Rikkooko Finnair jo kielilakia ?

mitentoimitaan

6

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ChainPaiTH4sapdtaaWanjut

Jos ei osaa kuin suomenkieltä on parempi tyytyä kotimaan matkailuun

• Minimaalista

Ja lentomatkallakaan ei tarvitse montaa asiaa osata lontooksi pyytää, paljon vähemmän kuin matkakohteessa tarvitaan.

• Totuushanonettä

Eihän Finnair ole suomen kieltä osaavien palkkaamista lopettamassa, suomen kielen taito ei vain enää ole vaatimus sille, että voi hakea töihin. Kyllä sinne varmaan suomalaisia ja suomea osaavia on tarjolla ja palkataan jatkossakin ihan riittävästi.
      Aasian kaukolennoilla (Bangkokia lukuunottamatta) suurin osa matkustajista on muita kuin suomalaisia. Suomen kieltä osaavia ei matkustajistakaan kovin montaa kymmentä löydy. Yksi tai kaksi suomen kielen hallitsevaa matkustamohenkilökunnan jäsentä on noilla lennoilla enemmän kuin riittävästi.

• 29.07Taasmennään

Kyllä Bangkokin lennoilla on 50% nykyään muita kuin suomalaisia.

• VäärääTietoa

Ei kielilaissa ole asettu mitään vaatimuksia yrityksille olivatpa ne sitten yksityisiä tai valtionyrityksiä.

Ei siellä koneessa tarvitse alkaa keskustella henkilökunnan kanssa millään kielellä. Jos ei osaa englanniksi kertoa mitä juomaa haluaa, niin ei kyllä kannata lähteä matkaan ollenkaan, koska perillä ulkomailla täytyy kyllä osata aika paljon enemmän selvitäkseen.

Jos aloittajan on noin vastenmielistä lentää Finnairilla, niin on muistakin vaihtoehtoja.

• puuroaposkeen

Lapsuudestani muistan, kun olin kielitaidottomien vanhempieni matkassa. Nälkään ei tarvinnut jäädä. Ihmisten tarpeet ovat edelleen ihmisten tarpeita ja elekieli toimii yhä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe