Sapatilla meuhkaavat luulevat pääsevänsä Taivaaseen koska vain he kehuvat pystyväsä noudattamaan kymmentä käskyä nimenomaan sapatin hengessä.
He myös uskovat harhaoppisesti että sapatti olisi sinetti ja peräti luomisen muistomerkki.
Jeesus ei kehoittanut palvomaan sapattia.
Raamatussa luomisen muistomerkki (Jumalan oma kuva) on ihminen
"Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät".
Kuka pystyy noudattamaan kymmentä käskyä?
99
708
Vastaukset
- UusiLiitto
Uusi testamentti erottaa kristityt ja juutalaiset sekä 7. päivän adventistit toisistaan, koska kristittyjen mukaan se kertoo uudesta liitosta Jumalan ja ihmisten välillä, liitosta jonka Jeesus avasi ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan koskemaan kaikkia maailman ihmisiä. Uuden testamentin tärkein sanoma onkin evankeliumi eli ilosanoma Jeesuksesta ihmiskunnan pelastajana eikä sapatti.
Jälleen yksi aloitus sapatin vastustajilta, joka vain kertoo siitä kuka täällä eniten meuhkaa ja kiihkoilee.
Sapatilla meuhkaajat eivät usko pääsevänsä taivaaseen sapattia noudattamalla. Jos me armosta pelastetut rakastamme Jeesusta, me noudatamme Jumalan käskyjä:
"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." (Joh. 14:15)
Sinetistä en tiedä, mutta tietenkin sapatti on luomisen muistomerkki:
"Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi sapatinpäivän ja pyhitti sen." 2. Moos. 20:11
Sapattia ei kukaan palvo, sitä vietetään käskyn mukaan.
>> Uuden testamentin tärkein sanoma onkin evankeliumi eli ilosanoma Jeesuksesta ihmiskunnan pelastajana eikä sapatti. <<
Se että tärkein sanoma on Jeesus, ei tarkoita että saa rikkoa kymmentä käskyä rikkomalla sapattia.Huomioippa se että neljäs julkilausuma, tai käsky on muodossa: "Muista pyhittää lepopäivä (sapatti)", eikä muodossa "Älä jätä pyhittämättä lepopäivää". Jeesus on tie Jumalan luo, ei laki.
"Sapattia ei kukaan palvo, sitä vietetään käskyn mukaan."
- Adventistien kultti, tai lahko palvoo sitä.
"Sinetistä en tiedä, mutta tietenkin sapatti on luomisen muistomerkki:
"Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi sapatinpäivän ja pyhitti sen." 2. Moos. 20:11"
- Ei niin minkäänlaista mainintaa sineteistä tai muistomerkeistä.George_L kirjoitti:
Huomioippa se että neljäs julkilausuma, tai käsky on muodossa: "Muista pyhittää lepopäivä (sapatti)", eikä muodossa "Älä jätä pyhittämättä lepopäivää". Jeesus on tie Jumalan luo, ei laki.
"Sapattia ei kukaan palvo, sitä vietetään käskyn mukaan."
- Adventistien kultti, tai lahko palvoo sitä.
"Sinetistä en tiedä, mutta tietenkin sapatti on luomisen muistomerkki:
"Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi sapatinpäivän ja pyhitti sen." 2. Moos. 20:11"
- Ei niin minkäänlaista mainintaa sineteistä tai muistomerkeistä.Muista pyhittää sapatinpäivä tatkoittaa tismalleen samaa kuin että älä jätä pyhittämättä sapatinpäivää. Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Kukaan ei palvo sapattia, sitä vietetään käskyn mukaan. "Sillä kuutena päivänä..." tarkoittaa todellakin että sapatti on luomisen muistomerkki.
Kristitty.net kirjoitti:
Muista pyhittää sapatinpäivä tatkoittaa tismalleen samaa kuin että älä jätä pyhittämättä sapatinpäivää. Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Kukaan ei palvo sapattia, sitä vietetään käskyn mukaan. "Sillä kuutena päivänä..." tarkoittaa todellakin että sapatti on luomisen muistomerkki.
"Muista pyhittää sapatinpäivä tatkoittaa tismalleen samaa kuin että älä jätä pyhittämättä sapatinpäivää."
- No ei se kyllä tismalleen tarkoita samaa. On aivan eri asia sanoa että: "ÄLÄ!" kuin "Muista".
"Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. "
Sekö tarkoittaa sitten sitä että lakia on pakko yrittää noudattaa itse omin voimin, omavanhurskaasti? Miksi Jeesus, joka täytti lain, ei kelpaa?
""Sillä kuutena päivänä..." tarkoittaa todellakin että sapatti on luomisen muistomerkki."
- Miksi muistella vanhaa luomista, kun uusi luominen ja toinen luomisviikko on alkanut? Tällä kertaa luomisjärjestys on vain päinvastainen: ensin luodaan uudet ihmiset ja vasta sitten uudet taivaat ja uusi maa.
- Biblepost
Kristitty.net, sinä pilkkaaja ja jumalaton täällä meuhkaa. Sapattioppisi ei kuulu helluntailaisuuteen. Vaan sinä tuot sen tänne kiusataksesi uskovia. Etkä itsekään vietä sapattia, vaan teet sapattina ihan samaa kuin muinakin päivinä, meuhkaat täällä joutavia, vaikka Laki kieltää joutavien puhumisen sapattina.
Eikä Lakia ole pantu uskoville. Vaan Jeesuksen uskoville kuuluu ihan omat lait. Niin kuin on kirjoitettu: Kantakaa toistenne kuormia, niin täytätte Kristuksen Lain.
Kristuksen Laki ei ole sama kuin Mooseksen Laki. Kirjoituksissa Mooseksen Lakia kutsutaan Synnin ja Kuoleman Laiksi, kuoleman virka, joka oli kaiverrettu kiviin.
Uskoville kuuluu sana: Elämän Hengen Lakin on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman Laista, siis Mooseksen Laista. Elämän Hengen Laki on vapauttanut Jeesukseen uskovan Mooseksen Laista, juuri näistä kiviin kaiverretuista, myös sapattilaista, joka alkujaankin annettiin vain juutalaisille.
Kaikki israelilaiset, kaikki sukukunnat olivat koolla Siinain erämaassa kun Lain taulut ja Lakiliitto annettiin, mutta siellä eivät olleet koko maailman pakanakansat. Toki muukalaisia oli israelilaisten vedenkantajina ja puunhakkaajina, mutta eivät kaikki maailman pakanakansat. Jumala teki Lakiliiton näiden läsnä olleiden kesken niin , että liitto ulottui tuleviin sukupolviin.Sinun kolminaisuuden kieltämisesi ei kuulu kristinuskoon ollenkaan. Sapattina ei ole kielletty kirjoittaa nettifoorumille. Missä kohtaa Raamattua kielletään kirjoittamasta nettiin sapattina?
Opetat taas että kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Etkö ollenkaan ymmärrä kuinka älytöntä tuo on?
Jeesuksen mukaan lakia ei ole kumottu eikä laista katoa pieninkään piirto:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)- markku.lievonen
Kristitty.net kirjoitti:
Sinun kolminaisuuden kieltämisesi ei kuulu kristinuskoon ollenkaan. Sapattina ei ole kielletty kirjoittaa nettifoorumille. Missä kohtaa Raamattua kielletään kirjoittamasta nettiin sapattina?
Opetat taas että kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Etkö ollenkaan ymmärrä kuinka älytöntä tuo on?
Jeesuksen mukaan lakia ei ole kumottu eikä laista katoa pieninkään piirto:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)Tiedän ja ymmärrän, miten hurmiossasi lain täyttämisestä olet, mutta oletko koskaan syvällisemmin ajatellut mitä tämä ilmoitus tarkoittaa;
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Niin, ,mikä asia on sinulle esteenä, ettet voi luottaa ja uskoa, miten tuon yhden jakeen opetuksessa,.- jonka siis Jeesus opetti, niin sisältää KAIKEN mitä JUMALA ilmoitti kansalleen frofeettojen kautta ja itetenkin mitä JUMALAN laki pitää sisällään. Tuohon liittyen Jeesus on sapatin Herra.
Vai ymmärrätkö, ettei tuohon jakeen sisältöön liity vielä KAIKKI JUMALAN lait. mm sapatti. Vai narrasiko Jeesus ja ei siten kertonut koko totuutta, jonka sinä / adeventisit tiedätte. markku.lievonen kirjoitti:
Tiedän ja ymmärrän, miten hurmiossasi lain täyttämisestä olet, mutta oletko koskaan syvällisemmin ajatellut mitä tämä ilmoitus tarkoittaa;
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Niin, ,mikä asia on sinulle esteenä, ettet voi luottaa ja uskoa, miten tuon yhden jakeen opetuksessa,.- jonka siis Jeesus opetti, niin sisältää KAIKEN mitä JUMALA ilmoitti kansalleen frofeettojen kautta ja itetenkin mitä JUMALAN laki pitää sisällään. Tuohon liittyen Jeesus on sapatin Herra.
Vai ymmärrätkö, ettei tuohon jakeen sisältöön liity vielä KAIKKI JUMALAN lait. mm sapatti. Vai narrasiko Jeesus ja ei siten kertonut koko totuutta, jonka sinä / adeventisit tiedätte."Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jeesus sanoo kyllin selvästi että laista ei katoa pieninkään piirto, joten laki on edelleen voimassa.
Huomaa että Jeesus sanoo olevansa sapatin Herra, hän ei sano olevansa sunnuntain Herra.Kristitty.net kirjoitti:
"Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jeesus sanoo kyllin selvästi että laista ei katoa pieninkään piirto, joten laki on edelleen voimassa.
Huomaa että Jeesus sanoo olevansa sapatin Herra, hän ei sano olevansa sunnuntain Herra.Eli noudatat VT:n ohjeistusta KAIKIN tavoin?
Kristitty.net kirjoitti:
Tietysti.
Ruoka- ja pukeutumissääntöjä? Kerrohan, mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa Sinun kohdallasi.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Ruoka- ja pukeutumissääntöjä? Kerrohan, mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa Sinun kohdallasi.
Mitä se sinua liikuttaa mitä minä teen? Ruokasäädöksissä ei ole mitään vaikeaa, en syö äyriäisiä enkä sianlihaa tai eksoottisia eläimiä. Pukeutumissääntöjä ei hirveästi ole, en pukeudu naiseksi ja käytän tupsuja viittani kulmissa.
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä se sinua liikuttaa mitä minä teen? Ruokasäädöksissä ei ole mitään vaikeaa, en syö äyriäisiä enkä sianlihaa tai eksoottisia eläimiä. Pukeutumissääntöjä ei hirveästi ole, en pukeudu naiseksi ja käytän tupsuja viittani kulmissa.
"2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, 3 joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa. 4 -- 6 Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä. Sellaisia ovat kameli, tamaani ja jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia. 7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
9 "Saatte syödä kaikkia merien, järvien ja jokien eläimiä, joilla on evät ja suomut. 10 Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja; 11 ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista. 12 Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys.
13 "Inhotkaa ja karttakaa seuraavia siivekkäitä älkääkä syökö niiden lihaa, sillä ne ovat teille iljetys: kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka, 14 isohaarahaukka ja muut haarahaukat, 15 kaikki korpit, 16 strutsi, kehrääjä, lokki ja kaikki jalohaukat, 17 varpuspöllö, merimetso ja huuhkaja, 18 tornipöllö, pelikaani ja kalasääski, 19 kattohaikara ja muut haikarat sekä harjalintu ja lepakko.
20 "Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. 21 Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. 22 Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. 23 Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys."
Aika paljon ohjeistusta? Verta ilmeisesti et syö missään muodossa?
Ohjeistushan EI edes tuossa ole vielä kaikki?- markku.lievonen
Kristitty.net kirjoitti:
"Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jeesus sanoo kyllin selvästi että laista ei katoa pieninkään piirto, joten laki on edelleen voimassa.
Huomaa että Jeesus sanoo olevansa sapatin Herra, hän ei sano olevansa sunnuntain Herra."Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin.
Niin,- AIKUISEN OIKEESTI kysyn. Oletko koskaan ajatellut mitä Jeesus tässä opettaa?
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Siis tahdotko, ihmisten sinut, tappavan, varastavan omaisuuttasi, tehdä puolisosi huorin, ihmisten pilkata sinua, valehtelevan sinusta / antaa vääriä todistuksia jne...... YMMÄRRÄTKÖ, mitä Jeesus opettaa tuossa,- johon suppeaan opetukseen kuuluu KOKO RAAMATUN opetus. Laki ja profeetat.
Suosittelen sinullekin heittävän kaikki uskonnoillisuus opetuksineen pois ja tutkivan ilmoituksia kuin ensikertaa tutustuen niihin.
Ymmärrätkö, miten tuon jakeen sanoma on mielenuudistus ihmisessä. Lihallisuushan,- joka ei peri JUMALAN valtakuntaa teetättää toisille ihmisille sitä,- mitä ei toivo toisten ihmisten tekevän hänelle. Varastaa, tappaa jne........ Kristitty.net kirjoitti:
Mitä se sinua liikuttaa mitä minä teen? Ruokasäädöksissä ei ole mitään vaikeaa, en syö äyriäisiä enkä sianlihaa tai eksoottisia eläimiä. Pukeutumissääntöjä ei hirveästi ole, en pukeudu naiseksi ja käytän tupsuja viittani kulmissa.
Noudatatko muuten ohjeita kivityksestä?
"Sukupuolisuhteita koskevia lakeja
13 "Jos mies otettuaan itselleen vaimon ja maattuaan hänen kanssaan alkaa tuntea vaimoaan kohtaan vastenmielisyyttä, 14 esittää häntä vastaan perättömiä syytöksiä ja parjaa häntä sanoen: 'Minä otin tämän naisen vaimokseni, mutta kun makasin hänen kanssaan, huomasin, ettei hän ollut neitsyt', 15 tytön isän ja äidin on vietävä todiste tytön neitsyydestä portin luo kaupungin vanhimmille. 16 Tytön isän tulee sanoa vanhimmille: 'Minä annoin tyttäreni tuolle miehelle vaimoksi, mutta mies alkoi vihata häntä. 17 Hän on puhunut perättömiä ja väittää, ettei tyttö ollut neitsyt. Tässä on todistus tyttäreni neitsyydestä.' Sitten vanhempien tulee levittää veren tahrima vaate kaupungin vanhimpien eteen, 18 ja näiden on ruoskittava mies 19 ja määrättävä hänelle sakkoa sata hopeasekeliä, jotka annetaan tytön isälle, koska mies on mustannut koskemattoman israelilaisen tytön mainetta. Tyttö jääköön miehen vaimoksi, eikä mies saa koko elinaikanaan hylätä häntä.
20 "Jos taas miehen esittämä väite pitää paikkansa eikä voida näyttää toteen, että tyttö oli koskematon, 21 vanhimpien tulee viedä tyttö isänsä talon ovelle ja kaupungin miesten on kivitettävä hänet hengiltä; hän on harjoittanut haureutta ja tuottanut häpeää isänsä talolle ja koko Israelille. Hävittäkää paha keskuudestanne.
22 "Jos mies tavataan makaamasta toisen miehen vaimon kanssa, molemmat on surmattava, sekä nainen että mies, joka hänen kanssaan makasi. Hävittäkää paha keskuudestanne.
23 "Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa, 24 molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.
25 "Jos taas mies kohtaa toiselle kihlatun tytön kaupungin ulkopuolella, käy häneen käsiksi ja makaa hänet, mies on surmattava, 26 mutta tytölle ei saa tehdä mitään. Hän ei ole tehnyt syntiä, josta rangaistaan kuolemalla, sillä tapaus on verrattavissa siihen, että joku käy toisen kimppuun ja tappaa hänet. 27 Mies kohtasi kihlatun tytön asutuksen ulkopuolella, missä tytön avunhuutoja ei kuultu.
28 "Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään, 29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan."
Jos et, miksi et?InhottavaRealisti kirjoitti:
"2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, 3 joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa. 4 -- 6 Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä. Sellaisia ovat kameli, tamaani ja jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia. 7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
9 "Saatte syödä kaikkia merien, järvien ja jokien eläimiä, joilla on evät ja suomut. 10 Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja; 11 ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista. 12 Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys.
13 "Inhotkaa ja karttakaa seuraavia siivekkäitä älkääkä syökö niiden lihaa, sillä ne ovat teille iljetys: kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka, 14 isohaarahaukka ja muut haarahaukat, 15 kaikki korpit, 16 strutsi, kehrääjä, lokki ja kaikki jalohaukat, 17 varpuspöllö, merimetso ja huuhkaja, 18 tornipöllö, pelikaani ja kalasääski, 19 kattohaikara ja muut haikarat sekä harjalintu ja lepakko.
20 "Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. 21 Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. 22 Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. 23 Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys."
Aika paljon ohjeistusta? Verta ilmeisesti et syö missään muodossa?
Ohjeistushan EI edes tuossa ole vielä kaikki?En tietenkään syö verta. Noissa ruokasäädöksissä ei ole paljoakaan ohjeistusta, jos jaksaa lukea ajatuksella. Suomessa pärjää hyvin kun välttää sianlihaa ja äyriäisiä. Miksi otat tämän asian esille? Ovatko ruokasäädökset mielestäsi kohtuuttomia tai liian vaikeita tai mahdottomia meidän noudattaa?
Jeesuksen opetuksen mukaan se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Voimme seurata siis Jeesuksen opetusta tässä kivitysasiassa.markku.lievonen kirjoitti:
"Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin.
Niin,- AIKUISEN OIKEESTI kysyn. Oletko koskaan ajatellut mitä Jeesus tässä opettaa?
