Ongelmia Designtalon kanssa?

Reiska rakentaja

Onko jollain ollut ongelmia designtaloa rakentaessa? Ja millaisia ongelmia, jos on ollut?
Tai oisko jollain näistä jotain hyviä kokemuksia, niistäkin olisin kiinnostunut?
Ja vielä semmosta, että kauanko mahtaa rakentaminen kestää 1-kerroksisessa, kunhan työhön ryhtyvät? Vaikuttaisi hinta- laatusuhde olevan kohillaan designtaloilla.

11

7411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osastolta

      mutta käytä omaa harkintaa

    • raksa reetta

      Meillä on Elina rakenteilla, eikä ongelmia ole design talojen kanssa ollut yhtään. Rakennusaika on noin puoli vuotta. Käy tutustumassa design -talojen keskustelusivuille msn sivustojen kautta.

    • sieltä löytyy ongelmia

      Ongelmia löytyy kaikenlaisia ja nistä kommenttia kunhan vaan selaat d-taloa koskevia keskusteluja puolen vuoden ajan taakse päin. Itse olemme kurkkua myötä täynnä aihetta oman tappeluprojektimme jälkeen ja siitä tulisi vähintään romaani jos kaikki kertoisimme. samat löytyy ositeltuna aikaisemmista keskusteluista!

      • Erinomaista toimintaa!

        Meillä kaikki sujuneet ,ainakin tähän asti sovitusti ja aikataulussa, sekä työn jälki ja laatu olleet hyvää.Jopa kaupungin tarkastusinsinööri kehui työn jälkeä.
        Mutta mutta,sisustusmiehet aloittavat hommansa lähiviikkoina ja ainahan loppu voi mennä persiilleen.
        Kaikki on loppujenlopuksi kiinni ihmisistä,millaiset kievesmiehet tulee taloa tekemään...meille onneksemme sattui vanhempi kirvesmies jolla ammattiylpeys jäljellä ja työn laatu on kunnia asia.
        Maalarit ja laatoittajat voivat enää kääntää asian päälaelleen.


      • Marieli
        Erinomaista toimintaa! kirjoitti:

        Meillä kaikki sujuneet ,ainakin tähän asti sovitusti ja aikataulussa, sekä työn jälki ja laatu olleet hyvää.Jopa kaupungin tarkastusinsinööri kehui työn jälkeä.
        Mutta mutta,sisustusmiehet aloittavat hommansa lähiviikkoina ja ainahan loppu voi mennä persiilleen.
        Kaikki on loppujenlopuksi kiinni ihmisistä,millaiset kievesmiehet tulee taloa tekemään...meille onneksemme sattui vanhempi kirvesmies jolla ammattiylpeys jäljellä ja työn laatu on kunnia asia.
        Maalarit ja laatoittajat voivat enää kääntää asian päälaelleen.

        Ollaan asuttu 1-kerroksisessa DesignTalossa kolme viikkoa ja suht tyytyväisiä ollaan. Parasta jälkeä tulee, kun tekee itselle, joten täydellistä ei voi odottaakaan. Ei ole silti oikeastaan mitään valitettavaa. Hieman piti itse kysellä tavaroiden ja miesten perään, että kaikki tuli varmasti ajallaan, mutta ei siitäkään isompaa ongelmaa. Meilläkin sattui olemaan hyvät timpurit. Olen kuullut, että huonomminkin ihan oikeasti on mennyt, mutta se on timpureista kiinni. Ne kun saisi itse valita niin hyvä olisi. Suosittelen. DesignTalo on sellainen peruskoti. Ei tosin mikään edustustalo, mitä kaikki ystävämme rakentaa...


      • CCCC

        Ootkohan näitä kuuluisia it nörttejä.Ne kuulemma kattelee taloaan kuin piirilevykorttia (2 cm päästä suurennuslasilla)


    • itse kokenut

      Tässä muutamia listatakseni:
      - Tieto asiakkaalle ei kulje
      - Timpureita saa soitella pitkin rakennusaikaa työmaalle
      - Aikataulu ei pidä, vaan lopussa (viim 2 vkoa) kaikki tekee yhtäaikaa ja jopa liian aikaisinkin (laatoittaja)työnsä
      - Työntasoa täytyy valvoa erittäin tarkkaan ja vaatia korjauksia
      - mikäli ongelmia ilmenee niin niistä ei keskustella ja neuvotella asiakkaan kanssa vaan ilmoitetaan että tämä on meidän kanta ja siinä pysytään lukekoot sopimuspapereissa mitä tahansa ja sanokoot rakennustarkastaja mitä tahansa!!
      - Työmaapäällikön kanssa asiointi vaikeaa mm. em. asian vuoksi
      Ja kun selaat palstaa takaisinpäin niin sieltä töytyy paljon asiaa.

      • Kaipaillaan....

        Eihän täysin ongelmatonta talotoimitusta olekaan, ellei sitten tee _kaikkea_ itse. Aina jokin osa mättää, siihen pitää vaan suhtautua lujalla asiallisuudella. Ja omaansa toki jokainen valvoo kriittisin silmin, eikö?
        Olen kuullut oikeastaan enemmän ongelmia olleen puolivalmiiden talotsydeemien kanssa kuin muuttovalmiissa. Kukin tyylillään, teki sitten kotia perheelleen tai yliökyturhamaista luksusta.


      • saman kokenut

        kerrankin joku sanoo täällä asian niin kuin se on. Monet tuntuu vain kehuvan että ei ole ollut mitään ongelmia - kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin! Meillä kanssa ei tuntunut olevan kuin ongelmia: alusta loppuun. Mutta valvoja oli hyvä ja vieraili ahkeraan työmaalla, koska huomasi että aihetta on: sitä uusittiin useampi kohta... Lisäksi huomasimme samat ongelmat "pomojen" kanssa asioidessa.


    • Arska-asentaja

      työmaalle porukan joka on tehnyt useita kohteita ongelmia ei juuri ole, mutta jos tulee ensikertalainen joka harjoittelee talontekemistä niin voi voi... etkä voi itse vaikuttaa talosi tekijään ellet sitten itse palkkaa timpureita, mutta verokirja miehilläkään ei vastuuta tekemisistään ole, mistä saat varmasti hyvät miehet kun kaikki hyvät on jo töissä.

      • Designtaloon tyytyväinen

        Näitä juttuha luin minäkin silloin kun harkittiin, mikä talo ostetaan. Vähällä oli ettei uskallettu ostaa Designtaloa netistä löytyneiden kirjoitusten vuoksi. Mutta onneksi uskallettiin kuitenkin. Taloa rakennetaan PK-seudulle ja kaikki on mennyt todella hyvin. Timpurit todella osaavat hommansa, talo etenee hyvää vauhtia ja aikataulut on pitänyt. Toistaiseksi ei mitään huomautettavaa, talo on nyt sisäpintoja vaille valmis. Designtaloa miettiville todettakoot, että jokainen taloprojekti on oma lukunsa, ihan kaikkea netissä kirjoitettua ei kannata uskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe