle. Kirja on Irti läheisriippuvuudesta / Melody Beattie.

      • Seapap

        Hyvä jos olet lukenut sen usein. Sarkasmisi ei pure, ravintola-alan ammattilaisena tiedän missä mitäkin säilytetään, mutta hyvä tarttua siihen, jos se oli sulle tärkeää.
        Minulla ei ole alkoholistia lähipiirissä, mutta työssäni näen sen, mitä se tekee ihmiselle. Ja doriksessani mäen, miten ihminen muuttuu täysin ollessaan humalassa.
        Ja ei, en ole absolutisti. Voin joskus juoda lasin viiniä tai siiderin hyvässä seurassa, mutta koska vietän työssäni aikaa ravintolassa, sinne ei oo hinku vapaaalla.
        Dorikseni juominen selvisi suhteemme jo alettua. Jos olisin tiennyt miten paljon hän juo, en olisi aloittanut koko juttua. Ja toisin kuin kuvittelet, ymmärtäisin jos joskus käy bissellä tai ostaa oluen pari kotiin, mutta lähes joka viikonloppuinen juominen ja joskus arki-iltanakin on liikaa. Sivistyneeksi juomiseksi sitä ei voi sanoa.
        Kiitos vinkistä, en tarvitse kirjaa jota suosittelit. En ole läheisriippuvainen, siitä ei ole kyse. Viihdyn hyvin yksinkin.


    • TietKäyErisuuntiin

      Jos erilaiset näkemykset asioista hiertää jo suhteen alkuvaiheessa niin ei ne siitä parane vuosien myötä. Toinen ottaa tiukan linjan, että ei salli laisinkaan alkoholia ja toinen nauttii alkoholia antaumuksella. Olipa nyt asia mikä hyvänsä niin kultainen keskitie olisi hyvä löytää, jos sellaista ei löydy niin sitten tiet ei voi jatkua sovussa samaan suuntaan ja tämä on vain tosi asia.

    • HohHoijaaHohHoijaa

      Molemmat ääripäät ovat yhtä huonoja sekä liiallinen juominen että sairas absolutismi. Terveellinen suhtautuminen on parasta. Sinänsä tämä aihe alkaa olla aika kulunut ja very boring.

      Jokainen vastaa omista tekemisistään niin seurustelemisesta kuin seurustelematta jättämisestä samoin kuin juomisesta. Lihomista voi kompensoida liikunnalla ja muina päivinä kevyemmin syömisellä.

      • kjrgergheh

        "Sairas absolutismi" sopii kyllä sellaiselle, jolla menee aina siihen toiseen ääripäähän, ei mitenkään pysty olemaan sillä keskitiellä, näin se vain on.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1692
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1322
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      893
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      776
    Aihe