RIKOSILMOITUS HEPATIITTI B LEVITTÄJÄSTÄ???

OIKEUTTA-JANOAVA

Kävin paikallisessa baarissa kavereiden kanssa vetämässä kännit. Mulla oli silloin tosi paha rahatilanne ja ei ollut varaa ostaa itse kuin pari juomaa. Näin naapuripöydässä melkein täysinäisen alkoholijuoman jota sen omistaja ei pitänyt silmällä tilatessaan itselleen lisää juomista, muistan siis juoman omistajan naaman. Käytin mahdollisuutta ja otin salaa hänen juoman ja join sitä loppuillan.

Nyt kävin terveyskeskuksessa sukupuolitautitesteissä ja minulla todettiin positiivinen hepatiitti-b!! Minulla ei siis ollut hepatiittia tai muita sukupuolisairauksia, ennenkuin olin juonut baarissa toisen juoman!!

Ajattelin nyt kysyä, että voinko tehdä rikosilmoituksen tuosta juoman omistajasta jonka juoman otin, sukupuolitaudin levittämisestä?! Tuohan on täysin rikollista levittää sukupuolitauteja muille ihmisille jos itse tietää että itsellään sellainen on! Kokisin että se olisi oikeudelista, että saisin tuolta hepatiitin levittäjältä ainakin 5000 euroa korvauksia tämän saamani taudin aiheuttamista kärsimyksistä.

7

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneematkaan

TARTUNNAN LÄHTEITÄ

Suojaamaton sukupuoliyhteys
      Verikontaktit (onnettomuudet, hoitotoimenpiteet, hammaslääkäri, verensiirrot, kontaktilajit, manikyyrit ja pedikyyrit)
      Lävistykset ja tatuoinnit
      Suonensisäisten huumeiden käyttö
      Lasten keskinäiset kontaktit (puremat, naarmut yms.)
      Äidiltä lapseen raskauden tai synnytyksen yhteydessä

• Jussi..Pussi

Tilanne olisi vähän samanlainen, jos autovaras auton varastettuaan ajaisi päin puuta ja syyttäisi siitä auton omistajaa.

• OIKEUTTA-JANOAVA

Oletko kuullut sellaista sanontaa kuin että joka perseensä nostaa se paikkansa menettää?? Se tyyppi jätti juoman hetkeksi vartioimatta ja minä käytin tilaisuuteni hyväksi, joten en ole tehnyt mitään rikollista. Sen sijaan ainut rikollinen on tuo luuseri joka nuoltuaan haavaisellaan suullaan oli jättänyt vapaata riistaa olevalle tuopille hepatiitti b tartunnan. Muistan tasan tarkkaan miltä tuo tyyppi näyttää ja olen levittänyt kylillä jo juttua eteenpäin että se kusipää on tautinen ja tartutti mulle taudin!! En tyydy vielä sosiaalisesti häpäisemään tuota kusipäätä vaan haluan korvauksia rahana ainakin 5000 euroa kärsimyksistä!!!

• yhtgbfnv
        OIKEUTTA-JANOAVA kirjoitti:

Oletko kuullut sellaista sanontaa kuin että joka perseensä nostaa se paikkansa menettää?? Se tyyppi jätti juoman hetkeksi vartioimatta ja minä käytin tilaisuuteni hyväksi, joten en ole tehnyt mitään rikollista. Sen sijaan ainut rikollinen on tuo luuseri joka nuoltuaan haavaisellaan suullaan oli jättänyt vapaata riistaa olevalle tuopille hepatiitti b tartunnan. Muistan tasan tarkkaan miltä tuo tyyppi näyttää ja olen levittänyt kylillä jo juttua eteenpäin että se kusipää on tautinen ja tartutti mulle taudin!! En tyydy vielä sosiaalisesti häpäisemään tuota kusipäätä vaan haluan korvauksia rahana ainakin 5000 euroa kärsimyksistä!!!

Toisin sanottuna varastamisen lisäksi olet syyllistynyt kunnianloukkaukseen ja/tai yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen sen lisäksi, että riehut aivan väärään suuntaan.

Kuten Onneematkaan jo vähän vihjaisi, et todellakaan ole saanut hepaasi juomalla taudinkantajan käyttämästä lasista. Se nyt on päivänselvää. Jotain likaista tuheroa/takaporttia olet käynyt tuuppaamassa, jollet nyt sitten vedä jotain muuta kamaa alkoholin lisäksi.

Hieman trollille haisee.

• JuuJuuJokuTuoppi

Toisin sanoen olet pikku kylän kundi joka on pannut jotakin ilman kumia ja yrität puhdistaa maineesi, parempi vain mennä lääkäriin ja kertoa kaikki rehellisesti että mokasit.

• OIKEUTTA-JANOAVA
        yhtgbfnv kirjoitti:

Toisin sanottuna varastamisen lisäksi olet syyllistynyt kunnianloukkaukseen ja/tai yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen sen lisäksi, että riehut aivan väärään suuntaan.

Kuten Onneematkaan jo vähän vihjaisi, et todellakaan ole saanut hepaasi juomalla taudinkantajan käyttämästä lasista. Se nyt on päivänselvää. Jotain likaista tuheroa/takaporttia olet käynyt tuuppaamassa, jollet nyt sitten vedä jotain muuta kamaa alkoholin lisäksi.

Hieman trollille haisee.

Juttujen levittäminen kylillä ei kyllä ole mitään kunnianloukkausta ja jos jollain on joku sukupuolitauti niin sen pitää ilmaista se avoimesti kaikille tutuille, että pitävät hänestä kädenvarren etäisyyden tarttumisvaaran takia. Kaikki puhuu aina tosista selän takana jotain ja saatetaan ilmiantaa tuttavapiirille toinen jopa raiskaajaksi, mutta nämä ovat vain niitä varatoimenpiteitä, että esim. naiset osaavat pysyä kaukana tästä tyypistä jolla on raiskaajan maine ihan oman turvallisuuden vuoksi. Tämä on ihan normaalia ihmisten kanssakäymistä yhteisöissä ja poliisit myös katsovat sitä läpi sormien.

Kävin lääkärissä eilen sukupuolitautitesteissä ja minulla todellakin todettiin hepatiitti b. Sen baari-illan aikana/jälkeen en ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa. Hepatiitti voi ihan hyvin tarttua vaikka syljen kautta. Tästä on esimerkkinä narkkari Jimi Karttusen sylkemiset päin naamaa josta sai sen jälkeen kovasti turpaansa ja oikeudenkäynnissä todettiin että Jimi Karttusen narkkareille tyypillinen hepatiittisairaus oli vaarana tarttua muihin terveisiin ihmisiin räkimisen seurauksena, siksi Jessen tuomiota lievennettiin pahoinpitelyksi eli itsepuolustamiseksi tautia tartuttavaa vastaan.

Minä olen nyt tietämättömänä ja syyttömänä saanut sairauden joka tulee vaivaamaan minua loppuiän ja siksi vaadin siitä korvauksia sillä loppuelämä on pilalla. Toivon että se kusipää tekee itsemurhan kun saa kuulla kylillä kaikilta tutuilta vittuilua ja huutelua tuosta sukupuolitaudistaan!!!

• yhtgbfnv

Juttujen levittäminen kylillä ei kyllä ole mitään kunnianloukkausta ja jos jollain on joku sukupuolitauti niin sen pitää ilmaista se avoimesti kaikille tutuille, että pitävät hänestä kädenvarren etäisyyden tarttumisvaaran takia. Kaikki puhuu aina tosista selän takana jotain ja saatetaan ilmiantaa tuttavapiirille toinen jopa raiskaajaksi, mutta nämä ovat vain niitä varatoimenpiteitä, että esim. naiset osaavat pysyä kaukana tästä tyypistä jolla on raiskaajan maine ihan oman turvallisuuden vuoksi. Tämä on ihan normaalia ihmisten kanssakäymistä yhteisöissä ja poliisit myös katsovat sitä läpi sormien.

Kävin lääkärissä eilen sukupuolitautitesteissä ja minulla todellakin todettiin hepatiitti b. Sen baari-illan aikana/jälkeen en ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa. Hepatiitti voi ihan hyvin tarttua vaikka syljen kautta. Tästä on esimerkkinä narkkari Jimi Karttusen sylkemiset päin naamaa josta sai sen jälkeen kovasti turpaansa ja oikeudenkäynnissä todettiin että Jimi Karttusen narkkareille tyypillinen hepatiittisairaus oli vaarana tarttua muihin terveisiin ihmisiin räkimisen seurauksena, siksi Jessen tuomiota lievennettiin pahoinpitelyksi eli itsepuolustamiseksi tautia tartuttavaa vastaan.

Minä olen nyt tietämättömänä ja syyttömänä saanut sairauden joka tulee vaivaamaan minua loppuiän ja siksi vaadin siitä korvauksia sillä loppuelämä on pilalla. Toivon että se kusipää tekee itsemurhan kun saa kuulla kylillä kaikilta tutuilta vittuilua ja huutelua tuosta sukupuolitaudistaan!!!

Toisen ihmisen terveydentilatietojen levittäminen, varsinkin kun täälläkin tunnustat, että teet sen loukkaamistarkoituksessa ("En tyydy vielä sosiaalisesti häpäisemään tuota kusipäätä vaan haluan korvauksia ") todellakin täyttää yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen. Kun vielä väität, että tämä henkilö olisi sinuun taudin tartuttanut, mikä mitenkään realistisesti ei voi pitää paikkaansa ainakaan sillä todennäköisyydellä, että voisit sitä totena viljellä, syyllistyt kunnianloukkaukseen.
        Mitään "käsivarren etäisyyttä" ei todellakaan tarvita, jotta hepatiitti B ei tartu. Sekään ei pidä paikkaansa, että poliisi katsoisi läpi sormien. Kyseessä on asianomistajarikokset, jossa poliisi voi asiaan tarttua vain, mikäli asianomistaja vaatii rangaistusta. Kyllä poliisi tuosta jo esitutkinnan ja syyteharkintaan lähettämisen tekisi, jos vaadittaisiin.

Mutta kerrohan nyt meille miksi ihmeessä edes kävit sukupuolitautitesteissä, jos kerran et ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa lähiaikoina? Hepatiitti B:n itämisaika on aina puoleen vuoteen asti, ja iso osa tartunnoista (60-70%) on oireettomia, joten sinulla ei oikeasti ole hajuakaan mistä ja koska sen olet saanut. Koko teoriasi tästä henkilöstä, josta et edes voi tietää onko hänellä hepatiitti B (alle promillen todennäköisyys, koko tauti muutenkin on Suomessa harvinaistumaan päin) on niin naurettava, että ei ole tosikaan. Ja henkilöstähän tiesit vain ulkonäön.

Tällaisten pysyvien virustartuntojen saaminen edes esimerkiksi neulanpistostapaturmasta on prosentin osien luokkaa. Ne elävät elimistön ulkopuolella huonosti ja lyhyen aikaa. Siksi veritapaturmien ohella juuri suora limakalvokontakti onkin ainoita vaihtoehtoja, joita nyt edes realistisesti kannattaa miettiä. Jonkun baariin jätetyn lasin pinnassa oleva kuivuva sylki nyt todellakaan ei sitä sinunun siirrä, spekuloi joku käräjäoikeus (jonka pöytäkirjaa sinä todellakaan et ole lukenut, kunhan luotat roskalehdistöön) asiasta mitä tahansa jostain narkin sylkemistapauksesta.

Usko nyt vain, olet voinut saada tartuntasi vaikka vuosia sitten, koska se on niin usein oireeton tai vähäoireinen, ja itämisaikakin on pitkä.

Lainataan nyt vielä lopuksi vaikka Terveyskirjaston tietoja asiasta, niin ei jää vain omien huulten heilutteluksi:

"Virus tuhoutuu nopeasti veren kuivuessa, joten ympäristössä olevasta verestä tai esimerkiksi puistoissa ajelehtivista huumeneuloista ei seuraa infektiota, vaikka kätensä niihin pistäisi. Virus ei tartu kosketuksesta ehjän ihon läpi eikä suutelemisessa."

...ja sinä kuvittelet saaneesi sen ulottuoppiin jääneestä syljestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4870
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2829
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      56
      2617
    Aihe