Kuinka kauan voi olla asunnoton

devakukkude

Eli miehenni otti ja jätti meidät ihan yhtäkkiä ja nyt kun haen tukia kela kyslee vaikka mitä. Ja minä en ole miestäni nähnyt kuin pitemmillä suorilla. jos niilläkään. Nyt hän on tehnyt Poste Restante osoitteen ja kaipa hekmuksen kämpästä. Sillä on kavereita niin paljon että paikkoja löytyy mis olla. Ilmoitin kelaan ja maistraattiin ettei asu täällä. Muuta en oikein osaa tehdä. Mites noi elarit , voidaanko ne sopia jotenkin kaksin jos onnistutaan, nyt saa mies mennä ja mä haluan jäädä lapsen kans kanksin,en jaksa enää tällästä pettämistä.

7

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnohtuiJo

      Niin mikä se kysymys oli?

    • Näinmeillä

      Jos mies on tehnyt muuttoilmoituksen niin se näkyy myös kelassa mistä tukia haetaan. Vuokrasopimuksen voi siirtää omiin nimiin niin on helpompi irtisanoa se tarvittaessa. Koditon voi olla niin pitkään kun haluaa. Elatukset voi sopia, mutta kirjallinen on parempi epäselvyyksien ehkäisemiseksi. Avioeron voi hakea ja odottaa harkinta-ajan 6kk seuraavaa vaihetta varten. Myös eroa hakiessa voi vaatia yh statusta/elatusta/tapaamisia perusteineen joihin mies antaa vastineen oikeudelle. Oikeus tekee päätöksensä niiden perusteella.

    • LAPSENETUA

      on vuoroasuminen, yhteishuolto ILMAN ELATUSTA!!!
      YMMÄRRETTY!!!

    • ymmyrkkä

      Lapsen etu on siis olla ilman elatusta?

      • ymmyrkkäkö

        LAPSEN ETU ON SIIS OLLA ILMAN OMAN ISÄNSÄ
        HUOLTOA; ILMAN LAPSEN ASUMISTA/
        TAPAAMISOIKEUTTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN,
        ILMAN OMAN ISÄNSÄ HOITOA- JA KAVATUSTA,
        OLLA PITÄMÄTTÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ OMAAN ISÄÄNSÄ, ISÄNPUOLEISIIN ISOVANHEMPIIN YM. ISÄN PUOLEISEEN SUKUUN. LAPSEN ETU ON VIERAANNUTTAA LAPSET TARKOITUSHAKUISESTI ÄIDIN-
        JA VIRANOMAISTEN TOIMESTA PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA SALATESSAAN LAPSEN ISÄLTÄ YHTEISTEN LASTEN YHTEYSTIEDOT; MANIPULOIDESSAAN LAPSET VALEHTELEMAAN ÄIDIN TOIMESTA MAISTRAATISSA, ETTEI ISÄ VÄLITÄ LAPSISTAAN, HALUA PITÄÄ YHTEYTTÄ JA/ TAI TAVATA YHTEISIÄ LAPSIA SAADAKSEEN YHTEISTEN LASTEN SUKUNIMEEN MUUTOSTA ÄIDIN UUDEN AVIOPUOLISONSA NIMIIN, VASTOIN LAPSEN OMAA TOIVETTA, LAUSUNTOA, VALSTOIN ÄIDIN OMAA LAUSUMAA MM. HOVIOIKEUDESSA???

        Lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu; tämä
        toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto ja päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä ja toisaalta lapsen suhde vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

        Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset ja läheiset ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä ja ratkaista edellä mainitun mukaisena.

        Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu. Perustuslaissa on selkeästi ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.on vuoroasuminen,

        Edellä mainituin perustein LAPSEN ETU ON YHTEISHUOLTO ILMAN ELATUSTA!!!
        YMMÄRRETTY!!!


      • IsästäONmoneksi

        Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

        Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.


      • oikaisu
        IsästäONmoneksi kirjoitti:

        Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

        Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

        Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

        Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista "ÄIDEISTÄ- JA VIRANOMAISISTA-" EI VAIN OLE ÄIDIKSI
        JA VIRANOMAISEKSI KUN EDELLYTYKSET PUUTTUVAT.
        Tällöin edes VIRANOMAIS SELVITYSTYÖ LAPSEN OLOSUHTEISTA toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe