muutto israeliin

49mies68

hei,

miten Suomalainen voi muuttaa Israeliin ? Mitä vaaditaan ? Kuinka helposti sinne saa jäädä ? Paikkoja minne voisi mennä vapaaehtoistyöhön tai tekemään jotain henkensä pitimiksi ? Olen kohta 50 vuotias mies.

10

4413

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shalomsotia

Mee armeijaan vapaaehtoiseksi . Tai kibbutsille kolhoosiin poimiin appelsiinejä . Arabit ottaa töihin poimiin oliiveja . Tervemenoa. Siellä on huumejengejä.

• yx-kristitty-vaan

Suosittelisin liittymään johonkin oikeaan kristilliseen kirkkoon, siis ei mihinkään uuden ajan hyppykristillisyyteen... kaikilla vanhoilla kirkoilla on luostareita ympäri Pyhää Maata, yleensä pyhien paikkojen läheisyydessä, joten siitä vain etsimään sopivaa... suosittelisin ortodoksista Jerusalemin patriarkaattia tai sitten room.kat. kirkkoa, koska heillä on kaikkein eniten valinnanvaraa luostareiden suhteen.

Olen ollut useasti Israelissa, ja myöskin itse olen muuttoa sinne lähitulevaisuudessa, asunnon ja työpaikan olen jo saanut. Että tervetuloa vaan perässä.

• rffffrfrfrfr

Luostariinko pitäisi mennä selipaattiin ja elää elämänsä palvoen olematonta juutalaista saarnaajaa jumalana? Menee elämä hukkaan sekä hyppien ,että olematonta hymisten.
        Sekö on sitä työtä vai? Asuntokin on jossain kylmässä luolassa vai?

• naapurimaassa

Tässä linkissä hyvää asiaa, myös tietoa vapaaehtoistyön mahdollisuuksista.
      Englanninkielinen sivusto, mutta varmaan aloittaja pärjää hyvin englanniksi.
      Lykkyä tykö, jos oikeilla asioilla olet muuttoaikeinesi.

• kutsulippu

Ei saa jäädä kuin 3 kk:ksi kerrallaan, jos ei ole todistetusti "heimolainen".

Eräs amerikkalainen kristitty nainen avioitui juutalaismiehen kanssa, mutta edes avioliitto ei muuttanut ko. asiaa. Ja oma vakaumuksellinen kristinusko piti salata maahanmuuttoviranomailta. Kansalaisuus heltiää naimisiin menneiltäkin vasta vuosien päästä. Eikä avioliittoakaan voi toisuskoisen kanssa solmia Israelin kamaralla. Israelissa on tällä hetkellä vahvana aatteena pitää valtio juutalaisena.

Kun Herra kutsuu ja lähettää krsitityn Israeliin asumaan tai lähetystyöhön, asiat sujuvat omalla painollaan ja asunnot ja työpaikatkin odottavat valmiina. Kannattaa siis lakata kadehtimasta niitä, jotka ovat oikeasti kutsutut Israeliin Herran työhön ja lakata väkisin änkeämästä maahan oman tahdon vuoksi. Israelin puolesta voi toimia koti-Suomesta käsinkin tai matkustelemalla.

• Anonyymi

En kyllä muuttais pommikohteeseen :)

• Anonyymi

Mikisi mennä avoimesti rasistiseen maahan jos et itse ole juutalainen?

• Anonyymi

Onks sulla hullun paperit?

• Anonyymi

Jos muutat sinne niin ensimmäinen asia jonka kohtaat on se että sinut steriloidaan. Ilman sitä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä maahan. Ja senkin jälkeen olet kolmannen luokan kansalainen lopun ikäsi.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      65
      2684
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2288
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      74
      2144
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2025
    5. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      2
      1405
    6. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1294
    7. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      64
      976
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      67
      976
    9. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      114
      965
    10. Mikä ihmeen

Romahdustila sulla oikein on?
      Ikävä
      96
      943
    Aihe