Työpaikkaa pukkaa Porvoosta. Parempi ottaa vastaan kun kerran sain. Joten kun en mitään tuosta itärannikon ihmeestä tiedä, kertokaapa, mikä on sellainen asuinalue jossa kestää elää. Keskituloinen olen, vanha asunto on joten saan siitä rahaa (lainaakin kyllä vielä). Ostaa siis aion.
Millaiset eri asuinalueet?
24
7188
Vastaukset
- Putro
Kyllä se on varmaankin tuo Toukovuori, pankit myyvät sieltä kohta suhteellisen edullisesti uusia asuntoja. Alue on uusi ja rauhallinen, tosin aivan älyttömän kaukana keskustasta. Tämä selittää ne edulliset hinnat. Alueella on hyvät polkupyörä- ja paikallisliikennelinjat, joten oma autokaan ei ole mikään välttämätön.
- Kamppulasucks
Ziisus mikä vastaus! Kysyjähän on muuttamassa sanojensa mukaan Porvooseen, eikä minnekään metsään. Halvalla ei saa hyvää, kunhan pysyy riittävän lähellä keskustaa, eikä ajattelekaan Gammelbackaa, Eestinmäkeä tai Kevätkumpua, niin sit ollaan jo lähempänä totuutta.
- Putro
Mutta kysyjähän kertoi olevansa keskituloinen. Eivät keskituloiset asu kuin Kamppulassa, Eestinmäessä, Kevätkummussa ja Toukovuoresta. Toukovuori on näistä paras, miinuksena toki se, että a-asunnot on rakentamassa sinne asuntoja paguloisille. Mutta muuten ihan ok aluetta.
- Kamppula77
Olet vissiin siis asunutkin itse kaikissa noista kaupunginosista, joista muualta tulevia varoitteletkin...vai..?
Gammelbackan vuokratkin ovat olleet jo pitkään keskustaakin korkeammat..
Itsesi kaltaisia on sitä paitsi aina ollut hela Porvoo pullollaan ja onneksi tajuatte sentään pysyäkin poissa täältä katukuvaa nyrpeine ilmeinenne ankeuttamasta...
;)
- Lantmanna
Muuta Hinthaaraan, siellä joku omakotitalo myynnissä.- Kauppa ja baari missä täydet oikeudet ja koulut sekä päiväkodit lähellä.-
- Lantmanna
Markka79 kirjoitti:
Juuh ja Pirun"hyvät" tiet talvella kulkea duuniin ... :) haha
Tulipahan sieltä ajeltua töihin kupla volkkarilla ja saab 96:tosella, ennen oli miehet rautaa! :D
Juu kyllä siellä muutamat kännit kävi nuorena ottamassa mutta en mä sinne pimeeseen korpeen muuttaisi kun porvoostakin kerran saa kämppää missä asua
- Lantmanna
Noh nyt ei taida enään kauppaakaan :(
- Gjvjbhb
Hornhattula, lähellä keskustaa rauhallinen asuinpaikka. Suosittelen.
- HyiOlkoon
Huh! Kamala paikka tuo Hornhattula!
Hornhattula on tosi hyvä paikka jos kaupan puuttuminen ihan kulmalta ei ole haitta.Kevätkumpu 1 nen on ihan ok,samoin sairaalan ympäristö ,Vältä ylä näsi,eestinmäki,"kamppula",Kevari 2.ja 3sen alku missä se opiskelija asuntola..Samoin Huhtinen on skeidaa
- HyiOlkoon
Hornhattula täys paska
- Rimmirulettaa
Lehtimäkeen ei pidä muuttaa, jollei ole tai ole ollut töissä Nesteellä tai Borealiksella. Lehtimäki on näiden firmojen duunareiden ja eläkeläisten sisäsiittoinen ghetto, jossa kaikkia muualta tulleita - myös (ja varsinkin) syntyperäisiä porvoolaisia - vahditaan ja tarkkaillaan jatkuvasti ja peittelemättä, kohdellaan "huonompana aineksena" ja pyritään savustamaan ulos. Taajaman sisäinen rasismi muualta muuttavia kohtaan on huippuluokkaa, ja niin on myös mielenkiinto heidän yksityisasioitaan kohtaan.
- Gamppula77
Hellou!
Juu, oon jotain tuollaista ollut Lehtimäessä huomaavinanikin.. Mummin ja Vaarin talo siellä myytiin ja sukulaispoika osti kuolinpesän ja hänen perheensä elämää kyttääviä tässä juurikin pelkään...
- qreölköwöw
Muuta keskustaan niin isoon kämppään kun rahat riittävät niin on palvelut ja liikenneyhteydet kunnossa.
- TänneVaanTule
Keskusta on paras paikka, jos on rahaa tarpeeksi.
- ÄäniKeskustaAsumiselle
Joo, viimeiset pari kommenttia on asiaa. Keskustaan vaan.
- sippula
Aloittaja on vuosikausia näillä palstoilla pyörinyt kyselijä. Turhaa oli vastata. Ei se taaskaan ole oikeasti tänne muuttamassa. Oikotiet ja muut asunnonmyyntipalstat antavat tietoa, jos sitä todella tarvii.
- Kaivokadulla
Eihän ole Porvoossa huonoja alueita. Keskusta on ihan jees.
- Anonyymi
Huonoja alueita kyllä on nykyään ainakin, kamppula rauhoittunut mutta kevätkummusta tulossa joku ghetto jossa sossu nuoret ja maahanmuuttajat ryöstelevät, pahoinpitelevät ja huumeita myy. Kevätlaakson omakotialueet ovat kyllä kivoja mutta nämä kerrostalo betoni helvetit jossa nämä narkkarit ja muut asuvat niin on aika huonoja. Nuoria ja aikuisia ryöstetään ja pahoinpidellään ja oli uutisissakin juuri ryöstöstä kevarissa juttua. Olen täällä asunut 19 vuotta ja kolme vuotta sitten muuttanut helvettin niin on minulla kyllä aiheesta kokemusta. Ja olen asunut muissa ”lähiö” tyyppisissä paikoissa ja kevari ainakin juuri nyt on yksi huonoimmista. Eli jos muutat porvooseen niin älä kevätkumpuun ja jos siellä käyt niin pysy kaukana näistä ”gangsteri” nuorista. Koko mesta narkkareita täynnä. Pahimmat ovat siellä joukahaisentien iso kerrostalo alue ja lohentien korkeat kerrostalot. Siellä on pelkästään yhteiskunnan paskimmat ja alhaisimmat ei kasvatetut piripäät ja pirimyyjät. Puolet ihmisitä siellä maahanmuuttajia ja toinen puolikas narkkareita. Muuttakaa Haikkooseen tai Horhattulaan jos porvooseen pitää muuttaa mutta jos valinta on niin pysykää koko kaupungista kaukana. Olen itse asunut täällä siitä asti että olin 3, Albanialais perheestä tuleva mies ja olen nähnyt miten helposti nuoret maahanmuuttajat muuttuuvat nopeasti täällä yhteiskunnan hylkiöiksi
- vinnoilija
Minkälaisen asunnon sait kolmessa kuukaudessa, aloittaja?
- Mitäihmettänyt
Ikäväkseni joudun ilmoittamaan, että asustelen edelleen kavereiden nurkissa ja välillä autossani läheisellä levähdysalueella. Olen kyllä asuntojonossa, mutta menevät kuulemma maahanmuuttajille kaikki. Satojen ihmisten jono, vain kymmenkunta vapautuu kuukausittain. Eli ei paljon alueita valita, on otettava mistä saa.
- töttöröhat
Muuta Loviisan suuntaan, siellä valkoinen mies saa asunnon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2161808Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse521117Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi13920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74900Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 45780
- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752