Terve! Tällä foorumilla on vähän sellanen maine etten tiedä kannattaako täältä mitään järkivastauksia edes hakea, mutta kokeillaan...
Eli haussa on pyörä, mikä tulee ns. mökkiajeluun. Eli pääosin hiekkateitä, hiekkamontulla ajelua, vähän metsää. Pyörää ei tarvitse saada kilpiin. Kokemusta löytyy vuosia sitten 80cc, piikkisestä ja ihan vähän 250cc.
Pitkät huoltovälit on plussaa, joten mietin WR450F, mutta siihen löytyy suht vähän tarjontaa. Mitä muita tämänkaltaisia pyöriä on? Taikanappi on plussaa 😉
Mietin myös yz450f, yz250 2T, tai muita krosseja, mutta eikö näissä ole aika tiheät huoltovälit? Myös harrasteajossa?
Kuski painaa 100kg jos se jotain merkitsee :)
Ehdotuksia, kiitos! 👌🏼
Mikä pyörä "mökkiajeluun"?
11
283
Vastaukset
- Jutustelija1
250cc 2t on ainoa oikea vaihtoehto, nelari vaatii venojen kutittelua joka rykäisyn jälkeen ja siinä on hommaa.
2t koneella tankkaat ja voitelet niin peli on ikään kuin ikuinen.
Nimimerkillä huolettomasti kakstahdilla ajellut.
Toki nelarikin toimii jossain kilokyykyssä jossa nykyään on ihan ok huoltovälit, mutta monttukoneet nyt vain ei ole nelarien heiniä.- Jutustelija2
Jos hankit 250 2T niin varaudu ostamaan kunnon varusteet. Vaarallinen vehje tietämättömän käsissä.
- Äreevanhaukko
Aivan,,silloin puhutaankin aivan eriluokan "pyssystä" kuin nuo Jutustelija1 jutut antavat ymmärtää..oikeasti ilmanputsarihuollot ,mäntä ei kestä ajaa kuin määrätyn tuntimäärän,linkkujen yms.huoltohommat.iskareista huolehtimisen...eli crossiradalla tai sinneppäin edes vastaavalla ajettu kaksitahtinenkin tarvitsee oikeasti melkoisen huotomäärän toimiakseen joka paikkaan tunkeutuvan hiekan ja pölyn takia ja ajon jälkeisen pesun...jutustelija1 lueskelee bike-lehteä ja sieltä kopioipi noita "viisauksiaan"
Sen sijaan jutustelija 2 on oikeassa 250 crossi on suorastaan vaarallinen kokemattomissa käsissä,,suosittelisin ostamaan enintään 125crossin ...sanoo 125-250-460crossijamput omistanut - Jutustelija1
Äreevanhaukko kirjoitti:
Aivan,,silloin puhutaankin aivan eriluokan "pyssystä" kuin nuo Jutustelija1 jutut antavat ymmärtää..oikeasti ilmanputsarihuollot ,mäntä ei kestä ajaa kuin määrätyn tuntimäärän,linkkujen yms.huoltohommat.iskareista huolehtimisen...eli crossiradalla tai sinneppäin edes vastaavalla ajettu kaksitahtinenkin tarvitsee oikeasti melkoisen huotomäärän toimiakseen joka paikkaan tunkeutuvan hiekan ja pölyn takia ja ajon jälkeisen pesun...jutustelija1 lueskelee bike-lehteä ja sieltä kopioipi noita "viisauksiaan"
Sen sijaan jutustelija 2 on oikeassa 250 crossi on suorastaan vaarallinen kokemattomissa käsissä,,suosittelisin ostamaan enintään 125crossin ...sanoo 125-250-460crossijamput omistanutNo aloittajalla oli jo savut otettu 2t 250cc crossista eli vaaran vedet on jo ylitetty pahimmilta osin.
Sitten toisekseen. niin eipä ole itsellä hajonnut alustat tai männät vaikka ihan montuilla/metsissä/metsäteillä olen ajanut ja voidellut kyllä ankarasti.
Eli taitaa riippua huollosta ja käyttäjästä miten vermeet kestää. - Äreevanhaukko
Kerronpa sinulle: BMW r90S -74top speed 200km/h ja 67hp
- Äreevanhaukko
250rs honda 35hp/top speed 200
- Äreevanhaukko
Ei siihen kahdensadan ylittämiseen todellakaan tarvitse sataa heppaa,,,Bike lehden lukijoiden harhakuvitelmia vain sellaiset.
- Jutustelija2
Ei se mäntä yhtäkkiä hajoa vaan väljistyy ja lopulta ei kestä enää. Siksi sitä mäntää pitää vaihtaa useasti. Eikä se alusta yhtäkkiä hajoa, yleensä syy löytyy omistajan huolloista ja ajotavoista. Vaikka aloittaja on kokeillut 250 2T niin eihän se tarkoita että hän osaisi ajaa sitä.
- Jutustelija2
Ja en tajunnut miksi laitoit 200kmh alle 100 hepan pyöriä tähän keskusteluun
- Jutustelija1
Äreevanhaukko kirjoitti:
Ei siihen kahdensadan ylittämiseen todellakaan tarvitse sataa heppaa,,,Bike lehden lukijoiden harhakuvitelmia vain sellaiset.
Kuten sanoin silloin aiemmin, niin täytyypä vielä joskus kokeilla kun satumme samoille huudeille niin että minulla on kilokyykky ja sinulla jokin vanha alle 100hp pyörä joka mielestäsi kulkee 200km/h todellista.
Ajat ihan rauhassa täysiä vakiolla sellaisella ja katsotaan mitä mittarini näyttää. - Jutustelija1
Jutustelija2 kirjoitti:
Ei se mäntä yhtäkkiä hajoa vaan väljistyy ja lopulta ei kestä enää. Siksi sitä mäntää pitää vaihtaa useasti. Eikä se alusta yhtäkkiä hajoa, yleensä syy löytyy omistajan huolloista ja ajotavoista. Vaikka aloittaja on kokeillut 250 2T niin eihän se tarkoita että hän osaisi ajaa sitä.
Enpä ole pahemmin joutunut mäntiä vaihtelemaan omassa ajossa olleista vaikka tunteja on tullut aivan mukavasti. Eli kai se on se varovainen lämmitys ennen ajoa ja rääkkiä yhdistettynä rakastavaan sisään ajoon ja järkevään koneen käyttöön.
Ja voit uskoa että kaikilla pyörilläni on aina ajettu sen mitä ne kulkevat eli mistään käytön puutteesta asia ei johdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun433054Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081897Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171870Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si751571- 171474
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431358- 251300
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901289UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1041086Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1011078