Kuinka kauan voi olla asunnoton

devakukkude

Eli miehenni otti ja jätti meidät ihan yhtäkkiä ja nyt kun haen tukia kela kyslee vaikka mitä. Ja minä en ole miestäni nähnyt kuin pitemmillä suorilla. jos niilläkään. Nyt hän on tehnyt Poste Restante osoitteen ja kaipa hekmuksen kämpästä. Sillä on kavereita niin paljon että paikkoja löytyy mis olla. Ilmoitin kelaan ja maistraattiin ettei asu täällä. Muuta en oikein osaa tehdä. Mites noi elarit , voidaanko ne sopia jotenkin kaksin jos onnistutaan, nyt saa mies mennä ja mä haluan jäädä lapsen kans kanksin,en jaksa enää tällästä pettämistä.

7

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnohtuiJo

Niin mikä se kysymys oli?

• Näinmeillä

Jos mies on tehnyt muuttoilmoituksen niin se näkyy myös kelassa mistä tukia haetaan. Vuokrasopimuksen voi siirtää omiin nimiin niin on helpompi irtisanoa se tarvittaessa. Koditon voi olla niin pitkään kun haluaa. Elatukset voi sopia, mutta kirjallinen on parempi epäselvyyksien ehkäisemiseksi. Avioeron voi hakea ja odottaa harkinta-ajan 6kk seuraavaa vaihetta varten. Myös eroa hakiessa voi vaatia yh statusta/elatusta/tapaamisia perusteineen joihin mies antaa vastineen oikeudelle. Oikeus tekee päätöksensä niiden perusteella.

• LAPSENETUA

on vuoroasuminen, yhteishuolto ILMAN ELATUSTA!!!
      YMMÄRRETTY!!!

• ymmyrkkä

Lapsen etu on siis olla ilman elatusta?

• ymmyrkkäkö

LAPSEN ETU ON SIIS OLLA ILMAN OMAN ISÄNSÄ
        HUOLTOA; ILMAN LAPSEN ASUMISTA/
        TAPAAMISOIKEUTTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN,
        ILMAN OMAN ISÄNSÄ HOITOA- JA KAVATUSTA,
        OLLA PITÄMÄTTÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ OMAAN ISÄÄNSÄ, ISÄNPUOLEISIIN ISOVANHEMPIIN YM. ISÄN PUOLEISEEN SUKUUN. LAPSEN ETU ON VIERAANNUTTAA LAPSET TARKOITUSHAKUISESTI ÄIDIN-
        JA VIRANOMAISTEN TOIMESTA PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA SALATESSAAN LAPSEN ISÄLTÄ YHTEISTEN LASTEN YHTEYSTIEDOT; MANIPULOIDESSAAN LAPSET VALEHTELEMAAN ÄIDIN TOIMESTA MAISTRAATISSA, ETTEI ISÄ VÄLITÄ LAPSISTAAN, HALUA PITÄÄ YHTEYTTÄ JA/ TAI TAVATA YHTEISIÄ LAPSIA SAADAKSEEN YHTEISTEN LASTEN SUKUNIMEEN MUUTOSTA ÄIDIN UUDEN AVIOPUOLISONSA NIMIIN, VASTOIN LAPSEN OMAA TOIVETTA, LAUSUNTOA, VALSTOIN ÄIDIN OMAA LAUSUMAA MM. HOVIOIKEUDESSA???

Lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu; tämä
        toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto ja päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä ja toisaalta lapsen suhde vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset ja läheiset ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä ja ratkaista edellä mainitun mukaisena.

Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu. Perustuslaissa on selkeästi ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.on vuoroasuminen,

Edellä mainituin perustein LAPSEN ETU ON YHTEISHUOLTO ILMAN ELATUSTA!!!
        YMMÄRRETTY!!!

• IsästäONmoneksi

Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

• oikaisu
        IsästäONmoneksi kirjoitti:

Ai, mun mielestä lapsen etu ei ole olla ilman oman isänsä huoltoa, tapaamisoikeutta yms!

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista miehistä ei vain ole isäksi, kun edellytykset puuttuvat. Tällöin edes yhteishuolto ei toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

Olen siis eri mieltä kanssasi. Mielestäni monelle lapselle on tehnyt oikein hyvää se, että isä on lähivanhempi. Kaikista "ÄIDEISTÄ- JA VIRANOMAISISTA-" EI VAIN OLE ÄIDIKSI
        JA VIRANOMAISEKSI KUN EDELLYTYKSET PUUTTUVAT.
        Tällöin edes VIRANOMAIS SELVITYSTYÖ LAPSEN OLOSUHTEISTA toteudu, mikä on sääli lapsen kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      101
      8827
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4349
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      39
      1554
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1480
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1209
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1190
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      872
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe