Kelalla on salassapitovelvollinen tuenhakijan tietojen levittämiseen alivuokralaiselle ja/tai toiselle vuokralaiselle (ulkopuoliset). Kela usein esittää vaatimuksia salassapitosäännösten eittämättä ulkopuolisilta samassa asunnossa asuvien tuloista, mutta näitä tietoja sinnu ei tule suostua antamaan/hankkiman, sillä alivuokralla ja/tai eri vuokrasopimuksella asuvien tulot- ja menot ei kuulu enempää sinulle kuin Kelallekaan.
Miten välttyä pakkoavoliitolta (itsemääräämisoik.)
3
269
Vastaukset
- 167-176
Mitenhän Kela-raukalle kävisi jos tekisi rikosilmoituksen salassapitomääräysten rikkomisesta?
Voi olla ettei tässä virkanilkkien luvatussa epäoikeusvaltiossa kävisi mitenkään. - 123-321
Mä muistan opiskeluainoina jo 1980 kavereiden tilanteina, jossa olivat alivuokralaisina. Kela kylmästi paritti miehen ja naisen yhteistaloudessa asuvaksi.
Tämäkin on niitä asioita, joita ei tulisi hallinto-oikeudessa ratkaista. Tuntuu huvittavalta, että kela voi määritellä parisuhteen laadun avoliitoksi asumistukiasioissa! Kela on perustuslain 2 §:n 3 mom. alainen laitos siinä missä muutkin.
"Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043