Kuukautiset eivät lopu

Milla1234

Hei! Olen kohta 49-vuotias nainen. Yleensä minulla on ollut säännöllinen kierto ja olen pitänyt siitä kirjaa. Muutamaan kuukauteen en ole pitänyt (huonoa tuuria) ja nyt olen vuotanut jo kolme viikkoa. Viime lauantaina oli sellainen kuukautisten alkamiskipufiilis. Ehkä tämä alkoi ovulaatiotiputteluvuotona ja nyt kuukautiset eivät ota loppuakseen esim. keltarauhashormonin vähenemisen vuoksi? Kai tästä pitää varata aika gynelle.

Onko vastaavia kokemuksia?

4

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näintäälläkin

Kyllä ihan normalia tuon ikäisenä, että voi tulla noita monen viikon kestäviä vuotoja. Minullakin ollut pari kertaa 4 vko kestävä vuoto. Kyllä se siitä saattaa rauhoittua kohta. Ei mitään kuitenkaan lääkäri löytänyt hälyttävää. Ja meidän ikäisillä (minä 47v) tuskin enää mitän ovulaatiota tapahtuu. Eli ihan normaalia on. MInä sain yhden kerran keltarauhashormonia gynekologilta. Söin yhden satsin, en enempää. Nyt taas kuukautiset täysin normaalit, kestää 5 vrk mutta vuoto aivan järkyttävän runsasta. Joskun on niinkin, että vuoto tulee sen noin 4-5 vrk sitten on muutaman päivän tauko ja taas alkaa tiputteluna. Tällaista tää on ennenkuin kokonaan loppuu :)

• Muorimenisieneen

"Meidän ikäisillä tuskin ovulaatiota tapahtuu", niin minäkin luulin , mutta tulin raskaaksi 48v. Kaikenlaisia kuukautishäiriöitä oli sitä ennen ja gyne jolla kävin ultrassa piti myös raskauden mahdollusuutta epätodennäköisenä. Ihan kivaa nyt sitten vaihdevuosissa hikoilla kiukuttelevan nassikan kanssa.

• fhhfdhfdhdh
        Muorimenisieneen kirjoitti:

"Meidän ikäisillä tuskin ovulaatiota tapahtuu", niin minäkin luulin , mutta tulin raskaaksi 48v. Kaikenlaisia kuukautishäiriöitä oli sitä ennen ja gyne jolla kävin ultrassa piti myös raskauden mahdollusuutta epätodennäköisenä. Ihan kivaa nyt sitten vaihdevuosissa hikoilla kiukuttelevan nassikan kanssa.

Raskaaksi tulemisen todennäköisyys alkaa kuitenkin olla häviävän pieni lähellä viittäkymmentä. Pelkkä irtoava munasolu ei takaa raskautta. Myös keltarauhasen vajaatoiminta on hyvin yleistä. Eri raskaus ei vaan jatku. Munasolut ovat yhtä vanhoja kuin nainenkin, ja mitä vähemmän niitä on jäljellä, sitä huonompi niiden laatu on. Toki joku ihme saa lapsen vanhemmalla iällä, mutta siinä on jo kaikkien muidenkin komplikaatioiden riski kohonnut (verenpaineiden, verensokereiden ja maksa-arvojen nousu ym.).

• Milla1234

Kiitos vastauksesta! Nyt näyttää siltä, että vuoto lakkasi. En ehkä ryntää kiireellä gynelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2210
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1820
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      39
      1504
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1305
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1035
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      877
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe