Aurinkomatkat halveksiin yksin matkaajia

ihmisten.eriarvoistamist

Aurinkomatkojen sivuilla tasokkaampia hotellaja löytyy kahdelle henkelle, mutta annas kun laitat yhden hengen hakuun niin vaihtoehdot tippuu olemattomiin ja heikkotasoisiin hotelleihin vaikka olisit valmis maksamaan vaikka mitä tason ylläpitämiseksi.
Valtio-omisteisen firman kannattaisi elää nykyajassa.

10

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofitel

      Kannattaisiko sinunkin alkaa elää nykypäivää ja varata ne tasokkaammat hotellit suoraan hotellien omilta sivuilta. Mihin sitä matkatoimistoa ja matkanjärjestäjää nykyään tarvitaan. Itse ainakin pärjännyt ilman niitä viimeiset parikymmentä vuotta ja reissuja vuosittain 5-10 kpl.

      • toinenmatkatsto

        Valmismatkalla matkustajalla on valmismatkaehtojen mukainen suoja ostohetkestä matkan päättymiseen asti, muun muassa peruutusoikeus ja apu ongelmatilanteissa. Matkanjärjestäjä on vastuussa matkaan kuuluvista palveluista kuten kuljetuksista ja majoituksesta.

        Näistä syistä käytän valmismatkoja ja siksi, että yksin matkustaessa voi löytää samanhenkistä lomaseuraa jos on maanmiehien matkassa. Jo usein lentokoneessa syntyy kivoja keskusteluja vieruskaverin kanssa :)

        Mielestäni kyllä tasoa löytyy jos on valmis maksamaan huoneen vajaakäytöstä älyttömiä. 1hh on tosi vähän :(

        Mutta jos siis apuja ei kaipaa ja oma seura on parasta niin eiku nykypäivään!


      • milipitteeni

        Eihän tilanne miksikään muutu hotellin suhteen,yksin matkustettaessa, varaako itse tai matkatoimiston kautta. Hotellihuoneita yhdelle ei paljonkaan ole tarjolla, joten hinta ymmärrettävästi korkeampi jos majoittuu yksin. Lennon hintaanhan asia ei vaikuta. Hinnassa ei kyllä suuria eroja ole,itse varaten tai matkatoimiston kautta. Monesti matkatoimistoilla jopa halvempaa,kun katsoo samaa tai ainakin samantasoista hotellia. Valmismatkoilla vakuutus, peruutusturva ym. joiden vuoksi käytämme niitä. Vertasin lokakuun matkaamme hakien itse lennon ja hotellin - kalliimmaksi tuli ja matkustusaika kolminkertaistui pahimmillaan. Thaimaan halvimmat majoitukset oikeasti telttamajoituksia ! (2 välilaskua) Mutta jokainen tyylillään -hyvä niin


      • matkaanvaan
        milipitteeni kirjoitti:

        Eihän tilanne miksikään muutu hotellin suhteen,yksin matkustettaessa, varaako itse tai matkatoimiston kautta. Hotellihuoneita yhdelle ei paljonkaan ole tarjolla, joten hinta ymmärrettävästi korkeampi jos majoittuu yksin. Lennon hintaanhan asia ei vaikuta. Hinnassa ei kyllä suuria eroja ole,itse varaten tai matkatoimiston kautta. Monesti matkatoimistoilla jopa halvempaa,kun katsoo samaa tai ainakin samantasoista hotellia. Valmismatkoilla vakuutus, peruutusturva ym. joiden vuoksi käytämme niitä. Vertasin lokakuun matkaamme hakien itse lennon ja hotellin - kalliimmaksi tuli ja matkustusaika kolminkertaistui pahimmillaan. Thaimaan halvimmat majoitukset oikeasti telttamajoituksia ! (2 välilaskua) Mutta jokainen tyylillään -hyvä niin

        Aivan, peruutusturva tärkeä. Läheskään kaikissa "omatoimimatkoissa" tätä ei ole. Huoneen yhdellehän käsittääkseni saa mistä vaan hotellista. Kun on valmis maksamaan "vaikka mitä"


      • hankikaveri
        milipitteeni kirjoitti:

        Eihän tilanne miksikään muutu hotellin suhteen,yksin matkustettaessa, varaako itse tai matkatoimiston kautta. Hotellihuoneita yhdelle ei paljonkaan ole tarjolla, joten hinta ymmärrettävästi korkeampi jos majoittuu yksin. Lennon hintaanhan asia ei vaikuta. Hinnassa ei kyllä suuria eroja ole,itse varaten tai matkatoimiston kautta. Monesti matkatoimistoilla jopa halvempaa,kun katsoo samaa tai ainakin samantasoista hotellia. Valmismatkoilla vakuutus, peruutusturva ym. joiden vuoksi käytämme niitä. Vertasin lokakuun matkaamme hakien itse lennon ja hotellin - kalliimmaksi tuli ja matkustusaika kolminkertaistui pahimmillaan. Thaimaan halvimmat majoitukset oikeasti telttamajoituksia ! (2 välilaskua) Mutta jokainen tyylillään -hyvä niin

        Aivan ymmärrettävää JOS haluaa huoneen 1 henkilölle, hinta on korkeampi. Olen matkustanut aina 2-6 "ryhmänä" , EN ole missään nähnyt 1henk. huonetta. En Suomessakaan. JOS asuu vuokrallakin asunnossa yksin, eipä siihen muita maksajia varmaan löydy


      • ongelmatapausko
        hankikaveri kirjoitti:

        Aivan ymmärrettävää JOS haluaa huoneen 1 henkilölle, hinta on korkeampi. Olen matkustanut aina 2-6 "ryhmänä" , EN ole missään nähnyt 1henk. huonetta. En Suomessakaan. JOS asuu vuokrallakin asunnossa yksin, eipä siihen muita maksajia varmaan löydy

        JOS on "valmis maksamaan vaikka mitä" tarjontaa kyllä löytyy. EIKÄ ole matkatoimiston vika ettei 1henk. huoneita löydy. Myöskään muilla matkatoimistoilla ei mitään erikoisia 1hh ole. Miksi matkustaa yksin ? Kyllä 2viikon matkallakin on kiva olla kaveri, ei tarvitse tunkea avioparien seuraan "ongelmineen".


    • ihmisten.eriarvoistamist

      Totta kyllä puhut.

    • enmeneenää

      aurinkomatkojen apu ongelmatilanteessa (hotellin vaihto) oli se että ilmoitettiin kauhea summa uudesta hotellista ja sitten se olikin täysi. Ovat myös kuuluisia siitä nykyään että matkustajia jää kentille yöksi, miksi eivät hommaa jotain lautta/bussi kuljetuksia jos lennot eivät kulje. Ei voi ymmärtää. Huomasin myös viime kesänä yhden aurinkomatkojen listoilla olevan hotellin, jota ei siivottu ollenkaan (omistaja lähetti siivojaan pois/muualle) ja hän tarjosi siis likaista majoitusta ja oli itse vain vähän siistivinään (toi jotain ovimattoa ja lakaisi!) Ilmeisesti aurinkomatkojen oppailla ja muilla henk.kunnalla ei ole vastuuta laatutarkastaa miten laadutonta tarjotaan, riittää kun vähän lakaistaan huoneista ja voila. Yhdessäkin hotellissa piti olla ilmastointi (ei ollut) eikä mainintaa ettei ole ja kattosuihkustakaan ei mainittu mitään. Olisi paljon parannettavaa, mutta jossainhan pitää aina säästää kuten siisteystaso. Hotelleissa tulisi myös olla enemmän henk.kuntaa kun vaan joku yksi omistaja joka on paikalla miten sattuu, jos on.

      • nautitaanmatkastamme

        Turhaa valitusta. Ilmaseksko pitäs päästä 5* hotelliin vaihtamaan oma 2* varaus !!! VOIVOI. Miä en lomallani kaipaisi jokapäiväistä siivousta, pyyheiden vaihtoa, pedin petaamista ja 2X viikossa lakanoiden vaihtoa ! EN kotonakaan jokaisen peseytymiskerran jälkeen vaihda pyyhettä. Turhaa rahan ja veden tuhlausta. Valittajia riittää kaikesta - vaikka liian lihava opas tms


    • eiehkäenääitaliaan

      "Turhaa valitusta. Ilmaseksko pitäs päästä 5* hotelliin vaihtamaan oma 2* varaus !!! VOIVOI. Miä en lomallani kaipaisi jokapäiväistä siivousta, pyyheiden vaihtoa, pedin petaamista ja 2X viikossa lakanoiden vaihtoa ! EN kotonakaan jokaisen peseytymiskerran jälkeen vaihda pyyhettä. Turhaa rahan ja veden tuhlausta. Valittajia riittää kaikesta - vaikka liian lihava opas tms"

      No mitäpä jos saa hotellihuoneen joka on siivottu viimeksi 2 kk sitten? jossa on kaikki pölyt kirput luteet sängyssä ja sen alla ja pönttö haisee jonkun toisen kuselle valmiiksi. No hyvähän se on jos on tuollaiseen tottunut niin ei tarvitse valittaa, mutta valittaa saa jos maksaa enemmän kun sen 50e ne majoitukset maksavat usein 70-100e yö. Niin kivahan se on semmonen huone maksaa(!) ja ottaa. Maksava asiakas saa valittaa. Italiassa Suomenkin matkatoimistoilla on aivan kamalia lääviä, nyt yhdessäkin lukee että asiakkaiden tulisi itse pestä lattia ja ostaa varastoon wc-paperit lähtiessä. Tämmöinen kuvaus yhdellä matkatoimistolla hotellin tiedoissa. Niin että tosi hienoja sääntöjä hotellinomistajat keksivät asiakkaiden pään menoksi etteivät raaski palkata siivoojaa kun asiakkaan täytyisi siivota ja minä en mene lomalle siivoomaan vaan lomaileen ja itse eivät raaskisi tarjota mitään asiakkaille, ei edes sitä siivousta yhtä kertaa.

      Eniten ihmetyttää miten ihmeessä suomalaiset matkatoimistot hyväksyy, myös tui. Italiassa muuten tapana pitää osa kesäkohteiden hotelleista kiinni koko talven rantakohteissa. Kukaan ei niitä vaivaudu siivoomaan talvella ja sitten kesällä omistaja just ja just voi raaskia palkata jonkun siivoojan joka saa 10e, näin myös 3 tähden hotelleissa jos yksityinen omistaja eivät raaski ikinä mitään edes saippuaa ei aina saa. Näin on yksi hotellin pitäjä suoraan sanonut että maksaa siivoojalle 10e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe