Tiedoksenne, että nykyään kaikki passitetaan ensin automaatille, joka kyselee kaikenlaista ja ottaa kuvan.
Tämän jälkeen porukka jaetaan kahteen jonoon sen perusteella tulostaako kone paperiin ruksin vai ei.
Ruksittomat laitetaan jonoon, jonka päässä virkailija tenttaa vielä kerran, kuvaa ja ottaa sormenjäljet.
Ruksilliset puolestaan ohjataan nopeampaan jonoon, jossa virkailija vain tenttaa.
Ruksittomat ovat heitä, jotka tulevat maahan ekan kerran tai passin uusimisen jälkeen.
Ruksillisilla on ollut sama passi kuin aiemmalla kerralla.
Olkaa varuillanne ja seuratkaa tarkkaan ohjeita, jotta ette jonota turhaan väärässä jonossa siinä hitonmoisessa ruuhkassa, joka JFK:lla on ainakin Finnairin lennon saapumisen aikaan. Ja pitäkää paikastanne kiinni jonossa, innokkaita etuilijoita riittää!
Uusi maahantulokäytäntö JFK:llä
6
420
Vastaukset
- AY5
Vanha juttu. Johan ESTA automaatit on ollu käytössä 3-4 vuotta Jenkeissä. Tarkennetaan sen verran että kaikki ESTA matkustajat EIVÄT mene ensin automaateille, vaan ne jotka tulevat ekaa kertaa jenkkeihin tai taskussa on uusi passi, menevät sinne normi passijonoon kiinalaisten ja latinoiden joukkoon. USA saavuttaessa on 4 eri passijonoa. USA kansalaiset, Global Entry, ESTA ja muut. Lopuksi vielä että jos menet ESTA jonoon, tullikaavaketta ei tarvitse koneessa täyttää.
- fdsk
Keväällä ainakin LAXissa ohjattiin nyt kaikki matkustajat automaattisesti automaatille, välittämättä kansallisuudesta tai onko passi uusi vai ei. Automaatti tietysti tulosti uuden passin haltijalle rastin, mutta virkailijan ei tarvinnut enää ottaa erikseen kuvia eikä sormenjälkiä. Tullikaavake ei liity ESTAan mitenkään, koska se koskee mukana kulkevaa tavaraa ja ESTA liittyy henkilöön itseensä. Eli pitää täyttää.
- AY5
Ainakin kahdella viime kerralla olen mennyt läpi ilman käsinkirjoitettua tullikaavaketta. Viimeksi näin kesäkuussa MIA kentällä. Siinähän ne automaatilla kysytään samat kysymykset kuin paperisessa versiossa. Viime vuonna Jenkeissä käydessä täytin koneessa tullikaavakkeen mutta ihmettelin kun passintarkastaja ei ollut siitä ollenkaan kiinnostunut eikä lyönyt siihen leimaa. Tullivirkailija ei myöskään halunnut sitä käsinkirjoitettua versiota vaan automaatin tulostaman paperilapun.
- fdsk
Jaa no joo, samat kysymyksethän siinä automaatissa tosiaan oli, nyt kun aloin muistelemaan. Olisi saattanut mennä läpi lappua täyttämättäkin.
- Cornerstone
Kaksi vuotta sitten Chicagossa mentiin ensin automaatille,vuosi sitten Detroitissa mentiin ensin automaatiile,tänä vuonna Bostonissa mentiin ensin automaatille.Joten onko tässä mitään uutta?
- NewYork140702082017
14.7 n. klo 22:00 saavuttiin JFKn kentälle. Jonot olivat karseat. Jonotetiin yli 2h. maahantulotarkastukseen. Virkailjat kyselivät oliko ensimmäistä kertaa Estalla liikenteessä jos oli,niin joutui siihen pitkään jonoon... Varokaa kyyti huijareita ja käyttäkää vain keltaisia takseja jotka löytyvät kun maahantulotarkastuksen jälkeen poistuu ulos vasemalle. Meille huijari löi lapun käteen ja ilmoitti, että tässä on taksin vuoronumero ja tämä tarvitaan jotta saa kyydin. Tämän jälkeen toinen huijari tuli ohjamaan sivumalle "shuttle" kyytiin. Hintaa yrittivät kiskoa 145$ kyydistä brooklyniin joka on manhattanin matkan varrella. kyselin hinnan perusteluja ja ilmoittivat, että keltainen taksi maksaa 40$/henkilö ja taksit ajavat vain manhattanille eikä brooklyniin. Laskivat kyytihinnan 100$, mutta menimme keltaisten taksien jonoon ja kyyti maksoi (kaksi aikuista 2 lasta) 35€ 3$ tippi.. Jos new yorkissa käyttää ahkerasti metroa, tällöin kannattaa hankkia 7 päivän unlimited metrokortti joka maksaa 33€/henkilö elikä noin 29€. Single tiketti metrossa maksaa 3$ ja taisi olla voimassa 2h. Eli jos viipyy reisussa pitenpää niin ehdottomasti tuo 7 päivän unlmited metrokortti kannattaa ostaa.. Metrolla oli helppo liikkua Jos joku on kiinnostunut kuinka paljon aikaa menee manhattanilta jfk:lle metrolla niin arkipäivänä klo 15:00 East Broaway asemalta yhdellä vaihdolla kesti noin 40min kun päästiin Airtrainiin ( Jos hotelli on syvemmällä manhattanilla kannataa reilusti varata aikaa..koska jos hyppää väärään metroon tällöin voi aikaa palaa...) Taksi olisi yksi vaihtoehto, mutta ruuhkat voivat olla melkoisia, tästä kokemuspohjainen tilanne kun mentiin megabusilla neworkista -->Washington dc:n. Lincolin tunnelissa istuttiin 1.5h ja oltiin edetty n. 1km.
Ihmiset auliisti neuvoivat mihin metroon piti hypätä kun meni JFKlle. Noita A-metroja oli kaksi kappaletta ja toinen ajoi vain JFK/ Airtrain asemalle. Airtrain maksoi 5$/henkilö ja sillä kyyti kesti n. 10min lentokentälle/ terminaali 1:een. Maastapoistuminen / checkin sekä maastalähtö turvatarkastus kesti n. 30min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 453153
Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai683143Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist302805Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1572706- 252069
En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛101723Sinä se vaan jaksat
Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et231347Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run111330- 151286
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?31227