Miten ihmeessä tulostan kuvan tietyn kokoisena?

etusormikeskelläkämmentä

Anteeksi nyt, kun kyselen tyhmiä, mutta onko niin, että Windowsin tulostusajurissa ei ole mahdollisuutta valita, minkä kokoisena kuva paperille tulee? Tarkoitan siis, että jos minulla on tiedostossa kuva, ja haluaisin sen paperille tietyn kokoisena, niin miten se asetuksissa tapahtuu. Tulostettaessa on valinta vain paperikokojen mukaan, ja kuva tulee sen mukaisena joko koko sivun kuvana tai 13x18 cm tai 20x25 cm jne. Jos kuvan koko on tiedostossa esim. 12x13 cm, niin miten saan sen saman kokoisena paperille?

11

2497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ka_

se pitää tehdä tulostavasta ohjelmasta, ei ajurista.

• no_höh

Ihan sama mikä se tulostava ohjelma on, se käyttää Windowsin tulostusohjainta.

• ka_
        no_höh kirjoitti:

Ihan sama mikä se tulostava ohjelma on, se käyttää Windowsin tulostusohjainta.

niin käyttää mutta siitä ajurista ei voi edelleenkään laittaa tulostusmittoja eli ei ole ihan sama mikä se tulostava ohjelma on.

• älänäsästele
        ka_ kirjoitti:

niin käyttää mutta siitä ajurista ei voi edelleenkään laittaa tulostusmittoja eli ei ole ihan sama mikä se tulostava ohjelma on.

Mitä alat oikein pätemään... Sano suoraan että ohjelmasta se määrätään tai jopa tulostimesta.

• ka_
        älänäsästele kirjoitti:

Mitä alat oikein pätemään... Sano suoraan että ohjelmasta se määrätään tai jopa tulostimesta.

Niinhän mä selitinkin. Toivottavasti olet jo selvinnyt.

• Lataa Irfanview. Sillä on helppo asetella tuollaisia.

• kfwejhgjhjwe

Millä ohjelmalla tulostat? siinä ei windowsilla ole mitään tekemistä, vaan ohjelma määrää.
      Jos sinulla on vain windowsin joku kuvannäyttöohjelma niin voi olla vaikeaa.
      Tulostelen esim. gimpillä, tai open officella niin niissä voi kuvan koon ja sijainnin määritellä tarkasti.
      Olen myös tehnyt open/libre officella mittatarkkoja mittausviivaimia.

• alkuper_

Paint.net siinä on käytössä. Viitsisi mitään toisia ohjelmia alkaa tämän vuoksi asentelemaan.

• kihuyfyy

Jos sulla on tulostin liitettynä koneeseen niin siinähän on myös tulostimen oma ohjelma ja siinä löytyy nuo tulostuskoon vaihtoehdot.
      Siis mene sinne tulostimen asetuksiin ja sieltä määräät kuvan koon.

• Tekstinkäsittelyohjelma

Plätkäise kuva vaikka libreoffice writeriin, niin voit venytellä sen kokoiseksi kuin haluat.

• winjatosiaivoton

Jaa mistä se writteri nyt yhtäkkiä löytyy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2607
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1912
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe