Kuinka kauan voi olla asunnoton

devakukkude

Eli miehenni otti ja jätti meidät ihan yhtäkkiä ja nyt kun haen tukia kela kyslee vaikka mitä. Ja minä en ole miestäni nähnyt kuin pitemmillä suorilla. jos niilläkään. Nyt hän on tehnyt Poste Restante osoitteen ja kaipa hekmuksen kämpästä. Sillä on kavereita niin paljon että paikkoja löytyy mis olla. Ilmoitin kelaan ja maistraattiin ettei asu täällä. Muuta en oikein osaa tehdä. Mites noi elarit , voidaanko ne sopia jotenkin kaksin jos onnistutaan, nyt saa mies mennä ja mä haluan jäädä lapsen kans kanksin,en jaksa enää tällästä pettämistä.

7

440

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnohtuiJo

Niin mikä se kysymys oli?

• Näinmeillä

Jos mies on tehnyt muuttoilmoituksen niin se näkyy myös kelassa mistä tukia haetaan. Vuokrasopimuksen voi siirtää omiin nimiin niin on helpompi irtisanoa se tarvittaessa. Koditon voi olla niin pitkään kun haluaa. Elatukset voi sopia, mutta kirjallinen on parempi epäselvyyksien ehkäisemiseksi. Avioeron voi hakea ja odottaa harkinta-ajan 6kk seuraavaa vaihetta varten. Myös eroa hakiessa voi vaatia yh statusta/elatusta/tapaamisia perusteineen joihin mies antaa vastineen oikeudelle. Oikeus tekee päätöksensä niiden perusteella.

• LAPSENETUA

on vuoroasuminen, yhteishuolto ILMAN ELATUSTA!!!
      YMMÄRRETTY!!!

• ymmyrkkä

Lapsen etu on siis olla ilman elatusta?

• ymmyrkkäkö

LAPSEN ETU ON SIIS OLLA ILMAN OMAN ISÄNSÄ
        HUOLTOA; ILMAN LAPSEN ASUMISTA/
        TAPAAMISOIKEUTTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN,
        ILMAN OMAN ISÄNSÄ HOITOA- JA KAVATUSTA,
        OLLA PITÄMÄTTÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ OMAAN ISÄÄNSÄ, ISÄNPUOLEISIIN ISOVANHEMPIIN YM. ISÄN PUOLEISEEN SUKUUN. LAPSEN ETU ON VIERAANNUTTAA LAPSET TARKOITUSHAKUISESTI ÄIDIN-
        JA VIRANOMAISTEN TOIMESTA PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA SALATESSAAN LAPSEN ISÄLTÄ YHTEISTEN LASTEN YHTEYSTIEDOT; MANIPULOIDESSAAN LAPSET VALEHTELEMAAN ÄIDIN TOIMESTA MAISTRAATISSA, ETTEI ISÄ VÄLITÄ LAPSISTAAN, HALUA PITÄÄ YHTEYTTÄ JA/ TAI TAVATA YHTEISIÄ LAPSIA SAADAKSEEN YHTEISTEN LASTEN SUKUNIMEEN MUUTOSTA ÄIDIN UUDEN AVIOPUOLISONSA NIMIIN, VASTOIN LAPSEN OMAA TOIVETTA, LAUSUNTOA, VALSTOIN ÄIDIN OMAA LAUSUMAA MM. HOVIOIKEUDESSA???

Lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu; tämä
        toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto ja päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä ja toisaalta lapsen suhde vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset ja läheiset ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä ja ratkaista edellä mainitun mukaisena.

Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu. Perustuslaissa on selkeästi ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.on vuoroasuminen,

Edellä mainituin perustein LAPSEN ETU ON YHTEISHUOLTO ILMAN ELATUSTA!!!
        YMMÄRRETTY!!!

• IsästäONmoneksi

Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

• oikaisu
        IsästäONmoneksi kirjoitti:

Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista "ÄIDEISTÄ- JA VIRANOMAISISTA-" EI VAIN OLE ÄIDIKSI
        JA VIRANOMAISEKSI KUN EDELLYTYKSET PUUTTUVAT.
        Tällöin edes VIRANOMAIS SELVITYSTYÖ LAPSEN OLOSUHTEISTA toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      59
      1551
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      26
      1184
    3. 85
      1048
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      42
      867
    5. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      826
    6. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      92
      794
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      759
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      715
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      715
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      115
      686
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      621
    12. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      615
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      612
    14. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      601
    15. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      570
    16. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      74
      557
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      556
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      44
      538
    19. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      523
    20. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      17
      487
    Aihe