YAMAHA 9.9 4-tahti " jurraa"

PIIdor

Vanha uistelumoottorini on alkanut kiukutteleen.
Täysillä mentäessä se alkaa "jurraan" ja vauhti putoo. Vika ei tule aina. Nykyisin enenevässämäärin.
Tulpat on valkoiset. Ja öljyn tasot tarkastettu. Sekä bensan suodatin tarkastettu.
Onko kellään kokemust vastaavasta. Tai voiko neuvoa mistä apu löytyy.
Kone on jo ainakin 20v, Mutta muilta osin tosi varma (eka veto jamenoksi)

7

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha romuläjä joka toimii kun huvittaa, muuten kyllä tosi hyvä. Onko melkein uutta vastaava? Olisiko paalaus mitään?

      • NOMUTTAhittolainen

        Kerttulista on tullut viime näkemältä ihan hattunsa täyteinen kansalainen, MUTTA tuntuu jollain tasolla vihaavan vanahan kansan erittäin lujia koneita, joita pystyi korjaamaan missä olosuhteissa tahansa. OI niitä aikoja, kun koneet oli koneita, mutta nythän ne ovat aivan jonninjoutavia hipluttimia !

        Onko kerttulitäti löytäny ainuttakaan kunnon konetta nykyhipluttimien seasta ?

        Mullakun on kokemusta 50-60-luvun Evareista, jotka on aivan uskomattoman hienoja- gadillakkien aikakaudelta olevia ylpeyden aiheita. KUN avaa sellaisen moottorin, tajuaa,- kuinka tekijät oli vastuussa tekemästään, ja moottoriensa käyttäjien turvallisuudesta, sen näkee moottoreiden rakenteesta, mutta nykykoneissa- turha toivoakkaan sellaista viisautta !


      • NOMUTTAhittolainen kirjoitti:

        Kerttulista on tullut viime näkemältä ihan hattunsa täyteinen kansalainen, MUTTA tuntuu jollain tasolla vihaavan vanahan kansan erittäin lujia koneita, joita pystyi korjaamaan missä olosuhteissa tahansa. OI niitä aikoja, kun koneet oli koneita, mutta nythän ne ovat aivan jonninjoutavia hipluttimia !

        Onko kerttulitäti löytäny ainuttakaan kunnon konetta nykyhipluttimien seasta ?

        Mullakun on kokemusta 50-60-luvun Evareista, jotka on aivan uskomattoman hienoja- gadillakkien aikakaudelta olevia ylpeyden aiheita. KUN avaa sellaisen moottorin, tajuaa,- kuinka tekijät oli vastuussa tekemästään, ja moottoriensa käyttäjien turvallisuudesta, sen näkee moottoreiden rakenteesta, mutta nykykoneissa- turha toivoakkaan sellaista viisautta !

        Mjaa. Totuuden hivenhän nomuhalla on tekstissään. Aikamoisia romuja nuo entisajan rassit ovat vanhettuaan, mieliharmia ja ryönää. Uutena olivat hienoja. Nykymoottorit pesevät ne mennen tullen kunhan pitää huolen että kone vaihtuu aina ennen kuin rapistuminen alkaa.


    • uuno______

      Kiertääkö jäähtytysvesi? Ettei vaan ylikuumene ja rupee "leikkaamaan kiinni" ja siksi meno hyytyy?

      • SEONsemmosissa

        Nyyhkytysvettä.


    • JakutianArska

      Kosteutta?

    • kokeemusta

      Putsaa öljysihti...todennäköisesti öljynkierohäiriö kun sihti tukkeustunut,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe