Koulutuskonserni=salpaus+lamk

Minä_vaan12

Sain potkut konsernista yt:ssä..sen jälkeen en ole päässyt elämään kiinni. Olin hyvä työntekijä, mutta erehdyin kritisoimaan laiskoja/kouluttautumattomia työntekijöitä tai sitten johtajien sukulaisia/hyväkerho-väkeä.Elämältä meni pohja ja mietin koko ajan, onko tässä mitään järkeä..jättänyt kymmeniä työhakemuksia, mutta ei tärppää, kun ei suhteita..olen joutunut toimeentulotukien turviin ja myynyt kämppäni, että varmaan pitää päättää päiväni, kun ei saa töitä ja rahaa ei ole..eli kiitti vitusti suosikit/kouluttamattomat siipeilijät..ja se hra tj. sekä se siipeilijäkaarti..toivottavasti tuntuu sydämessä..tääkin viesti poistetaan varmaan täältä, ettei tule keneĺlekään hyväosaiselle paha mieli

25

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just_niinvaan

      Näin se vaan menee nykyaikana...ei tarvii koulutusta, kun kuuluu oikeaan piiriin joko poliittisesti tai uskonnollisesti..

    • joloyhiuui

      Ammattitaidottomat opettajat/ohjaajat siellä tuntuu olevan. Kysyvät todella outoja. Onko aivotoimintaa heillä ollenkaan?

      • M.Tokola

        Aivottomat on nyt vihdoin potkittu pois. Yhtä fiksut kuin minä saivat jäädä:)


    • Lahtionpaskakaupunki

      Yritääkö tätä ketju olla joku vitsi vakavasta asiasta? Konsernihan suuremmoiseksi onneksi kaatui valtion toimien vuoksi n 3 v sitten, oli todella hullua hyväveli meininkiä aiemmin, sietäsi vieläkin poliisin tutkia. Salpauksessa kai nykyään saa paperit kirjekurssina kuten kai lamkissakin, rahat menneet turhiin rakennusvuokriin ja korjauksiin. Mut hei Lahdessa Suomen alhaisin korkeakoulutettujen määrä ja suurin työttömyys, jotta ei kai voi enempää vaatia kouluiltkaan Suomen Gotham!

    • Kusetakaupunkilaistavai

      No lahden poliitikot molempia pyörittää.
      Hassua, että samoja päätöksiä molemmissa.
      Mutta eikös yleensä ole tapana, että johtaja eroaa, kun hommat menee mönkään?
      Miksi Lahdessa ei näin toimita vaikka Salpauksen toimitusjohtajan ja rehtorin suhteen?
      Eikö millään ole politiikoille väliä?
      Toiminta saa olla vaikka kuinka huonoa, kunhan suihkulähteellä käydään, mutta toimitusjohtaja ja rehtori ei ymmärrä erota.

      • M.Tokola

        Miksi minun pitäisi erota? Katso mitkä säästöt olen saanut aikaan?
        Minua ei voi kukaan erottaa !


      • Anonyymi

        No voikkaan ja opettajathan ne ovat suurin kuluerä.
        Ei kun kenkää tasaisesti kaikille, niin pysyvät Herranuhteessa.
        Eikös tuolla sivistassa näin olla vähän suunniteltu, jotta opettajat pysyvät hiljaa, jos töissä haluavat olla.
        Lahden poliitikot puolueista riippumatta samaa mieltä.
        Opettajat suurin kulu, josta päästävä eroon.
        Kyllä kansa sietää.


    • Opastettunatutkinto

      No ei nykyään tarvii enää opettaa kaikkia oppilaita.
      Henkilökohtainen opinpolku tarkoittaa myös opetettavia asioita ja tekeekö millä arvosteluasteikon tasolla opinnot (1-5).
      Mikäli oppilas valitsee 1 tason, ei häntä tarvii opettaa ja ei kun top:iin ja 4-6 viikon päästä näyttö. Näytön saa aina läpi, kun 1 arvosana tarkoittaa, että osaa ohjattuna ja neivottuna tehdä näytössä arvioitavan asian.
      Aina siis pääsee läpi.
      Koulussa ei ole pakko olla, kunhan "osaamisen" osoittaa näytössä.

      • Anonyymi

        Siis 1 arvosanoilla valmistuva on saanut paperit autettuna. Ei tunnu kovalta ammatilliselta osaajalta.


    • Ränttylä

      Niin, on surullista, kun suojatyökeskusta supistetaan. Iso mure tulee, jos ei ole ennen suojatyötä toiminut oikeassa työpaikassa. Tämän johdosta kunnallisessatyöpaikkassa ei saisi olla yhtäjaksoisesti töissä 5 vuotta pidempää. Ihan vaan työntekijän omanedun vuoksi. Sitä meinaan laitostuu aika nopeasti ja sitten ei enään pääse oikeisiin töihin.

    • Anonyymi

      Miksi Salpaus ei tee koulutuksia kurssimuodossa. Alkaa ja loppuu tiettyyn aikaan. Väliaika oppilast topissa. Miksi edes yrittää päivittäistä opetusta järjestää, niin last seesonia että.

      Opettajatkin voidaan osa-aikaistaa vain kurssien pitoajalle tai ostaa ulkopuolelta.
      Nyt opettajat 2/3 ajasta valmistelee ja käy toppi paikoilla.
      Opettajat pois. Ohjaajat käymään toppipaikoilla ja koulutukset lyhyiksi kursseiksi.
      Järki käteen ja ostoksille.

      • Anonyymi

        Suunnitelmissa on että opetustilanteet kuvataan videolle ja näytetään niitä opetuskokoinaisuuksissa. Näin säästetään koko opettajien palkat. Tosin niin noita videoita pitää päivittää noin 5 vuoden välein

        Rehtori Päivi Saarelainen


      • Anonyymi

        Kiinassa jo tehdään näin.


      • Anonyymi

        Joo ja suoritukset vain kirjataan, ilman kursseja. Näin maksimoidaan koulun voitto ja johtajien prosenttiosuudet tuloksesta.


      • Anonyymi

        Mitä valitatte, pääasia et näyttää hyvältä ja koulu tuottaa voittoa lahdelle.


      • Anonyymi

        No kyseleehän se opettaja kuitenkin, että minkä numeron haluaisi.
        Saa itse päättää numeronsa, sehän on hyvä asia.


    • Anonyymi

      Salpaus tuottaa voittoa, valtion maksamilla rahoilla.
      Voitto mahdollista vain henkilöstöä irtisanomalla ja lomarahoja yms. palkka kustannuksia vähentämällä.
      Paras tapa pitää vain määräaikaisia ja osapäiväisiä opettajia.
      Kuukausipalkkaiset ja täysipäiväiset opettajat on ajalta ennen sotia.
      Parasta olisi jos opettajat voisi ostaa kurssikohtaisesti eikä ne olisi salpauksen kirjoilla ollenkaan.
      Nim. Tehokkuuslaskija yrityksissä.

      • Anonyymi

        Tulevaisuudessa kurssit kuvataan videolle, jotka oppilaat voivat katsoa kotona ja suorittaa omatoimisesti tehtävät. Näin saadaan merkittävät säästöt ja opettajia tarvitaan entistä vähemmän

        Rehtori Päivi Saarelainen


    • Anonyymi

      Miksi salpauksessa pidetään 1-2 ihmisen oppitunteja, kun muut ryhmästä boikotoivat?
      Kuitenkin, kun joudutaan lopuille 23 oppilaalle järjestämään sama opetus myöhemmin uudestaan.
      Vai saako sittenkin kaikki kursseista suoritukset vaikka tunneilla ei käykkään?
      Miksi opetusta yleensä järjestetään, jos osallistujia vain kourallinen?
      Ei KOVIN TALOUDELLISTA OSAAMISTA.

      • Anonyymi

        Opetus siis järjestetään valmiiksi nauhoitetuilla videoilla, joten kustannukset opetuksen järjestämisestä ovat minimissä

        Rehtori Päivi Saarelainen


      • Anonyymi

        No kun nää opettajat ei osaa mitään sähköistä video yms. Nykyaikaista opetustapaa käyttää.
        Paperilla saadaan aika monessa alassa materiaali.
        Ollaan pyydetty mm. Videoita niin sit powerpointit laitetaan sähköiseksi "esityksesksi" ja nyt on salpauksessa sähköistä opetusta.
        Tosi ala-arvoista.
        Se tulostettukin powerin slide on jopa parempi kuin joku esitys jossain elsa moodlessa, joka ihan käyttökelvoton.

        Salpauksessa on todella "ajanmukaiset" opetusmenetelmät.


      • Anonyymi

        Oppilaat voivat itse jatkossa käynnistää nämä opetusvideot laitteista eli opettajia ei jatkossa tarvita. Tarkoituksena kyllä on myös jatkossa että oppilaat katsoisivat nämä jatkossa omalta laitteeltaan eikä turhaan kokoonnuttaisi enään kalliisiin kiinteistöihin

        Rehtori Päivi Saarelainen


    • Anonyymi

      Miksi lamk loppuu ja muuttuu yhteisyritykseksi lappeenrannan kanssa.
      Henkilökuntaa varmaan vähennetään runsaasti?

      • Anonyymi

        On jo vähentynyt runsaasti kun palvelut siirrettiin yliopiston kirjoille


    • Anonyymi

      Mitäs salpaus? Paljonko nyt lähtee 30? 40?

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe