Anteeksi nyt, kun kyselen tyhmiä, mutta onko niin, että Windowsin tulostusajurissa ei ole mahdollisuutta valita, minkä kokoisena kuva paperille tulee? Tarkoitan siis, että jos minulla on tiedostossa kuva, ja haluaisin sen paperille tietyn kokoisena, niin miten se asetuksissa tapahtuu. Tulostettaessa on valinta vain paperikokojen mukaan, ja kuva tulee sen mukaisena joko koko sivun kuvana tai 13x18 cm tai 20x25 cm jne. Jos kuvan koko on tiedostossa esim. 12x13 cm, niin miten saan sen saman kokoisena paperille?
Miten ihmeessä tulostan kuvan tietyn kokoisena?
11
2497
Vastaukset
- ka_
se pitää tehdä tulostavasta ohjelmasta, ei ajurista.
- no_höh
Ihan sama mikä se tulostava ohjelma on, se käyttää Windowsin tulostusohjainta.
- ka_
no_höh kirjoitti:
Ihan sama mikä se tulostava ohjelma on, se käyttää Windowsin tulostusohjainta.
niin käyttää mutta siitä ajurista ei voi edelleenkään laittaa tulostusmittoja eli ei ole ihan sama mikä se tulostava ohjelma on.
- älänäsästele
ka_ kirjoitti:
niin käyttää mutta siitä ajurista ei voi edelleenkään laittaa tulostusmittoja eli ei ole ihan sama mikä se tulostava ohjelma on.
Mitä alat oikein pätemään... Sano suoraan että ohjelmasta se määrätään tai jopa tulostimesta.
- ka_
älänäsästele kirjoitti:
Mitä alat oikein pätemään... Sano suoraan että ohjelmasta se määrätään tai jopa tulostimesta.
Niinhän mä selitinkin. Toivottavasti olet jo selvinnyt.
Lataa Irfanview. Sillä on helppo asetella tuollaisia.
- kfwejhgjhjwe
Millä ohjelmalla tulostat? siinä ei windowsilla ole mitään tekemistä, vaan ohjelma määrää.
Jos sinulla on vain windowsin joku kuvannäyttöohjelma niin voi olla vaikeaa.
Tulostelen esim. gimpillä, tai open officella niin niissä voi kuvan koon ja sijainnin määritellä tarkasti.
Olen myös tehnyt open/libre officella mittatarkkoja mittausviivaimia.- alkuper_
Paint.net siinä on käytössä. Viitsisi mitään toisia ohjelmia alkaa tämän vuoksi asentelemaan.
- kihuyfyy
Jos sulla on tulostin liitettynä koneeseen niin siinähän on myös tulostimen oma ohjelma ja siinä löytyy nuo tulostuskoon vaihtoehdot.
Siis mene sinne tulostimen asetuksiin ja sieltä määräät kuvan koon. - Tekstinkäsittelyohjelma
Plätkäise kuva vaikka libreoffice writeriin, niin voit venytellä sen kokoiseksi kuin haluat.
- winjatosiaivoton
Jaa mistä se writteri nyt yhtäkkiä löytyy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488