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Siis tahdotko, ihmisten sinut, tappavan, varastavan omaisuuttasi, tehdä puolisosi huorin, ihmisten pilkata sinua, valehtelevan sinusta / antaa vääriä todistuksia jne...... YMMÄRRÄTKÖ, mitä Jeesus opettaa tuossa,- johon suppeaan opetukseen kuuluu KOKO RAAMATUN opetus. Laki ja profeetat.
Suosittelen sinullekin heittävän kaikki uskonnoillisuus opetuksineen pois ja tutkivan ilmoituksia kuin ensikertaa tutustuen niihin.
Ymmärrätkö, miten tuon jakeen sanoma on mielenuudistus ihmisessä. Lihallisuushan,- joka ei peri JUMALAN valtakuntaa teetättää toisille ihmisille sitä,- mitä ei toivo toisten ihmisten tekevän hänelle. Varastaa, tappaa jne........Edelleen "tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut lain käskyt on kumottu. Ymmärrätkö mitään Jeesus tarkoittaa kun hän sanoo ettei ole tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto?
Kristitty.net kirjoitti:
En tietenkään syö verta. Noissa ruokasäädöksissä ei ole paljoakaan ohjeistusta, jos jaksaa lukea ajatuksella. Suomessa pärjää hyvin kun välttää sianlihaa ja äyriäisiä. Miksi otat tämän asian esille? Ovatko ruokasäädökset mielestäsi kohtuuttomia tai liian vaikeita tai mahdottomia meidän noudattaa?
Jeesuksen opetuksen mukaan se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Voimme seurata siis Jeesuksen opetusta tässä kivitysasiassa.Höpötät. Noudatat Jeesuksen SUORAA ohjetta yhdessä kohti ja toisessa et? Valikoivaa.
Tai, olet vain trolli.InhottavaRealisti kirjoitti:
Höpötät. Noudatat Jeesuksen SUORAA ohjetta yhdessä kohti ja toisessa et? Valikoivaa.
Tai, olet vain trolli.Mitä ohjetta en ole mukamas noudattanut? En mitään mitään valikoi. Kristityt jotka jakavat käskyt seremonia- ja moraalilakeihin valikoivat käskyjä mielivaltaisesti. Minä noudatan Mooseksen lakia kokonaisuudessaan. En ole mikään trolli. Jeesus ei kivittänyt aviorikoksesta tavattua naista, miksi meidän pitäisi?
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä ohjetta en ole mukamas noudattanut? En mitään mitään valikoi. Kristityt jotka jakavat käskyt seremonia- ja moraalilakeihin valikoivat käskyjä mielivaltaisesti. Minä noudatan Mooseksen lakia kokonaisuudessaan. En ole mikään trolli. Jeesus ei kivittänyt aviorikoksesta tavattua naista, miksi meidän pitäisi?
Jos olet sitä mieltä, että myös VT:n säännöksdet ovat voimassa, et ole kaikkien täällä keskustelevien mielestä kristitty. Minulle asialla ei ole merkitystä, sillä minä tiedän ihmismielen luoneen säännöt. Ne on vain laitettu Jumalan piikkiin.
Kristitty.net kirjoitti:
"Tämä on laki ja profeetat" ei tarkoita että kaikki muut käskyt on kumottu. Silloinhan kristitty saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jeesus sanoo kyllin selvästi että laista ei katoa pieninkään piirto, joten laki on edelleen voimassa.
Huomaa että Jeesus sanoo olevansa sapatin Herra, hän ei sano olevansa sunnuntain Herra.Sunnuntai ei ole sapatin korvaaja, sunnuntai on pyhäpäivä ihan muista syistä.
- Kysyjävaan
Seuraatko katolisen äiti kirkkon opetusta? Millä päivällä käyt seurakunnassas jumalanpalveluksessa?
George_L kirjoitti:
Sunnuntai ei ole sapatin korvaaja, sunnuntai on pyhäpäivä ihan muista syistä.
Ja milläköhän valtuudella sunnuntai on pyhäpäivä? Jumala pyhitti luomisviikolla sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä. Sunnuntaita ei Jumala ole milloinkaan pyhittänyt, siksi se ei voi olla pyhäpäivä.
Kristitty.net kirjoitti:
Ja milläköhän valtuudella sunnuntai on pyhäpäivä? Jumala pyhitti luomisviikolla sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä. Sunnuntaita ei Jumala ole milloinkaan pyhittänyt, siksi se ei voi olla pyhäpäivä.
Kannattaisi sitten tutkia Uutta testamenttia. Siellä alkuseurakunta kokoontui viikon ensimmäisenä päivänä sunnuntaina. Sunnuntai ei ollut sapatin korvaaja. Kirkkoisät korvasivat sapatin sunnuntailla, mutta sunnuntai olikin heille viikon viimeinen päivä, eli sapatti.
Uudessa liitossa jokainen päivä tulee omistaa Herralle ja elää Hänen tahtonsa mukaan joka päivä, eikä vain yhtenä päivänä viikossa. Lepopäivä on ihmistä varten, eikä ihminen lepopäivää varten.George_L kirjoitti:
Kannattaisi sitten tutkia Uutta testamenttia. Siellä alkuseurakunta kokoontui viikon ensimmäisenä päivänä sunnuntaina. Sunnuntai ei ollut sapatin korvaaja. Kirkkoisät korvasivat sapatin sunnuntailla, mutta sunnuntai olikin heille viikon viimeinen päivä, eli sapatti.
Uudessa liitossa jokainen päivä tulee omistaa Herralle ja elää Hänen tahtonsa mukaan joka päivä, eikä vain yhtenä päivänä viikossa. Lepopäivä on ihmistä varten, eikä ihminen lepopäivää varten.Raamatussa on tasan yksi jae, Apt. 20:7 jossa seurakunnan kerrotaan olleen koolla viikon ensimmäisenä päivänä. Syykin kokoukselle kerrotaan tuossa jakeessa, Paavali oli seuraavana päivänä lähdössä pois. Ei kerrota että he olisivat tuona viikon ensimmäisenä päivänä viettäneet lepopäivää. UT:ssa on monta kertaa mainittu että seurakunta koḱoontui sapattina. Emme siis voi yhden jakeen perusteella väittää että kokoontuminen viikon ensimmäisenä päivänä olisi ollut vakiintunut tapa.
Raamatussa sanotaan että sapatti on ihmistä varten. Ei sanota että lepopäivä on ihmistä varten. Sana "lepopäivä" ei esiinny Raamatun alkutekstissä, kyse on Raamatun kääntäjien törkeästä väärennöksestä. Se että sapatti on ihmistä varten tarkoittaa että sapattia on vietettävä. Se ei tarkoita että sapatti on nyt kumottu ja saa viettää lepopäivää minä päivänä haluaa.Kristitty.net kirjoitti:
Raamatussa on tasan yksi jae, Apt. 20:7 jossa seurakunnan kerrotaan olleen koolla viikon ensimmäisenä päivänä. Syykin kokoukselle kerrotaan tuossa jakeessa, Paavali oli seuraavana päivänä lähdössä pois. Ei kerrota että he olisivat tuona viikon ensimmäisenä päivänä viettäneet lepopäivää. UT:ssa on monta kertaa mainittu että seurakunta koḱoontui sapattina. Emme siis voi yhden jakeen perusteella väittää että kokoontuminen viikon ensimmäisenä päivänä olisi ollut vakiintunut tapa.
Raamatussa sanotaan että sapatti on ihmistä varten. Ei sanota että lepopäivä on ihmistä varten. Sana "lepopäivä" ei esiinny Raamatun alkutekstissä, kyse on Raamatun kääntäjien törkeästä väärennöksestä. Se että sapatti on ihmistä varten tarkoittaa että sapattia on vietettävä. Se ei tarkoita että sapatti on nyt kumottu ja saa viettää lepopäivää minä päivänä haluaa."Ei kerrota että he olisivat tuona viikon ensimmäisenä päivänä viettäneet lepopäivää."
- En sanonutkaan niin?
"Sana "lepopäivä" ei esiinny Raamatun alkutekstissä, kyse on Raamatun kääntäjien törkeästä väärennöksestä."
- Sapatti on lepopäivä? Sapatin tarkoitus oli antaa ihmisille lepoa yhtenä päivänä viikossa.
Remember the Sabbath - tässä videolla juutalainen Dennis Prager avaa sapatti käskyä, saa valittua suomenkieliset tekstitykset valikosta: https://www.youtube.com/watch?v=GKsvLpJxVTA
Sapatin tarkoitus on ensisijaisesti lepo ja yhdessäolo? Ei se että sitä on pakko viettää verenmaku suussa? Ja että sillä ansaitsisi lisäpisteitä Jumalalta?
Kuitenkin UT sanoo, että saa viettää tai olla viettämättä tällaisia päiviä.George_L kirjoitti:
"Ei kerrota että he olisivat tuona viikon ensimmäisenä päivänä viettäneet lepopäivää."
- En sanonutkaan niin?
"Sana "lepopäivä" ei esiinny Raamatun alkutekstissä, kyse on Raamatun kääntäjien törkeästä väärennöksestä."
- Sapatti on lepopäivä? Sapatin tarkoitus oli antaa ihmisille lepoa yhtenä päivänä viikossa.
Remember the Sabbath - tässä videolla juutalainen Dennis Prager avaa sapatti käskyä, saa valittua suomenkieliset tekstitykset valikosta: https://www.youtube.com/watch?v=GKsvLpJxVTA
Sapatin tarkoitus on ensisijaisesti lepo ja yhdessäolo? Ei se että sitä on pakko viettää verenmaku suussa? Ja että sillä ansaitsisi lisäpisteitä Jumalalta?
Kuitenkin UT sanoo, että saa viettää tai olla viettämättä tällaisia päiviä.Raamatussa yksinkeraisesti todetaan tämän yhden ainoan jakeen verran, että seurakunta oli koolla viikon ensimmäisenä päivänä, ei väitetä että he olisivat tuolloin viettäneet lepopäivää. Joten se siitä "alkuseurakunta vietti sunnuntaita" harhaopista.
Sapatin tarkoitus on kyllä että ihminen lepää yhden päivän viikossa, se ei tarkoita että saa levätä minä päivänä huvittaa. Jumala pyhitti luomisviikolla viikon seitsemännen päivän, sapatinpäivän. Jumala ei pyhittänyt mitään toista päivää.
Kukaan "sapattimeuhkaajista" ei väitä että sapattia tulisi viettää verenmaku suussa. Se ei ole mikään keino ansaita lisäpisteitä Jumalalta.
UT:ssa ei missään kohtaa sanota että saa olla viettämättä sapattia. Raamatun käsky on "Muista pyhittää sapatinpäivä" eikä tätä käskyä kumota missään kohtaa Uutta testamenttia.
- Lucy_Fer
10 käskyä ovat Saatanan viesti ihmiskunnalle.
- 1234567---
Teillä ei taida olla haluakaan noudattaa kymmenkäskyn lakia, ja vielä opetatte toisillekin, että sapatti ei kuulu Uudenliiton kristityille. Paljon olette saaneet opetuksillanne aikaiseksi.
- Biblepost
1234567---, sinä olet jumalaton valhettelija. Kirjoitat niitä samoja ellenin, se akan ja noidan valheita.
Minä kuule en ole unohtanut kymmenen käskyn lakia, kun ei ole ollut mitään unohdettavaa. Mooseksen Laki ei ole koskaan kuulunut minulle, niin että minun olisi sitä pitänyt tuijottaa. - 1234567---
Biblepost kirjoitti:
1234567---, sinä olet jumalaton valhettelija. Kirjoitat niitä samoja ellenin, se akan ja noidan valheita.
Minä kuule en ole unohtanut kymmenen käskyn lakia, kun ei ole ollut mitään unohdettavaa. Mooseksen Laki ei ole koskaan kuulunut minulle, niin että minun olisi sitä pitänyt tuijottaa.Eikös se niin ollutkin, että pakanoilla ei ole mitään lakia, mutta onhan heillä oma tunto.
- markku.lievonen
Ymmärrätkö aikuisen oikeesti, miten joka päivä rikot KAIKKI JUMALAN käskyt ja lait? Siis, jos rikot yhden käskyn olet vikapaa kaikkiin muihinkin JUMALAN käskyihin ja lakeihin.
Jos v ähääkään sinussa / ihmisessä on JUMALAN pelkoa ( joka on viisauden alku) niin ihminen turvautuu AINA Jeesuksen sovitustyöhön,- eikä kersku vaeltavan laissa ja käskyissä. Siis tunteissaan itsensä ja JUMALAN säädökset. markku.lievonen kirjoitti:
Ymmärrätkö aikuisen oikeesti, miten joka päivä rikot KAIKKI JUMALAN käskyt ja lait? Siis, jos rikot yhden käskyn olet vikapaa kaikkiin muihinkin JUMALAN käskyihin ja lakeihin.
Jos v ähääkään sinussa / ihmisessä on JUMALAN pelkoa ( joka on viisauden alku) niin ihminen turvautuu AINA Jeesuksen sovitustyöhön,- eikä kersku vaeltavan laissa ja käskyissä. Siis tunteissaan itsensä ja JUMALAN säädökset.Miten siis on Markku Lievonen, saammeko tehdä tahallaan syntiä ja rikkoa lakia mielin määrin?
- markku.lievonen
Kristitty.net kirjoitti:
Miten siis on Markku Lievonen, saammeko tehdä tahallaan syntiä ja rikkoa lakia mielin määrin?
Kyse ei olekkaan siitä, tekeekö ihminen tahallaan vaiko tahattomasti syntiä, koska ihminen joka tapauksessa lankeaa syntiin. Yksikään synti ja sen tekeminen ei ole possitiivinen asia. Kukapa haluaa tietoisesti ja tahallaan turmella elämäänsä.
Tämä Jeesuksen opetus pudottaa jokaisen ihmisen pilvilinnistaan maan kamaralle;
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Täydessä ymmärryksessä olevan ihmisen osa on turvautua JUMALAN armoon / syntiensä sovittamiseen.
Harkitse edes mieluimmin korottavasi Jeesuksen sovitustyötä kuin kiivailla laista elämisessä.
Niin, edelleen kertaan. Vaikka piehtaroit sapatin pitämisen ympärillä, niin silti olet syy pää / rikot kaikkia JUMALAN lakeja ja käskyjä. Eli laissa ja laita eläminen on mieletöntä puuhastelua. Kuin taistelisi tulimyllyjä vastaan. markku.lievonen kirjoitti:
Kyse ei olekkaan siitä, tekeekö ihminen tahallaan vaiko tahattomasti syntiä, koska ihminen joka tapauksessa lankeaa syntiin. Yksikään synti ja sen tekeminen ei ole possitiivinen asia. Kukapa haluaa tietoisesti ja tahallaan turmella elämäänsä.
Tämä Jeesuksen opetus pudottaa jokaisen ihmisen pilvilinnistaan maan kamaralle;
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Täydessä ymmärryksessä olevan ihmisen osa on turvautua JUMALAN armoon / syntiensä sovittamiseen.
Harkitse edes mieluimmin korottavasi Jeesuksen sovitustyötä kuin kiivailla laista elämisessä.
Niin, edelleen kertaan. Vaikka piehtaroit sapatin pitämisen ympärillä, niin silti olet syy pää / rikot kaikkia JUMALAN lakeja ja käskyjä. Eli laissa ja laita eläminen on mieletöntä puuhastelua. Kuin taistelisi tulimyllyjä vastaan.Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä. Sapattikysymys ei liity Jumalan rakkauteen meitä kohtaan, vaan meidän rakkauteemme Jumalaa kohtaan. Rakastammeko Jeesusta niin paljon, että kun kohtaamme uutta valoa, seuraamme sitä-ei siksi, että pelastuisimme, vaan siksi, että meidät on jo pelastettu ?
YlistysHerralle kirjoitti:
Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä. Sapattikysymys ei liity Jumalan rakkauteen meitä kohtaan, vaan meidän rakkauteemme Jumalaa kohtaan. Rakastammeko Jeesusta niin paljon, että kun kohtaamme uutta valoa, seuraamme sitä-ei siksi, että pelastuisimme, vaan siksi, että meidät on jo pelastettu ?
"Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä."
- Rakastaa miten? Millä tavoin ihan käytännössä? Tarkoitatko jotain tunne- tai viehätys-rakkautta?- 1234567---
markku.lievonen kirjoitti:
Kyse ei olekkaan siitä, tekeekö ihminen tahallaan vaiko tahattomasti syntiä, koska ihminen joka tapauksessa lankeaa syntiin. Yksikään synti ja sen tekeminen ei ole possitiivinen asia. Kukapa haluaa tietoisesti ja tahallaan turmella elämäänsä.
Tämä Jeesuksen opetus pudottaa jokaisen ihmisen pilvilinnistaan maan kamaralle;
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI JA PROFEETAT.
Täydessä ymmärryksessä olevan ihmisen osa on turvautua JUMALAN armoon / syntiensä sovittamiseen.
Harkitse edes mieluimmin korottavasi Jeesuksen sovitustyötä kuin kiivailla laista elämisessä.
Niin, edelleen kertaan. Vaikka piehtaroit sapatin pitämisen ympärillä, niin silti olet syy pää / rikot kaikkia JUMALAN lakeja ja käskyjä. Eli laissa ja laita eläminen on mieletöntä puuhastelua. Kuin taistelisi tulimyllyjä vastaan.>>>> Eli laissa ja laista eläminen on mieletöntä puuhastelua. Kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan<<<<<.
Laittomuudessa eläminen on tälläistakin: Ryöstetään iso kuorma-auto ja lahdataan niin paljon ihmisiä kuin keretään. - etelänmummo
George_L kirjoitti:
"Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä."
- Rakastaa miten? Millä tavoin ihan käytännössä? Tarkoitatko jotain tunne- tai viehätys-rakkautta?Sinä et George taida olla uskossa tai sitten esität tai kyselet tyhmiä. Jos et edes tiedä, mitä on jumalan rakkaus. Toivon, että alkaisit tutkia sisintäsi.
etelänmummo kirjoitti:
Sinä et George taida olla uskossa tai sitten esität tai kyselet tyhmiä. Jos et edes tiedä, mitä on jumalan rakkaus. Toivon, että alkaisit tutkia sisintäsi.
"Sinä et George taida olla uskossa tai sitten esität tai kyselet tyhmiä. "
— Öhöm... siis mitä? Kysyinkö jotain vaikeaa tai epämiellyttävää? "Tyhmiä"?
"Jos et edes tiedä, mitä on jumalan rakkaus."
— Mistä sait sen käsityksen että minä en tietäisi? Sanoinko etten minä tietäisi? Jumalan rakkaus ja luonteen piirteet on asia jota olen tutkinut eniten Raamatusta... Kysyin ihan normaalin ja helpon kysymyksen varmistaakseni että tietääkö väitteen: "Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä." -esittäjä mitä Jumalan rakkaus on. Mikä sinun ongelmasi on että pitää hyökätä tuollaisella vihalla minua vastaan?
Millaista se rakkaus on jolla Jumala rakastaa tasavertaisesti kaikkia? Ja ilmeisesti jollain tunne-, pitämis- tai viehätys-rakkaudella? Missä Raamattu kertoo sellaisesta?
"Toivon, että alkaisit tutkia sisintäsi."
— Niin minkä perusteella ja minkä takia? Siksikö että asiasta ei saisi keskustella, ja yrität henkilöhyökkäyksellä vaimentaa keskustelun asiasta? Mitä agendaa tuollainen palvelee? Millä auktoriteetilla otat oikeuden arvioida toisen uskoa ihan asiallisen kysymyksen perusteella?
- toimi.ja.pyhity
Ei ole mitään "uutta liittoa". Käskyt ovat voimassa jokainen ja niiden noudattamattomuusesta näkee, millaisessa alennuksen tilassa maailma rypee. Vain harvat ovat pyhiä ja noudattavat Jumalan tahtoa. Synnin määrä on hirmuinen ja sen puhdistaminen vaatii jokaisen jokapäiväisiä ponnisteluja!
- Omavanhurskaisuudesta
Kovasti sotketaan laki ja evankeliumi sekametelisopaksi.
"Sapatististit" saavat aikaan vain eriseuraisuutta ja riitoja "lain avulla", se niistä uskon hedelmistä.
Sapatti ei ole tarkoitettu omavanhurskasteltuun.- Kysyjäää
Onko sunnuntai tarkoitettu omavanhurskasteltuun ? Ei sapatti ainakaan ole.
- synnittömät
Kyllä me sapatin viettäjät ja muiden Tooran käskyjen noudattajat olemme täysin synnittömiä, me emme kerta kaikkiaan tee syntiä - ei siis minkäänlaista - ajatuksin, sanoin ja töin!
Emmehän me muuten laista kerskaisi, ellemme noudattaisi sitä viimeistä piirtoa myöten.
Me emme ota korkoa antamastamme lainasta, emmekä maksa sitä; Raamatun ohjeen mukaan. Me sanomme pankille tuon selvän lain käskyn ja pankin on noudatettava sitä! Kumosiko Jeesus evankeliumeissa sapatin ? Asettiko hän sen tilalle uuden päivän ? Vai opettiko hän kansaansa viettämään sitä oikein ? Nämä pohdinnat koskettavat sapattikysymyksen ydintä Uudessa testamentissa, etenkin evankeliumeissa. Monesti kuulee sanottavan, että Jeesus vietti sapattia, koska hän oli juutalainen, ja siksi hänen esimerkkinsä ei sovellu kristittyihin.
Mutta sapatti ei ollut juutalainen asetus. Alunperin sillä ei ollut mitään tekemistä juutalaisten kanssa. Se oli olemassa satoja jopa tuhansia vuosia ennen heitä. Jeesus vietti sapattia koska se oli Jumalan käsky, ei siksi että hän oli juutalainen. Hän sanoi: "Minä olen noudattanut Isäni käskyjä" Joh. 15:10)Kumosiko Jeesus evankeliumeissa sapatin ? Asettiko hän sen tilalle uuden päivän ? Vai opettiko hän kansaansa viettämään sitä oikein ? Nämä pohdinnat koskettavat sapattikysymyksen ydintä Uudessa testamentissa, etenkin evankeliumeissa. Monesti kuulee sanottavan, että Jeesus vietti sapattia, koska hän oli juutalainen, ja siksi hänen esimerkkinsä ei sovellu kristittyihin.
Mutta sapatti ei ollut juutalainen asetus. Alunperin sillä ei ollut mitään tekemistä juutalaisten kanssa. Se oli olemassa satoja jopa tuhansia vuosia ennen heitä. Jeesus vietti sapattia koska se oli Jumalan käsky, ei siksi että hän oli juutalainen. Hän sanoi: "Minä olen noudattanut Isäni käskyjä" Joh. 15:10)- kuinkasolikaan
Jeesus teki työtä sapattina, koska hän julisti Jumalan valtakuntaa ja se oli hänen työnsä ja sitä hän teki sapattinakin.
Jeesus lepäsi täysin epämääräisinä päivinä.- Sapattidefender
Lue mikää on työ. Jeesus ei tehnyt työtä sapattina. Julistaa Jumalaan valtakuntaa ei ole työtä otko noin sekaisin?
Jeesus ei tehnyt työtä sapattina, missään kohtaa Raamattua ei sanota että Jeesus olisi rikkonut sapattikäskyä.
- parempiakuinJeesus
Me Mooseksen seuraajat emme seuraa Jeesusta, vaan noudatamme lakia viimeisen päällä; Jeesus ei valitettavasti sitä tehnyt - me teemme.
- Sappattidefender
Jeesus piti Jumalan ohjeet tooraa täydellisesti ja käski hänen opetuslapset otta hänestä esimerkkiä ja seurattaa hänen jalanjälkiä. Jeesus käski tekemään kaikki mitä Mooses käski mutta fareuksien tekojen (takanot = ihmiskäskyjen) mukaan elkää tehköö. Hebrean Mattaeus 23: 1-3 miksi provoillet?
- Sanan.asiaa
Opetuslapset rikkoivat fariseusten sapattikäskyjä, Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra, eli niillä valtuuksilla hänellä oli valta ja oikeus opettaa oikeata sapatin viettoa.
Jeesus itse sanoi fariseuksille ja lainopettajille. Te teette tyhjäksi Jumalan sanan perinnäissäännöillänne.
Sekin on muistettava Uudenliiton kirjoituksista. Joka hylkää Mooseksen lain- riittää kahden todistus kuolemaan, ja seuraava jae, ja joka polkee jalkoihinsa Kristuksen armon.
jakeet hieman typistettynä,,
Montakohan todistajaa täälläkin tuli viimeiselle tuomiolle, että on kumottu Mooseksen laki.
Seremonialaki on päättynyt, se oli varjolaki.
Se edusti varjokuvana sovitusta, kun Jumalan kansa, jolle Herra oli antanatu lakinsa, sitä vastaan rikottiin, eli ehtiin syntiä. Synti on Jumalan lain rikkomista.
Mooses sai Herran kirjoittaman lain helluntaina.
Uudessaliitossa Herra kirjoittaa lakinsa sydämeen, sekin on helluntainsanomaa - eli laki edelleen on osoittamassa synnin, josta uskovankin on tehtävä parannus. Siksi se on johtamassa oikealle tielle sydämessä.
Laki ei pelasta , vaan se on Rakkaudenkäskyjen osoitus, jota uudestisyntyneen kohdalla Henki kuljettaa ja toteuttaa, ei oma henki, eikä oma liha, ne ovat voimattomia. Siksipä se on oltava HERRAN HENKI ja tarpeen olisi, ettei muotouskonnolliset pilkkaisi PYHÄÄ HENKEÄ siitä, että se ei kykenisi kuljettamaan Herran tahdossa ihmistä, joka uskoo sen, mitä on kirjoitettu.
Jeesus sijainen, joka päätti seremonialain, hän pelastaa ja sanoo Seuraa minua ja JEESUS oli kuuliainen.
Eli selittelettekö kun liha kuljettaa mutouskonnollisuudessa, että ei kuulaisiuutta tarvita.?
Näinhän se on muotouskonnossa tehtävä, kun kaikenkarvaista opetusta opetetaan, eikä ihmisen kohdalla opeteta seuraamaan Mestaria. Siihen riittä se oma henki ja oma liha.
Lopputulokset monesti siitätiestä luetaan lehdistä, mitä siellä tapahtuu, eikä se ole kehuttavaa kristillisyyttä, päinvastoin HERRAN nimi tulee pilkatuksi, juuri lihallisen muotouskonnolisuuden tähden, kun sydämestä puuttuu Jumalan tahto ja HENKI. Sanan.asiaa kirjoitti:
Opetuslapset rikkoivat fariseusten sapattikäskyjä, Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra, eli niillä valtuuksilla hänellä oli valta ja oikeus opettaa oikeata sapatin viettoa.
Jeesus itse sanoi fariseuksille ja lainopettajille. Te teette tyhjäksi Jumalan sanan perinnäissäännöillänne.
Sekin on muistettava Uudenliiton kirjoituksista. Joka hylkää Mooseksen lain- riittää kahden todistus kuolemaan, ja seuraava jae, ja joka polkee jalkoihinsa Kristuksen armon.
jakeet hieman typistettynä,,
Montakohan todistajaa täälläkin tuli viimeiselle tuomiolle, että on kumottu Mooseksen laki.
Seremonialaki on päättynyt, se oli varjolaki.
Se edusti varjokuvana sovitusta, kun Jumalan kansa, jolle Herra oli antanatu lakinsa, sitä vastaan rikottiin, eli ehtiin syntiä. Synti on Jumalan lain rikkomista.
Mooses sai Herran kirjoittaman lain helluntaina.
Uudessaliitossa Herra kirjoittaa lakinsa sydämeen, sekin on helluntainsanomaa - eli laki edelleen on osoittamassa synnin, josta uskovankin on tehtävä parannus. Siksi se on johtamassa oikealle tielle sydämessä.
Laki ei pelasta , vaan se on Rakkaudenkäskyjen osoitus, jota uudestisyntyneen kohdalla Henki kuljettaa ja toteuttaa, ei oma henki, eikä oma liha, ne ovat voimattomia. Siksipä se on oltava HERRAN HENKI ja tarpeen olisi, ettei muotouskonnolliset pilkkaisi PYHÄÄ HENKEÄ siitä, että se ei kykenisi kuljettamaan Herran tahdossa ihmistä, joka uskoo sen, mitä on kirjoitettu.
Jeesus sijainen, joka päätti seremonialain, hän pelastaa ja sanoo Seuraa minua ja JEESUS oli kuuliainen.
Eli selittelettekö kun liha kuljettaa mutouskonnollisuudessa, että ei kuulaisiuutta tarvita.?
Näinhän se on muotouskonnossa tehtävä, kun kaikenkarvaista opetusta opetetaan, eikä ihmisen kohdalla opeteta seuraamaan Mestaria. Siihen riittä se oma henki ja oma liha.
Lopputulokset monesti siitätiestä luetaan lehdistä, mitä siellä tapahtuu, eikä se ole kehuttavaa kristillisyyttä, päinvastoin HERRAN nimi tulee pilkatuksi, juuri lihallisen muotouskonnolisuuden tähden, kun sydämestä puuttuu Jumalan tahto ja HENKI.Raamatussa ei missään kohtaa erotella lakia seremonia- ja moraalisäädöksiin. Jaottelemalla lain tällä tavalla voi mielivaltaisesti kumota epämiellyttävät käskyt seremonialakina. Laki on yksi kokonaisuus, ja Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto.
- Jeesushylkäsi
Miksi Jeesus hylkäsi Mooseksen lain?
- Sapattidefender
Jeesus ei ikinä hylännyt Jumalaan lakia. Päinvastoin hän vahvisti sen aivan profeettojen mukaisesti. Hän Messiaas teke toorasta suureen ja kunnallista - Jesaja
- 1234567---
Ilmestyskirjan mukaan voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan, Mooseksen, Jumalan, palvelijan virttä, ja Karitsan virttä.
- markku.lievonen
1234567--- kirjoitti:
Ilmestyskirjan mukaan voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan, Mooseksen, Jumalan, palvelijan virttä, ja Karitsan virttä.
Ettei totuus unohtuisi, niin aivan lopussa koko KAIKKI JUMALAN luomat ylistävät ja kiittävät JUMALAA.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat. Missä kohtaa Raamattua Jeesus muka hylkää Mooseksen lain? Jeesus päinvastoin sanoo että hän ei tullut komoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.
- 1234567---
markku.lievonen kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi, niin aivan lopussa koko KAIKKI JUMALAN luomat ylistävät ja kiittävät JUMALAA.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.Jokainen polvi on notkistuva, ja jokainen on tunnustava, että Jeesus on Herra. Tämän joutuu tekemään pedon kumartajatkin, vaikka heillä ei pelastusta ole.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia. - markku.lievonen
1234567--- kirjoitti:
Jokainen polvi on notkistuva, ja jokainen on tunnustava, että Jeesus on Herra. Tämän joutuu tekemään pedon kumartajatkin, vaikka heillä ei pelastusta ole.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.Huomioinet ja toivoisin että omaisit myös uskon, miten KAIKKI JUMALAN luomat kiitävät ja ylistävät. Lue ja ymmärrä;
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat. - 1234567---
markku.lievonen kirjoitti:
Huomioinet ja toivoisin että omaisit myös uskon, miten KAIKKI JUMALAN luomat kiitävät ja ylistävät. Lue ja ymmärrä;
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.Kaikki Jumalan omat kiittävät ja ylistävät.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. - markku.lievonen
1234567--- kirjoitti:
Kaikki Jumalan omat kiittävät ja ylistävät.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.No, epäuskosi ei muuta JUMALAN suunnitelmia ihmisen pelastamisesta. JUMALA ilmoittaa; KAIKKIEN LUOTUJEN ylistävän ja kiitävän. Huomaatko, miksi et pääse sokeudestasi johtuen asiaa pidemmälle.
Jos kerta JUMALA ilmoittaa, miten aikaan hänen kaikki luodut ylistävät ja kiittävät, niin lapsikin ymmärtää miten kyseessä on kollektiivinen käsite.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
No, ei tämän enempää, koska aiheen käsittey kanssasi on kuin ateistin kanssa käyty keskustelu. - kaikkikoo
markku.lievonen kirjoitti:
No, epäuskosi ei muuta JUMALAN suunnitelmia ihmisen pelastamisesta. JUMALA ilmoittaa; KAIKKIEN LUOTUJEN ylistävän ja kiitävän. Huomaatko, miksi et pääse sokeudestasi johtuen asiaa pidemmälle.
Jos kerta JUMALA ilmoittaa, miten aikaan hänen kaikki luodut ylistävät ja kiittävät, niin lapsikin ymmärtää miten kyseessä on kollektiivinen käsite.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
No, ei tämän enempää, koska aiheen käsittey kanssasi on kuin ateistin kanssa käyty keskustelu.Mites ne, jotka kiroilevat ? Kiittävätkö he ?
- markku.lievonen
kaikkikoo kirjoitti:
Mites ne, jotka kiroilevat ? Kiittävätkö he ?
Luonnollisesti lihallinen ihminen piehtaroi synnissä ennen nöyrtymistään. mutta punainen lanka onkin, mitä JUMALA ilmoittaa luoduilleen tapahtuvan aivan lopussa kun ihmisen pelastaminen on toteutettu.
Niin, JUMALA ei ilmoita tuolloin, että yksikään hänen luopmansa ihminen kiroilisi tms tai olisi enää vihollisuudessa häntä vastaan.
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
On huomioitava,- ettei yksikään ihminen tässä ajassa tiedä JUMALAN tuomioista ja mitä pitää sisällään hänen tiensä;
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
Ainoastaan se tiedämme, ettei taivaaseen ja edes tässä ajassa JUMALAN valtakuntaan pääse ihmisen turmeltuneisuudesta johtuva lihallisuus.Synti. Ja senkin JUMALALTA uskon saanut ihminen tietää,- ettei kukaan pääse eroonm synnistä kuin JUMALAN vaikutuksella.
Kyse onkin näkymättömän kaikkivaltiaan JUMALAN toiminnasta. - näillä.mennään
markku.lievonen kirjoitti:
Luonnollisesti lihallinen ihminen piehtaroi synnissä ennen nöyrtymistään. mutta punainen lanka onkin, mitä JUMALA ilmoittaa luoduilleen tapahtuvan aivan lopussa kun ihmisen pelastaminen on toteutettu.
Niin, JUMALA ei ilmoita tuolloin, että yksikään hänen luopmansa ihminen kiroilisi tms tai olisi enää vihollisuudessa häntä vastaan.
13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"
On huomioitava,- ettei yksikään ihminen tässä ajassa tiedä JUMALAN tuomioista ja mitä pitää sisällään hänen tiensä;
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
Ainoastaan se tiedämme, ettei taivaaseen ja edes tässä ajassa JUMALAN valtakuntaan pääse ihmisen turmeltuneisuudesta johtuva lihallisuus.Synti. Ja senkin JUMALALTA uskon saanut ihminen tietää,- ettei kukaan pääse eroonm synnistä kuin JUMALAN vaikutuksella.
Kyse onkin näkymättömän kaikkivaltiaan JUMALAN toiminnasta.Joka on pyhä pyhittyköön edelleen, ja joka on saastainen saastukoon edelleen.
- Olen.oikeassa
Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo? 22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen. 23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta. 24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. 25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa. 26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. 27 Onhan kirjoitettu:
-- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies.
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. 29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa."
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia.- höpölöpön
No, tämä on taas sitä vanhaa mantraa laittomuuden puhelähteillä.
Aadamista ristille saakka kulkivat rinnan dekalogi ja seremonialaki. Ristiltä alkaen aina tähän asti ovat dekalogi ja evankeliumi olleet yhteistyössä syntisten pelastamiseksi Kristuksen kautta. Tämä yhteistyö jatkuu armon ajan loppuun saakka. Siitä eteenpäin ei enää tarvita evankeliumia Jumalan voimana pelastukseksi synistä, mutta dekalogi periaatteessa jatkuu iäti, toteutuen kerran kirkastettujen elämässä täydellisesti. Laki oli olemassa ennen syntiä ja kuolemaa ja se on pysyvä niiden hävittyäkin. Kaikki pelastetut ovat täysin sopusoinnussa sen periaatteitten eli dekalogin heijastaman Jumalan vanhurskaan luonteen kanssa. Mikä on Jumalaa vastaan, se on hänen lakiansakin vastaan ja päinvastoin. 1 Kor. 7:19) Paavali asettaa vastakain Jumalan käskyt ja ympärileikkauksen, siis Jumalan lain ja seremonialain.
Aadamista ristille saakka kulkivat rinnan dekalogi ja seremonialaki. Ristiltä alkaen aina tähän asti ovat dekalogi ja evankeliumi olleet yhteistyössä syntisten pelastamiseksi Kristuksen kautta. Tämä yhteistyö jatkuu armon ajan loppuun saakka. Siitä eteenpäin ei enää tarvita evankeliumia Jumalan voimana pelastukseksi synistä, mutta dekalogi periaatteessa jatkuu iäti, toteutuen kerran kirkastettujen elämässä täydellisesti. Laki oli olemassa ennen syntiä ja kuolemaa ja se on pysyvä niiden hävittyäkin. Kaikki pelastetut ovat täysin sopusoinnussa sen periaatteitten eli dekalogin heijastaman Jumalan vanhurskaan luonteen kanssa. Mikä on Jumalaa vastaan, se on hänen lakiansakin vastaan ja päinvastoin. 1 Kor. 7:19) Paavali asettaa vastakain Jumalan käskyt ja ympärileikkauksen, siis Jumalan lain ja seremonialain.
- qåaäzm
Kun katolinen porttokirkko johonkin näppinsä pistää, sitä alkaa vaistomaisesti epäillä kyseistä asiaa, että onko se oikein. Katolinen kirkko mulkkasi tämänkin asian "uuteen uskoon", kuten kehitti kolminaisuusopinkin. Se muutti lepopäivän vieton lauantailta sunnuntaille 300-luvulla kuten hyvin tiedätte. En jaksa innostua sen kirkon dogmeista. Sitä vaan ihmettelen että suurin osa kristikuntaa luottaa porttokirkon oppeihin. Se heille sallittakoon enkä tuomitse heitä siitä.
- violaluna17
Kolmas käskyhän tuo Muista pyhittää lepopäivä on. Neljäs käsky on Kunnioita isääsi ja äitiäsi,että menestyisit ja kauan eläisit siinä maassa,jonka Herra sinun Jumalasi sinulle antaa. Viides käsky on Älä tapa. Kuudes käsky on Älä tee huorin. Seitsemäs käsky on Älä varasta. Kahdeksas käsky on Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Yhdeksäs käsky on Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Ja kymmenes käsky on Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa, palvelijaa, palvelijatarta, karjaa tai mitään ,mikä on hänen omaansa. On noissa lakikiivailijoille noudattamista. Muissakin kuin siinä iänikuisessa sapatissa!! Saarnatkaas vaihteeksi vaikka ahneudesta,sekin on noissa selvästi kielletty.
Jostain syystä kymmenestä käskystä sapattikäsky on ainut jota kirkon viralliselta taholta opetetaan rikkomaan. Jos kirkko opettaisi että saa tehdä huotin, puuttuisi siihenkin opetukseen aivan yhtä kiihkeästi.
Seuraat katolista ja luterilaista katekismusta, neljäs käsky on sapattikäsky. Tässä käskyt:
1. Minä olen Herra sinun Jumalasi
2. Älä tee mitään kuvaa
3. Älä turhaan lausu
4. Muista pyhittää sapatinpäivä
5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi
6. Älä tapa
7. Älä tee huorin
8. Älä varasta
9. Älä lausu väärää todistusta
10. Älä himoitse
- violaluna17
Jeesus itse piti tärkeinä näitä käskyjä Älä tapa. Älä varasta. Älä tee huorin. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Kunnioita isääsi ja äitiäsi ja Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Näin hän neuvoi rikasta nuorukaista. Matteuksen ev. 19 luvussa jakeet 17....22. Ei sanaakaan sapatista. Tarkistakaas, niin ei tuossa siitä puhuta. Kyllä Jeesus kävi sapattina synagoogassa. ja osallistui juutalaisten juhliin Jerusalemissa. Mutta Matteuksen evankeliumissa kerrotaan,että Jeesus puolusti opetuslapsiaan,kun nämä taittelivat tähkäpäitä viljapellolta suuhunsa sapattina. Matteus 12 luvun alkuja tuossa kerrotaan vielä,että Jeesus paransi miehen kuivettuneen käden sapattina. Johanneksen evankeliumissa kerrotaan Betesdan lammikon ihmeestä,kun kauan sairastanut mies tuli terveeksi sapattina. Joh. 5 luku. 1....18. Tässä sanotaan kyllä,että Jeesus kumosi sapatin. Jae 18. Jossakin myöson kohta,missä Jeesus sanoo. Sapatti on ihmistä varten,eikä ihminen sapattia varten,mutten sitä nyt löydä.
"Ei sanaakaan sapatista" ei myöskään sanaakaan siitä, että sinulla ei saa olla muita Jumalia Jumalan rinnalla, tai että älä tee mitään kuvaa. Saako kristitty siis palvoa epäjumalia? Ei tietenkään. Jeesus ei tuossa kohtaa mitätöinyt muita käskyjä.
Tähkäpäiden hiertäminen ei ole sapattina kiellettyä. Parantaminen ei ole sapattina kiellettyä. Jeesus ei siis rikkonut sapattia. "Tässä sanotaan kyllä että Jeesus kumosi sapatin" - lue tarkemmin, juutalaiset syyttivät Jeesusta sapatin kumoamisesta, mutta Jeesus ei todellisuudessa kumonnut sapattia. Jeesus sanoo olevansa sapatin Herra, Jeesus ei sano olevansa sunnuntain Herra. Jeesus sanoo että sapatti on ihmistä varten, täten vahvistaen, ei kumoten, sapatin.- keiden.sanoja
Miksi haluat olla ymmärtämätön ?
- violaluna17
Johanneksen evankeliumin 9. Luku kertoo syntymästään asti sokeasta miehestä,jonka Jeesus myös sapattina paransi. Tästä fariseukset syyttivät sekä tuota parantunutta että miehen vanhempia ja varmaan Jeesustakin. Muuta mainintaa sapatin kumoamisestakaan en löydä,paitsi sen Joh. 5.jae 18. Mutta Johanneksen evankeliumissa ei ole kovin monta Jeesuksen ihmetekoa.
- jotkut.vääristelevät
Ymmärrätkö Joh.5:18 ?
Voi sinua. Jeesus ei rikkonut sapattia tai kumonnut sitä. Jos Jeesus olisi rikkonut sapattia, hän ei olisi voinut olla synnitön uhri ja virheetön karitsa meidän puolestamme. Tuossa kohdassa fariseukset syyttävät Jeesusta sapatin rikkomisesta, mutta Jeesus ei rikkonut sapattia. Hän ei rikkonut Mooseksen lakia, ainoastaan fariseusten perinnäissääntöjä.
- Arkaios
Joh 5:18 ei sano että Jeesus purki sapatin, vaan päästi sapatin vapaaksi siinä mielessä että se oli sidottu kaikenlaisiin perinnäissääntoihin aikaisemmin. ELUEN tarkoittaa löysentää, hellittää, päästää irti. Samaa sanaa käytetään Luuk13:15: "päästää härkänsä irti sapattina"
- tyhjän.opetus
Arkaios kirjoitti:
Joh 5:18 ei sano että Jeesus purki sapatin, vaan päästi sapatin vapaaksi siinä mielessä että se oli sidottu kaikenlaisiin perinnäissääntoihin aikaisemmin. ELUEN tarkoittaa löysentää, hellittää, päästää irti. Samaa sanaa käytetään Luuk13:15: "päästää härkänsä irti sapattina"
Teetkö sinä nyt tyhjäksi Jumalan sanan oman näkemyksesi tuella??? Näyttää siltä, eli poljet omaa viinikuurnaasi.
- siisnäin
Minä pystyn ! Pidän sen yhden käskyn jonka Jeesus antoi ja jonka kompensoi ne kaikki muut käskyt ! Elikkä kuninkaallinen käskyn !! Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".- älyäläjätä
To siisnäin:
Kunnia sinulle, osuit naulan kantaan. Tuo käsky on kaikista vaikein. Kuka pystyy 247 rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään?
- Palava.pensas
Lopettakaa tekopyhyys.
- missä.tekopyhyys
Niinpä, meidän pitäisi päästä Apostoliseen opinlähteeseen kiinni. Heillä oli itse Mestari opettajana, jotka sanoivat, että Hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Hän, joka sanoi, että uskonnollisuus tekee tyhjäksi perinnäisopein Jumalan sanasta.
Mehän tunnemme Suomessa, että tämä on Luterilainen maa. Lutteri opetti, sitä ja tätä, sekä asia on äidinmaidosta niiiiiiin rakas.
Kuka tämä Martti oli?
http://edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/luterilaisuus
Alkuhistoria
Luterilaisuus sai alkunsa reformaatioksi kutsutusta ilmiöstä, joka käynnistyi Martti Lutherin julkaistua 95 teesiä katolisen kirkon väärinkäytöksiä vastaan Wittenbergissä 31.10.1517. Luther oli augustinolaismunkki, joka arvosteli aneteeseissään kirkon käytäntöä, hengellistä elämää, taloutta ja paavin valtaa. Hän oli huolissaan siitä, että ihmiset kuvittelivat saavansa syntejään anteeksi anemaksua vastaan. Lutherin tarkoitus ei ollut perustaa uutta kirkkokuntaa, vaan uudistaa omaa kirkkoaan. Reformaation juuret ovat teesejä varhaisemmassa 1500-luvun alun Euroopan tilanteessa, johon jännitettä loivat kirkon sisäiset uudistuspyrkimykset, taloudellinen kehitys, talonpoikien kurjistunut asema ja poliittiset valtakysymykset. Kuningas Kustaa Vaasa käynnisti reformaation Ruotsissa vuonna 1527. Sen seurauksena nykyisen Suomenkin alueella uskonto vaihtui luterilaiseksi.
lainaus päättyy.
Suomeksi ymmärrän, Luther oli Katolisen kirkon munkki - sen kirkon lähetti ja uskonoppinut, augustinonlaismunkki. Augustinolaisiin kuuluu useita katolisia sääntökuntia, joista osa on tarkoitettu miehille ja osa naisille. Augustinolaisuus on saanut nimensä Pyhästä Augustinuksesta, joka kuoli vuonna 430. Yhteistä sääntökunnille on eläminen Augustinuksen ohjeiden mukaan. Eräs maailman tunnetuimpia augustinolaisia on Martti Luther.
Okei, tunnemme nyt Katolilaisuuden äitikirkon juuret Martin lähteeksi. Hän halusi anekaupan takia ohjata Katolilaisuutta oikeaan, jossa ei onnistunut ja näin Marttiuskon mukana katolilaisuuden tavallaan puhdistettu hapate on meidän käsissä, jota aamennetaan.
Katolilaisuushan on todennut, kosiskellessaan Marttilaisia takaisin, että se onkin heidän oppinsa ja näin kirkkonsa.
Ymmärrättekö te nyt, mitä me tunnustamme - Baabeliuskonto - äitilapsikultti ja Katolisuus.
Siinä on kirkon avain.
Siksi meidän pitäisi päästä takaisin Apostoliseen uskoon ja sitä kautta meidän lepopäivän pyhyyskin on raamatullinen SAPATTI. Joka julistaa Jumalaa Luojana, jota kumarretaan, sekä, että kaikki pelastukseen on Jumalan työtä. - ketä.kumarran
Katolilaisuus merkkeineen ja pyhineen, joka tulee sieltä - äiti,lapsikultista on auringonpalvonta - josta sunnuntai on kotoisin. Sitäkö meidän pitää kumartaa - sehän tyhjäksi tekee Jumalan sanan ja tuo hyväntiedonpuun hedelmän, jota moni syö näkemättä, että se on raamatunvastsainen.
Se maistuu hyvältä, tuntuu hyvältä ja on jo osa uskontoamme, että olemme nimenneet sen ylösnousemuspäivä pyhäksi, eli sunnuntailaimme joka viikko.
Siksi, ettemme eksyisi, pitäisi itse Sapatin Herra nimetä meille sapattinsa, että kumartakaa Minua, olenhan luonut tämän kaiken ja siksi se kaikki on valmista. Sapattini on lepoa Hänessä.
Tämä on Apostolista näköalaa, ja jokainen itse henkilökohtaisesti valitsee, ketä kumartaa.
Eli kumartaako Häntä, joka on luonut taivaan ja maan, vai kumartaako - äitilapsikultin oppia, joka on ujuttautunut hapatteena - hapattaen koko taikinan niin sunnuntaita.
Olisiko aika perata hapate? Se on henkilökohtainen valita. Ei kirkon, ei vapaansuunnan, eikä naapurin valinta, vaan oma valinta, kenen jalanjälkiä seurataan.
Seurakunta on Elämänkirjallinen seurakunta, jonka Herra tuntee. Se ei ole seurakuntien nimilista, maistraatissa vahvistettu, ei. Vaan kuuliaisuus Jumalan omalle sanalle, opille ja neuvoille.
- Vapaana.synnistä
Me kristityt vietämme lepoa seitsemän päivää viikossa. Kyllä siinä tulee lauantaikin levätyksi.
Köyhiä ovat nuo adventistit ja judaistit, joilla on vain yksi lepopäivä viikossa.- evvvllluuut
Laiskuudesta teidät tunnetaankin.
- hyväää
evvvllluuut kirjoitti:
Laiskuudesta teidät tunnetaankin.
Hyvin oivallettu !
- 65555586fiii
Kuka pystyy noudattaan suomen 646 435 444 miljoonaa lakii ja asetusta.
- Taivaan.voima
Rukoile, että saat Pyhän Hengen kasteen. Jumala tahtoo täyttää sinut Hengellä ja voimalla.
- vain.9.opetettiin
Helluntaipastori.
Meille kristityille kuuluu 9 käskyä, sapatti on kumottu.
Eli kristitty ei pysty pitämään sapattia, mutta yhdenksän käskysanaa kyllä pystytään.
Tämä eräs sunnuntaipäiväkokous ja kirjailijapastori, nyt eläkeläinen oli totuuden torvi, monessakin RV- lehden artikkelin kirjoittaja.
Eli loppupäätös. Helluntaissa ei kukaan.- yksiuskova
Ei Jeesus kumonnut sapattikäskyä. Se vain pitää ymmärtää Uudessa Liitossa oikein. Herrassa Jeesuksessa on lepo omista töistä kun uskova antaa Jeesuksen tehdä Hänen tekonsa kauttaan. Sapattikäskyä rikkoo jos elää lihallisesti eikä Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Jeesus toimii Sanansa mukaan lauantainakin.
- 1234567---
yksiuskova kirjoitti:
Ei Jeesus kumonnut sapattikäskyä. Se vain pitää ymmärtää Uudessa Liitossa oikein. Herrassa Jeesuksessa on lepo omista töistä kun uskova antaa Jeesuksen tehdä Hänen tekonsa kauttaan. Sapattikäskyä rikkoo jos elää lihallisesti eikä Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Jeesus toimii Sanansa mukaan lauantainakin.
Uudessaliitossa on oikein kun pidetään pyhänäpäivänä Jumalan antama sapatti. Jumalan siunaama ja pyhittämä.
>> Meille kristityille kuuluu 9 käskyä, sapatti on kumottu. <<
Kerro toki, missä kohtaa Raamattua neljäs käsky on kumottu? Jos peräti yksi käsky kymmenestä on kumottu, luulisi että Raamattua kertoisi asiasta meille suoraan, ilman että tarvitsee lukea Paavalia rivien välistä.- yksinkertaista
yksiuskova kirjoitti:
Ei Jeesus kumonnut sapattikäskyä. Se vain pitää ymmärtää Uudessa Liitossa oikein. Herrassa Jeesuksessa on lepo omista töistä kun uskova antaa Jeesuksen tehdä Hänen tekonsa kauttaan. Sapattikäskyä rikkoo jos elää lihallisesti eikä Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Jeesus toimii Sanansa mukaan lauantainakin.
Room. 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Ef. 2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin
Oikein sapatti käskyn rikkoo, jos elää lihallisesti, eli synnissä. Jumalan lain rikkomus on syntiä, Jos rikkoo niistä mitä käskyä tahansa, rikkoo Jumalaa vastaan. Eli rikkoo kaikki käskyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2457567IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2394581- 1711805
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)741680- 711174
- 1341142
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61077Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128966Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy207951- 103914