Eli jos on päässyt AMK:hon sisään pelkällä pääsykokeella ja suorittanut lukion oppimäärän hyväksytysti niin voidaanko heittää sen jälkeen enää pihalle?
Pääsykokeella sisään
4
421
Vastaukset
- jhytrf
Siis miten? Pelkällä pääsykokeella ilman yo-tutkintoa, lukiota tai amista? Hyväksyminen peruuntuu ellei sinulla ole esittää jotakin noista todistuksista pääsykokeen lisäksi. Jos jokin noista todistuksista on olemassa sinulla pääsykokeen lisäksi, sinulla on oikeus aloittaa opinnot.
Erinäisistä syistä oppilas saatetaan tietysti lempata pihalle sisäänpääsyn tavasta riippumatta. - Jepulis_
Jos valinta on tehty pelkän valintakokeen perusteella ja jos sinulla on lisäksi lukion päättötodistus, joka antaa hakukelpoisuuden, niin sinä olet valittavissa. Huomioithan kuitenkin, että sinun tulee toimittaa kopio ja näyttää myös alkuperäinen lukion päättötodistuksesi ammattikorkeakoulusi ilmoittamalla tavalla ja ilmoittamassa paikassa. Mikäli ammattikorkeakoulu ei saa nähtäville lukion päättötodistustasi ja pysty tarkistamaan hakukelpoisuuttasi, valintasi perutaan.
- Lindemanneartturi
Missä vaiheessa ne edes niitä numeroita kyseli? Ei missän vaiheessa ainakaan mulla.
- KiiraKlaara
Ei missään, jos olet hyväksytty valintakokeen perusteella. Sinun tulee kuitenkin todistaa hakukelpoisuutesi ammattikorkeakouluun joko yo-tutkinnolla, lukion päättötodistuksella tai ammatillisella tutkinnolla. Esim. peruskoulupohjalta ei voi tulla valituksi, vaikka osaisi vastata valintakokeen jokaiseen kysymykseen oikein, koska ei ole hakukelpoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817