Pakukuskille 11egeä tunti, hetkinen?

huijaustako_

Huomasitteko mollissa huijarin joka maksaa alle TES palkan pakukuskille? 11€/h kun AKT TES kertoo seuraavaa;

Henkilöautonkuljettaja, pakettiautonkuljettaja ja traktorinkuljettaja

alle 4 vuotta
12,81€/h

https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_2_2017.pdf

Pakettiautonkuljettaja, Lucky-Arzka Oy, Espoo

http://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9304677?locations=Helsinki&locations=Espoo&professions=8322&professions=9333&professions=9334&announced=0&leasing=0&english=false&sort=1

21

3649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SisuMäättä

      Noh....minä olen valmis unelmahommaan roskakuskiksi 10,-/h ilman mitään lisiä. Minua ei vaan palkata koska roskiskuskit mollaavt alaansa ettei tule uusia kuljettajia. Simppeliä eiks jep

    • Allahhahhahhaa
      • Araz

        Ballack Araz Sharif

        SYNTYNYT 1979, ASUINPAIKKA UUSIMAA

        UUSIMMAT TIEDOT

        Sija 2015: 2380
        Ansiotulo 2015: 454 690 €
        Pääomatulo 2015: 7 696 €
        Veroprosentti 2015: 47 %
        Ansio- ja pääomatulot 2015: 462 387 € 19 ×
        Verokoneessa tuloja yhteensä: 1 121 564


    • pakullaparempi

      Onko Ballack alkanut pakettiautonkuljettajaksi ? Tekee ilmeisesti aika paljon yli- ja yötöitä.

    • Ball

      Ballack on ahkera poika

    • SisuMäättä

      Noh....tekemällä 20 % töitä saa 100 % palkkaa kiitos YTK Simppeliä eiks jep :d

      • LopetaJoValehtelu

        Yhä edelleenkään et 20 prosentin työllä saa täyttä palkkaa. Ensinnäkään Ytkeikä mikään muukaan työttömyyskassa ei maksa PALKKAA vaan KORVAUKSIA! TyöttömyysKORVAUS ei koskaan ole sama kuin täysi palkka. Työttömänä jonkin verran työtä tekemällä eli sovitellulla päivärahalla voit saada kuukaudessa enemmän tuloja kuin pelkällä työttömyyskorvauksella.


    • RaakaAineKuski

      SisuMäättä tai oliko se Sisu-Mätä voi ei taasko se sinun kirjoittelu monilla nimimerkeillä alkaa. Se järjettömien, kirjoitusvirheitä täynnä olevien möläytysten suoltaminen tälle foorumille . Me roskakuskit emme ole koskaan haukkuneet omia töitä. Meillä on niin hyvät duunit,että niistä ei tarvitse edes keskustella.Ei kehua,eikä haukkua. Porukka ei vaihdu.Kaikki viihtyvät eläkkeelle asti.
      Luuletko,että Jäte/materiaalien kierrätysalalla pätee tuo sinun kulunut fraasi töitä 20% palkkaa 100% Kiitos YTK. Voin kertoa,että sitä ei kannata ainakaan työhaastattelussa mainita. Olet kyllä sellainen reppana (olethan itsekin todennut,ettet omaa 50 v.päivää tule näkemään) Ei taitaisi
      olla edes munaa näihin hommiin sinulla , eli ei löydy sitä ruista ranteista ja reipasta asennetta.
      Nopeat jalatkin on hyvä lisä jos ansioille meinaat päästä.

    • AsioillaMontapuolta

      Pakukuskille 11 egeä tunti hetkinen? Olisit nyt laittanut jonkun linkin mikä firma jne?
      Kun et tarkentanut niin hemmetin vaikea kommentoida. Onko kyseinen työnantaja työantajaliiton jäsen vai ns. työnantaja liittoihin kuulumaton yritys ? Onko kyseessä edes kuljetusyritys vai jonkun kukkakaupan lähetti kuskin homma? Maksaako jokaisen mamun perustama pizzeria pitsalähetille 12.81 tunti. Vaihdan rekkahommat heti pizza hommiin jos näin on. Jotta asialinjalla pysytään niin pakukuskin työehtosopimuksessa voi työksi merkitty varastomies. Varsinkin jos osa työstä on varastotyötä. Tällöinhän 11 egeä on varsin
      kelpo palkka varastomies/autonkuljettajan työstä. Itse olen ollut nuorena 6.5 eur/tunti varastossa.

    • ThinkAboutThis

      Pakukuskille 11 egeä tunti? no mitä sitten ! Onhan kai suomalaisella peruskoulunkäyneellä aivot tallella. Jos palkka tuntuu pieneltä niin jätetään väliin Se ainakin on hyvin rehellistä,että sanotaan tuntipalkka suoraan kiertelemättä ja kaartelematta.Suomessa ei ole minimipalkkaa määritetty
      kuten monissa muissa maissa hyvä vai huono asia en ota kantaa siihen. Pakuhommia on niin monenlaisia. Jos suurin osa työpäivää on perseen rapsutusta ja nenän kaivamista,ohikulkevien tyttöjen arviointia missikisatyyliin niin 11 euroa on jo liian suuri korvaus tuosta lorvimisesta.
      Näitä armeijaan lähtöä odottavia finninaamoja kyllä riittää. 11 euroa on luxusta iskän päivärahojen lisäksi.

      • Politruck

        >Suomessa ei ole minimipalkkaa määritetty
        kuten monissa muissa maissa hyvä vai huono asia en ota kantaa siihen. <

        Vanha keskusteluketju mutta kommentoin kuitenkin sen, että jokaisen alan tyehtosopimuksessa on määritelty minimipalkka. Se on mksettava vähintään. Kukaan ei tietenkään estä maksamasta enemmänkin. Urakka,-provikka,-kilometri,-tai läpituntipalkkaus ei ole tyehtosopimuksen mukainen palkka.


    • Käkriäinen

      Just näin jaloilla äänestetään eli valitaan. Koko viestiketju on Vanhan kunnon Bussissa hepun junailema. Ensimmäinen kommentti ja sitten Sisumäätän jutut on ihan samasta pääkopasta. Surullista ,mutta totta. Kaikkihan sen huomaa. Sanojen rytmitys ja puhetyyli. Surullista ,mutta totta. Jos olette oikeita kuljetusalan ammattilaisia niin teette isänmaallisen teon kun ette kommentoi ollenkaan koko asiaa.

    • Sikaisäntä

      Mä maksan pakukuskeilleni 8€/h läpitunnit. Jos valittaa niin maantietä riittää käveltäväksi.

      • MaksamaanJoudut

        Sinulta on helppo lakiteitse hakea maksamatta jättäämäsi palkat. Akt hoitaa homman puolestasi. Ytk ei.


    • HernettäNenään

      Taidat maksaa ihan liikaa. Ne notkuu huoltoasemien baareissa,vie paketit väärin ja kolhivat vielä tuliterän Sprinterin ihan paskaksi vaikka ei ole edes ahtaita toimituspaikkoja. Meitin virmassa ollaan maksettu 7 eur /tunti ja hyvin on saatu kuskeja sellaisia armeijan alkamista odottavia pojan koltiaisia.Heille se pääasia on,että saa ajaa mersulla pitkää päivää ja mahdollisimman kauas.
      Palkka on sitten se kiva bonus ajamisen päälle. Tyytyväisiä ovat olleet.

    • Amanj

      Menisit töihin 11€/h olisi parempi kuin istuisit kotona tietokoneen ääressä ja odottaa että kuukausi vaihtuu että saisit meidän verorahoja , jos tiedät mistä mä puhun ;) ja mä oon lucky-arazkalla ollu töissä monta vuotta ja hän maksaa hyvin hänen työntekijöille, ja minä en ole tyhmä jos hän maksais minulle huonon palkan niin jättäisin sen firman kauan sitten , ja sä tiedät että sun kaveritkin tienaa aika hyvin ;)

      • Ahkerat.Heput

        Ukrainasta on tulioita vaikka kuinkapaljon 7,80€/h


      • MikäKummajainen
        Ahkerat.Heput kirjoitti:

        Ukrainasta on tulioita vaikka kuinkapaljon 7,80€/h

        Mikä tai kuka on tulio?? Onko niitä muuallakin kuin Ukrainassa?


    • Ulkohuussi

      Kait se asuttavaa mallia paketti biili, kalliit on vuokrat eteläs?

    • UusiYritysParempiOnni

      Ihmeellistä,mutta näköjään mahdollista,että aivan asiallinen viestini joka ei sisältänyt mitään rasistista tai jotain kansanryhmää arvostelevaa tekstiä poistettiin eilen tältä foorumilta. Ahkerat.Heput kirjoitti ,että Ukrainasta on tulijoita 7.80 eur/ h tänne kylmään Suomeen. Mistä tämä kirjoittaja keksi tämän 7.80 eur /h ? Ukrainasta ei tulla turistiviisumilla töihin ,vaan kyllä se työpaikka pitää olla jo etukäteen hankittu jotta saa työluvan tänne. Lisäksi pitäisi olla edes jonkin asteinen kielitaito edes englannin. En usko ,että kukaan suomalainen yrittäjä antaa satojen tuhansien arvoista yhdistelmää Ukrainalaiselle kuskille,varsinkin kun Ukrainassa tuskin on Eu säädösten mukaista kuljettajien ammattipätevyyskoulutusta. Tietääkseni täällä sellaista voi saada lähinnä suomen ja ruotsin kielellä. Olen edelleen sitä mieltä ,että suomalainen yrittäjä palkkaa mieluiten aina suomalaisen kuljettajan jo ihan sen vuoksi että hommat sujuisivat ammattitaidolla. Ja koska tämän viestiketjun aiheena oli nimenomaan pakukuskien työ johon ei tarvita ammattipätevyyskoulutusta niin kuitenkin hyvällä kielitaidolla on valtava merkitys kun pakettiautonkuljettajat yleensä joutuvat kommunikoimaan paljon enemmän asiakkaiden kanssa kuin esimerkiksi maansiirtoautonkuljettajat tai rekkamiehet.

    • Tilastonikkari

      Pakukuskille 11 eur/tunnista. Ihan käypä palkka ja todella oikeudenmukainen. Jos uusilla mitoilla varustetun täysperärekan kuljettaja saa 14-15 euroa niin on todellakin oikeudenmukaista ,että pakukuskin ja yhdistelmäkuskin välillä on edes pienen pieni hajurako palkkauksessa. Sillä onhan vastuu kuormasta ja autosta ihan eritasolla ja työmäärä aivan eritasolla. Sitä mieltä olen ,että palkkausasiat ovat ihan poskellaan Jos Toyota Proacein kuljettaja saa lähes samanpalkan kuin uusilla painoilla ja mitoilla varustettu täysperäyhdistelmänkuljettaja tänä päivänä. Eihän tuo ammattimainen pakettiauto puoli ole edes mitenkään merkittävä ala nykyään. Firmat naamioivat ne lähettiautoiksi tai muuksi epämääräiseksi kalustoksi. Melko vähän näkee nälkäraameilla varustettuja pakettiautoja liikenteessä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe