Pohjanmaan uusi hyppykone!

Suomessa on uusi hieno hyppykone...ja Pohjanmaalla! Hienoa!
Tehty hyppääjien turvallisuutta ajatellen, ja onneksi tehdasrakenteinen!!!!
Kustannuksissa ei kannata säästää, koska kyseessä on ihmisten henget. Kotitekoiset koneet on onneksi unohdettu:)
Ilmoita


No mikähän se on?
Ilmoita
20.4.2014
Ilmoita
Toihan on samallainen paska mihin Utin kerho erehtyi joskus. Helikopterin turpiini, ei sovellu korkeisiin keikkoihin. Onnea matkaan, nuijat. Älkää taatko kerhonne velkoja henkilökohtaisella takauksella.
Voimia omaisille.
5 VASTAUSTA:
Miksi ei sovellu?
Montako henkilökohtaista takausta tiedät tässä kuviossa olevan?
Niin. Ottaahan se varmaan raskaasti aivoon kun teidän kerholla ei ole ja niillä on.
Kerropa punamuna mitä eroa mielestäsi on "tavallisella" ja "korkean keikan " turpiinilla kun ei oikein auennut vaikka noiden kanssa tekemisissä päivittäin?
Mistä Petteripunamuu on saanut tietonsa "paskasta"? Lensin Allison nokalla 1784 tuntia. Nousut 7,5 kilometriin - ei ongelmaa, vitamiinia plus 7 , miinus 3,5 - ei ongelmaa moottorissa , koneessa eikä miehessä.
Petteripunamuna, välitä tietosi VÄLITTÖMÄSTI alavudenilmailu kerholle sillä jos joku kuolee OLET VASTUUSSA HENKILÖKOHTAISESTI KUOLEMAN TAPAUKSISTA! Tunne vastuusi kirjoituksistasi.
+Lisää kommentti
Niin, tämähän on jo nähty ja huonoksi todettu hyppyskenessä. Voimia omaisille.
5 VASTAUSTA:
Mikä on nähty? Mikä on koettu huonoksi hyppyskenessä? Voisitko Punamuna olla hieman monisanaisempi, niin aivoituksistasi pääsisi kärryille?

Vai oletko vain typerä trolli?
Tietämättömille en jaksa selittää. Ette ymmärrä kuitenkaan.
Olet siis trolli !!!
Joo. Arvattavissa se oli. Trolli mikä trolli.
PetteriPunamuna kirjoitti:
Tietämättömille en jaksa selittää. Ette ymmärrä kuitenkaan.
Trolli ei siis tiedä itsekään...
+Lisää kommentti
OH-UDZ. Repikää siitä. Helikopterin turpiini on suunniteltu alle 5000ft korkeuksiin, joten sillä on huono hyötysuhde tai voima loppuu sen yläpuolella.
2 VASTAUSTA:
Hyvinpä tuo Alavuden hissi näyttää neloseen asti kiipeävän (siis kilometrejä, näin hyppääjänäkökulmasta). Ilmeisti se sitten on pilotin tahdonvoima, joka sen tuosta alle puolesta välistä ylöspäin hilaa, jos kerran moottorista ei siihen kunnolla ole? Kumma kyllä saatavilla oleva tieto kuitenkin näyttäisi siltä, että tuo MK II nimenomaan tarjoaa oikeat etunsa vasta korkealla.

Muuten olet taas yhtä monisanainen kuin aiemmatkin trolliviestisi. Myönnän kyllä, että aika vähän noista moottoreista tiedän muuten kun että tuolla pääsee nopeasti korkealle. Joko siis kohta kuulemme lisää tästä "helikopterin turbiinista"?

Olen muuten hypännyt turbiinihelikopteristakin, joka sekin kiipesi neloseen vallan vaivattomasti... Kai siinäkin pilotin tahdonvoima jylläsi jos kerran helikopterin turbiineista ei siihen ole...
Ja kun nyt vauhtiin päästiin.

"In 1958, the Detroit Diesel Allison division of General Motors was chosen by the US Army to develop a new light turbine engine to power a Light Observation Aircraft (LOA), to replace the Cessna O-1A Bird Dog. At this stage the US Army were unsure whether to have a fixed- or rotary-wing aircraft, so Allison was instructed to consider both applications"

"The Model 250 powers a large number of helicopters, small aircraft and even a motorcycle (MTT Turbine Superbike)."

"Applications

Fixed-wing

Aermacchi M-290
RediGOBAE Systems Mantis
Beechcraft Bonanza {Prop-jet conversions}
Britten-Norman BN-2T Turbine Islander
Extra EA-500
Fuji T-5
Fuji T-7GAF Nomad
Gippsland GA10
Grob G 120TP
Partenavia AP.68TP variants - Spartacus & Viator
RFB Fantrainer
SIAI-Marchetti SF.260TP
SIAI-Marchetti SM.1019
Soloy Cessna 206 turbine conversion
Cessna P210 Silver Eagle"

Aika suosittu kiinteäsiipisissä noin niinkuin "helikopterin turbiiniksi"...
+Lisää kommentti
Taisihan se olla Oulussakin 207 Allisonilla ja velat taisi olla se mitä jäi.
Ilmoita
Onnea matkaan. Voimia omaisille. Olette luusereita, ainakin tässä jutussa. Miksi ette kuunnelleet viisaampianne lentoasioissa, vaan päätitte lähteä ihan omin pikku kätösin kaatamaan kerhonne väärällä moottorivalinnalla?

PP
1 VASTAUS:
Kas Pasihan se siellä Petterinä. Olisiko pitänyt seurata turkulaisten esimerkkiä?
+Lisää kommentti
En ole Pasi. Hän osaa laskea lentokoneen kulut. Te ette ilmeisestikään ymmärrä asiasta yhtään mitään, etenkään turpiinimoottoreiden toiminnasta ja kulurakenteesta.
2 VASTAUSTA:
Ostin ensimmäisen turbiinikoneeni v. 1990. Olen istunut tuhansia tunteja yhden turbiinin takana ja kahden välissä ja tiedän että alan ammattilaisena päihitän sinun "tietämyksesi" 10-0..
Kokeile joskus olla vaikka naisen kaa ns. silleen. Yllätyt.
+Lisää kommentti
No? Kerropa mielipiteesi Allisonista hyppykoneen turpiinina, ja perustele se, huomioiden kaksi (Suomessa) ko. moottorin takia konkurssin tehnyttä keskisuurta kerhoa. Istut nyt missä vaan, mutta raha ratkaisee. Anna palaa, baby.

Mielenkiinnolla odotamme, vai oletko sittenkin vain se näppyläperseinen lennokkipelle, joka on katsonut NatGeon Lentoturmatutkintoja, ja on valmis A-380 kippari heti siitä?

Ei mulla muuta.
1 VASTAUS:
"Ei mulla muuta. "

Niin, eipä sinulla tähänkään mennessä mitään sanottavaa ole ollut.

Epämääräisiä vihjauksia vain siitä, että tuon koneen nokalla oleva turbaani olisi jotenkin paikkaansa sopimaton, mutta miten, sitä et vaivaudu lukuisista ihan asiallisista vasta-argumenteista ja toista kertovista käyttäjäkokemuksista huolimatta kertomaan.

Vetoat vain "pariin konkurssiin menneeseen kerhoon", joilla ilmeisesti olisi ollut sama tarkoitukseensa sopimaton moottori, ja se konkurssin syynä, vaikka kaikki tiedämme, että laskuvarjokerhon taloudellinen romahtaminen on kiinni tuhannesta muustakin muuttujasta, kuin siitä, onko koneen moottori taloudellisesti parhaiten valittu.

...kuten vaikka siitä, että jokin kaupallinen toimija kusee okulaariin lujaa pitääkseen konkurssin partaalla häälyvän, ja typeristä oikeusjutuista ja rikosilmoituksista liiketoiminta-ajatuksensa hakevan pumppunsa vähän pidempään pystyssä. En edes viitsi kysyä onko sinulla hajuakaan mitä tarkoitan.

Joko siis kohta kerrot miksi tuo kyseinen pata on tuon koneen nokalle sopimaton? Nyt olet vain vihjaissut, että siinä on "huono hyötysuhde tai voima loppuu sen [5000 ft] yläpuolella", ja että se ilmeisesti olisi sen takia taloudellisesti huono, vaikka sinua vastaan esitetty julkinen tieto ja käyttäjäkokemukset puhuvat toista.

Eihän tämä mikään vakavasti otettava foorumi nyt lopultakaan ole, mutta silti jotain tasoa kai on lupa odottaa tällaisessa keskustelussa.
+Lisää kommentti
Hei Petterit Kerroin edellä kokemukseni Allisonista Redigon nokalla. Ei ongelmia muuten kuin taitolennossa nolla-geetä piti välttää, johtui öljysäiliön Christenventtiilistä.
Ilmoita
Punamuna, Alavudella on C-206. Ne muut oli C-207. Aivan eri kone.
1 VASTAUS:
Heh, miten se Soloyn "luotettava" vaihdelaatikko tietää minkä pituisessa rungossa se on kiinni? On niitä kerhoja mennyt konkkaan lyhyenkin rungon kanssa, kun laajentaa vähän katsantaa vaikka lännen suuntaan. Tämä ottamatta kantaa sen enempää mk2:n ominaisuuksiin.
+Lisää kommentti
Voi voi sitä Valmetia kun asensi lentokoneeseen erehdyksessä helikopterin turbiinin.
Kyllä olisi pitänyt kysyä Petteri P:ltä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121818848800_uu.shtml
Ilmoita
PT6 tai Garrettin lähes mikä tahansa turpiini käy hyppykoneeseen (ei ehkä jälkiasennuksena), mutta Allisonin helikopterimylly on tuhoon tuomittu jo ajatustasolla teknisten rajoitustensa takia. Vai laittaisitko traktorin moottorin Ferrariin?

Mie kruisailen mopolla Kuusamon torilla ilman kypärää, tiijän kaiken lentokoneista. Otan vähän keskiolutta.
1 VASTAUS:
Suomen Ilmavoimat lensi RG-kalustolla 1992 -2013 Allison nokalla yli 40.000 tuntia. Miten se oli mahdollista jos Allison oli paska?
+Lisää kommentti
Helppo on arvostella toisten tekemisiä, kun ei ite tee mitään. Laita punamuna se PT6:n johonkin ja lopeta se trollaus. Hyvinpä näyttää Allison toimivan. Mene tutustumaan.
1 VASTAUS:
Toiminee Allison pätkittäin. Ei kuitenkaan ole lähelläkään PTn tai Garrettin kokonaistaloudellisuutta peruskorjausjakson kuluissa. Tosin Garrettin vaihteistoissa on ollut jotain pientä, mutta pääosin toimii pomminvarmasti.

Palataan asiaan parin vuoden, tai ekan korjauksen kohdalla. Siitä vaan kättä taskuun tosi syvälle, tulee lentotunnille kova hinta.

En halua mollata ketään tai mitään, kerron vain eurooppalaisia ja amerikkalaisia kokemuksia Allisonista hyppykäytössä modifioiduissa Cessnoissa. Älkää ottako tätä vittuiluna, vaan mieluummin ennakoimisena ja varovaisuutena. Mutta itsehän tiedätte, mitä teette? Turha kysellä käyttäjäkokemuksia maailmalta?
+Lisää kommentti
Arvoisa Mesu

Vedän takaisin puheitani Allison-jutussa. Tietoni ovat 90-lukua, joten kehitystä lienee tapahtunut. Toivottavasti koneenne toimii.
Aiemmin ongelmia tuli turpiinin lämmöissä yli 10.000ft, ja sitä kautta tehon häviämisessä. Maailma on kehittynyt, ja toivottavasti tämäkin asia on korjattu.
Kaikkea parasta Pohjanmaan hyppytoiminnalle.
Ilmoita
Juu, MKII on tosiaan parannettu versio.
Ilmoita
Villu se mitää toimi. Meil Kuhmos on C172 eikä sekää toimi. Kui sitte Turbiini vois toimii? Kyl te ootta dorkii. Helikopterin moottori on 90 astetta eri kulmas ku lentomakonees, ni eihä se voi toimii. Lukekaa TekniikanMailmaa.
Ilmoita
Mun Tunturi-mopesta kajahti pata. Puch, Itävalta, 50ccm. Ostanko turpiinin? Ammunko itteni? Rupeanko homoksi? Elämä on täynnä valintoja.
1 VASTAUS:
Mikäs tomosista hajos.
+Lisää kommentti
Utin ja Oulun kokemuksia ei pidä sekoittaa tähän. Ihan eri konstruktio. Vaihdelaatikko on Rollsin oma, ei Soloyn.
2 VASTAUSTA:
Vaihteisto ei ole se ongelma, vaan turpiini ja sen kuumapää. Revi siitä.
MK1 Soloyissa (206&207) on heko lähtöinen turbiini joka ei tuottanut tehoa korkealla. Tuo moottori (c20) oli kaikenlisäksi asennettu edestakaisin tilasyistä johtuen. Mk2 moottori on eri (b17) ja asennettu oikeinpäin. Redigot käytti samaa ilman ongelmia. Samaa vauhtia nousee 6km saakka, ilman lämpöongelmia.
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Ei oo.
2 VASTAUSTA:
Jos tämä rakentava vastaus on ainut kontribuutio tähän, annetaan olla. Tein kotiläksyt ja keskustelin asiasta perillä olevien kanssa. Tee samoin, saadaan edes jotain asiapohjaa keskusteluun. Pidän sinua (PP) trollina siihen saakka että tuot jotain faktaa pöytään, edes yhden. Unohda -UDZ ja -CGZ, ne on eri asia, oikeasti.
Pirä mitä haluut, oma vammas on.
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Se Vimmotteri Helssinkis oli hiano hyppykone. Miks se myytii pois? Oliks siin jottai vikkaa vai miks?
Ilmoita
Mie näin sen kerran Utis ja se oli hiano peli, mut sit siitä luovuttiin. Hyppääjät ja lentopojat tykkäs kovaa ja korkeelle 18 hyppääjää kyyris. Miks vitus työ möitte sen pois?
Ilmoita
A-lisenssille ja PT:lle. Kovaa faktaa ei ole, koska en jaksa penkoa ko. moottoreiden manuaaleja ja käyttörajoituksia. Mutta käyttäjäkokemukset laskuvarjokerhoilla yli 3k puhunevat puolestaan. Toivottavasti uusi viritys toimii. Kaikkea parasta kaikille.
Juhannukseen on viisi täyttä kalenterikuukautta.
Ilmoita
Kai se on niin, että PT6 on se ainoa oikea työkoneen turpiini, oli runko siinä jatkeena mikä tahansa. Toki Walther, Allison (oikea modaus) ja venäläistenkin turpiinit ovat, mutta miksi ryhtyä koelentäjäksi?
Lähden ostamaan keskiolutta Ilomantsin Salesta. Mopolla. Kännissä. Sitten saan pilhakkaa purkkarilentäjätytöltä. 16-v. Karvat kasvaa. Iskänsä luulee aerodynamiikan oppitunneiksi. Iskä parka, ja äiskä tajuaa mopon suunnan.
Kävin lentokurssin Oulussa joskus 90-luvulla, tunnen ne kaikki paskavittuturpiiniseikkailut.
Ilmoita
Vaihdoin takarenkaan Tunskaan, ja ny pääsee taas kaljanhakuun. Seuraavaks laitan Tunturiini Allisonin kiinteällä (mekaanisella) vaihteistolla. Ei tuu sitte klappia apteekin pihalla.
Ilmoita
Haim pari perheKossua ja ny rupeen asentaan Allisonnia Tunskaan. Sitte katotaan kuka on snagarin Kurko.
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pohjanmaan uusi hyppykone!

Suomessa on uusi hieno hyppykone...ja Pohjanmaalla! Hienoa!
Tehty hyppääjien turvallisuutta ajatellen, ja onneksi tehdasrakenteinen!!!!
Kustannuksissa ei kannata säästää, koska kyseessä on ihmisten henget. Kotitekoiset koneet on onneksi unohdettu:)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta