Millaiset eri asuinalueet?

Mitäihmettänyt

Työpaikkaa pukkaa Porvoosta. Parempi ottaa vastaan kun kerran sain. Joten kun en mitään tuosta itärannikon ihmeestä tiedä, kertokaapa, mikä on sellainen asuinalue jossa kestää elää. Keskituloinen olen, vanha asunto on joten saan siitä rahaa (lainaakin kyllä vielä). Ostaa siis aion.

24

8438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putro

      Kyllä se on varmaankin tuo Toukovuori, pankit myyvät sieltä kohta suhteellisen edullisesti uusia asuntoja. Alue on uusi ja rauhallinen, tosin aivan älyttömän kaukana keskustasta. Tämä selittää ne edulliset hinnat. Alueella on hyvät polkupyörä- ja paikallisliikennelinjat, joten oma autokaan ei ole mikään välttämätön.

    • Kamppulasucks

      Ziisus mikä vastaus! Kysyjähän on muuttamassa sanojensa mukaan Porvooseen, eikä minnekään metsään. Halvalla ei saa hyvää, kunhan pysyy riittävän lähellä keskustaa, eikä ajattelekaan Gammelbackaa, Eestinmäkeä tai Kevätkumpua, niin sit ollaan jo lähempänä totuutta.

      • Putro

        Mutta kysyjähän kertoi olevansa keskituloinen. Eivät keskituloiset asu kuin Kamppulassa, Eestinmäessä, Kevätkummussa ja Toukovuoresta. Toukovuori on näistä paras, miinuksena toki se, että a-asunnot on rakentamassa sinne asuntoja paguloisille. Mutta muuten ihan ok aluetta.


      • Kamppula77

        Olet vissiin siis asunutkin itse kaikissa noista kaupunginosista, joista muualta tulevia varoitteletkin...vai..?
        Gammelbackan vuokratkin ovat olleet jo pitkään keskustaakin korkeammat..
        Itsesi kaltaisia on sitä paitsi aina ollut hela Porvoo pullollaan ja onneksi tajuatte sentään pysyäkin poissa täältä katukuvaa nyrpeine ilmeinenne ankeuttamasta...
        ;)


    • Lantmanna

      Muuta Hinthaaraan, siellä joku omakotitalo myynnissä.- Kauppa ja baari missä täydet oikeudet ja koulut sekä päiväkodit lähellä.-

      • Juuh ja Pirun"hyvät" tiet talvella kulkea duuniin ... :) haha


      • Lantmanna
        Markka79 kirjoitti:

        Juuh ja Pirun"hyvät" tiet talvella kulkea duuniin ... :) haha

        Tulipahan sieltä ajeltua töihin kupla volkkarilla ja saab 96:tosella, ennen oli miehet rautaa! :D


      • Juu kyllä siellä muutamat kännit kävi nuorena ottamassa mutta en mä sinne pimeeseen korpeen muuttaisi kun porvoostakin kerran saa kämppää missä asua


      • Lantmanna

        Noh nyt ei taida enään kauppaakaan :(


    • Gjvjbhb

      Hornhattula, lähellä keskustaa rauhallinen asuinpaikka. Suosittelen.

    • HyiOlkoon

      Huh! Kamala paikka tuo Hornhattula!

      • Hornhattula on tosi hyvä paikka jos kaupan puuttuminen ihan kulmalta ei ole haitta.Kevätkumpu 1 nen on ihan ok,samoin sairaalan ympäristö ,Vältä ylä näsi,eestinmäki,"kamppula",Kevari 2.ja 3sen alku missä se opiskelija asuntola..Samoin Huhtinen on skeidaa


    • HyiOlkoon

      Hornhattula täys paska

    • Rimmirulettaa

      Lehtimäkeen ei pidä muuttaa, jollei ole tai ole ollut töissä Nesteellä tai Borealiksella. Lehtimäki on näiden firmojen duunareiden ja eläkeläisten sisäsiittoinen ghetto, jossa kaikkia muualta tulleita - myös (ja varsinkin) syntyperäisiä porvoolaisia - vahditaan ja tarkkaillaan jatkuvasti ja peittelemättä, kohdellaan "huonompana aineksena" ja pyritään savustamaan ulos. Taajaman sisäinen rasismi muualta muuttavia kohtaan on huippuluokkaa, ja niin on myös mielenkiinto heidän yksityisasioitaan kohtaan.

      • Gamppula77

        Hellou!
        Juu, oon jotain tuollaista ollut Lehtimäessä huomaavinanikin.. Mummin ja Vaarin talo siellä myytiin ja sukulaispoika osti kuolinpesän ja hänen perheensä elämää kyttääviä tässä juurikin pelkään...


    • qreölköwöw

      Muuta keskustaan niin isoon kämppään kun rahat riittävät niin on palvelut ja liikenneyhteydet kunnossa.

    • TänneVaanTule

      Keskusta on paras paikka, jos on rahaa tarpeeksi.

    • ÄäniKeskustaAsumiselle

      Joo, viimeiset pari kommenttia on asiaa. Keskustaan vaan.

    • sippula

      Aloittaja on vuosikausia näillä palstoilla pyörinyt kyselijä. Turhaa oli vastata. Ei se taaskaan ole oikeasti tänne muuttamassa. Oikotiet ja muut asunnonmyyntipalstat antavat tietoa, jos sitä todella tarvii.

    • Kaivokadulla

      Eihän ole Porvoossa huonoja alueita. Keskusta on ihan jees.

      • Anonyymi

        Huonoja alueita kyllä on nykyään ainakin, kamppula rauhoittunut mutta kevätkummusta tulossa joku ghetto jossa sossu nuoret ja maahanmuuttajat ryöstelevät, pahoinpitelevät ja huumeita myy. Kevätlaakson omakotialueet ovat kyllä kivoja mutta nämä kerrostalo betoni helvetit jossa nämä narkkarit ja muut asuvat niin on aika huonoja. Nuoria ja aikuisia ryöstetään ja pahoinpidellään ja oli uutisissakin juuri ryöstöstä kevarissa juttua. Olen täällä asunut 19 vuotta ja kolme vuotta sitten muuttanut helvettin niin on minulla kyllä aiheesta kokemusta. Ja olen asunut muissa ”lähiö” tyyppisissä paikoissa ja kevari ainakin juuri nyt on yksi huonoimmista. Eli jos muutat porvooseen niin älä kevätkumpuun ja jos siellä käyt niin pysy kaukana näistä ”gangsteri” nuorista. Koko mesta narkkareita täynnä. Pahimmat ovat siellä joukahaisentien iso kerrostalo alue ja lohentien korkeat kerrostalot. Siellä on pelkästään yhteiskunnan paskimmat ja alhaisimmat ei kasvatetut piripäät ja pirimyyjät. Puolet ihmisitä siellä maahanmuuttajia ja toinen puolikas narkkareita. Muuttakaa Haikkooseen tai Horhattulaan jos porvooseen pitää muuttaa mutta jos valinta on niin pysykää koko kaupungista kaukana. Olen itse asunut täällä siitä asti että olin 3, Albanialais perheestä tuleva mies ja olen nähnyt miten helposti nuoret maahanmuuttajat muuttuuvat nopeasti täällä yhteiskunnan hylkiöiksi


    • vinnoilija

      Minkälaisen asunnon sait kolmessa kuukaudessa, aloittaja?

      • Mitäihmettänyt

        Ikäväkseni joudun ilmoittamaan, että asustelen edelleen kavereiden nurkissa ja välillä autossani läheisellä levähdysalueella. Olen kyllä asuntojonossa, mutta menevät kuulemma maahanmuuttajille kaikki. Satojen ihmisten jono, vain kymmenkunta vapautuu kuukausittain. Eli ei paljon alueita valita, on otettava mistä saa.


      • töttöröhat

        Muuta Loviisan suuntaan, siellä valkoinen mies saa asunnon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe