Lidl on menettänyt edullisten ostosteni ekasijan. Nyt ostoskorini täyttyy vihdoin suomalaisista tuotteista.
Kahtena iltana olen tehnyt ruoka-aarteiden metsästyskierroksen Osuuskauppa maakunnan myymälöissä. Aarrekierros alkaa iltaisin kello 20,00.
Aarteita löytyi tänäänkin ostoskoriini. Prismasta löysin lemppareitani mustapippurituorejuustoa 0,64 e ja Pågen Subs-kuitupaloja 6 kpl 0,72 e.
Lähi S-Marketista löysin tosi aarteen. Kotimaisia naudan Chateaubriand-pihvejä 2 kpl /300 g 5,86 e.. Valion Texmex juustoraastetta 0,94 e. Kotimaista lihahyytelöä 400 g 1,12 e.
Tuotteilla oli viimeiset myyntipäivät 27.7 - 31.7. Hinnat - 60 %.
Ettäkö vaivalloista ja liian myöhään. Eläkeläisellä on aikaa 🦅
Köyhäkin voi vihdoin herkutella.
27
514
Vastaukset
- mimmimum-..mi
Suotavaa olisi jos leviäisi koko maata kattavaksi ....niin s-ketjun suunnittelujohtaja on luvannut ....että toteutuu.. Sillä on ollut merkittävä vaikutus hävikin vähenemiseen....Monet perheetkin säästäisi aikapaljon jos hyödyntää näin ison alennuksen....
- ö-Öö
Biojätettä sopuhintaan.
Kauppa tekee pikkasen tiliä vähentämällä hävikkiä. Kassaan pikkasen rahaa, jätemaksut pikkasen pienemmät. Ihan ok. Se vaan kenen selkänahasta se sitten loppujenlopuksi otetaan. No myyjien, jotka laputtaa hyllyjä. Tuskin ykskään kauppa palkannut myyjää lätkimään alelappuja. Pikkukaupoissa se voi olla melkoinen lisäduuni jollekin iltatuurilaiselle, tuskin palkkalisää.
Jämäruuan hyödyntäminen ollut pitkään tapetilla. Ihan ok. että köyhäinapuun. Perusongelma tosin on toi jämäruoka, sen muodotuminen ei vähene. Kaupoissa liian suuret valikoimat, aina jotain happanee käsiin. Logistiikkaketjun hallitseminen suurella tuotemäärällä aina haasteellista. Vaan, asiakkaat haluaa valikoimaa, en kanssa tasapainoteltava.
Oon kai kirjoittanut tän jutun tännekin aiemmin, mitäpä siitä, sopii aloitukseen.
Olin tsadissa duunissa. Meillä kävi kalakauppias aina joskus. Savusilakkaa, kalakukkoa jne. NO mä ostin juu kukkoa, pisän siitä. Ostohalut väheni huomattavasti, kun kuulin kauppiaan taustoja. Se siis oli ollut kalakauppias joskus. Mennyt deekikselle. Silloin se tienasi juomarahoja dyykkaammalla toripäivän päätteeksi myyjien jätteisiin heittämt kalatuotteet ja myymällä ne. Noh, saipahan rahaa harrastuksiinsa, ruuan kierrätys toimi ja ihan tott, kalakukot oli hyviä. Viimeisin tietämäni havainto po. yrittäjästä, oli nukuskellut Pasilan aseman seutuvilla sillan alla, vieressä tyhjä kossupullo ja päänalusena tyhjä kalalaatikko.
Biojäte juu ongelma, hyvä, että sitä voi myydä loispummieläkeläisille.
Mitä tekemistä Lidl-llä on biojätemyynnin kanssa?
=DW=- bessie-
"Kauppa tekee pikkasen tiliä vähentämällä hävikkiä. Kassaan pikkasen rahaa, jätemaksut pikkasen pienemmät. Ihan ok. Se vaan kenen selkänahasta se sitten loppujenlopuksi otetaan. No myyjien, jotka laputtaa hyllyjä. Tuskin ykskään kauppa palkannut myyjää lätkimään alelappuja. Pikkukaupoissa se voi olla melkoinen lisäduuni jollekin iltatuurilaiselle, tuskin palkkalisää."
Höpöhöpö.
Myyjät saavat palkan työstään. Työhön kuuluu erilaisia tehtäviä. Tuotteiden esillepano ja hyllyttäminen on tehtävä joka tapauksessa. Ihan perustyötä. Alennuslapun lätkäiseminen kuuluu työhön, se ei siis ole mitään ylimääräisen työn teettämistä
Jos tarkoitat "biojätemyynnillä" elintarvikkeiden myymistä alennetulla hinnalla, niin minun mielestäni se on ylimielinen ja todella typerä ilmaisu. Samoin kuin tuo kyllästymiseen asti jauhamasi "loispummieläkeläinen".
Tiedoksesi; Lidlissäkin myydään elintarvikkeita 30 % alennuksella. - ö-Öö
bessie- kirjoitti:
"Kauppa tekee pikkasen tiliä vähentämällä hävikkiä. Kassaan pikkasen rahaa, jätemaksut pikkasen pienemmät. Ihan ok. Se vaan kenen selkänahasta se sitten loppujenlopuksi otetaan. No myyjien, jotka laputtaa hyllyjä. Tuskin ykskään kauppa palkannut myyjää lätkimään alelappuja. Pikkukaupoissa se voi olla melkoinen lisäduuni jollekin iltatuurilaiselle, tuskin palkkalisää."
Höpöhöpö.
Myyjät saavat palkan työstään. Työhön kuuluu erilaisia tehtäviä. Tuotteiden esillepano ja hyllyttäminen on tehtävä joka tapauksessa. Ihan perustyötä. Alennuslapun lätkäiseminen kuuluu työhön, se ei siis ole mitään ylimääräisen työn teettämistä
Jos tarkoitat "biojätemyynnillä" elintarvikkeiden myymistä alennetulla hinnalla, niin minun mielestäni se on ylimielinen ja todella typerä ilmaisu. Samoin kuin tuo kyllästymiseen asti jauhamasi "loispummieläkeläinen".
Tiedoksesi; Lidlissäkin myydään elintarvikkeita 30 % alennuksella.Höpöhöpö
Alelappuja liimailtu aina. Tässä kyse uudesta liimailukerrasta, myöhään illalla. Iltaisin työntekijämäärät tietenkin optimoitu, nykyisille duunareille tuli lisää työtä. Lisätyö ei näy palkassa.
Biojätteestähän on kyse, elintarvikkeita, jotka menevät jätteeseen, jos niitä ei saa myydyksi ennen deadlinea. Paljin kannattavampaa myydä edes jollakin hinnalla, kuin maksaa jätemaksuja samoista homeisista tuotteista parin päivän päästä.
Aloituksen kirjoittajahan nimenomaan kirjoitti, että koska pummi, aikaa kulkea ostoksilla. Kenen rahoilla?
Kyllä mä lidlissä käyn.. En osta jääkaappiin vanhenevaa tavaraa. Lappukamaa tottakai ostaa aina joskus, sen mentävä nopeaan kulutukseen, en suostu jätemyllyksi.
=DW= - mimmimum-..mi
Minä käsitin tämän ilta-alen niin että kaikki ne tuotteet joihin on lätkäisty jossakin vaiheessa päivää 30% ale lappu.....myydään sitten 60% alennuksella.....Siksi jotkut menevät kuulemma jo tuntia aikaisemmin keräämään näitä tuotteita.....menevät sitten kassalle kun ale alkaa....Vai olenko käsittänyt oikein...
Loputkin biojätteet s-ryhmä käyttää hyödyksi ....biokaasuna ABC asemilla.... - bessie-
ö-Öö kirjoitti:
Höpöhöpö
Alelappuja liimailtu aina. Tässä kyse uudesta liimailukerrasta, myöhään illalla. Iltaisin työntekijämäärät tietenkin optimoitu, nykyisille duunareille tuli lisää työtä. Lisätyö ei näy palkassa.
Biojätteestähän on kyse, elintarvikkeita, jotka menevät jätteeseen, jos niitä ei saa myydyksi ennen deadlinea. Paljin kannattavampaa myydä edes jollakin hinnalla, kuin maksaa jätemaksuja samoista homeisista tuotteista parin päivän päästä.
Aloituksen kirjoittajahan nimenomaan kirjoitti, että koska pummi, aikaa kulkea ostoksilla. Kenen rahoilla?
Kyllä mä lidlissä käyn.. En osta jääkaappiin vanhenevaa tavaraa. Lappukamaa tottakai ostaa aina joskus, sen mentävä nopeaan kulutukseen, en suostu jätemyllyksi.
=DW=Mistä ihmeen "uudesta liimailukerrasta"?
Jääkaapissani on muutama 350 gr paketti Valion 17% Edamia ja muutama paketti Snellmannin Palvikinkkupaloja, "pitkään kypsyneitöä ja tosi mureita". Niissä on vain yksi alennustarra; alennus 30 %. Ostin ne maanantai-iltana klo 21:00 jälkeen, ja sain 60 % alennuksen.
Juustopaloissa on "parasta ennen" päiväys, joten niille en luultavasti tee mitään, säilyvät kyllä. Tai jos viitsin, raastan yleiskoneen vihannesleikkurilla juustoraasteeksi ja pakastan. Ilman alennusta en olisi tullut juuri tätä juustoa ostaneeksi, mutta nyt löysinkin 'uuden' ihan hyvän juuston. Varmaan ostan joskus normaalihintaisenakin, tosin en ole normaalihintaista juustoa moneen kuukauteen joutunut ostamaan ja toivottavasti en joudukaan.
Tosi murea palvikinkkupala kuuluu normaalistikin ostoslistalleni. Eli säästin huomattavasti kun hamstrasin noita alennettuja. Leikkaan omiin tarpeisiini sopiviksi ja pakastan 'kerta-annoksina'.
Pakkaan ilmatiiviisti huolellisesti pestyihin aiemmin käytettyihin suljettaviin pakastuspusseihin, pakastin on jo säädetty pakastusteholle. Osan pakastinkin jo heti maanantai alkuyöstä, loput tänään kun en eilen ehtinyt. Viimeinen käyttöpäivä huomenna.
Ostan jopa alennettua kalaa. Jätemyllyksi en itseäni koe, järkeväksi ja säästäväiseksi ja viitseliääksi kyllä. - ö-Öö
Kallista biojätettä
Jos jokin leikkele tms maksaa montakymmentä euroa kilo, kyllä siitä saatavalle energialle tulee valtavasti hintaa. Yleensäkin, biojäte sellaista, mihin ei missään nimessä pitäisi olla varaa.
Mä käsittänyt, tuotteet laputetaan, en ole tutkaillut itse asiaa, käyn päivisin kaupassa. Jos kyseessä kassankoodiale, se muuttaa asiaa.
Sestossa oli aikanaan hyvä systeemi. Kaikkiin 50% alelappu kerralla, Oli juu muuten hyvä, mutta kävi just kuin kerroitkin. Ihmiset tuli kauppaan, kun laputusta tehdään ja seisoi hyllyn edessä odottelemassa laputtajaa. Se tietenkin tarkoitti, monikaan ei ostanut täysihintaist, koska aikanaanhan se tulee myyntiin puoleen hintaan. Ja täyshinta tietenkin sitten nousee, koska biojäte menee hyvin kaupaksi.
Ei kaupassa sais myydä biojätettä ollenkaan. Eikä kai aikanaan myydäkkään, kun alkaa myytävä loppua maapallolta.
=DW= mimmimum-..mi kirjoitti:
Minä käsitin tämän ilta-alen niin että kaikki ne tuotteet joihin on lätkäisty jossakin vaiheessa päivää 30% ale lappu.....myydään sitten 60% alennuksella.....Siksi jotkut menevät kuulemma jo tuntia aikaisemmin keräämään näitä tuotteita.....menevät sitten kassalle kun ale alkaa....Vai olenko käsittänyt oikein...
Loputkin biojätteet s-ryhmä käyttää hyödyksi ....biokaasuna ABC asemilla....Kyllä olet oikeassa. ei siellä lätkitä uusia ale lappuja. Kassat naputtelevat -60 alen. Lie ohjelmoitu valmiiksi koneisiin.
Varmaan näin tehdään, että tullaan jo aijemmin hamstraamaan koska esim. prismasta ei löytynyt enää puoli yhdeksältä juuri yhtään ale tuotetta.- Mäkäsittänyttuotteet
ö-Öö kirjoitti:
Kallista biojätettä
Jos jokin leikkele tms maksaa montakymmentä euroa kilo, kyllä siitä saatavalle energialle tulee valtavasti hintaa. Yleensäkin, biojäte sellaista, mihin ei missään nimessä pitäisi olla varaa.
Mä käsittänyt, tuotteet laputetaan, en ole tutkaillut itse asiaa, käyn päivisin kaupassa. Jos kyseessä kassankoodiale, se muuttaa asiaa.
Sestossa oli aikanaan hyvä systeemi. Kaikkiin 50% alelappu kerralla, Oli juu muuten hyvä, mutta kävi just kuin kerroitkin. Ihmiset tuli kauppaan, kun laputusta tehdään ja seisoi hyllyn edessä odottelemassa laputtajaa. Se tietenkin tarkoitti, monikaan ei ostanut täysihintaist, koska aikanaanhan se tulee myyntiin puoleen hintaan. Ja täyshinta tietenkin sitten nousee, koska biojäte menee hyvin kaupaksi.
Ei kaupassa sais myydä biojätettä ollenkaan. Eikä kai aikanaan myydäkkään, kun alkaa myytävä loppua maapallolta.
=DW=Siis mitä yrität kertoa, on aivan mahdotonta saada selkoa jollotuksestasi, sehän on miltei kuin biojätettä itseään!
- ö-Öö
bessie- kirjoitti:
Mistä ihmeen "uudesta liimailukerrasta"?
Jääkaapissani on muutama 350 gr paketti Valion 17% Edamia ja muutama paketti Snellmannin Palvikinkkupaloja, "pitkään kypsyneitöä ja tosi mureita". Niissä on vain yksi alennustarra; alennus 30 %. Ostin ne maanantai-iltana klo 21:00 jälkeen, ja sain 60 % alennuksen.
Juustopaloissa on "parasta ennen" päiväys, joten niille en luultavasti tee mitään, säilyvät kyllä. Tai jos viitsin, raastan yleiskoneen vihannesleikkurilla juustoraasteeksi ja pakastan. Ilman alennusta en olisi tullut juuri tätä juustoa ostaneeksi, mutta nyt löysinkin 'uuden' ihan hyvän juuston. Varmaan ostan joskus normaalihintaisenakin, tosin en ole normaalihintaista juustoa moneen kuukauteen joutunut ostamaan ja toivottavasti en joudukaan.
Tosi murea palvikinkkupala kuuluu normaalistikin ostoslistalleni. Eli säästin huomattavasti kun hamstrasin noita alennettuja. Leikkaan omiin tarpeisiini sopiviksi ja pakastan 'kerta-annoksina'.
Pakkaan ilmatiiviisti huolellisesti pestyihin aiemmin käytettyihin suljettaviin pakastuspusseihin, pakastin on jo säädetty pakastusteholle. Osan pakastinkin jo heti maanantai alkuyöstä, loput tänään kun en eilen ehtinyt. Viimeinen käyttöpäivä huomenna.
Ostan jopa alennettua kalaa. Jätemyllyksi en itseäni koe, järkeväksi ja säästäväiseksi ja viitseliääksi kyllä.Paska tiedotus
Mulle oli tullut selkeä käsitys, että tuotteet laputetaan uusiksi. Kyseessä pelkkä ohjelmointiasia. Siinä väärässä.
Mutta iteasiassa tuo esiin niojäteongelman korostetusti. Loispummieläkeläiset syö biojätettä ja koska normaalit katteet jää niistä pois, pitää hintoja pitää ylhäällä, tai nostaa, jotta hävikkikulut peitetään.
Ei tota systeemiä pidetä yllä loispummien takia, ne toimii kaupan jätemyllyinä. Ja viuluthan maksaa muut, täysihintaisissa tuotteissa.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Paska tiedotus
Mulle oli tullut selkeä käsitys, että tuotteet laputetaan uusiksi. Kyseessä pelkkä ohjelmointiasia. Siinä väärässä.
Mutta iteasiassa tuo esiin niojäteongelman korostetusti. Loispummieläkeläiset syö biojätettä ja koska normaalit katteet jää niistä pois, pitää hintoja pitää ylhäällä, tai nostaa, jotta hävikkikulut peitetään.
Ei tota systeemiä pidetä yllä loispummien takia, ne toimii kaupan jätemyllyinä. Ja viuluthan maksaa muut, täysihintaisissa tuotteissa.
=DW=On ihan asiallista kuulua biojätteiden syöjiin ja siten myötävaikuttaa biojätevuorien vähenemiseen. Loispummi eläkeläisenä minulla ei enää ole sitä status ajattelua kauppareissulla katsokaapas mitä meillä on varaa ostaa, jota näkyy pikkasen paremmin toimeentulevien ostoskärryistä. Täynnä tavaraa, joista varmaan osa päätyy todelliseen biojätemassaan.
- bessie-
ö-Öö kirjoitti:
Paska tiedotus
=DW=Pitäisiköhän sinun hieman useammin ja kattavammin käväistä välillä täällä ulkomaailmassa. Ja siellä omassa maailmassa ollessasi voisit vähän kehittää järkeilytaitojasi.
Mistä olet saanut päähäsi, että juuri eläkeläiset juoksisivat alennettujen elintarvikkeiden perässä? Siitäkö, että tällä palstalla jolle kirjoittaa ehkä alle 10 ihmistä, pari kolme on kertonut (silloin tällöin) hyödyntävänsä mahdollisuuden ostaa alennettuja tuotteita?
Monet eläkeläiset elävät yhden hengen taloudessa ja heidän ostoksensa ovat niin pieniä, että ihan sama vaikka maksavat normaalihinnan. Omissa lähi S-kaupoissani käy iltaisin monenlaista väkeä, ikänsä puolesta eläkeläisiltä vaikuttavia ei kovinkaan paljon. Selvästi tarjousten perässä olevista suurin osa on miehiä. Yhdessä kaupassa suurin ryhmä heti kohta yhdeksän jälkeen on paistopisteen tuotteita (alennuksessa nekin) ostavat, selvästi jostain urheiluharrastuksesta tulevat nuorten miesten tai sekä miesten että naisten ryhmät. Isiä mukanaan lapsi tai pari näkee aika paljon. Samoin nuoria pareja. Kaikenlaisia ihmisiä.
Läheskään kaikkea ei saa alennettuna. Tuoreita kasviksia tai hedelmiä ei koskaan, pakasteitakaan en itse ole koskaan nähnyt alennetuissa, en liioin kananmunia. Yleensäkään koskaan ei voi etukäteen laskea sen varaan, että saisi alennettuna juuri sitä mitä tarvitsee. Tarpeetonta tietenkään ei kannata ottaa edes ilmaiseksi.
Sinä et taatusti minun viulujani maksa, et ole koskaan maksanut, etkä tule koskaan maksamaan. Ikiomia viulujani vinguttelen ja kyllä vinguttelenkin.
Ettet vain olisi loipummieläkeläinen? - ö-Öö
bessie- kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun hieman useammin ja kattavammin käväistä välillä täällä ulkomaailmassa. Ja siellä omassa maailmassa ollessasi voisit vähän kehittää järkeilytaitojasi.
Mistä olet saanut päähäsi, että juuri eläkeläiset juoksisivat alennettujen elintarvikkeiden perässä? Siitäkö, että tällä palstalla jolle kirjoittaa ehkä alle 10 ihmistä, pari kolme on kertonut (silloin tällöin) hyödyntävänsä mahdollisuuden ostaa alennettuja tuotteita?
Monet eläkeläiset elävät yhden hengen taloudessa ja heidän ostoksensa ovat niin pieniä, että ihan sama vaikka maksavat normaalihinnan. Omissa lähi S-kaupoissani käy iltaisin monenlaista väkeä, ikänsä puolesta eläkeläisiltä vaikuttavia ei kovinkaan paljon. Selvästi tarjousten perässä olevista suurin osa on miehiä. Yhdessä kaupassa suurin ryhmä heti kohta yhdeksän jälkeen on paistopisteen tuotteita (alennuksessa nekin) ostavat, selvästi jostain urheiluharrastuksesta tulevat nuorten miesten tai sekä miesten että naisten ryhmät. Isiä mukanaan lapsi tai pari näkee aika paljon. Samoin nuoria pareja. Kaikenlaisia ihmisiä.
Läheskään kaikkea ei saa alennettuna. Tuoreita kasviksia tai hedelmiä ei koskaan, pakasteitakaan en itse ole koskaan nähnyt alennetuissa, en liioin kananmunia. Yleensäkään koskaan ei voi etukäteen laskea sen varaan, että saisi alennettuna juuri sitä mitä tarvitsee. Tarpeetonta tietenkään ei kannata ottaa edes ilmaiseksi.
Sinä et taatusti minun viulujani maksa, et ole koskaan maksanut, etkä tule koskaan maksamaan. Ikiomia viulujani vinguttelen ja kyllä vinguttelenkin.
Ettet vain olisi loipummieläkeläinen?Lue huumorialoitus :D
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Höpöhöpö
=DW=Minua kiinnostaisi tietää, keitä sinun mielestäsi ovat "loispummieläkeläiset"?
Aikanaan olin kuullut sellaisesta konjakista kuin Hennesyn Paradise, ja halusin maistaa, miltä se maistuu. Toiset sanoivat: "Sehän on hirveän kallista." Johon minä tokaisin: "Niin kallista viinaa ei maailmassa olekaan, ettei minulla ole varaa sitä yhtä lasillista juoda."
Ja niinpä tilasin lasillisen kyseistä ihmejuomaa. Kyseisen juoman nautittuani saatoin vain todeta, että minussa menevät kyllä kalliit juomat hukkaan, koska se ei maistunut mitenkään erityiseltä.
Tokkopa nuo alennetut ruoat maistuvat sen kummemmilta kuin normaalihintaisetkaan, meillä on aika tarkka elintarvikelaki tässä maassa, ja pilaantunutta ruokaa ei saa myydä. Minusta on parempi, että se ruoka päätyy heille, jotka sitä tarvitsevat, mieluummin kuin jätteeksi.- bessie-
ö-Öö kirjoitti:
Lue huumorialoitus :D
=DW=Mikä niistä?
Ok., tarkoitat varmaan sitä jonka otsikossa kysytään millaiselle huumorille nauramme.
Luettu on? Pitikö sieltä löytää joku näyte sinun loistavasta huumoristasi vai mitä tarkoitat?
"Se totta, nonverbaalinen viestintä hankalampaa usein, kuin livejutut."
Oliks se tämä?
Huvittaa tuo biojäte. Tulee mieleen Kiviset ja Soraset. Heidän tiskipöytänsä olla oli eläin joka söi ruuan tähteet Eläin oli biojäteloota.🐴
Nälkä on aina vieraanamme, onneksi ei ole jano vielä päässyt yllättämään.
Meikäläinen ku elää kesäaikaan sillillä ja perunoilla niin ei paljon punaset laput ilahduta.
Toi myöhäne aikakin haittaa iltaunista.
Toi jano on sillinsyöjänkin riesana ja nälkä on aina .Minä en iltamyöhällä lähde sapuskan perään ajelemaan, olkoon vaikka ilmaista.
Aina olen sanonut, etten niin paljon jaksa syödäkään, ettei olisi varaa tarvitessa ostaa.
Ei ole vielä omasta maasta perunoita saanut, pieniä ovat kuin silakat joulukaloiksi.
Onneksi on tuota omaa lähdevettä, isompikin jano sillä sammuu.
- Salmenselkä
Nuo alennukset ilhduttavat niitä jotka asuvat keskustoissa tai muuten ajelevat lähes päivittäin ostoksille. Maalla kaupassa käydään kerran tai korkeintaan kaksi viikossa. Lidlistä ei ole tietoakaan ellei aja kauas lähikaupunkiin.
Itselle aina jotain löytyy pakasteesta ja kasvimaasta, vieraat joutuvat tyytymään mitä on. - Keskikokoinen
Köyhä voi herkutella, oli otsikko. Juu, niitä herkuttelijoita oli tänäänkin isoin osa Lidlin asiakkaista. Tulotasosta en tiedä, mutta paino oli vähintään 90 kiloa.
Lidl on hyvä liike ja tuskin syypää suomalaisten läskiintymiseen. Mielestäni suomalainen nainen saisi olla maksimissaan kokoa 40 tai 42. Muille läskivero. Ja Lidl ja muut voisivat lopettaa isojen vaatteiden valmistuksen. Koot ovat kasvaneet viime vuosina ja normaalikokoinen tavallisella painoindeksillä varustettu nainen joutuu ostamaan vaatteensa nuorisoliikkeistä löytääkseen sopivan koon.- korppislaiturilla
Ups.... Kun olin 20 -vuotias, olin kokoa 38/40 pituutta 176 cm
Nyt olen 70-vuotias kokoa XL. Onneksi hollantilsiset ovat isoja. Sieltä löytyy vaatteet ja kengät isoille tytöille. Ylimääräistä läskiä ei ole, rengas vyötäröllä kuten suurimmaĺla osalla H-vartalotyypin naisilla.
Ryntyjäkään ei isommilten 😊
Jooooooo
- Pirrepäjuups
Aikoinaan jouduin pihistelemään ja taiteilemaan isolle perheelle ruokaa pienellä budjetilla, nyt en enää jaksa.
Yksin ei paljoa tarvitse jemmailla ruokaa jääkaappiin vanhentumaan.- korppisylisiltä
Ämpärijonossa en ole seissyt, soppatykillä olen syönyt jonottamatta. Eikös niissä sankoissa ole jotain palkintoja, joita ihmiset kalastavat, ei niinkään sankkoa, vaikka lie se sankokin lohdutusvoitto.
- syöminen.on.nautinto
Opiskelijat ja työttömät lapsiperheet ovat varmaan kiitollisia pienestäkin mahdollisuudesta muuhun kuin pasta-jauheliharuokaan. Ja miksipä ei siis pienituloinen eläkeläinenkin.
Voihan se tietysti olla niinkin, että jos asuu lähellä alennuksia tarjoavaa kauppaa, niin tulee tavaksi mennä tarkistamaan tarjonta vaikka ei olisi tarpeenkaan. Vähän niin kuin ämpärien jakotilaisuudet.Tämä juttu on tuolta 70 palstalta "leipäjonot kilometrin mittaiset", jossa kirjoittelin, kuinka täällä jaetaan ilmaiseksi näitä kaupan ylijäämä ruokia, joissa itsekin käyn, kertoen, mitä ruoka-kassi voi sisältää?
mm.tällaisenkin vastauksen sain ja sitä ennen oli moitteet, kuinka köyhien edestä vien ruoan?
"Otat ison riskin syödessäsi ja syöttäessäsi tuollaista pilaantumassa olevaa ruokaa. Se filee on voinut olla pitkät ajat jossain väärässä hyllyssä lämpimässä. Vakuumipakkaus on voinut rikkoontua. Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi , mitä lienee hormoonilihaa jostain argentiinasta asti. Ahneella on paskanen loppu, sanotaan. Ainakin ripulivaara on."
Uskomattomia ovat mielipiteet, mutta aamullakin (jako on nyt kesäisin vain perjantai aamuisin klo 9) kävin hakemassa viikon ruoat.
ps. Bravoo sinulle, korppis. Näin me köyhät venytämme euromme ja ei tarvitse haukkua Sipilän hallitusta, saati kadehtia, mitä "pakolaisille" tarjotaan.- bessie-
"Voihan se tietysti olla niinkin, että jos asuu lähellä alennuksia tarjoavaa kauppaa, niin tulee tavaksi mennä tarkistamaan tarjonta vaikka ei olisi tarpeenkaan. Vähän niin kuin ämpärien jakotilaisuudet."
Alussa piti ottaa tavaksi, että sain systeemin rullaamaan haluamallani tavalla. Vien kerran viikossa valmista kunnon (itse tehtyä, ei mitään höttöruokaa) ruokaa henkilölle jonka ruokavalio muuten olisi aika huono. Kerta-annoksina hyvissä mikrolämmityksen kestävissä rasioissa, osa pakastettuja, osa pakastamattomia.
Hänellä pitää myös aina olla juustoa ja jotain leikkelettä jääkaapissa. Itse ostamansa ovat aina olleet sieltä halvimmasta päästä, minä vien laadukkaampia ja terveellisempiä (sikäli kuin juustot ja leikkeleet nyt terveellisiä ylipäätänkään ovat). Kalan syöminen oli aikaisemmin hyvin satunnaista, sekin muuttui.
Kunnollisen ja laadukkaan ruokavalion tuomat vaikutukset ovat selvästi silmin nähtävissä, hän myös kertoo tuntevansa olonsa huomattavasti aiempaa vireämmäksi ja kaikin puolin paremmaksi ja jaksavammaksi. Yleensä vien sen verran, että kaverille/kavereille riittää myös, sitäkin kautta on tullut myönteisiä vaikutuksia.
Voisin tietysti tehdä kaiken tämän normaalihintaisillakin tuotteilla ja olen itse asiassa tehnytkin, mutta nyt näiden alennettujen hintojen aikana homma on muuttunut säännölliseksi tavaksi ja oikeastaan kaikkien ruokavalio paljon monipuolisemmaksi. Olen kyllä itse syönyt aika terveellisesti tähänkin saakka, mutta en ole läheskään päivittäin tehnyt itselleni 'oikeaa ruokaa'.
Nyt tämä on vähän niin kuin harrastus, ja mukava sellainen kävelyineen päivineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1643749Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o163053EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2262627Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2352132Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta761913Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b531307Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva251239Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu701158Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty90956- 109919