Terve! Tällä foorumilla on vähän sellanen maine etten tiedä kannattaako täältä mitään järkivastauksia edes hakea, mutta kokeillaan...
Eli haussa on pyörä, mikä tulee ns. mökkiajeluun. Eli pääosin hiekkateitä, hiekkamontulla ajelua, vähän metsää. Pyörää ei tarvitse saada kilpiin. Kokemusta löytyy vuosia sitten 80cc, piikkisestä ja ihan vähän 250cc.
Pitkät huoltovälit on plussaa, joten mietin WR450F, mutta siihen löytyy suht vähän tarjontaa. Mitä muita tämänkaltaisia pyöriä on? Taikanappi on plussaa 😉
Mietin myös yz450f, yz250 2T, tai muita krosseja, mutta eikö näissä ole aika tiheät huoltovälit? Myös harrasteajossa?
Kuski painaa 100kg jos se jotain merkitsee :)
Ehdotuksia, kiitos! 👌🏼
Mikä pyörä "mökkiajeluun"?
11
277
Vastaukset
- Jutustelija1
250cc 2t on ainoa oikea vaihtoehto, nelari vaatii venojen kutittelua joka rykäisyn jälkeen ja siinä on hommaa.
2t koneella tankkaat ja voitelet niin peli on ikään kuin ikuinen.
Nimimerkillä huolettomasti kakstahdilla ajellut.
Toki nelarikin toimii jossain kilokyykyssä jossa nykyään on ihan ok huoltovälit, mutta monttukoneet nyt vain ei ole nelarien heiniä.- Jutustelija2
Jos hankit 250 2T niin varaudu ostamaan kunnon varusteet. Vaarallinen vehje tietämättömän käsissä.
- Äreevanhaukko
Aivan,,silloin puhutaankin aivan eriluokan "pyssystä" kuin nuo Jutustelija1 jutut antavat ymmärtää..oikeasti ilmanputsarihuollot ,mäntä ei kestä ajaa kuin määrätyn tuntimäärän,linkkujen yms.huoltohommat.iskareista huolehtimisen...eli crossiradalla tai sinneppäin edes vastaavalla ajettu kaksitahtinenkin tarvitsee oikeasti melkoisen huotomäärän toimiakseen joka paikkaan tunkeutuvan hiekan ja pölyn takia ja ajon jälkeisen pesun...jutustelija1 lueskelee bike-lehteä ja sieltä kopioipi noita "viisauksiaan"
Sen sijaan jutustelija 2 on oikeassa 250 crossi on suorastaan vaarallinen kokemattomissa käsissä,,suosittelisin ostamaan enintään 125crossin ...sanoo 125-250-460crossijamput omistanut - Jutustelija1
Äreevanhaukko kirjoitti:
Aivan,,silloin puhutaankin aivan eriluokan "pyssystä" kuin nuo Jutustelija1 jutut antavat ymmärtää..oikeasti ilmanputsarihuollot ,mäntä ei kestä ajaa kuin määrätyn tuntimäärän,linkkujen yms.huoltohommat.iskareista huolehtimisen...eli crossiradalla tai sinneppäin edes vastaavalla ajettu kaksitahtinenkin tarvitsee oikeasti melkoisen huotomäärän toimiakseen joka paikkaan tunkeutuvan hiekan ja pölyn takia ja ajon jälkeisen pesun...jutustelija1 lueskelee bike-lehteä ja sieltä kopioipi noita "viisauksiaan"
Sen sijaan jutustelija 2 on oikeassa 250 crossi on suorastaan vaarallinen kokemattomissa käsissä,,suosittelisin ostamaan enintään 125crossin ...sanoo 125-250-460crossijamput omistanutNo aloittajalla oli jo savut otettu 2t 250cc crossista eli vaaran vedet on jo ylitetty pahimmilta osin.
Sitten toisekseen. niin eipä ole itsellä hajonnut alustat tai männät vaikka ihan montuilla/metsissä/metsäteillä olen ajanut ja voidellut kyllä ankarasti.
Eli taitaa riippua huollosta ja käyttäjästä miten vermeet kestää. - Äreevanhaukko
Kerronpa sinulle: BMW r90S -74top speed 200km/h ja 67hp
- Äreevanhaukko
250rs honda 35hp/top speed 200
- Äreevanhaukko
Ei siihen kahdensadan ylittämiseen todellakaan tarvitse sataa heppaa,,,Bike lehden lukijoiden harhakuvitelmia vain sellaiset.
- Jutustelija2
Ei se mäntä yhtäkkiä hajoa vaan väljistyy ja lopulta ei kestä enää. Siksi sitä mäntää pitää vaihtaa useasti. Eikä se alusta yhtäkkiä hajoa, yleensä syy löytyy omistajan huolloista ja ajotavoista. Vaikka aloittaja on kokeillut 250 2T niin eihän se tarkoita että hän osaisi ajaa sitä.
- Jutustelija2
Ja en tajunnut miksi laitoit 200kmh alle 100 hepan pyöriä tähän keskusteluun
- Jutustelija1
Äreevanhaukko kirjoitti:
Ei siihen kahdensadan ylittämiseen todellakaan tarvitse sataa heppaa,,,Bike lehden lukijoiden harhakuvitelmia vain sellaiset.
Kuten sanoin silloin aiemmin, niin täytyypä vielä joskus kokeilla kun satumme samoille huudeille niin että minulla on kilokyykky ja sinulla jokin vanha alle 100hp pyörä joka mielestäsi kulkee 200km/h todellista.
Ajat ihan rauhassa täysiä vakiolla sellaisella ja katsotaan mitä mittarini näyttää. - Jutustelija1
Jutustelija2 kirjoitti:
Ei se mäntä yhtäkkiä hajoa vaan väljistyy ja lopulta ei kestä enää. Siksi sitä mäntää pitää vaihtaa useasti. Eikä se alusta yhtäkkiä hajoa, yleensä syy löytyy omistajan huolloista ja ajotavoista. Vaikka aloittaja on kokeillut 250 2T niin eihän se tarkoita että hän osaisi ajaa sitä.
Enpä ole pahemmin joutunut mäntiä vaihtelemaan omassa ajossa olleista vaikka tunteja on tullut aivan mukavasti. Eli kai se on se varovainen lämmitys ennen ajoa ja rääkkiä yhdistettynä rakastavaan sisään ajoon ja järkevään koneen käyttöön.
Ja voit uskoa että kaikilla pyörilläni on aina ajettu sen mitä ne kulkevat eli mistään käytön puutteesta asia ei johdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023