GTR -89 vs. -98

viis16

Malli on eri jo noissa vuosimalleissa (nuo vuosimallit esimerkkinä)... Miten nuo teknisesti eroavat? Nettimotossa on tarjossa alle sata ajettuja kumpaakin vuosimallia, hinta 1300€-2000€. Kumpaan kannattaisi ryhtyä vai ei kumpaankaan :-)

5

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viis16

      vielä jatkan... kokemusta ei pyöristä ole käytännössä juuri mitään. 1500 km tälle kesälle kyykkypyörällä, ei muuta. Nyt vain haluttaisi kokeilla edullista matkapyörää...

      • Jutustelija1

        Kyllä ne aika samaa vanhaa tyyliä edustaa, en suosittele kumpaakaan. Ei ollut paras aikanaan ja nyt vanhana ongelmat kasaantuu. Osta mieluummin vaikka Yamaha FJR 1300 alkupään malli, se oli tullessaan moderni matkapyörä ja hyvä laite. Lisäksi on sen verran nuorempi että säkällä saat vielä kasassa olevankin vaikka on niilläkin jo ikää.


    • Vuodesta1976motoillut

      En tiedä miten ne eroavat. Mutta niissä vanhemmissa imuventtiilit alkavat kantaa ja jos ei huolehdi venttilivälysten säädöstä tulee kansiremontti. Mikä näihin onkin moniin tehty . Kawassa on parempi kate kuin FJR:ssä mutta on FJR muuten huomattavasti uudempaa suunnittelua. Ei kawakaan mikään huono ajettava ole mutta se 45 lisä kaakkia...... ainakin niissä vanhemmissa on selkeä kardaanihissi(siis kawoissa)
      Jos etsit edullista matkapyörää niin osta yamaha 900 diversion ei lopu ajamalla . Sekin on yheksänkytluvun suunnittelua. Mulla on nyt diversion (aj 160t) ja ennen sitä oli 05 mallin FJR . Olihan se melkoinen kulttuuri shokki hypätä XJ:n sarviin FJR:n jälkeen. Mutta 30t km:n jälkeen siihen on jo tottunut ja alkanut jopa tykkäämään . Jos olis varaa niin ostaisin taas uudemman FJR:n mutta kun täällä pääkaupunkiseudulla kaikki rahat menee asumiseen Kele...

      • viis16

        Nettimoton halvin FJR 4200 euroa... On kuitenkin aikalailla kalliimpi... Minkähänlainen Yamaha FJ??? Samoissa alle kahden tonnin kulkineista kyse...

        Vielä Kawoista... Onko se venttiilien säätö iso juttu jos ei muita murheita ole???


    • Nowiiisi

      Itselläni on vm. -88 GTR, jossa kilometrejä noin 160tkm. Olen sillä muutaman vuoden ajellut ja reilu kymppitonnin. Ei ole ollut mitään vikoja ja tuo venttiilien säätö on ihan tavallinen homma, jos niitä on ennenkin tehnyt, vaikka vanhemmissa autoissa. Vähän näppäryyttä vaatii venttiilikopan kannen takaisin paikalleen saaminen. Venttiileissä ei ole mitään säätöpaloja, vaikka joku niin minullekin sanoi. Eli vain rakotulkki ja muut työkalut siihen tarvii.
      Omasta mielestäni mukava, jämäkkä ja tehokas pyörä ajeltavaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe